۱۳۹۰ بهمن ۱۲, چهارشنبه

روز چهار شنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها


(تیتر از جنگ خبر)
24
مراسم شب گذشته اختتامیه همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی با حاشیه هایی از جمله خاطره گویی علی اکبر ولایتی از کمردرد رهبر انقلاب در پی بحران بوسنی و تجمع جوانان انقلابی همراه بود که به اختصار به آنها اشاره می شود.

* علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی پس از سخنان نماینده بالکان به تعامل ایران با کشور بوسنی اشاره کرد و با بیان اینکه ایران برای همه مسلمانان دلسوز است به خاطره ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد.

* وی با یادآوری دوران وزارت خود در وزارت خارجه گفت: در اوایل رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ایشان بنده را احضار کرده و گفتند مدتی است که دچار کمردرد شده ام فکر می می کنم این درد به خاطر اخباری است که از اتفاقات بوسنی شنیده ام، از شما می خواهم هر کاری که می توانید برای بوسنی انجام دهید وگرنه فردای قیامت از شما بازخواست می کنم. و وقتی معظم له این دستور را صادر کردند ما به صورت جدی موضوع را پیگیری کردیم به طوری که توانستیم تعدادی اسلحه را برای مسلمانان بوسنی بفرستیم.

* وزیر سابق امورخارجه کشورمان همچنین به سفر خود به مرکز بوسنی اشاره کرد و گفت: در آن زمان نمی توانستیم به راحتی به این کشور سفر کنیم، اما با این حال بنده به همراه تیم همراه با هواپیمای باربری به مرکز بوسنی رفتیم و وقتی وارد این کشور شدیم از ما خواستند که لباس ضد گلوله بر تن کنیم، بنده گفتم ما به این کشور سفر کردیم تا از نزدیک با مشکلات مردم بوسنی آشنا شویم نه اینکه لباس ضد گلوله بر تن کنیم.

* در حاشیه مراسم اختتامیه همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی دهها جوان انقلابی از کشورهای عربی در تجمعی انزجار خود را از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند. این جوانان که تصاویری از مقام معظم رهبری را به همراه داشتند با شعار "الله اکبر"، "لبیک یا خامنه ای"، پرچم رژیم صهیونیستی را زیر پا گذاشتند.

* تجمع جوانان انقلابی و پلاکارد های دستنوشته جالبی که به همراه داشتند فرصتی را برای عکاسان رسانه های داخلی و خراجی فراهم کرد تا بتوانند از این تجمع عکس بگیرند.

* در این همایش وقتی که همسر شهید احمدی روشن - معاون سایت نطنز که در روزهای اخیر در تهران ترور شد- طی سخنانی به نقش ویژه جوانان برای مبارزه با دیکتاتورهای منطقه و نظام سلطه پرداخت و گفت: "جوانان منطقه انتقام خون احمدی روشن را خواهند گرفت" تمامی شرکت کنندگان به حالت احترام برخواستند و از این گفته همسر شهید احمدی روشن استقبال و حمایت کردند.





حمله دوباره پاسدار صفوی به ترکیه:
قطر چند میلیارد دلار به ترکیه جهت ایجاد مشکل برای سوریه داده است


(تیتر از جنگ خبر)
همشهری آنلاین
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکا به کشورهای عربستان، قطر و ترکیه نقش داده است تا تحولات منطقه به نفع آنها در جهت سیاست‌های آمریکا و مخالف با سیاست‌های ایران پیش برود
سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ... در پاسخ به این پرسش که: در فضای جدید به وجود آمده، موقعیت ایران چگونه است و بیداری اسلامی چه تأثیری بر جایگاه ایران در نظام بین الملل خواهد داشت؟ گفت: آنچه آمریکایی‌ها نگران آن بودند، یعنی صدور انقلاب اسلامی، اتفاق افتاد. وزن سیاسی و فرهنگی ایران بالاتر رفته و نفوذش گسترش یافته و این نفوذ را امروز در مصر می‌توان مشاهده کرد.
وی اضافه کرد: فشار غرب علیه ایران و سوریه را می توان در این جهت تحلیل کرد که از این طریق مانع شکل‌گیری محور استراتژیک ایران، عراق، سوریه و لبنان به مصر و دیگر کشورهای منطقه شوند و می‌بینیم دولتهای منطقه چون عربستان، قطر و ترکیه نیز در این مسیر، غرب را همراهی می‌کنند.
وی در رابطه با نقش بازیگران فرامنطقه‌ای دراین تحولات گفت: نقش آمریکایی‌ها در درجه اول است و بعد می‌توان به نقش انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی اشاره کرد اما در رابطه با کشورهای همسایه می‌توان به دلارهای سعودی و قطری اشاره کرد، چنانکه طبق برخی گزارشها، قطر چند میلیارد دلار به ترکیه جهت ایجاد مشکل برای سوریه کمک کرده است. در واقع می‌توان گفت آمریکا به کشورهای عربستان، قطر و ترکیه نقش داده است، برای اینکه این تغییر و تحولات به نفع این‌ها در جهت سیاست‌های آمریکا و مخالف با سیاست‌های ایران پیش برود.در واقع این کشورها به خصوص ترکیه در جهت خلاف منافع ملت و دولت سوریه حرکت می‌کنند و به نظر می‌رسد همین موضوع در آینده موجب اعتراض مردم مسلمان ترکیه نسبت به سیاستهای دولت این کشور شود.
رحیم صفوی گفت: به نظر می‌رسد نقشی که اردن، عربستان، قطر و ترکیه در منطقه و به خصوص در مورد سوریه ایفا می‌کنند، برای تضعیف محور مقاومت است و آنچه مسلم است اینکه سیاست این کشورها در آینده برای آنها مسأله‌ساز خواهد شد. چنانکه سعودی‌ها در انتخابات پارلمان عراق شکست خوردند یا در انتخابات لبنان موفق نشدند یا در شمال یمن با اعزام نیروی نظامی شکست خوردند. به نظر من، آنها در دخالت نظامی و سرکوب مردم مظلوم بحرین هم با شکست مواجه شده و مجبور به عقب‌نشینی خواهند شد. اگرچه تا به حال با کمک نیروهای نظامی امارات متحده عربی و اردن توانسته‌اند مانع سقوط رژیم آل خلیفه شوند.
رحیم صفوی اضافه کرد: اگر ملتهایی که در حال حاضر در حال انقلاب هستند، نگاهشان به رهبری باشد که جهان معاصر را بشناسد، مواضع غرب و رژیم صهیونیستی را بداند، منافع و مصالح مسلمانان و تهدیدات را بتواند تشخیص بدهد و به سوی آینده هدایت کند، ایشان مقام معظم رهبری است و این نه صرفا عقیده من بلکه عقیده‌ای است که در میان بیشتر روشنفکران جهان اسلام وجود دارد.
وی افزود: ما برای رسیدن به موقعیتی که امروز ایران دارد، هزینه زیادی داده‌ایم. حدود 200 هزار شهید، 300 هزار جانباز و بیش از 40 هزار آزاده هزینه‌هایی است که ملت ایران در راه اسلام داده و همانطور که امام(ره) فرمودند: «راه قدس از کربلا میگذرد» امروز که راه کربلا باز شده، با این شهدایی که ملتهای مسلمان می‌دهند، امید است راه قدس هم به زودی باز شود.





گزارشی از بازار غیررسمی ارز:
دلار ۱۸۸۰ تومان، هر چه بخواهید، قیمت دولتی موجود نیست


(تیتر از جنگ خبر)
کلمه
دولت اگر چه بعد از سکوتی طولانی در قبال نابسامانی بازار ارز و سکه یک باره اواخر هفته قبل طرح تک نرخی کردن ارز را به شکل دستوری لازم الاجراء کرد که نه تنها از این اقدام، بازار سامانی نیافت بلکه روز گذشته نرخ دلار تا ۱۸۸۰ تومان هم مبادله شد و از سویی با بی نتیجه ماندن اقدام دستوری و خلق الساعه بار دیگر ماموران خود را در روزی بارانی برای دستگیری دستفروشان ارز روانه بازار کرد.
این در حالی است که صرافی ها نیز با وجود دستور بانک مرکزی هم چنان از فروش ارز تک نرخی خودداری کرده و بدون هیچ سوال و جوابی در مورد اینکه ارز مسافرتی و یا .. می خواهید ، فقط آن را براساس نرخی که در بیرون از صرافی ها جریان دارد، معامله می کنند.
مشاهدات خبرنگار ما از بازار امروز ارز فردوسی در پی می آید:
چند ماشین نیروی انتظامی را که پشت سر میگذاری یک ون مقابلت ظاهر می شود که دلالان ارز را به سمت آن هدایت می کنند.داخل ماشین تقریبا تکمیل است. در حال بستن توری پشت آن است که صدایی بلند می گوید این یکی مانده .نمی آید.میگوید پشت سرش را بگیر بیار.
نزدیک تر می شوم و از یکی ماموران حاضر سوال میکنم :”چه خبر شده؟” می گوید هیچی.دستفروش اند. دستفروش دلار.
آن سوتر یکی از عابران می گوید: اینها نمایش است.الان می برند آن طرف تر یک پولی می گیرند و می فرستند شان دوباره تو بازار. اینها هم جیب پر کن آقایان شده اند.
با این حال جستجو برای کسانی که متقاضی ارز هستند در حوالی فردوسی و خیابان های اطراف بی نتیجه نمی ماند. قیمت دلار را ۱۸۸۰ به بالا می گویند و با وجود دستگیری هم چنان بازارشان برپاست.
وجه مشترک تمام صرافی های بازار ارز فردوسی ، امروز کاغذی بود که پشت در همه آنها نصب شده بود. ” خرید و فروش ارز نداریم. لطفا سوال نکنید.”
داخل یکی از صرافی ها می شوم و می پرسم چرا خرید و فروشی نیست؟ یکی از به ظاهر مشتریان صرافی که برای فروش سکه آمده و با آنها بر سر قیمت به توافق نمی رسد و می گوید: باید آشنا داشته باشی ؟ میگویم اگر شما آشنایی داری معرفی کن که می گوید امروز بیشترشان را بردند. با او بیرون می آیم که می پرسد چقدر دلار می خواهی؟ متوجه می شوم که از دستفروشان ارز است. قیمت را ۱۸۹۰ می گوید و گفت و گو بی نتیجه می ماند.
به یکی دیگر از صرافی ها می روم . اسم دلار را که می شنود می گوید مگر روی در نزدیم خرید و فروش نداریم. می گویم پس این شرایطی که از شنبه اعلام شد، چه بود؟ می گوید برای خودشان گفتند. مشتری اش را راه می اندازد و بعد رو به من می گوید :” اینجا هیچ کدام دلار ندارند.دنبالش نگرد.” در حال توضیح است که مشتری تازه وارد با عصبانیت می گوید :” ریختن همه رو گرفتن.کار ما رو هوا مانده است. ۲۹ هزار یورو هست تو دوبی دارم میخواهم حواله کنم. سوال و جواب ها با او برای پیگیری کار از همین صرافی دنبال می شود.
با این حال یکی از شهروندان به نقل از بخش ارزی بانک مرکزی اعلام می کند که همه آنها بیکار شدند و تمام ساعت کاری آنها به بطالت میگذرد و تنها کار مفیدشان پاسخ منفی دادن به تلفن های زیادی است که می شود. می گوید حتی اگر قبل از این آشنایی پیدا می کردی برای حواله کردن.حالا آن هم امکانپذیر نیست و حتی از طریق بانک مرکزی هم حتی حواله ای صورت نمی گیرد چون معلوم نیست سرانجام آن در مقصد چه خواهد شد و تمام امور متوقف شده است.
صرافی دیگری هم با آنکه در ظاهر تابلوی ” خرید و فروش ارز نداریم” را نصب کرده ابتدا می گوید :”ممنوع شده است و اینجا نمی توانی پیدا کنی.اصلا به هیچ وجه دنبالش نگرد.” بعد قیمت ۱۸۸۰ را می گوید و محدودیتی هم برای تعداد خرید یا فروش ندارد.
با این وجود رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی از افزایش میزان ارز مسافری به ۱۵۰۰ دلار خبر داده و گفته است: بازار ارز آرام آرام به دلار تک نرخی بانک مرکزی عکس العمل نشان خواهد داد و نرخ‌ها اصلاح خواهد شد.
در همین زمینه با وجود ناکامی دولت در سامان دادن بازار ارز،سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت احمدی نژاد از ادامه سیاستهای نظارتی دولت درباره قیمت ارز در آینده خبر داده است.
اینها همه در حالی است که نابسامانی های اخیر بازار فاز جدیدی از اختلافات میان دولت احمدی نژاد و برخی دیگر از هم طیفان او در قدرت را گشوده است.چنانچه تیم احمدی نژاد به طور تلویحی به دست داشتن سپاه در آشفته کردن بازار سکه و ارز اشاره می کنند و از در نقطه مقابل تیم احمدی نژاد به عنوان ستون پنجمی دشمن در این نابسامانی ها معرفی می شود. چنانچه حسین شریعتمداری در یادداشتی احتمال داد تیم محمود احمدی‌نژاد در آینده‌ای نزدیک با همکاری عوامل «خارجی»٬ سپاه یا وزارت اطلاعات را پشت پرده آشفتگی بازار سکه و ارز معرفی کند.
وی پنجم بهمن ماه نیز در یادداشتی احمدی‌نژاد و رئیس بانک مرکزی را به همدستی با آمریکا و غرب به منظور افزایش تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران متهم کرده و نوشته بود: «افزایش بی‌رویه و جهشی قیمت سکه و دلار پروژه‌ای هماهنگ با تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپاست.»





اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده پلیس:

فیس‌بوک وسیله صدور انقلاب شده است

اسماعیل احمدی‌ مقدم٬ فرمانده پلیس که موتور جستجوی گوگل را «ابزار جاسوسی» می‌داند٬ در تازه‌ترین اظهارات خود گفته «فیس‌بوک» به ابزاری برای «صدور انقلاب اسلامی» تبدیل شده است.
به گزارش سایت «نسیم آنلاین» آقای احمدی‌ مقدم این مطلب را روز چهارشنبه (۱۲ بهمن) در «سیزدهمین یادواره شهدای بهداشت و درمان ناجا» بیان کرده است.
این فرمانده پلیس گفته است: «دشمن برای فشار بر ایران فیس بوک را که درست کردند تا صدای انقلاب را از بین ببرند٬ ولی {این شبکه اجتماعی} به وسیله صدور انقلاب تبدیل شده است.»
احمدی مقدم در عین حال توضیح نداده است که چرا جمهوری اسلامی این شبکه اجتماعی تاثیرگذاردر امر «صدور» انقلاب اسلامی را در ایران مسدود و عضویت در آن را جرم اعلام کرده‌ است.
مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص شبکه‌های اجتماعی و اینترنت٬ موضع‌گیری‌های ضد و نقیضی دارند٬ از یک سو محدودیت‌های بسیاری را به کاربران ایرانی تحمیل کرده‌اند و از سوی دیگر اعلام می‌کنند از این فضا می‌توان برای پیشبرد مقاصد جمهوری اسلامی استفاده کرد.
این مقام پلیس در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اخیر جامعه ایران اشاره کرده و گفته است: «امروز برخی شایعه پراکنی می‌کنند که قحطی می‌آید و ناو دشمن در راه است، باید گفت افرادی این حرف‌ها را می‌زنند که به دنبال سازش در برابر دشمن هستند.»
وی همچنین افزوده است: «با گذشت ۳۳ سال از انقلاب هنوز به ارزش‌ها پایبند هستیم، گرچه در میان راه عده‌ای ریزش کردند. هرچه از انقلاب می‌گذرد این ریزش‌ها بیشتر می‌شود.»
احمدی‌ مقدم اظهار کرده است: «برخی از خانواده‌های شهدا به اشتباه وارد جریانات سیاسی شدند اما با گذشت مدت زمانی دوباره به مسیر انقلاب بازگشتند.»




حمایت خامنه‌ای از هر گونه اصلاحات در سوریه

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی پس از مدت‌ها سکوت تائید آمیز در برابر سرکوب مردم سوریه٬ سرانجام از «از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این کشور» حمایت کرد.
آقای خامنه‌ای این مطلب را روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن) در دیدار با رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین بیان کرده است.
وی گفته که «موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه، حمایت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این کشور و مخالفت با دخالت امریکا و کشورهای دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوریه است.»
این برای نخستین‌بار پس از ماه‌ها سرکوب مردم سوریه از سوی بشار اسد است که رهبر جمهوری اسلامی از هر گونه اصلاحات در این کشور حمایت می‌کند.
آقای خامنه‌ای نهم تیر ماه امسال با حمایت از اقدامات سرکوب‌گرایانه بشار اسد به صراحت گفته بود: «وقایع سوریه با سایر کشورهای منطقه فرق دارد.»
به نظر می‌رسد با گسترش سرکوب‌ها در سوریه و متزلزل شدن بیشتر موقعیت بشار اسد٬ علی خامنه‌ای حاضر شده‌ است از اصلاحات در این کشور حمایت کند.
سوریه متحد استراتژیک ایران در جهان عرب به شمار می‌رود و مقام‌های جمهوری اسلامی بیم آن دارند با سرنگونی بشار اسد٬ کمک‌های نظامی آنها به حزب‌الله لبنان قطع شود.
در ماه‌های اخیر برخی رسانه‌ها و مقام‌های غربی از دست داشتن ایران در سرکوب اعتراض‌های مردمی در سوریه خبر داده‌اند٬ اما تهران و دمشق این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.




۱۴ اسفند؛ روز طرح سئوال از احمدی‌نژاد

حامیان علی خامنه‌ای روز تاریخی ۱۴ اسفند را برای طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس انتخاب کردند.
روز ۱۴ اسفند در تاریخ جمهوری اسلامی با نام ابوالحسن بنی‌صدر نخستین رئیس جمهوری ایران پیوند خورده است. گروهی از حامیان خامنه‌ای نیز از احمدی‌نژاد با عنوان «بنی‌صدر دوم» یاد می‌کنند.
۱۴ اسفند سال ۱۳۵۹سخنرانی بنی‌صدر، رئیس جمهوری وقت ایران در دانشگاه تهران با جنجال و تنش‌های گسترده‌ای میان هواداران وی و حامیان روح‌الله خمینی مواجه شد.
با افزایش اختلاف‌ها میان احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی٬ طرح سئوال از رئیس دولت دهم که سال‌ها پیگیری می‌شد در ماه‌های اخیر در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت.
این طرح در ‌‌نهایت از سوی هیات رئیسه مجلس در کمیسیون‌های مربوطه به جریان افتاد تا اینکه روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن) اعلام شد احمدی‌نژاد باید برای پاسخ به سئوال نمایندگان روز ۱۴ اسفند در صحن علنی حاضر شود.
عبدالجبار کرمی یکی از طراحان سئوال از احمدی‌نژاد به سایت «خانه ملت» گفته است فردا (چهارشنبه ۱۲ بهمن) پنج محور از ۱۰ محور مورد پرسش نمایندگان تقدیم هیات رئیسه خواهد شد.
آقای کرمی افزوده که اگر هیات رئیسه بدون تاخیر طرح سوال را به اطلاع احمدی‌نژاد برساند٬ رئیس دولت دهم باید ۱۴ اسفند در صحن علنی مجلس حاضر شود.
تحلیل‌گران سیاسی معتقدند حضور احمدی‌نژاد در مجلس با تنش‌های زیادی همراه خواهد بود و احتمال اینکه رئیس دولت دهم در این جلسه دست به افشاگری بزند٬ بسیار زیاد است.
تاریخ ۱۴ اسفند برای طرح سئوال از محمود احمدی‌نژاد هنوز از سوی مجلس و دولت قطعی نشده است.





اعتراض یک سایت اصولگرا به سخنان دیروز احمدی‌نژاد

«صیانت از آرا» همان حرف هاشمی رفسنجانی است


سایت «جهان‌ نیوز» اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر ضرورت حفظ آرای انتخاباتی مردم را با سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی مشابه دانست و آن را «نسنجیده» و «نابجا» توصیف کرد.
آقای احمدی‌نژاد روز گذشته (سه‌شنبه ۱۱ بهمن) در جمع استانداران گفته است: «چنانچه نظر مدیران کشور با نظر مردم در دو سوی مختلف قرار بگیرد، دیگر ادامه راه امکانپذیر نخواهد بود.»
وی افزوده است: «باید برگزاری انتخابات به گونه‌ای باشد تا مردم از عمق جان باور داشته باشند که رای آن‌ها تاثیرگذار است و آنچه حاکم می‌شود رای مردم است.»
سایت «جهان‌ نیوز» روز چهارشنبه (۱۲ بهمن) با انتقاد از این اظهارات٬ نوشته که احمدی‌نژاد در سخنان خود «گویا بر طرح آنچه صیانت از آرا می‌خواند، اصرار داشته است.»
این سایت افزوده است اظهارات احمدی‌نژاد در شرایطی که «دشمنان» برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات تلاش می‌کنند٬ «نابجا» و «غیر مدبرانه» است.
 «جهان‌ نیوز» در ادامه یادداشت خود با انتقاد از خودداری احمدی‌نژاد از دعوت علنی مردم به شرکت در انتخابات٬ اظهار امیدواری کرده وی در سخنان آینده خود از طرح مسائل «چالش‌زا» خودداری کند.
این سایت نوشته است احمدی‌نژاد در همین سیستم انتخاباتی به قدرت رسیده و بنابراین سخن گفتن از «صیانت از آرا٬ زیره به کرمان بردن است.»
طرح تشکیل کمیته «صیانت از آرا» در ماه‌های اخیر به صورت پراکنده از سوی حامیان علی خامنه‌ای و نزدیکان محمود احمدی‌نژاد مطرح شده است.
دو طرف که متهم اصلی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هستند در ماه‌های اخیر به طور تلویحی یکدیگر را به تلاش برای تقلب در انتخابات نهم مجلس متهم می‌کنند.




انتقال علی ملیحی عضو دربند سازمان ادوار تحکیم وحدت به درمانگاه‬

سحام نیوز: سه شنبه هفته گذشته علی ملیحی، مسوول روابط عمومی سازمان دانش‌آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت) برای درمان به درمانگاهی خارج از
علی ملیحی
زندان اوین منتقل شد.
به گزارش ادوارنیوز، علی ملیحی برای جراحی لثه به همراه چند مامور به درمانگاهی خارج از زندان اوین منتقل شد که بعد از اتمام مراحل جراحی مجددن به زندان اوین انتقال یافت.
این عضو ارشد سازمان ادوار تحکیم وحدت در ۲۰ بهمن سال ۸۸ با هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و سرانجام در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال ۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، شرکت در تجمعات غیرقانونی، نشر اکاذیب و توهین به رییس جمهور محاکمه و به ۴ سال حبس تعزیری محکوم گشت.
علی ملیحی یک بار در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۹۰ به مدت شش روز به مرخصی آمد بود.




بانک ها مجاز به ‘افزایش رقابتی’ سود سپرده شدند

سحام نیوز: شورای پول و اعتبار ایران به بانک های این کشور اجازه داد که به صورت رقابتی نرخ سود سپرده های خود را افزایش دهند.
به گزارش بی بی سی، شورای پول و اعتبار ایران روز سه شنبه (۱۱ بهمن – ۳۱ ژانویه) در جلسه ای با افزایش یکسان نرخ سود سپرده بانکی مخالفت کرد.
بدین ترتیب این شورا با هدف ایجاد “فضای رقابتی” میان بانک های ایرانی به آنها اجازه داد که “بنابر ظرفیت خود” سود بانکی را افزایش دهند.
هادی قوامی، عضو شورای پول و اعتبار ایران، امروز به رسانه های این کشور گفت که اگر بانک‌ها بتوانند با اقداماتی سود سپرده را از ۲۰ درصد هم بیشترکنند، منع قانونی برای این کار وجود ندارد. اگرچه به گفته این مقام ایرانی “شاید در شرایط کنونی اقتصاد، امکان چنین کاری وجود نداشته باشد.”
افزایش بی سابقه بهای سکه و ارزهای خارجی در بازار ایران طی چند هفته گذشته، یکی از دلایل اصلی این تصمیم گیری اعلام شده است.
مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در حالی اعلام می شود که پیشتر این شورا به همراه بانک مرکزی ایران اعلام کرده بودند که در ادامه سیاست‌های پولی و مالی جدید خود، نرخ سود بانکی را رقابتی و در اختیار بانک‌ها خواهند گذاشت اما شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی در جلسه‌ای تصمیم گرفته بودند که نرخ سود یکسانی را برای همه بانک‌ها اعمال کنند.
اما آقای قوامی امروز با اعلام تصمیم تلاش برای “رقابتی کردن فضای بانک ها” گفت که تصمیم شورای پول و اعتبار ایران به منزله قانون است و بر تصمیم شورای هماهنگی بانک ها و کانون بانک های خصوصی ارجحیت خواهد داشت.
به عقیده ناظران، سیاست های جدید دولت ایران درباره افزایش نرخ سود سپرده های بانکی واکنشی است که احتمالا دولت این کشور “ناچار” به اتخاذ آن شده است در حالی که این استراتژی با آنچه محموداحمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در شش سال و نیم گذشته در پیش گرفته بود متفاوت و مغایر است.




رایزنی آلمان با چین برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران

سحام نیوز: یک مقام دولت آلمان می گوید که آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور در سفرش به چین، از این کشور آسیایی خواهد خواست که از واردات نفت خام از ایران بکاهد.
به گزارش بی بی سی، در همین حال، نتایج یک بررسی نشان می دهد که واردات نفت چین و کره جنوبی از ایران در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.
اتحادیه اروپا هفته گذشته تصمیم به تحریم نفتی ایران از تیر ماه گرفت ولی رهبران اروپا و آمریکا می خواهند چین، بزرگترین خریدار نفت ایران، به صف تحریم کنندگان ملحق شود، یا دست کم میزان خریدش را پس از اجرای تحریم اروپا، افزایش ندهد.
هدف از این تحریمها فشار به جمهوری اسلامی برای توقف غنی سازی اورانیوم و از سرگیری مذاکرات است.
یک مقام دولت آلمان در آستانه سفر چهارشنبه خانم مرکل به چین به خبرنگاران گفت: “به نفع آلمان است که چین وارداتش از ایران را افزایش ندهد و اگر چین بتواند وارداتش را کاهش دهد، خیلی خوب می شود.”
در اوایل ماه جاری میلادی، تیموتی گایتنر، وزیر دارایی آمریکا، نیز در سفر به پکن کوشید رهبران چین را متقاعد کند که از حمایت از ایران دست بکشند، ولی به موفقیتی دست نیافت.
مقامهای چین تحریمهای یکجانبه اروپا و آمریکا علیه ایران را زیان بار خوانده و بر ادامه مذاکرات جمهوری اسلامی با گروه پنج بعلاوه یک تاکید کرده اند. این گروه از پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی چین، روسیه، آمریکا، بریتانیا و فرانسه و نیز آلمان تشکیل شده است.
چین، دومین قدرت اقتصادی جهان، دومین خریدار بزرگ نفت خام در دنیاست.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک بررسی تازه نشان می دهد که چینی ها در سال گذشته میلادی نسبت به سال پیشتر ۳۰ درصد نفت بیشتری از ایران وارد کردند.
همچنین واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در سال ۲۰۱۱ نیز ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
در مقابل نفت وارداتی ژاپن از ایران بیش از ۱۱ درصد افت داشته که در راستای برنامه های دولت این کشور برای اعمال فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی است.
یوکیو ادانو، وزیر بازرگانی ژاپن می گوید که واردات نفت خام کشورش از ایران در پنج سال اخیر ۴۰ درصد کاهش یافته است.
ایران چهارمین فروشنده بزرگ نفت خام به ژاپن است و در سال گذشته میلادی حدود ۹ درصد نیاز این کشور را تامین کرد.




ویدیو/ گفت‌گوی رسا با امیرارجمند درباره فراخوان راهپیمایی سکوت ۲۵ بهمن

 
برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید.






 

روز پنجم؛ نامزدهای انتخاباتی ما در حبس هستند

نامزدهای انتخاباتی ما: داوود سلیمانی، ابراهیم مددی، حجت منتظری و مجتبی احمدی

کلمه- گروه اجتماعی:
در روزهای سرد زمستان قرار است که انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود. می توانست این انتخابات پرشور باشد، می توانست همچون گذشته خیابان های شهر پر شود از پسترهای تبلیغاتی، جوانان پرشور، مردم فهیم و همه کسانیکه می خواهند در سرنوشت خود شریک باشند. چون گذشته، چون مجلس ششم که مردم نمایندگان واقعی خود را به مجلس فرستادند و به واقع مجلس شد عصاره فضائل ملت، مجلسی برامده از آرای مردم، نمایندگان واقعی مردم، نه مجلسی انتصابی که نمایندگانش منصوب شده هستند و فقط باید به دستورات از بالا رسیده رای دهند و حتی جرات سوال از رییس دولت را ندارند، مجلسی فرمایشی و بله قربان گو. بالاخره این زمستان تمام می شود و روزهای سبز ما هم خواهد رسید اما تا آن زمان و تا وقتی که نمایندگان شجاع مجلس ششم در بند هستند چطور می توان در انتخابات شرکت کرد، تا وقتی سیاستمداران مستقل و مردمی و باشرف در بند هستند چطور می توان در انتخابات شرکت کرد، نمی توان در انتخابات شرکت کرد وقتی:
داود سلیمانی سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی است
سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس ششم شورای اسلامی (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات بود.
عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ و در زمان حملهٔ لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران نقش مؤثری در افشای جنایت‌های لباس‌شخصی‌ها و عوامل سرکوبگر نیروی انتظامی در حمله به کوی دانشگاه داشت. سلیمانی برای شرکت درانتخابات مجلس هفتم توسط شورای نگهبان رد چون دیگر نمایندگان اصلاح طلب مجلس رد صلاحیت شدند.
سلیمانی در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران قائم مقام ستاد انتخاباتی استان تهران میرحسین موسوی بود. ۴ روز پس از انتخابات در صبح روز ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد. در ۳ اسفند ۱۳۸۸ در دادگاه غیرعلنی به اتهام‌های «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، تبانی و اجتماع و تبلیغ علیه نظام» محاکمه و در ۶ فروردین ۱۳۸۹ به اشد مجازات یعنی ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های حزبی و مطبوعاتی محکوم گردید. او در نامه‌ای که در خرداد ۱۳۸۹ به رهبر ا نوشته مدعی شده که «در بازجویی‌ها تحت شرایط شدید روحی و روانی، ضرب، شتم، فحاشی، اهانت و … قرار گرفته .. و توسط یک گروه از بازجویان تحت شرایط غیر معمول و در فشار برای نوشتن اقاریر کذب قرار گرفته‌ام که نام برخی از آن‌ها را می‌دانم و به دلیل اینکه عملاً در آنجا جز خدا شاهدی نداشته‌ام هیچگونه ادعایی ندارم.» او بعد انتشار این نامه، همراه با عیسی سحرخیز و رسول بداغی، از زندان فردیس به زندان رجایی‌شهر منتقل گردید.
ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه  که بیش ۳ سال است در زندان بسر می برد
این فعال کارگری که جرمش دفاع از حقوق کارگران در کادر سندیکا است، در طی این مدت از داشتن مرخصی محروم بوده، این در حالی است که در قوانین آمده که زندانی حق آمدن به مرخصی را دارد.
مددی به دلیل فعالیت صنفی به سه سال و نیم زندان محکوم گردیده و اینک در بند ۳۵۰ زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت خویش است.
حجت منتظری، این فعال سابق دانشجویی اسفند ماه سال ۸۸ در خانه اش در کرج از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد
دادگاه انقلاب او را به شش ماه حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبانی و شرکت در تجمعات محکوم کرد. منتظری هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین در حال گزراندن دوران محکومیت خویش است.
مجتبی (امید) احمدی از اعضای انجمن اشویی ایران است
او در اردیبهشت ماه ۸۹ در منزلش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و تاکنون بدون هیچ مرخصی و یا ملاقات حضوری در زندان به سر می‌برد. مجتبی (امید) احمدی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
احمدی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین در حال گزراندن دوران محکومیت خویش می باشد.



۱۱ ایرانی دیگر در سوریه ربوده شدند

یازده زائر ایرانی دیگر ساعت سه بامداد امروز، در مسیر حلب به دمشق ، نرسیده به شهر«حماه» در سوریه ربوده شدند .
این یازده نفر از کاروانی از خرم آباد لرستان بودند که در کمین افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند .
به گفته «مسعود اخوان» مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در سوریه ، افراد مسلح پس از گرفتن موبایل ها، گذرنامه ها و تمامی اموال و داراییهای این کاروان ، یازده تن از مردان را از دیگران جدا کرده و با خود به نقطه ای نامعلوم برده اند .
وی افزود: بجز این تعداد، افراد مسلح ، ۳۵ نفر دیگر ازاعضای این کاروان را که شامل چهار مرد و زنان و کودکان بودند، رها کردند .
اخوان گفت: از سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده خبری در دست نیست و هماهنگی لازم برای انتقال دیگر اعضای کاروان ، به دمشق انجام شده و این گروه هم اکنون در مسیر دمشق هستند .
نماینده حج و زیارت کشورمان در دمشق افزود: این کاروان نیز، از جمله کاروان هایی هستند که خارج از چارچوب حج و زیارت برای زیارت عتبات مقدسه در سوریه و عراق ثبت نام کرده و به صورت آزاد عازم سوریه بودند .
افراد مسلح ناشناس، همچنین بامداد روز پنج شنبه ششم بهمن ، یازده زائر ایرانی را در مسیر حلب دمشق ربوده بودند که آنان نیز جزو کاروان های آزاد بودند .
به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنین در آخرین روزهای آذر ماه گذشته افراد مسلح ناشناس هفت مهندس و تکنسین ایرانی شاغل در نیروگاه برق «جندر» در حومه «حمص» را ربوده بودند .
با ربودن این تعداد ، شمار ایرانیان ربوده شده در سوریه در سه مرحله به بیست و نه نفر رسید .




با پایان یافتن مدت محکومیت؛ محمد جواد مظفر، نویسنده و فعال سیاسی آزاد شد

محمد جواد مظفر با گذراندن دوره ی حبس خود دقایقی پیش از بند ۳۵۰ اوین آزاد شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، این نویسنده و فعال سیاسی که در حوادث دی ماه ۱۳۸۸ دستگیر و شصت و دو روز در سلول انفرادی بند ۲۴۰ اوین زندانی و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود لحظاتی پیش با تمام شدن دوره ی یک ساله ی حبس خود آزاد شد.
مظفر یکی از دوازده زندانی سیاسی است که در اعتراض به شهادت هاله سحابی و هدی صابر اعتصاب کرده بود.
بیستم فروردین محمدجواد مظفر نایب رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین بازگشته بود.




آزادی فاطمه خردمند با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی

فاطمه خردمند که اواسط دی ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود دقایقی پیش با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، فشار روی این مادر جوان به دلیل ارتباط با خانواده های زندانیان سیاسی بوده است.
مسعود لواسانی همسر فاطمه و روزنامه نگار تازه از بند ۳۵۰ رها شده، پیش از این از بیماری صرع خانم خردمند و بیماری پسر خردسالش خبر داده بود.


فرمانده ناجا: مجرمان امروزی، تحصیل کردگان دانشگاهی هستند

اسماعیل احمدی مقدم گفت: فتنه ۸۸ افزایش جرایم سیاسی را رقم زد به شکلی که تا یکسال و بیشتر جرایم سیاسی را تا ۵۰ درصد افزایش داد. اکنون بعد از دو سال به شرایط قبل بازگشته‌ایم.
به گزارش خبرآنلاین او که در اولین همایش علمی،‌ نظم و امنیت در استان فارس سخنرانی می کرد، گفت: “باید به سراغ زمینه‌های تولید جرم برویم و علل، ریشه‌ها و بسترها را شناسایی کنیم، نبود تعادل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که سرریز هر کدام به‌صورت جرم بروز می‌کند مانند بیکاری و خشکسالی که زمینه افزایش جرم را فراهم می کند.”
به گفته فرمانده ناجا، از قتل، راهزنی و سرقت مسلحانه کاسته شده است.
احمدی مقدم همچنین گفت: قبلا مجرمان افرادی کم‌سواد، تنومند و جسور بودند اما امروز کسانی که برخی جرایم مانند تولید شیشه یا جرایم اینترنتی را انجام می‌دهند از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که از دانش خود سو‌استفاده کرده‌اند.
وی ادامه داد: عرصه جرایم نیز متنوع شده است، امروز نمی‌توان با تمام جرایم سخت‌افزاری برخورد کرد، ارتقاء توان علمی، تجهیزاتی و به‌روز کردن فناوری‌ها، یک ضرورت است.
احمدی مقدم ادعا کرد: پلیس باید فاصله خود را با مجرمان کم کرده و حتی از آنان جلوتر برود، امکان موفقیت بدون استفاده از ابزار دانش و فناوری روز منتفی است. اکنون استخدام، بکارگیری نیروها و آموزش آنان و همچنین تامین تجهیزات و امکانات و به‌روزآوری این امکانات و دانش برپایه نیازها در حال انجام و گسترش است، اما باید بدانیم علم هم هر روز در حال گسترش است و متوقف نمی‌شود.



۹ پیشنهاد برای مواجهه سبزها با نمایش انتخابات مجلس

کلمه-علی محمد شمس
 
با پایان یافتن ثبت نام نامزدهای نمایندگی مجلس نهم، عملاً مرحله دوم انتخابات آغاز شده است. در یک ارزیابی منصفانه باید گفت رهبران و فعالان اصلاح طلب و سبز مرحله منتهی به ثبت نام نامزدهای انتخابات را به خوبی مدیریت کردند. بررسی سیر موضع‌گیری خاتمی و شورای هماهنگی راه سبز امید و دیگر فعالان و کانون‌های سبز و اصلاح طلب در قبال انتخابات تا کنون از حرکتی سنجیده و منطقی خبر می‌دهد. این مرحله با حرکت مدبرانه آقای خاتمی در اعلام شرایط برگزاری انتخابات آزاد آغاز شد. البته برخی دوستان جوان‌تر با ارزیابی نادرست از حرکت آقای خاتمی آن را نوعی تلاش و زمینه سازی برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات تلقی کرده و با آن به مخالفت برخاستند، اما سیر تحولات و موضع‌گیری‌های بعدی نشان داد آن حرکت ضمن زمینه سازی برای ایجاد انسجام و یکپارجگی میان احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب در قبال انتخابات، ابتکار عملی بود که جریان حاکم را به انفعال کشاند تا صریحاً از عدم علاقه خود را برای پایان دادن به فضای پلیسی امنیتی، آزادی مطبوعات، آزادی احزاب و …(توصیه های خاتمی) اعلام کند و به این ترتیب حمایت و همدلی بخش‌های غیر اصلاح طلب و سبز اما منصف را به سود اصلاح طلبان و علیه اقتدارگرایان حاکم برانگیزد.
موج اعلام مواضع از خاتمی گرفته تا شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی، تا زندانیان سیاسی و احزاب و گروه‌های اصلاح طلب، مبنی بر عدم شرکت در انتخابات و ناسالم و غیر آزاد معرفی کردن آن از هم اکنون مشروعیت چنین انتخاباتی را به چالش کشیده است. تا آن جا که افراد انگشت‌شماری که خود را اصلاح طلب می‌دانند اما تصمیم به حضور در انتخابات گرفتند، دریافته‌اند از تابلوی اصلاح طلبی نمی‌توانند استفاده کنند. زیرا عدم شرکت در انتخابات مجلس آینده به شاخصی برای هویت اصلاح طلبی افراد تبدیل شده است.
اما این موفقیت صرفاً موفقیتی مقطعی است و کار به همینجا ختم نمی‌شود. اکتفا به صدور چند اطلاعیه و یا موضع‌گیری مبنی بر عدم ثبت نام و عدم شرکت و یا تحریم انتخابات، در واقع نوعی انفعال و نتیجه آن انزوا از عرصه مبارزه است. در گفت‌و گوهای روزانه از بسیاری از جوانان و سبزهای علاقمند می‌شنویم که چه باید کرد و یا چه می‌شود کرد. آن ها بعضا از کم‌تحرکی و سکوت ناشی از سرکوب و سیطره حاکمیت پلیسی و امنیت ابراز نگرانی و بعضا دلسردی می‌کنند. بدیهی است بی‌تحرکی جنبش موجب کاهش امید و از دست رفتن اعتماد به نفس می شود. اما کافی است که نگاهی عمیق‌تر و وسیع‌تر به اهداف جنبش سبز و عرصه‌های گسترده تلاش برای تحقق این اهداف داشته باشیم تا دریابیم کنش‌های اعتراضی و مبارزاتی تنها در کف خیابان تعریف نمی‌شوند و این نوع کنش‌ها لزوماً در هر شرایطی بهترین و کارآمدترین کنش‌ها به شمار نمی‌ایند.
انتخابات مجلس نهم از نگاه همه اعضای جنبش سبز باید عرصه قدرت‌نمایی و کنش اعتراضی تلقی شود. اگر سبزها بتوانند این مبارزه را با همان موفقیتی که تا کنون به دست آورده‌اند به پایان ببرند بی شک ضربه‌ای کاری به پایه‌های حاکمیت نامشروع اسبتداد وارد ساخته‌اند. اما تحقق چنین امری در گرو هوشیاری و تدبیر و انسجام و هماهنگی همه بخش‌های جنبش سبز از شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته شده گرفته تا احزاب و گروه‌های اصلاح طلب تا بخش‌های دانشجویی، تا کانون‌های سبز خارج کشور و تا رسانه‌های سبز است. هرگونه تک‌روی و یا تخطئه می‌تواند توان محدود موجود برای مقابله با استبداد حاکم را به فرسایش ببرد.
این انتخابات همان گونه که برای سبزها حساس است برای اسبتداد حاکم نیز نقشی تعیین کننده دارد. حاکمیت از هر ابزاری و شیوه‌ای برای کشاندن مردم به پای صندوق‌های رأی و مقابله با فعالیت‌های تحریمی استفاده خواهد کرد تا مشروعیت از دست رفته خود را بازسازی و نابودی جنبش سبز را تبلیغ کند. در مدتی که تا برگزاری انتخابات باقی است دستگاه تبلیغاتی رسمی با تمام توان و ظرفیت جامعه را هدف بمباران تبلیغات کذب و عملیات روانی قرار خواهد داد. آتش تهیه این حرکت با تبلیغات گسترده به مناسبت نهم دی‌ماه آغاز شده است. افشاگری‌های ساختگی، نمایشنامه‌‌ها، شوهای تبلیغاتی در قالب مناظره‌ها، میزگردهای به ظاهر آزاد، سخنرانی‌ها و منابر و … پخش شایعات مختلف و عملیات روانی با هدف بدبین کردن جامعه به چهره‌ها و جریان‌های اصلاح طلب، ایجاد سوء ظن سبزها نسبت به یکدیگر و … پخش شایعات مختلف نظیرعدم پذیرش در کنکور یا محرومیت شغلی کسانی که شناسنامه آن ها مهر شرکت در انتخابات را ندارد و … و تنها بخش‌های قابل پیش بینی این تبلیغات گسترده و عملیات روانی است. از هم اکنون باید خود را برای نقض بدیهی ترین موازین اخلاقی از سوی حاکمیت در عرصه تبلیغات آماده کرد. به ویژه در روزهای پایانی انتخابات که با توجه به محدودیت رسانه‌ای امکان تکذیب نیز وجود ندارد، شایعاتی نظیر اعلام شرکت در انتخابات از سوی خاتمی و برخی چهره‌های برجسته و… بنابراین باید در این زمینه آگاهی لازم را به مردم داد.
تحرکات استبداد حاکم به تبلیغات و عملیات روانی محدود نخواهد شد. فعالان اصلاح طلب طی این مدت با فشارهای امنیتی گسترده‌تری مواجه خواهند شد. فضای آزادی بسته‌تر شده مطبوعات و رسانه‌ها فشار بیشتری تحمل خواهند کرد. حاکمیت همچنین طی مدت منتهی به انتخابات در سطح بین المللی به تشدید تنش و خصومت با آمریکا و اروپا دست خواهد زد تا به این وسیله بتواند با حربه دشمن هراسی و جدی بودن خطر تجاوز دشمن خارجی، احساسات ملی جامعه را تحریک و مردم را به شرکت در انتخابات به عنون حربه‌ای مؤثر و بازدارنده در برابر حمله و تجاوز دشمن خارجی تشویق کند.
بیان این واقعیات از آن جهت ضروری است که سبزها با درکی روشن از شرایط نابرابر، از همه امکانات خود به نحو احسن و بهینه استفاده کنند وگرنه اقتدارگرایان حاکم در کنار این امکانات، محدودیت‌های فراوانی دارند که همان‌ها میدان عمل سبزها را مشخص می‌کند. در بخش دیگری به این نکته خواهیم پرداخت.
۱-  آن چه در انتخابات آینده تعیین کننده است، آگاهی مردم از ماهیت این انتخابات است. بنابراین از هر فرصتی باید برای آگاه ساختن اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار محروم‌تر و ناآگاه‌تر استفاده کرد. با توجه به ضعف رسانه‌ای جنبش سبز، ارتباطات شفاهی و دونفره و چند نفره بسیار تعیین کننده خواهد بود. سبزها باید از فرصت تمام جمع‌ها، دیدارهای دوستانه، فامیلی ، روابط در کوچه و بازار و محل کار و … برای آگاهی بخشی در این زمینه استفاده کنند. دانشجویان در این میان نقشی تعیین کننده می‌توانند داشته باشند. در حال حاضر تقریباً در هر خانواده ایرانی به طور متوسط یک دانشجو وجود دارد. این دانشجویان به ویژه در شهرهای کوچک‌تر جایگاهی مهم دارند و در خانواده و اقوام خود نقش مؤثرتری می‌توانند ایفا کنند پیگیری اخبار و آگاهی از تحلیل‌ها از طریق مراجعه به سایت‌ها و رسانه‌های سبز و استفاده از آن برای آگاهی و قانع ساختن دیگران طی این مدت بسیار ضروری است.
۲- انتخابات مجلس برخلاف انتخابات ریاست جمهوری جنبه محلی و منطقه‌ای دارد و به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته انگیزه‌های محلی و قومی برای شرکت در انتخابات نقشی مهم‌تر از انگیزه‌های سیاسی دارد. در نتیجه برخلاف شهرهای بزرگ، مردم این بخش‌ها و مناطق ممکن است کمابیش برای شرکت در انتخابات زمینه و انگیزه داشته باشند. شاید به همین علت است که اصلاح طلبان در مواضع رسمی خود در قبال انتخابات برای به کار بردن لفظ تحریم در انتخابات تمایلی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین باید تلاش گسترده‌ای را برای آگاه ساختن مردمان شهرهای کوچک‌تر نسبت به ماهیت انتخابات آینده به کار بست. آنان باید بدانند کرسی‌های مجلس از هم اکنون میان باندها و جناح‌های حاکم تقسیم شده است. افراد انگشت شماری نیز که خارج از زد و بند باندهای حاکم بنا بر مصالحی موفق به عبور از مرحله نظارت استصوابی می‌شوند، در انتخاباتی که آراء آن از پیش مهندسی شده شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.
در این میان اگر برای اثبات نمایش تکثر و رقابت آزاد چندنفری از افراد مستقل به پیروزی برسند، در مجلس مطیع و دست نشانده امکانی برای دفاع از حقوق و منافع ملت، نخواهند داشت. اگر نمایندگان مجلس هشتم توانستند پرونده‌هایی مانند اختلاس سه‌هزار میلیادر تومانی و اختلاس از شرکت بیمه ایران را پیگیری کنند، نمایندگان مجلس نهم نیز خواهند توانست در جهت حفظ بیت المال و اموال ملت گام بردارند. اقدام مجلس هشتم برای استیضاح وزیر اقتصاد در ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی از این جهت قابل توجه است. اکثریت مجلس از جمله رئیس آن مصمم می‌شوند برای حفظ آبروی مجلس هم که شده وزیر اقتصاد را استیضاح و برکنار کنند، اما در روز استیضاح طی تماس تلفنی از بیت به رئیس مجلس دستور داده می‌شود نه تنها وزیر باید رأی بیاورد بلکه خود شما نیز باید به عنوان موافق به نفع او صحبت کنید!! رئیس مجلس مطیع و در اختیار به فرموده عمل کرده و در جلسه بعد از ظهر مجلس به عنوان موافق صحبت می‌کند و استیضاح نیز رأی نمی آورد.
با همه این احوال البته برای نمایش دموکراسی و تکثرتعداد اندکی از صندلی‌های مجلس آینده به منتقدان بی‌خطر و بی ضرر! اختصاص خواهد یافت تا زینت المجالس استبداد حاکم باشند و نقش شریف اجناس لوکس ویترین آزادی در ایران را ایفا کنند.
۳- پس از بمباران هماهنگ، گسترده و سنگین تبلیغاتی در دهه فجر، تبلیغات انتخاباتی حاکمیت آغاز خواهد شد. استبداد حاکم در سطح تبلیغاتی برای هریک از اقشار جامعه پروژه خاصی تعریف خواهد کرد. در مورد اقشار مذهبی خواهد کوشید با تحریک احساسات دینی و علاقه به امام و انقلاب و … شرکت در انتخابات را برای آنان به عنوان یک واجب شرعی تبلیغ کنند. در مورد اقشار محروم و اهالی شهرهای کوچک علاوه از تحریک احساسات دینی از تضاد فقیر و غنی و احساسات طبقاتی استفاده خواهد کرد. در مورد آن بخش از قشر متوسط شهری که نه مخالف نظامند و نه طرفدار، از نگرانی ایشان از حمله خارجی، به هم ریختگی کشور و بروز هرج و مرج استفاده کرده با استدلال‌هایی نظیر این که با قهر کردن مشکلی حل نمی‌شود و باید با حضور در انتخابات و مجلس در حل مشکلات کوشید سعی در جلب مشارکت ایشان در انتخابات خواهد داشت.
رسانه‌ها و فعالان جنبش سبز نیز باید جوامع هدف خود را مشخص کنند و از هم اکنون برای ارتباط با اقشار مختلف جامعه طرح و برنامه خود را آماده کنند و با ارائه تحلیل‌ها، اطلاعات و گزارش‌های مختلف از عملکرد مجلس هشتم، اوضاع اقتصادی کشور، بحران‌هایی که مدیریت بی‌کفایت و نالایق استبداد بر کشور تحمیل کرده‌ است، تحقق پیش بینی‌های اصلاح طلبان، دلایل عدم شرکت در انتخابات و … فعالان جنبش سبز برای اقناع این اقشار کمک کنند. اکتفا به فضای مجازی که تنها قشر خاصی از جامعه را پوشش می‌دهد و احساس برتری در این فضا نتیجه‌ای جز غفلت و خودفریبی نخواهد داشت. فعالان سبز و به ویژه دانشجویان باید دامنه فعالیت خود را به مناطق حاشیه‌ای و شهرهای متوسط و کوچک‌تر گسترش دهند. رسانه‌های سبز از هم اکنون باید خود را برای ترفندهای تبلیغاتی استبداد حاکم آماده کنند. به عنوان مثال اگر اقتدارگرایان از جملات و عبارات امام خمینی و دیگر چهره‌های انقلاب نظیر شهیدبهشتی و … برای فریب اقشار مذهبی استفاده می‌کنند، سبزها باید با استناد به سخنان همین شخصیت‌ها و چهره ها در باره ضرورت انتخابات سالم و آزاد و نفی و نقد استبداد و دیکتاتوری تبلیغات آنان را خنثی کنند.
۴- استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطاتی جدید نظیر اس ام اس، ایمیل و اینترنت البته با حفظ جنبه‌های ایمنی آن می‌تواند نقش مهمی در آگاه کردن مردم نسبت به ماهیت انتخابات ایفا کند. رسانه‌های سبز می‌توانند نحوه استفاده مطمئن و ایمن از این امکانات را به مخاطبانشان آموزش دهند. در این عرصه باید نهضتی شبیه آن چه در ایام انتخابات سال ۸۸ و ماه‌های پس از آن جریان داشت، شکل بگیرد. بی شک ذوق و ابتکار و خلاقیت جوانان سبز به ویژه در عرصه استفاده بهینه از تکنولوژی ارتباطاتی و کیفیت استفاده از آن حرف اول را خواهد زد.
۵- آنان که به رغم اصلاح طلب خواندن خود اقدام به ثبت نام در انتخابات کرده‌اند البته در تصمیم خود آزاد هستند و ما نمی‌توانیم و حق نداریم به زور آنان را تصمیم خود منصرف کنیم اما متقابلاً ما نیز حق داریم بر این حقیقت پای بفشاریم که شرکت یا عدم شرکت در انتخابات شاخص هویت اصلاح طلبی است. بلافاصله پس از پایان مهلت ثبت نام دستگاه دروغپرداز حاکمیت فریب به کار افتاده و فرماندار تهران اعلام می‌کند ۱۷۰۰ اصلاح طلب ثبت نام کرده‌اند. این گونه اظهارات کذب حاکی از نیاز شدید استبداد به حضور اصلاح طلبان در انتخابات است و نشان می‌دهد حضور برخی افراد به عنوان اصلاح طلب در انتخابات تا چه حد در خدمت اهداف حاکمیت استبداد است. بنابراین کسانی که با ثبت نام خود به این نیاز استبداد پاسخ می‌دهند در واقع با استبداد همسو شده‌ و به ملت پشت کرده‌اند. اینان نمی‌توانند خود را اصلاح‌طلب بخوانند. ما همچنین این حق را داریم که مراتب مخالفت و انزجار خود را از این اقدام به اطلاع ایشان برسانیم آنان باید به وضوح دریابند بی اعتنایی به زندان خانگی موسوی و کروبی و صدها زندانی و خانواده داغدار و سرکوب و اختناق حاکم چه واکنشی در جامعه نسبت به ایشان برانگیخته است. سیستم پیام کوتاه و ایمیل بهترین راه برای آگاه ساختن ایشان از این واکنش اجتماعی است.
۶- از جمله محدودیت‌ها و نقاط آسیب پذیر استبداد حاکم، اوضاع رو به وخامت و انحطاط اقتصاد کشور است. روند کنونی افزایش قیمت ارزاق و ارز خارجی گویای این حقیقت است که اوضاع از کنترل حاکمان اقتدارگرا خارج شده است. آثار تحریم‌های خارجی و مدیریت نالایق و بی‌کفایت داخلی اکنون تا حدودی به ثمر نشسته و دیو گرانی و تورم از شیشه سربرآورده و دیگر به سادگی کنترل آن ممکن نخواهد بود. تشریح عملکرد حاکمان اقتدارگرا و تشریح وضعیت اقتصادی کشور به عنوان کارنامه مجلس و دولت تحت حمایت رهبری برای قانع کردن اقشار مختلف مردم به ضرورت تحولی اساسی در ساخت قدرت ضروری است. مردم باید دریابند استبداد مطلقه فردی علت همه دردهای آنان است و بقای این حاکمیت و ادامه این روند نتیجه ای وخیم تر از این خواهد داشت و شرکت در انتخابات مجلس عملاً به معنای تأیید موجودیت و سیاست‌ها و عملکردهای حاکمیت کنونی است. البته حاکمیت اقتدارگرا به ویژه جناح دولت در روزهای منتهی به انتخابات احتمالاً دست به عوامفریبی جدیدی زده و با توزیع امکانات و ارزاق و یا اقداماتی نظیر افزایش یارانه و … در فریب اقشار فرودست خواهد کوشید درست همان گونه که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم به توزیع سود سهام عدالت در میان اقشار محروم اقدام کرد و از آن پس تا کنون به رغم گذشت بیش از دو سال دیگر از توزیع سود سهام عدالت خبری نشده است. افشای این حیله‌ها که در واقع بازی با شعور مردم است، می‌تواند در آگاهی و شناخت مردم از چهره واقعی حاکمیت کنونی مؤثر باشد. رسانه‌های سبز و نیز مطبوعات اصلاح طلب و منتقد داخلی می‌توانند در این زمینه نقشی مؤثر ایفا کنند.
همچنین استبداد خواهد کوشید چنین تبلیغ کند که شرکت گسترده مردم در انتخابات خطر تهدید و حمله خارجی به کشور را کاهش خواهد داد. باید توجه داشت که این حاکمیت وجود دشمن و تهدید خارجی را بهترین بهانه برای سرکوب داخلی می‌داند و در این مسیر هرچه بیشتر از حمایت داخلی برخوردار شود از تهدید خارجی البته به شرط این که عملا به حمله نظامی نینجامد استقبال می‌کند. بنابراین آن چه موجب کاهش تهدید دشمن و خطر خارجی است نه شرکت در انتخابات بلکه عدم شرکت در انتخابات است. زیرا مشارکت بیشتر حاکمیت را به ادامه سیاست‌های زیانبار کنونی خود مطمئن‌تر می‌کند. متقابلاًهرچه میزان مشارکت در انتخابات کاهش بیشتری بیابد، امکان این که استبداد حاکم در ادامه سیاست‌ها و رویکردهای کنونی خود دچار تردید شده و اقدام به تجدید نظر کند، بیشتر است.
۷- چنان که گفتیم فضای آزادی در روزهای منتهی به انتخابات بسته‌تر خواهد شد. در عین حال استبداد حاکم در موضعی تناقض‌ آمیز برای جلب مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد شور انتخاباتی ناگزیر از تحمل برخی آزادی‌ها خواهد بود. کاندیداهای وابسته به جریان حاکم احتمالا با اتخاذ مواضع انتقادی و مخالف وضعیت موجود دست به بازارگرمی زده در جلب آراء مردم خواهند کوشید. این وضعیت فضای مناسبی برای روزنامه‌های منتقد فراهم خواهد کرد تا با اطمینان از حاشیه امن ایجاد شده برخی از ناگفته‌ها را بگویند و جامعه را نسبت به وضعیت وخامت بار کنونی آگاه کنند.
۸- میتینگ‌ها و سخنرانی‌ها و میزگردهای انتخاباتی یکی از بهترین فرصت‌ها برای آگاهی بخشی است. کاندیداها باید به سؤال‌های مخاطبان به صراحت پاسخ گویند و راجع به زندانیان محروم از حقوق قانونی،‌ سرکوب‌ها، حصر آقایان موسوی و کروبی، بی اختیار بودن مجلس و تعهد در برابر مردم یا قدرت و …. به صراحت اظهار نظر کنند. به ویژه دانشجویان نباید از کنار میزگردها و برنامه‌هایی که در ایام انتخابات در سطح دانشگاه‌ها رونق خواهد گرفت بی اعتنا بگذرند. این برنامه‌ها از سوی هر جناح و جریانی که باشد باید به صحنه اعتراضات‌ منطقی و سؤال‌های افشاگرانه تبدیل شود. استبداد حاکم در این انتخابات گرفتار تناقضی لاینحل خواهدبود از یک سو برای تضمین آرامش و بی خبری جامعه از وضعیت موجود ناگزیر از جلوگیری از شکل گیری شور انتخابات و برگزاری آن در فضایی سرد و بی روح است و از سویی دیگر برای جلب مشارکت مردم و کسب مشروعیت ناگزیر از تن دادن به حداقل آزادی‌های لازمه فضای شور و هیجان انتخاباتی است. این همان تناقضی است که سبز‌ها باید از آن بهره کافی ببرند. اگر چه حاکمیت کنونی نشان داده است تنگ‌نظر تر و هراسناک‌تر از آن است که بتواند هرگونه تحرک اجتماعی معطوف به انتقاد و اعتراض را تحمل کند و عاقبت ناگزیر از به کار گیری خشونت و زور عریان و پلیسی کردن هرچه بیشتر فضا خواهد شد و رسوایی انتخابات زیر زور سرنیزه را خواهد پذیرفت و برای سبزهای چه چیز مطلوب‌تر از این رسوایی و نقاب از چهره برانداختن؟
۹- بدون شک نهادها و کانون‌های جنبش از جمله شورای هماهنگی راه سبز امید برای این مرحله کنش‌ها و فعالیت‌هایی را پیشنهاد خواهند کرد. آن چه در این زمینه مهم است. اولاً هماهنگی و انسجام و همدلی کامل همه بخش‌های جنبش سبز و اجتناب از تک‌روی‌ها و خود محوری‌ها دراین گونه کنش‌هاست. همگی باید به این بیاندیشیم که تضعیف پایه‌های استبداد و سلب مشروعیت از آن پس از انتخابات برای همه سلیقه‌ها و گرایش جنبش سبز یک پیروزی بزرگ خواهد بود و ثانیاً رعایت اصل اجتناب از اقدامات خشونت آمیز و هرج و مرج طلبانه و پایبندی به کنش‌های مسالمت آمیز است. باید توجه داشته باشیم که استبداد حاکم از اقدامات خشونت آمیز برای ایجاد هراس و بدبینی در جامعه و قانع کردن ایشان به شرکت در انتخابات بهره خواهد برد. حتی این احتمال را نیز نباید از نظر دور داشت که بخش‌های امنیتی نظامی حاکمیت خود به برخی اقدامات خشونت آمیز دست بزند. بنابراین باید هوشیار بود و در سناریوی حاکمیت استبداد بازی نکرد.
یادداشتهایی دیگر از همین نویسنده:





جـــرس: وزیر خارجه جمهوری اسلامی طی در گفتگویی با روزنامه المصری الیوم گفته است که "ایران آماده است تا روابط سیاسی اش را تا سطح بازگشایی سفارتخانه در مصر ارتقا دهد."
به گزارش بی بی سی، علی اکبر صالحی همچنین گفته است که ایران از به قدرت رسیدن حزب اخوان المسلمین در مصر خشنود است و کشورش در تماس مداوم با این گروه است.
صالحی درجریان این گفتگو افزود که ایران به مردم مصر احترام می گذارد و در صورت توافق این کشور عربی، فورا سفیری به آنجا اعزام خواهد کرد.
به گفته وزیر خارجه جمهوری اسلامی، بعضی از کشورها "از بهبود روابط ایران و مصر راضی نیستند."
ایران و مصر که پیش از تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، روابط نزدیکی داشتند، در سه دهه اخیر رابطه دیپلماتیک نداشته اند.
طی یک سال اخیر نیز، قرار بود سفارتخانه های دو کشور بازگشایی شود، اما هنوز این مسئله در مُحاق مانده است.



پایان مذاکرات بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات جمهوری اسلامی
 جـــرس: در حالیکه وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفته بود که هیات اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران، در صورت تمایل می‌تواند مدت زمان ماموریت خود را تمدید کند، شامگاه سه شنبه اعلام شد که مذاکرات میان ایران و تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از سه روز، شامگاه سه شنبه به پایان رسیده است.
به گزارش فارس، اطلاعات به دست آمده از سازمان انرژی اتمی ایران حاکی از آن است که مذاکرات یاد شده میان طرفین "در فضایی مثبت و سازنده" برگزار شده‌ است.
هنوز اعلام نشده که تیم آژانس با کدام یک از مقامات رسمی ایران دیدار کرده اند و بازرسی آنها از تاسیساتی که ادعا می شد فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای در آنها انجام شده باشد، انجام گردیده است یا خبر.
بر اساس گزارش فارس، در مذاکرات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات سازمان انرژی اتمی ایران، دو طرف تنها درباره ادامه مذاکرات به توافق رسیدند.
این گزارش حاکی است، زمان مذاکرات بعدی نیز مشخص شده، ولی هنوز زمان و مکان برگزاری آن اعلام نشده است.
گفتنی است، تیم شش نفره بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مذاکره و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، یکشنبه هفته جاری وارد تهران شده بود.
ایسنا گزارش داده است که این هیات که معاون مدیر کل آژانس در امور پادمانها سرپرست آن بوده، هیچ بازدیدی از مراکز و سایتهای هسته ای ایران نداشته است.
پیشتر اعلام شده بود که این هیات که شامل دو کارشناس جنگ افزار هسته ای بوده، می خواهد ظن های مربوط به برنامه نظامی اتمی ایران را بررسی کند و رئیس هیات اعزامی آژانس به ایران نیز در فرودگاه وین و قبل از پرواز به سمت ایران گفته بود که امیدوار است تمام موضوعات مهم و حل نشده در رابطه با ایران، حل و فصل شود.
يوکيو آمانو، مدیر کل آژانس نیز روز جمعه گذشته گفته بود "ما اميدواريم که مقامات تهران رويکردی سازنده در پيش بگيرند و اميدواريم که همکاری قابل توجهی بکنند."
می توانند بمانند
مذاکرات در حالی بدون اعلام نتایج به پایان رسیده، که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پیشتر گفته بود که هیات اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران، در صورت تمایل می‌تواند مدت زمان ماموریت خود را تمدید کند.
علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه ترکیه‌ای "تی‌آرتی" گفته بود: "به نتایج سفر هیات عالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسیار خوش‌بین هستم."

حاشیه های حضور بازرسان

در بدو ورود هیئت آژانس به ایران، گروهی که از آنان با عنوان "دانشجویان تهرانی" نام برده می شد، در اعتراض به انفعال آژانس در محکومیت ترور دانشمندان هسته ای ایران در فرودگاه بین المللی امام خمینی تجمع کرده بودند.




جـــرس: رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره و رویکرد به کشتار یازده ماهۀ معترضان سوری توسط نیروهای حکومت بشار اسد، اظهار عقیده کرد: "اگر با دید جامع و فراگیر به تحولات این کشور نگریسته شود، طراحی آمریکا برای سوریه کاملاً مشخص است که متأسفانه برخی کشورهای خارجی و منطقه نیز در این طراحی آمریکا مشارکت دارند. هدف اصلی طراحی آمریکا در سوریه نیز، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است."
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری، آقای خامنه‌ای روز سه شنبه در دیدار رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، واقعیت موجود در جهان را با توجه به تحولات یک سال گذشته و بیداری اسلامی، ضعف روز افزون غرب و قدرت فزاینده دنیای اسلام دانست و تأکید کرد: اگر امت اسلامی در کشورهای مختلف، متعهد به مجاهدت، ایستادگی و حسن‌ظن به پروردگار باشند، قطعاً وعده نصرت الهی محقق خواهد شد، همانگونه که در یک سال گذشته شاهد آن بودیم.
رهبر جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه تحولات یک سال گذشته در منطقه، از بشارتها و لطف و رحمت الهی است، افزود: این تحولات، اول کار است و به لطف خداوند پیروزیهای بیشتری در راه است.
آقای خامنه ای، همچنین در مورد سوریه، بدون اشاره به کشتار معترضان توسط حکومت، گفت: "در خصوص سوریه اگر با دید جامع و فراگیر به تحولات این کشور نگریسته شود، طراحی آمریکا برای سوریه کاملاً مشخص است که متأسفانه برخی کشورهای خارجی و منطقه نیز در این طراحی آمریکا مشارکت دارند."
رهبر جمهوری اسلامی اظهار عقیده کرد: هدف اصلی طراحی آمریکا در سوریه، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است زیرا سوریه از مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان حمایت می کند.
وی افزود: اگر دولت سوریه، به آمریکاییها قول دهد که حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان قطع خواهد کرد، همه مسائل تمام خواهد شد و تنها جرم سوریه حمایت از مقاومت است. و آمریکاییها و برخی کشورهای غربی می خواهند انتقام شکست های اخیر خود در منطقه ازجمله مصر و تونس را، در سوریه بگیرند.
آقای خامنه ای اظهار داشت: "موضع جمهوری اسلامی در قبال سوریه، حمایت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این کشور و مخالفت با دخالت آمریکا و کشورهای دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوریه است."
بر اساس این گزارش، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار گفت: غربیها تلاش دارند تا سوریه را که پایگاه مقاومت در منطقه است، از جبهه مقاومت بگیرند.





افزایش ۳۵ درصدی قیمت ۳۶ قلم از کالاهای مصرفی خانوار کارگریجـــرس: درحالیکه محمود احمدی نژاد سال گذشته در آغاز اجرای طرح حذف سوبسیدها – موسوم به هدفمندی یارانه ها- مدعی "کاهش قریب الوقوع هزینه های زندگی و کالاهای مورد نیاز جامعه" شده بود، یکی از دست اندرکاران کارگری کشور از افزایش ۳۵ درصدی قیمت ۳۶ قلم از کالاهای مصرفی سبد هزینه خانوار کارگری در سال جاری خبر می دهد.
این مقام مسئول گفت در صورتی که مبنا فقط غذا و خوراک باشد و سایر نیازهای دیگر از قبیل مسکن، حمل ‌و نقل، انرژی، بهداشت و درمان را در نظر نگیریم، مبلغی که برای حداقل مزد کارگران در تهران مطرح است بیش از ۵۰۰ هزار تومان در ماه است.
به گزارش ایلنا، علی اکبر عیوضی، مسئول کمیته مزد استان تهران در خصوص عدم اعمال نرخ سبد هزینه خانوار کارگری در تعیین مصویه مزدی گفت: شورای عالی کار هر ساله دستمزد کارگران را بر اساس وضعیت واحدهای بحرانی تعیین می‌کند.
عیوضی در خصوص تصمیم‌گیری در مورد دستمزد کارگران در سال ۹۱ یاد آور شد: در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی به دلیل همزمانی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های تولید با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند. این در حالیست که اگر دولت به وعده‌های خود مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی عمل نکند، قطعا در سال آینده این واحدها با رکود و تعدیل نیرو رو به ‌رو خواهند شد.
مسئول کمیته مزد استان تهران یاد آور شد: هر سال در ماه پایانی سال بحث مزد مطرح می شود و در شورای عالی کار به صورت سه جانبه برای سال آینده جامعه کارگری طبق ماده ۴۱ قانون کار مزدی را تعیین می‌کنند.
او یاد آور شد: کمیته‌ مزد استان تهران حدود یک ماه است که تحقیقات همه جانبه‌ خود را برای تعیین مزد شروع کرده و امسال جدولی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته اعلام کرده است.با توجه به ‌اینکه براساس نظر سازمان جهانی بهداشت کالری مورد نیاز برای یک نفر در روز دو هزار و ۵۰۰ کالری است، از این رو کالری مورد نیاز برای هر خانواده‌ چهار نفره را ۱۰ هزار کالری در نظر گرفته‌ایم.
عیوضی با بیان اینکه ۱۱ قلم کالای خوردنی برای تامین دو هزار و ۵۰۰ کالری مورد نیاز هر خانواده‌ ایرانی است، بیان کرد: غلات، برنج، میوه‌جات، سبزیجات، شیر و ماست، پنیر، گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات، قند، شکر و… که جمع آنها ۳۴ سهم از ۱۰۰ سهم کالای مورد نیاز برای هر فرد را تشکیل می‌دهد.
عیوضی در پایان گفت: در صورتی که مبنا فقط غذا و خوراک باشد و سایر نیازهای دیگر از قبیل مسکن، حمل ‌و نقل، انرژی، بهداشت و درمان را در نظر نگیریم، مبلغی که برای حداقل مزد کارگران در تهران مطرح است بیش از ۵۰۰ هزار تومان در ماه است.
اظهارات این فعال صنفی در حالیست که حداقل دستمزد کارگران در کشور کمتر از چهارصد هزار تومان اعلام شده و بسیاری از کارگران نیز، از دریافت همین حقوق ماهها بی بهره هستند.





جـــرس: مرکز موسوم به «بررسی جرائم سازمان‌یافته» سپاه، با استقبال از صدور حکم اعدام برای متهمان سایبری و اینترنتی اعلام کرد که به زودی اطلاعات مهم دیگری از شناسایی و دستگیری "چند شبکه گسترده فساد" منتشر خواهد شد.
به گزارش فارس، سپاه پاسداران در بیانیه خود با ابراز خرسندی از صدور و تایید حکم اعدام برای سعید ملک پور، از فعالان حوزه اینترنتی، مدعی شده است که "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه، همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و هشدار می دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و متخصصان سایبری مرکز بررسی جرائم سازمان یافته، تمام قد در این حوزه ایستاده اند."
در این بیانیه آمده است: روزهای پایانی سال 1387 مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران خبر انهدام شبکه گسترده و پیچیده سایتهای مستهجن و ضد دین را منتشر کرد؛ خبری که نگاههای بسیاری را از سراسر جهان به خود معطوف نمود.
عنوان "مضلین" که به‌ حق برای این گروه انتخاب شد و انتشار پرونده های مربوط به آنان که نتیجه ماهها کار شبانه روزی متخصصان سایبری سپاه بود، خبر روز تمامی رسانه‌ها شد و زنگ خطر حضور بی وقفه شیطان در فضای مجازی را به صدا درآورد.
انتشار تنها بخشی از مستندات و اعترافات مدیران سایتهای مذکور از رسانه ها منجمله رسانه ملی عمق فاجعه را بیش از پیش نمایان ساخت."
سپاه پاسداران، در خصوص سعید ملک پور، متخصص اینترنتی و فضای وب، که از برنامه های تکنیکی وی برای سایت های مختلف، از جمله برخی سایت های غیراخلاقی نیز استفاده شده، آورده است: "شبکه "مضلین2" به سردمداری "سیاوش حسین خانی" (سعید ملک پور) به عنوان مدیر شبکه بزرگترین سایتهای مستهجن و ضد دین فارسی زبان به عنوان شاخص این پروژه مطرح شد. سعید ملک پور در سایه غفلت متولیان امر و بسیاری از خانواده ها به نشر محتوای ضداخلاقی و دینی مشغول بوده و حتی به همین هم بسنده نکرده و به ارائه خدمات به سایر سایتهای مشابه و نیز سازماندهی کاربران فعال به عنوان مدیران میانی سایت‌های تحت مدیریت خود اقدام کرده است."
مرکز سایبری سپاه در ادامه با شرح اقدامات خود مدعی شده: "از آنجا که قصور در مجازات سریع و عدم به‌کارگیری صحیح و بهنگام اهرمهای قانونی، باعث کاهش میزان بازدارندگی و گستاخ شدن بیش از پیش مجرمینی می شود که گمان می برند فضا برای ترکتازی شان مهیاست، لذا با پیگیری های مجدانه مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه اینک و پس از ماه ها اقدامات حقوقی فشرده و طاقت فرسا، حکم اعدام مدیر بزرگ ترین شبکه ضد دین و مستهجن فارسی زبان در دیوان عالی کشور تایید شد."
این مرکز تلاش های حقوق بشری برای جلوگیری از حکم اعدام متهمان سایبری – به ویژه ملک پور- را نیز مورد حمله قرار داده و می گوید: "بسیاری از مدعیان حقوق بشر که حیات خود را صرفا در سیاه نمایی علیه نظام اسلامی و هوچی گری می بینند، پس از انتشار خبر صدور حکم اعدام برای گرداننده اصلی این شبکه، در قالب صدور بیانیه و به راه انداختن کمپین های حمایتی تلاش کردند تا جرم نامبرده را مرتبط با مسایل سیاسی جلوه داده و تلاش کنند تا وی را از منجلابی که خود ایجاد کرده بود، برهانند که این تلاش ها با هوشیاری سربازان انقلاب اسلامی و تدبیر قوه قضائیه ناکام ماند."
سپاه پاسداران در پایان بیانیه خود آورده: "لازم به یادآوری است به زودی جزئیات بیشتری از نحوه اقدامات و تلاش های نامبرده در جهت ترویج فساد و فحشا در جامعه اسلامی منتشر خواهد شد.همچنین به استحضار می رساند که همزمان با سی و سومین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی به زودی اطلاعات مهم دیگری از شناسایی و دستگیری چند شبکه گسترده فساد منتشر خواهد شد."






سید حسن خمینی: بداخلاقی‌هایی مثل دروغ، کینه، حسادت آفت کشور ما است
 جـــرس: سید‌حسن خمینی با بیان اینکه "دروغ یکی از ریشه‌های بی‌اخلاقی در جامعه است که متاسفانه الان زیاد شده"، تصریح کرد: "کوروش و یا داریوش بودند که بر لوحی نوشتند خدایا این کشور را از قحطی و دروغ نگه دار. امروز ما باید جلوی هر کسی که در هر جایی بی‌ادبی می‌کنند، بایستیم. کسانی که بی‌ادبی می‌کنند، دانسته یا ندانسته درهای کشور را بر روی دشمن باز می‌کنند."
به گزارش سایت جماران، نوه رهبر فقید جمهوری اسلامی در همایش «محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت» که عصر سه‌شنبه در مسجد ولی‌عصر تهران برگزار شد، تاکید کرد: توفیق یک حادثه این است که ببینیم چقدر به هدف نهایی خود نزدیک شده‌ است و برای اینکه ببینیم انقلاب چقدر به هدف غایی خود نزدیک شده، باید ببینیم روح اخلاق چه مقدار در جامعه ‌تحقق پیدا کرده است.
وی در ادامه افزود: علت غایی انقلاب ‌با توجه به شناختی که از فاعل و ماده‌ای که انقلاب را بوجود آورد، داریم، اجرای تعالیم اسلام بود و هیچ کس نمی‌تواند انقلاب اسلامی سال ۵۷ تحلیل کند و نگوید که تنها عامل و یا یکی از تنها اهداف این معلول تعالیم اسلام بوده است.
تولیت آستان رهبر فقید جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از تعالیم اسلامی که موجب انقلاب شد، استقلال بود و ملت ایران استقلال را مثل یک عقده جستجو می‌کرده است.
سیدحسن خمینی تاکید کرد:‌ آزادی یکی دیگر از دلایل وقوع انقلاب بود و ملت آن را در تعالیم اسلامی یافت، همچنین پیشرفت و رفاه جزو مهمترین تعالیم اسلام است و همه ادیان واقعی تاکید دارند که فقر به کفر می‌انجامد.
وی با بیان اینکه هدف غایی انقلاب اسلامی قطعا تعالیم اسلام است، اظهار داشت: مردم در پیشانی و افق بلند امام دین و استقلال، دین و آزادی و دین و رفاه را دیدند.
این نویسنده و پژوهشگر حوزه ادامه داد: هدف انقلاب هرچه هم بلند باشد، به بلندی هدف بعثت پیامبر اسلام نمی‌رسد. پیامبر می‌فرمایند من مبعوث شدم که مکارم اخلاق را در جامعه تمام کنم که این روح دین است و آنچه ‌غایت انقلاب اسلامی ماست، این است که همه ما افراد جامعه و خانواده‌هایمان بهتر شوند.
وی ادامه داد: بی‌ادبی یک جامعه را دچار بن‌بست کرده و از ریشه می‌خشکاند و کینه ‌به‌وجود می‌آورد. وقتی ما با هم مشکل داریم، چرا باید به یکدیگر پرخاش کنیم. کینه ریشه محبت و مودت را خشک می‌کند و در این صورت آن جامعه وحدت خود را از دست داده و پس از آن اقتدار ملی‌ خود را از دست می‌دهد که در آن زمان درها بر روی بیگانگان باز شده است و بیگانگان از دل‌های ما وارد می‌شوند.
سید حسن خمینی تاکید کرد:‌ باید جلوی هر کسی که در هر جایی بی‌ادبی می‌کند، بایستیم. کسانی که بی‌ادبی را ترویج می‌کنند، دانسته یا ندانسته در کشور را به روی دشمن باز می‌کنند.
وی با بیان اینکه دروغ یکی دیگر از ریشه‌های بی‌اخلاقی در جامعه است که متاسفانه الان زیاد شده است، گفت: کوروش و یا داریوش بودند که بر لوحی نوشتند خدایا این کشور را از قحطی و دروغ نگه دار، همچنین رهبری هم گفت که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد یعنی با بداخلاقی نمی‌توان با بی‌اخلاقی مقابله کرد.
وی در پایان سخنانش اظهار داشت: آنچه که آفت کشور ماست، بداخلاقی‌هایی مثل دروغ، کینه، حسادت و غیره است.



  جرس: 
فرزند مهدی خزعلی در صفحه فیس بوک خود نامه ای خطاب به پدرش نوشت.
فرزند مهدی خزعلی: تمام تلاشم را به کار می گیرم تا همانگونه باشم که گفته ای
درحالیکه مهدی خزعلی، نویسنده، وبلاگ نویس و ناشر مخالف حکومت، در جریان بازداشت اخیر خود، همچنان در اعتصاب غذا و وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد، پسر وی روز سه شنبه یازدهم بهمن ماه، ضمن یادآوری زادروز خود، یادداشتی به همین مناسبت و خطاب به پدرش که در بیست وسومین روز اعتصاب غذا و در زندان اوین به سر می برد نوشته است.محمد صالح خزعلی، همزمان یادداشتی از پدر خود که زمستان سال ۸۸ و بعد از حوادث آن سال برای وی نوشته بود را ضمیمه پیام تولد خود به پدر کرده است.
به گزارش صفحه فیس بوک محمد صالح خزعلی، وی در پیام خود به پدر محبوس می گوید:
سلام بر پدر، سلام بر دست شکسته پدر.پدر آغوشت را باز کن می خواهم در بغل بفشارمت، نمی دانم دست گچ گرفته ات چنین اجازه ای را به من خواهد داد یا نه!
یقین دارم که می دانی امشب چه شبی است و افسوس که در کنار من حضور نداری. مطمئنم که پس از بیست وسه روز اعتصاب غذا خاطرت هست که امشب چه فرخنده روزیست برایت . پدر از راه دور سلام می کنم و می دانم که سلامم را از درون سلول انفرادی بی پاسخ نخواهید گذاشت.مگر می شود امشب را فراموش کرده باشید.
امشب برایت تجلی بسیاری از آرمانهایت است. دوازده بهمن و تولد من، برایت تقارن خیل عظیمی از خاطراتت بود.همیشه برایم از عمو می گفتی، از برادر شهیدت که با او در مبارزه با استبداد همقدم بودی و ۱۲ بهمن برایت حلاوت دیگری داشت که داغ برادر شهیدت را برایت آرمانی کرده بود و می گفتی که تقارن تولد من با ۱۲ بهمن برایت رنگ دیگری دارد اما نمی دانم چرا ما را از همدیگر جدا کرده اند.مگر نه این است که پدرم خود پرچمدار مبارزه با استبداد است و خود از صاحبان این یوم است.
پدر امشب اولین تولدم است که در کنارم نیستی.هدیه ای نمی خواهم جز حضورت، شمعی نمی افروزم جز برای فراغت. کیکی نخواهم برید جز برای آزادیت.
امشب نامه ای که برایم دوسال قبل در شب تولدم نوشته بودید را دوباره می خوانم و با خدای خود عهد می بندم که تمام تلاشم را به کار گیرم تا همانگونه باشم که گفته اید.
پدر عزیزم ،همراه با مادر و زهرا و زینب و علی برای سلامتی و آزادیت دعا می کنیم باشد که خداوند صدای دل این خستگان را در سرسفره افطار بشنود و دعای ما را مستجاب کند.

نامه پدرم به من در سالروز تولدم در سال ۸۸:
نامه ای برای فرزندم محمد صالح
محمد جان؛ امروز روز میلاد توست، چه فرخنده روزی پای در جهان گذاشتی، روزی که امام پای در ایران اسلامی گذاشت، روزی که مردم ستم کشیده ایران غریو شادی سرداده و پرنده آزادی را در آغوش کشیدند، سی و یک سال پیش در چنین روزی، مردم ایران چشم بر آسمان داشتند، تا رهبری آسمانی را در آغوش کشند، مردی از تبار بی ادعایان، حکمرانی؟ نه ، خدمتگزاری راستین، مردم در آسمان او را می جستند و او خود را از خاک می دانست و هرگز ادعای آسمانی نداشت! او فرزند بوتراب بود.
پرواز انقلاب نه بر زمین که بر دلهای مردم نشست! آنگاه که سرود " خمینی ای امام" خوانده می شد مو بر تن عاشقان راست می شد، دیگر همه باور کردند که شاه رفت و سلطنت سرآمد، خوشحال بودیم که دیگر صدایی در گلو خفه نمی شود! دهانی دوخته نمی شود! کسی بخاطر اندیشه به زندان نمی رود! تفکر نفی بلد نمی شود! از شکنجه و تازیانه خبری نیست! کسی سیلی نمی خورد! چکمه ای بر گرده ای فرود نمی آید! گاز اشک آور به چه کار آید؟! باطوم ها را باید شکست! در لوله تفنگ ها گل کاشتیم! دیگر اعلیحضرت نداریم! علیا حضرت هم رفته است! اوامر ملوکانه و منویات شاهانه بازیچه کودکانه شد! کسی خود را سایه خدا نمی خواند! ظل الله رفته است! همه می دانند " خدا سایه ندارد!" دیگر کسی آسمانی نیست، همه از خاکیم و به خاک برمی گردیم! همه از خداییم و به سوی خدا می رویم! دستبوسی و پابوسیِ جانثاران تمام شد! دیگر کسی در برابر سلاطین تا کمر خم نمی شود و بر قدومشان بوسه نمی زند، درباریان که در هر کلام هزار بار تمسک به مقام اعلیحضرت می جستند و نام اعلیحضرت و علیاحضرت فصل الخطاب کلامشان بود، رفته اند! دیگر کسی مجبور نیست در آغاز و پایان سخن دعا به جان اعلیحضرت کند! دیگر کسی به خانه ما یورش نمی آورد! دیگر آزادیم تا رای و نظر خویش بگوییم! دیگر ما را اغتشاشگرو آشوبگر نمی خوانند، دیگر مزدوران چماق بدستِ جانثار به خیابان ها نمی آیند تا فریاد " جاوید شاه" سر دهند!
آری محمد جان؛ شاه و شاه بازی تمام شد، ملت آزاد شد! همه با هم بودیم، یکدل و یکرنگ، فقط جای عمویت حسینِ شهید خالی بود، هر چه داشتیم به برکت خون آنها بود، ما سر سفره آزادی، مهمان حسین بودیم. پس از آن ، هشت سال جنگیدیم تا از دستاورد شهدا صیانت کنیم.
فرزندم؛ بدان و آگاه باش که این انقلاب با تهاجم نظامی و لشگر کشی شرق و غرب سقوط نکرده و نخواهد کرد، اما کافی است تا عادات شاهانه و اوامر ملوکانه بازگردد تا هر آنچه شهدا با ایستادگی و نثار خون خود بدست آوردند، بر باد دهیم و تو مسئولی و در برابر عموی شهیدت پاسخگو!
محمد جان؛ از تو می خواهم اگر افتادم، استوار باشی، تن به ولایت طاغوت ندهی و هر گاه دیدی حاکمان به عادات سلطانی برگشتند، از ولایت طاغوت به ولایت حق جل و علا پناه ببر و ازظلمات به نور درآ. هرگز برای لقمه ای نان و منفعت دنیا به مردم پشت نکن و برای پست و مقام به مردم خیانت نکن!
محمد جان؛ حق را به عمل بشناس نه به ادعا! ، در طول تاریخ مدعیان عدل و داد بسیار بوده اند، هیچ پادشاه ظالمی را نمی یابی که مدعی عدالت و مهرورزی نباشد، اما برای سلطه ، اولین چیزی که قربانی می شود، عدالت است! عدالت!
محمد جان؛ از آن هنگام که رسول گرامی اسلام(ص) دعوت حق را لبیک گفت تا هم اکنون، حاکمان بلاد اسلامی همواره دم از دیانت و عدالت زده اند، همه عنوان خلیفه اللهی و خلیفه پیامبر داشتند، خود را امیر المومنین و امام المسلمین می خواندند، آنان که در جوار حرم امن الهی بودند، افتخارشان سقایه الحاج و خادم الحرمین بوده است!
محمد جان؛ آنان که افتخارشان سقایه الحاج بود، اگر حسین حج نیمه رها نمی کرد او را در خانه خدا می کشتند و در آخر هم او را تشنه سر بریدند!
محمد جان؛ آنان که خود را خادم و خدمتگزار می نامیدند، چه کردند؟ تا امیر و امام و شاه و سلطان و رئیس و شیخ و ملا چه کنند!
محمد جان؛ هر جا دیدی امرا را با القاب بیشتری می خوانند، بدان که در دل مردم کمتر جا دارند!
محمد جان؛ اندازه عکس امرا عکس آزادی است، هرچه تمثال حاکمان را بزرگتر بر دیوار نقش کنند، نقش آزادی کوچکتر است!
محمد جان؛ تمایز و تشخص لباس امرا از مردم ملاک جدایی آنان از مردم است، این تمایز هر چه بیشتر، جدایی بیشتر!
محمد جان؛ دین رایحه دل انگیزی است مثل باد بهار، اگر دیدی دینِ امرا چون طوفانی سهمگین ،تو را می آزارد، بدان که این دین خدا نیست، این چماق قدرت است که به نام دین بر فرق تو فرود می آید، هوشیار باش و جاهلانه به جنگ دین مرو، بلکه با سلاح دین به جنگ سلطان جائری بشتاب که از دین تو استفاده ابزاری می کند!
محمد جان؛ سخن بسیار است و فرصت اندک، این مختصر را به عنوان هدیه تولدت بپذیر.
دوازدهم بهمن ۸۸
پدرت: مهدی خزعلی



 جـــرس: هنری کیسینجر، دیپلمات مشهور آمریکایی، در تازه ترین سخنان خود به بررسی اوضاع خاورمیانه و ایران پرداخته و خبر از نزدیکی جنگ و بحرانی بزرگ در خاورمیانه را داده است.
روزنامه انقلاب اسلامی در هجرت، با انتشار این اظهارات به نقل از نشریه تحقیقات جهانی «گلوبال ریسرچ» خاطرنشان می کند سخنان استراتژیست مشهور آمریکایی از آن جهت اهمیت دارد که با وجود گذشت سالها از حضورش در دستگاه دیپلماسی آمریکا، همچنان شاهد پیاده شدن بخشی از نظریه های وی در سیاست خارجی ایالات متحده هستیم .
هنری آلفرد کیسینجر، دیپلمات مشهور آمریکایی است که در دوره ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به کار شد و پس از پایان دوره نیکسون به خاطر رسوایی واترگیت در همان سمت با جرالد فورد به همکاری ادامه داد. اکنون او ۸۹ ساله است و جزء استراتژیست‌های ارشد آمریکاست و از او به عنوان بزرگ‌ترین استراتژیست نیز نام می‌برند.
وی در مصاحبه خود با گلوبال ریسرچ گفته است: اگر شما صدای کوبیده شدن بر طبل جنگ را نمی شوند، احتمالا ناشنوا هستید. شما باید خود را برای پایان دنیا که بسیار قریب الوقوع است، آماده کنید. فقط خدا بچه های ما را نجات دهد.
هنری کیسینجر که مشهورترین استراتژیست زنده دنیا در مورد مسائل بین المللی است، در سخنان خود در این مصاحبه حوادثی را که هم اکنون در دنیا و به ویژه در منطقه خاورمیانه در حال وقوع است، فاش کرده است.
بر اساس این گزارش، کیسینجر که هم اکنون در آپارتمان خود در منهتن نیویورک زندگی می کند، معمولا تحلیل های جامعی از حوادث آینده دارد و معمولا تا حدی از زمان خود جلوتر است.
در سخنان کیسینجر در این زمینه می خوانیم: آمریکا هم اکنون در حال راضی کردن روسیه و چین در مورد ایران است. البته ایران هدف اصلی و نهایی اسرائیل است. ما به چین اجازه داده ایم که قدرت نظامی خود را افزایش دهد و به روسیه نیز اجازه داده ایم که برای احیای قدرت دوران شوروی تلاش کند. در واقع ما به آنان رویای دروغین دلیر بودن و پهلوان پنبه بودن را اعطا کرده ایم که این مسئله به نابودی سریع تر آنان کمک خواهد کرد. در واقع آمریکا مانند یک تیرانداز سریع و فرز در برداشتن اسلحه عمل می کند و زمانی که قصد انجام حمله را داشته باشد، آنگاه بنگ بنگ.
کیسینجر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بهتر است مردم دنیا و مقامات کشورها نفت و ملت خود را کنترل کنند و همچنین ذخایر غذایی را نیز تحت کنترل خود درآورند، تصریح می کند: اگر شما یک فرد عادی باشید، ممکن است بتوانید خود را برای جنگ آماده کنید و این کار را از طریق حرکت به سمت روستاها و یا حومه شهرها و ساختن یک مزرعه انجام دهید. اما شما باید اسلحه خود را نیز به همراه ببرید. چرا که جمعیت گرسنه ها و قحطی زده ها در حوالی شما پرسه خواهند زد.
علاوه بر این باید دقت داشت که حتی اگر نخبه ها و متخصصین امر بتوانند خود را نجات دهند و مکان امنی برای خود ایجاد کنند، باید در زمان جنگ به شدت مراقب باشند خود را مانند شهروندان عادی نشان دهند، زیرا همچنان این احتمال وجود دارد که پناهگاه آنان به تسخیر دیگران درآید.
استراتژیست مشهور آمریکایی در پایان سخنان خود می گوید: ما به ارتش گفته ایم که آمریکا مجبور است هفت کشور خاورمیانه را به دلیل منابع غنی آنان تحت کنترل خود قرار دهد و این در حالی است که دولت آمریکا تقریبا در حال به پایان رساندن این مرحله از برنامه خود است. همه می دانند که نظر من در مورد ارتش چیست، اما من مجبورم این مسئله را گوشزد کنم که ارتش در مورد حوادث اخیر بیش از حد اقدامات غیر ضروری انجام داده است. این در حالی است که آخرین پله این راه پله صعود آمریکا یعنی ایران، واقعا در صدد برهم زدن و یک طرفه کردن توازن موجود است. اکنون سوال این است که چین و روسیه تا چه زمانی می توانند غیر فعال بمانند و شاهد اقدامات آمریکا در این زمینه باشند. روسیه و چین سرانجام زمانی که اسرائیل مجبور شود با تمام امکانات و سلاح های موجود خود وارد عمل شود و هر تعداد عرب را که می تواند از پای درآورد، از خواب بیدار خواهند شد. این امید وجود دارد که در صورتی که شرایط خوب پیش رود، نیمی از خاورمیانه به سرزمین اسرائیل تبدیل خواهد شد.
کسینجر افزود: جوانان ما در یک دهه گذشته به خوبی آموزش دیده اند، البته شاید ارتش این ادعا را می کند که به مردم آمریکا دلداری دهد. اما جالب است که بدانیم بازی جدیدی که با نام جنگ مدرن ۳ ارائه شده است، مانند یک آینه دقیقا همان چیزی را نشان می دهد که قرار است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک در دنیا رخ دهد. جوانان ما در آمریکا و در غرب آمادگی کامل دارند، زیرا آنان به خوبی در برنامه ریزی های جامع آموزش دیده اند تا به سربازان خوب تبدیل شوند. و زمانی که به آنان دستور داده شود بیرون بیایند و با چینی ها و روس ها مبارزه کنند، آن ها مسلما این دستور را اجرا خواهند کرد. ما می توانیم یک جامعه جهانی جدید بسازیم، جامعه ای که در آن تنها یک ابرقدرت باقی خواهد ماند و آن ابرقدرت حکومت جهانی را تشکیل خواهد داد. فراموش نکنید که آمریکا بهترین سلاح ها را در اختیار دارد، بهترین کارکنان ارتش که هیچ یک از دیگر کشورهای دنیا از آن برخوردار نیستند. ما زمانی که وقتش فرا برسد، آن سلاح ها و آن امکانات را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.




صادق لاریجانی: اخلالگران اقتصادی را اعدام می کنیم

صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه ایران، بااشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار سکه و ارز از مجازات اعدام برای اختلالگران اقتصادی خبر داد.
به گزارش دانشجونیوز، لاریجانی با بیان اینکه "بیگانگان از وضعیت اقتصادی کشور سو استفاده می کنند"، افزود: قوه قضائیه نیز بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند رسیدگی و برخورد قضایی مناسب خواهد کرد و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که مبارزه با آنها نیز همچون مبارزه با قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است که نمونه بارز آن در فساد مالی اخیر و برخورد قاطعی است که با آنان شده و خواهد شد.
لاریجانی همچنین بخشی از مسائل و مشکلات پیش‌ آمده در بازار ارز و سکه را به دلیل آنچه وی " توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام" عنوان کرد، دانست و  گفت: در پشت صحنه‌ این جریان دشمنان نظام از طریق برخی افراد و گروه‌های متصل و وابسته به بیگانگان قرار دارند که با ایجاد سایت‌های مختلف در مورد سکه و ارز نرخ‌سازی می‌کردند تا بازار را ملتهب کنند.



تلاش صدراعظم آلمان برای تشویق چین به کاهش خرید نفت ایران

صدر اعظم آلمان قصد دارد در سفر خود به چین این کشور را به کاهش خرید نفت از ایران ترغیب کند. در همین حال، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران و سوریه با مقام‌های اتحادیه اروپا دیدار کرده است.
به نوشته خبرگزاری آلمان، رویترز روز سه‌شنبه (۳۱ ژانویه/ ۱۱ بهمن) با استناد به یک منبع آگاه در دولت آلمان خبر داد که آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور قصد دارد به منظور ترغیب چین به کاهش خرید نفت از ایران به پکن سفر کند.
این مقام در آستانه سفر مرکل به چین گفته است: «به نفع آلمان است که چین واردات خود (از ایران) را افزایش ندهد. برای چین خوب است که واردات خود (از ایران) را کاهش دهد.»
آلمان معتقد است اکنون که خرید نفت از ایران تحریم شده چین نباید با افزایش خرید خود این خلاء را جبران کند.
از دیگر محورهای گفت‌وگوهای این سفر که چهارشنبه (۱۲ بهمن) انجام خواهد شد تقویت روابط تجاری دوجانبه، حمایت از حقوق بشر و تأکید بر حقوق مردم تبت و آزادی بیان خواهد بود.
چین که دومین مصرف‌کننده مواد سوختی در جهان است بارها با تحریم‌های یک‌جانبه علیه بخش انرژی ایران مخالفت کرده است. این کشور همواره تلاش کرده تنش‌هایی که ممکن است ذخایر نفت این کشور را به خطر بیاندازد را کاهش دهد.
تحریم نفت ایران
هفته گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا لایحه تحریم نفت ایران را تصویب کردند. چین از این تصمیم انتقاد کرده و آن را «غیر سازنده» خوانده است.
۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه/ ۳ بهمن) تصمیم گرفتند، از اول ژوئیه سال جاری تمامی واردات نفتی خود از ایران را متوقف سازند.
اتحادیه اروپا اجرای تصمیم خود را به ژوئیه موکول کرده تا از تحمیل بار اضافی بر برخی از متحدان خود مانند ایتالیا و یونان که ایران یکی از تأمینکنندگان بزرگ نفت آنها است بپرهیزد.
استراتژی اتحادیه اروپا در ماه مه بازبینی خواهد شد تا در مورد ادامه آن تصمیمگیری شود.کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاکاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
بیانیه شورای اتحادیه اروپا
روز گذشته (۳۱ ژانویه/ ۱۰ بهمن) ریاست شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بر جدیت و نگرانی‌های عمیق اتحادیه در مورد برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.
در این بیانیه با اشاره به همین نگرانی بر لزوم اعمال مجازات‌هایی علیه بخش‌های انرژی، مالی و تجاری ایران تأکید شده است.
در بیانیه با درج این‌ که «هدف مستقیم این مجازات‌ها مردم ایران نیست» از رهبران ایران خواسته شده است، هر چه سریع‌تر فعالیت‌های هسته‌ای را تعلیق کرده و به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند.
ریاست شورای اروپا می‌افزاید که در مذاکره با ایران باز است و تأکید می‌کند که اتحادیه اروپا مصر است که به کار خود تا رسیدن به راه حل دیپلماتیک ادامه دهد.
دیدار دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با اشتون
سه‌شنبه (۳۱ ژانویه) دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرد.
در دیدار اشتون با عبداللطیف الزیانی از جمله در مورد تحولات اخیر سوریه و تصمیم‌ اخیر اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم ایران گفت‌وگو شد.
به گزارش خبرگزاری دولتی کویت (کونا)، اشتون در این دیدار تأکید کرده که اتحادیه اروپا به سیاست مذاکره و تحریم ایران ادامه خواهد داد و ضمن ترغیب ایران به توقف فعالیتهای اتمی از این کشور میخواهد، به میز مذاکرات باز گردد.
پایان سفر هیأت آژانس به تهران
روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن) مذاکرات سه‌ روزه هیأت بلندمرتبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقام‌های ایرانی در تهران به پایان رسید.
اینا در این باره گزارش داده که دو طرف «در باره ادامه این مذاکرات در آینده و زمان مذاکرات توافق کردند.»
هیأت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه (۹ بهمن) وارد تهران شد. آژانس پیش از این اعلام کرده بود که هدف از این سفر به تهران بازرسی از مراکز اتمی نیست، بلکه هدف این سفر تلاش برای از سرگیری مذاکرات است.
ایران نیز می‌گوید، در این دیدار بازدیدی از مراکز و سایت‌های هسته‌ای کشور به عمل نیامده است.
پیش از این علی اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقت جمهوری اسلامی با سفر هیأت عالیرتبه آژانس را «نشانه تعامل» این کشور با آژانس خوانده بود.





سوال از احمدی نژاد در مجلس ایران؛ روز تاریخی ۱۴ اسفند در صورت عدم تاخیر مجلس

یکی از نمایندگان مجلس ایران با اعلام اینکه «طراحان سوأل از احمدی نژاد فردا جلسه می‌گذارند و گزارش این طرح را با ۵ محور تقدیم هیأت رئیسه می‌کنند» اضافه نموده است: «اگرهیأت رئیسه بدون تأخیر طرح سوأل را به اطلاع رئیس جمهوری برساند، روز یکشنبه ۱۴ اسفند ایشان باید در صحن علنی برای پاسخگویی به محورهای سوالات حاضر شود.»
به گزارش دانشجونیوز، عبدالجبار کرمی، نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جزئیات روند رسیدگی به طرح سوأل از احمدی نژاد، گفته است: «در جلسه کمیسیون‌های تخصصی امروز این مسئله طرح و راجع به آن تصمیم گیری می شود.»
وی ادامه داده است: «فردا (چهارشنبه ۱۲ بهمن) طراحان سوأل از رئیس جمهوری در کمیسیون تلفیق جلسه می گذارند و نتیجه بررسی این طرح را در کمیسیون های تخصصی جمع بندی می کنند.»
از سوی دیگر روز ۱۴ اسفند در تاریخ جمهوری اسلامی با نام ابوالحسن بنی‌صدر نخستین رئیس جمهوری ایران پیوند خورده است. گروهی از حامیان آیت الله خامنه‌ای نیز از احمدی‌نژاد با عنوان «بنی‌صدر دوم» یاد کرده اند.
۱۴ اسفند سال ۱۳۵۹سخنرانی بنی‌صدر، رئیس جمهوری وقت ایران در دانشگاه تهران با جنجال و تنش‌های گسترده‌ای میان هواداران وی و حامیان روح‌الله خمینی مواجه شد.
با افزایش اختلاف‌ها میان احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی٬ طرح سئوال از رئیس دولت دهم که سال‌ها پیگیری می‌شد در ماه‌های اخیر در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.
این طرح در ‌‌نهایت از سوی هیات رئیسه مجلس در کمیسیون‌های مربوطه به جریان افتاد تا اینکه روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن) اعلام شد احمدی‌نژاد باید برای پاسخ به سئوال نمایندگان روز ۱۴ اسفند در صحن علنی حاضر شود.
عبدالجبار کرمی همچنین با اشاره به محورهای مورد سوال از احمدی نژاد، گفته است: «طراحان سوأل از رئیس جمهوری فردا ۵ محور از ۱۰ محور این طرح را با اولویت های اقتصادی و فرهنگی تقدیم هیأت رئیسه می کنند تا آنها این گزارش را به اطلاع رئیس جمهوری برسانند.»
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین اعلام کرده است: «از زمانی که طرح سوأل به اطلاع رئیس جمهوری برسد، ایشان به مدت یک ماه فرصت دارد تا برای پاسخگویی در صحن علنی حاضر شود.»
وی ادامه داد:« اگر هیأت رئیسه بدون تأخیر طرح سوأل را به اطلاع رئیس جمهوری برساند، روز یکشنبه ۱۴ اسفند ایشان باید در صحن علنی برای پاسخگویی به محورهای سوالات حاضر شود.».
این نماینده مجلس که خود یکی از طراحان سوال از احمدی نژاد است، اعلام کرد: «این طرح قطعآ در مجلس هشتم مطرح می شود و امکان منتفی شدن آن به هیچ عنوان وجود ندارد، مگر آنکه برخی از نمایندگان امضای خود را پس بگیرند که اگر این اتفاق بیفتد به تناسب می توان در این باره امضاء جمع آوری کرد.»
گفتنی است به موجب ماده ۱۹۶ آیین نامه داخلی مجلس؛ براساس اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسى، درصورتى که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یکى از وظایف رئیس جمهور سؤال کنند، باید سؤال خود را به‏ طور صریح و روشن و مختصر همگى امضاء و به رئیس مجلس تسلیم نمایند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کمیسیون تخصصى ارجاع مى‏نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفى شده رئیس جمهور و نماینده منتخب سؤال‏کنندگان تشکیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضى را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد نمود تا به نمایندگان سؤال کننده گزارش شود.




بازداشت فرزند یکی از نمانیدگان مجلس ششم

حسین نعیمی پور، فرزند محمد نعیمی پور (نماینده مردم تهران در مجلس ششم و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت) بازداشت شد.
بنوشتهء بی بی سی، گزارش ها از تهران حاکی است که ماموران دادستانی بعداز ظهر امروز سه شنبه ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه) با مراجعه به دفتر محمد نعیمی پور، فرزند او حسین را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
ماموران که پنج نفر بودند از اعضای دفتر کار آقای نعیمی پور هم فیلم برداری کرده اند.
حسین نعیمی پور، پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ هم یک بار بازداشت شد و مدتی را در حبس به سر برد.
از دلیل این بازداشت دوباره او اطلاعی در دست نیست.



«ایران مایل به انجام حملات تروریستی در خاک آمریکا است»

یک مقام بلندپایه امنیتی آمریکا گفته است:اقدامات دیپلماتیک می تواند رویکرد هسته ای ایران را تغییر دهد. وی همچنین گفته است مقام های حکومت ايران با تغيير روش محاسبه، اکنون به انجام عمليات در خاک آمريکا متمايل شده اند.
به نوشته رادیو فردا، «جيمز کلپر»، مدیر اداره امنيت ملی ايالات متحده، روز سه شنبه در گفت وگو با نمایندگان مجلس سنا گفته است: تصميم های ايران در قبال برنامه هسته ايش مبتنی بر «هزينه و فايده » است و اين فرصت لازم را در اختیار ديپلماسی برای اثر گذاری بر رويکرد ايران فراهم می کند.
جيمز کلار گفته است:« بدون شک رهبران ايران به هنگام تصميم گيری در خصوص برنامه هسته ای اين کشور مسايلی چون امنيت ايران، اعتبار و تاثير بر امنيت و سياست بين الملل را در نظر می گيرند.»
جيمر کلپر که درمقابل اعضای کميته اطلاعات سنای امريکا صحبت می کرد همچنين گفت: «ایران همه گزينه درخصوص توليد سلاح هسته ای را برای خود باز گذاشته است، ولی مشخص نيست که آيا تهران چنين تصميمی را خواهد گرفت.»
رئيس اداره امنيت ملی آمريکا تصريح کرد: «اما ما نمی دانيم که ايران در نهايت تصميم به ساخت سلاح هسته ای خواهد گرفت.»
تنش بين ايران و کشورهای غربی طی هفته اخير بالا گرفته است. در حالی که آمريکا و اتحاديه اروپا تحريم های مالی و نفتی عليه ايران اعمال کرده اند، جمهوري اسلامی اعلام کرده است که به اين اقدامات پاسخ خواهد داد.
مدير اداره اطلاعات آمريکا با اين حال تصريح کرده است که تحريم های شديد عليه ايران می تواند باعث تغيير رويکر رهبران جمهوری اسلامی در قبال برنامه هسته ای اين کشور شود.
جيمز کلپر گفت:« اميدواری ما اين است که تحريم ها، به ويژه آن دسته از تحريم هايی که اخيرا اعمال شده اند، بتوانند باعث تغيير سياست های ايران برای رسيدن به توانايی ساخت سلاح هسته ای بشود.»
جيمز کلپر همچنين گفته است: «جمهوری اسلامی آماده است تا در پاسخ به آنچه که تهديدهای آمريکا و متحدانش تلقی می کند، به عمليات تروريستی در درون خاک آمريکا دست بزند.»
مدير ادارۀ اطلاعات ملی آمريکا گفت: « اتهام مربوط به توطئه ترور سفير عربستان سعودی در واشينگتن در سال گذشته، نشانگر تمايل تهاجمی تازه ای در کادر بالای رهبری جمهوری اسلامی برای تصويب و تاييد حمله عليه ايالات متحده است.»
آقای کلپر تصريح کرد که توطئۀ پارسال نشان داد که مقام های حکومت ايران با تغيير روش محاسبه، اکنون به انجام عمليات در خاک آمريکا متمايل شده اند تا به تهديدهای واقعی و يا احتمالی و اقداماتی که رژيم را هدف قرار می دهند، پاسخ دهند.
جيمز کلپر رييس مهمترين نهاد اطلاعاتی ايالات متحده، که در چارچوب برآورد سالانۀ تهديدهای جهانی در کميتۀ سنای اين کشور سخنرانی می کرد گفت: « ارزيابی و برآورد ما اين است که رهبران جمهوری اسلامی ازجمله گزينه توليد سلاح هسته ای را از آن رو گشوده نگاه داشته اند تا در صورت اتخاذ تصميم و گسترش توانايی های گوناگون بتوانند در موقعيت بهتری برای توليد چنين سلاحی باشند.»
وی افزود: « دولت ايران توانايی های غنی سازی اورانيوم را گسترش می دهد که می تواند به مصارف غيرنظامی برسد و يا در توليد سلاح اتمی به کار رود.»
به گفتۀ مدير ادارۀ اطلاعات ملی آمريکا، پيشرفت تکنيکی ايران به ويژه در امر غنی سازی اورانيوم، برآورد آمريکا را مبنی براين که آن کشور از ظرفيت های علمی، فنآوری و صنعتی لازم برای توليد سلاح اتمی برخوردار است تقويت کرده و تنها مساله باقيمانده، تمايل رهبران جمهوری اسلامی به انجام چنين کاری است.
جيمز کلپر در جلسه خود در کميتۀ سنای آمريکا براين نکته نيز تاکيد کرد که ايالات متحده می کوشد از درگيری خشونت آميز با ايران بپرهيزد و بيشتر به فشارهای تحريمی و نظارت بر جلوگيری از يک حملۀ پيشگيرانه عليه اسرائيل، تمرکز دارد.
در جلسه روز سه شنبه کميته اطلاعات سنای آمريکا، علاوه بر مدير اداره اطلاعات ملی آمريکا، روسای ساير سازمان های اطلاعاتی مانند، رييس سی آی ای، رييس اف بی آی، مدير عمليات ضد تروريسم و نيز معاون وزارت امور خارجه آمريکا در امور اطلاعاتی و تحليلی نيز حضور داشته و گفت وگو کرده اند.




اخلالگران‌ بازار ارز و سکه به اعدام محکوم خواهند شد

خبرگزاری هرانا - رئیس قوه قضائیه در خصوص اختلال در بازار ارز و سکه می‌گوید قوه قضائیه بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی رسیدگی و برخورد قضایی مناسب می‌کند و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد.
صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی گفت: ": بخش عمده تنظیم بازار اقتصادی بر عهده قوه اجرایی کشور و ستادهای ویژه و سازمان‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات است."
وی افزود: "با این حال قوه قضائیه نیز بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند رسیدگی و برخورد قضایی مناسب خواهد کرد و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که مبارزه با آنها نیز همچون مبارزه با قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است که نمونه بارز آن در فساد مالی اخیر و برخورد قاطعی است که با آنان شده و خواهد شد."
رئیس قوه قضائیه البته مدعی شد که بخشی از مسائل و مشکلات پیش‌ آمده در بازار ارز و سکه را به دلیل توطئه و اخلالگری برخی گروه‌های وابسته و معاند است و ادامه داد: "در پشت صحنه‌ این جریان دشمنان نظام از طریق برخی افراد و گروه‌های متصل و وابسته به بیگانگان قرار دارند که با ایجاد سایت‌های مختلف در مورد سکه و ارز نرخ‌سازی می‌کردند تا بازار را ملتهب کنند."



علی ملیحی از زندان به درمانگاه منتقل شد

خبرگزاری هرانا - سه شنبه هفته گذشته علی ملیحی، مسوول روابط عمومی سازمان ادوار تحکیم وحدت برای درمان به درمانگاهی خارج از زندان اوین منتقل شد.
به گزارش ادوارنیوز، علی ملیحی برای جراحی لثه به همراه چند مامور به درمانگاهی خارج از زندان اوین منتقل شد که بعد از اتمام مراحل جراحی مجددن به زندان اوین انتقال یافت.
این عضو ارشد سازمان ادوار تحکیم وحدت در ۲۰ بهمن سال ۸۸ با هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و سرانجام در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال ۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، شرکت در تجمعات غیرقانونی، نشر اکاذیب و توهین به رییس جمهور محاکمه و به ۴ سال حبس تعزیری محکوم گشت.
علی ملیحی یک بار در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۹۰ به مدت شش روز به مرخصی آمد بود.




هرانا؛ تخریب اموال و ضرب و شتم یک وبلاگ نویس در شهر بم

خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی در مراجعه به منزل یک وبلاگ نویس در شهر بم اقدام به ضبط وسایل، ضرب و شتم وی و تخریب اموال کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، حوالی ساعت ۸ صبح روز دهم بهمن ماه نیروی‌های شبه نظامی بسیج به همراه یک فرد مسلح با مراجعه به منزل یاسین مشهدی، وبلاگ نویس منتقد ضمن ورود بدون مجوز به منزل ضبط وسایل شخصی چون کامپیو‌تر اقدام به شکستن صفحه نمایش کامپیو‌تر وی کردند.
در پی این اقدام و اعتراض یاسین مشهدی وی را نیز مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار دادند که با اعتراض مجددا این وبلاگ نویس این افراد قصد بازداشت وی را نیز داشتند که با اعتراض همسایه‌ها موفق به این امر نشدند.
یاسین مشهدی، وبلاگ نویس منتقد محلی به دلیل نوشتارهای خود در تارنمای "فریاد بم" دوبار در آذرماه و دی ماه سال جاری بازداشت شده است.
مسئولین قضایی در پرونده سازی اطلاعات سپاه بر علیه این نویسنده منتقد در یک کارشکنی آشکار از معرفی وکیل برای این پرونده نیز جلوگیری کرده و وی را جهت محاکمه در ۱۶ بهمن ماه به دادگاه احضار نمودند.




محکومیت یک شهروند ساکن شیراز به ۴ بار قصاص

خبرگزاری هرانا - روز گذشته، یازدهم بهمن ماه، شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس برای یکی از شهروندان ساکن شیراز به نام "شهرزاد" ۴۰ ساله، حکم چهار بار قصاص صادر کرده است.
به گزارش جام جم، این فرد متهم است که در ۲۱ اردی‌بهشت ماه سال جاری در یکی از محله‌های شهرک میانرود شیراز، شش تن از اعضای خانواده‌اش را به ضرب گلوله کشته است.
علت بروز این حادثه اختلاف بر سر ارثیه‌ی پدری بوده تا جایی که شهرزاد در این خصوص گفته است: "به خاطر نیاز مالی، از پدرم می‌خواستم ارثیه مرا در اختیارم قرار دهد، اما او حاضر به این کار نبود."
در این حادثه مردی ۷۰ ساله، زنی ۳۰ ساله، یک نوجوان ۱۴ ساله و کودک چهار ساله‌ای در دم جان داده و دو عضو دیگر خانواده‌ی وی نیز (مادر و برادرزاده‌ی هفت ساله) بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باختند.
گفتنی ست که این حکم پس از ابلاغ به متهم و وکیل مدافع وی به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.




حسن فتحی، روزنامه‌نگار، آزاد شد

خبرگزاری هرانا - حسن فتحی، روزنامه‌نگار مستقل که از ۲۲ آبان‌ماه بازداشت شده بود، امروز دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه با سپردن وثيقه از زندان آزاد شد.
به گزارش بی بی سی، حسن فتحی توسط مأمورانی که لباس شخصی به تن داشتند بازداشت شد و اتهام وی "نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی" عنوان شده  است.
رسانه های نزديک به حکومت اعلام کرده بودند که بازداشت او به دليل مصاحبه او با بی بی سی در مورد انفجار در پادگان سپاه در غرب تهران بوده است.
پس از بازداشت حسن فتحی، بی بی سی بيانيه‌ای صادر کرد و در آن نوشت: "بی‌بی‌سی فارسی خبرنگار يا کارمندی در ايران ندارد و اين بخش به عنوان يک تحليلگر مستقل با آقای حسن فتحی و بسياری ديگر از روزنامه نگاران، دانشگاهيان و ساير شخصيت های ايران مصاحبه می کند."
بازداشت حسن فتحی با محکوميت گسترده داخلی و خارجی روبرو شد و دهها روزنامه نگار ايرانی با امضای بيانيه ای خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط او شده بودند.




پلمپ ۱۵ شرکت هرمی و بازداشت ۱۱۵ نفر در اصفهان

خبرگزاری هرانا - رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از پلمپ ، ۱۵ دفتر شرکت هرمی پلمپ و دستگیری ۱۱۵ نفر از اعضا و سرشاخه‌های این شرکت‌ها در اصفهان خبر داد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، حسین حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: "۱۵ دفتر شرکت‌های هرمی پلمپ و سرشاخه‌های اصلی آن‌ها که از قبلا شناسایی شده بودند توسط ۱۲ اکیپ عملیاتی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان، دستگیر شدند."
وی افزود: "این افراد ۲۰ تا ۲۹ سال سن و دارای تحصیلات متوسطه تا کار‌شناسی هستند و بیشتر آنان از استان‌های شمالی، مرکزی و جنوبی کشور به اصفهان مسافرت کرده و تحت تاثیر تبلیغات شرکت‌های هرمی به عضویت این شرکت‌ها در آمده بودند."
این مقام انتظامی ئر خصوص انگیز‌ه‌ی پلیس گفت: "پس از عملیات موفق انتظامی در تهران، پلیس به این نتیجه رسید که شرکت‌های هرمی و بطور مشخص شرکت کویست در استان اصفهان به صورت متمرکز فعالیت خود را تشدید و بصورت فعال در حال عضو گیری و دایر کردن دفا‌تر متعدد است و به همین خاطر تصمیم به شنایایی آن‌ها گرفت."



هرانا؛ ابراهیم رشیدی در هشتمین روز اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا - ابراهیم رشیدی، فعال مدنی آذربایجانی در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود از هشت روز پیش در اعتصاب غذا بسر می برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال مدنی که چهارم بهمن در مشکین شهر بدون ارائه حکم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، پس از انتقال به بازداشتگاه دست به اعتصاب غذا زده است.
نامبرده تا کنون اجازه تماس تلفنی با خانواده اش را نیافته است  و این امر موجب نگرانی خانواده این زندانی وجدانی شده است.




هرانا؛ صدف ثابتیان به دو سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – صدف ثابتیان، شهروند بهایی از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این شهروند بهایی اهل ساری که در ارتباط با دانشگاه مجازی بهائیان ایران بازداشت شده بود از سوی قاضی صلواتی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
وی به همراه دو شهروند بهایی دیگر در ساری بازداشت و به تهران منتقل شد و پس از طی پروسه بازجویی با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد.
قابل ذکر است جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام نامبرده در ۱۷ دی ماه برگزار شد.




حسین نعیمی پور بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - حسین نعیمی پور، فرزند محمد نعیمی پور نماینده مردم تهران در مجلس ششم و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت بازداشت شد.
به گزارش ندای سبز آزادی، امروز بعداز ظهر، ماموران دادستانی با مراجعه به دفتر محمد نعیمی پور، فرزند او حسین را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
ماموران لباس شخصی پنج نفر بوده اند و از اعضای دفتر کار آقای نعیمی پور فیلم برداری می کرده اند. همچنین گزارش رسیده حاکی است، برخورد ماموران بسیار توهین آمیز بوده است.
حسین نعیمی پور، پس از انتخابات نیز یک بار بازداشت و مدتی را در حبس به سر برد.




تائید حکم پنج سال حبس تعزیری ایقان شهیدی در دادگاه تجدید نظر

خبرگزاری هرانا - حکم پنج سال حبس تعزیری ایقان شهیدی، فعال حق تحصیل و شهروند بهائی تایید شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، حکم پنج سال حبس تعزیری این دانشجوی محروم از تحصیل بهایی توسط شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب اسلامی مورد تائید قرار گرفت.
شهیدی در دادگاه بدوی به اتهام «عضویت در گروهک غیرقانونی کمیته حق تحصیل»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و «عضویت در جامعه‌ی بهائی» از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. بنا بر این گزارش، دادگاه ایشان همراه با توهین های اعتقادی و شخصی فراوانی همراه بوده است.
کمیته پی جویی حق تحصیل توسط مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تاسیس شد که هدف از آن دفاع از حق تحصیل دانشجویانی بود که به دلیل اعتقادات سیاسی و یا مذهبی از حق تحصیل محروم میشدند.
بعضی از اعضای این کمیته همزمان با بازداشت های گسترده فعالان حقوق بشری توسط نیروهای امنیتی وابسته به اطلاعات سپاه در ۱۱ اسفند ماه بازداشت و روانه بند ۲ الف سپاه شدند.



۹۸ واحد صنفی در خراسان رضوی پلمپ شد

خبرگزاری هرانا - تیم های گشت و عملیات پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در عملیاتی گسترده ۹۸ واحد صنفی متخلف را در مشهد تعطیل کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: تیم های گشت و کنترل اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۱۰ مجتمع بزرگ تجاری ومراکز عمده فروش در مشهد را مورد بازرسی قرار دادند.
«سرهنگ پاسدار ناصر نجاریان» افزود: پلیس با انجام ۳۱۰۰ بازدید غیر محسوس و ۳۴۲ مورد بازدید محسوس، ۲۴۷ واحد صنفی متخلف را شناسایی و برای ۹۸ واحد صنفی عکاسی، پوشاک، فروشگاه کیف و کفش، آرایشگاه، کافه سنتی، لوازم آرایشی و... اخطاریه تعطیلی صادر و یک واحد صنفی فروش پوشاک نیز پلمپ شد.



هرانا؛ علی عجمی، فعال دانشجویی آزاد شد

خبرگزاری هرانا – علی عجمی، فعال دانشجویی چپ و دانشجوی حقوق دانشگاه تهران پس از پایان دوران محکومیت خود روز گذشته از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال دانشجویی طیف چپ و سردبیر نشریه دانشجویی «دنیای بهتر» در شهرستان سبزوار پس از آنکه در حمله نیروهای امنیتی به خوابگاه دانشگاه تهران مصدوم شده بود؛ بازداشت شد.
نامبرده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که حکم مزبور پس از تائید در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال حبس تقلیل یافت.
وی در اواخر دوران حبس خود که اقدام به حمل یک زندانی سیاسی به بهداری کرده بود از سوی نگهبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه پرده گوش دچار آسیب شدید شده بود.