۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

سه شنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

آخرین نتايج بررسي پرونده هاي مادران در ايران

شنبه ٤ دي ماه ١٣٩٠مهدويان (مادر حسام ترمسي) و دخترش مریم نجفی براي اطلاع از نتيجه دادگاه بدوي، به شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب احضار شدند. قاضی پرونده، ژیلا مهدویان را به ٥ سال حبس تعزیری و دختر ایشان مریم نجفی را به ٢ سال حبس شامل تحمل یک سال و نیم حبس تعلیقی برای مدت ٥ سال و ٦ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
دادگاه آنها در ٩ آذر ١٣٩٠ با ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شده بود. لازم به توضیح است این دو نفر در تاریخ هفده مهر ١٣٨٩ و در منزل دستگیر شده بودند.
خانم مهدویان با تحمل ٥٠ روز حبس با وثیقه ٢٠ میلیون تومانی آزاد و دختر وی نیز پس از ١٣ روز حبس با فیش حقوقی آزاد شده بود.
قاضي پرونده، ژيلا مهدويان را با هفت اتهام شامل: ارایه گزارش به شبکه های خارجی، شرکت در اغتشاشات، اقدام علیه امنیت ملی، شرکت در گروه مادران عزادار، قصد خروج غیرقانونی از کشور، ارایه گزارش علیه جمهوری اسلامی در دادگاه های آلمان و داشتن ماژیک سبز و قرمز به منظور شعار نویسی و خانم مریم نجفی را با دو اتهام شامل: اقدام علیه امنیت ملی و قصد خروج غیرقانونی از کشور محاكمه كرد.
هم چنين در همان روز، دادگاه رسيدگي به پرونده منصوره بهكيش، جهت بررسي دو اتهام " تبليغ عليه نظام" و " ايجاد اجتماع و تباني براي بر هم زدن امنيت ملي از طريق تشكيل گروه مادران عزادار" در شعبه ١٥ به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
لازم به ذكر است، كليه اتهامات وارده توسط نامبرده رد شد و وكيل ايشان قرار است تا روز شنبه 10 دی ماه لايحه حمايت را به دادگاه تحويل دهد.

در دادگاه منصوره بهكيش چه گذشت!
دادگاه نامبرده ساعت ١٠ صبح چهارم دی ماه ١٣٩٠ در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم تهران به ریاست قاضی صلواتی در حضور نماینده دادستان به نام نوری برگزار شد و تا ساعت ١٢ به طول انجامید. منصوره بهکیش به اتفاق وکیل اش در دادگاه حاضر شد.
برخورد قاضی و نماینده دادستان بسیار بد گزارش شده است. قاضی اتهام های وارده را به دلیل حضور ایشان در پارک لاله و دیدار و دلجویی از مادران داغدار و حضور در گورستانها و برنامه ریزی آموزشی و مستندسازی برای گروه مادران عزادار ذکر کرده است.
منصوره بهکیش اظهار داشت: " من هیچ یک از اتهام های وارده را نمیپذیرم زیرا مادران عزادار یک جریان خودجوش بوده است که پس از کشتار
خیابانی انسان های بی دفاع که برای ساده ترین حقوق خود دست به اعتراض زده بودند، ایجاد شد." او پذیرفت که با مادران همدردی کرده است و این دلجویی را جزو حقوق شهروندی هر انسانی می داند که هیچ مقامی نمی تواند این حق را از او یا دیگری بگیرد یا فرد را به این دلیل مجرم قلمداد کند.
او همچنین گفت: " من درد کشیده ام زیرا شما شش تن از خانواده ام را کشته اید و درد انسان های دردمند را درد خود می دانم. شما به جای اینکه مرهمی بر زخم های ما خانواده ها بگذارید، هر روز داغ ما را تازه می کنید و پس از این همه
سال نه تنها هیچ پاسخی بر چرایی و چگونگی کشتارهای عزیزانمان نداده اید، به اشکال مختلف ما و تمامی خانواده ها را مورد اذیت و آزار قرار میدهید".
قاضی در پاسخ گفت: " مگر من آنها را کشته ام، برو یقه آنهایی را بگیر که خواهر و برادرانت را کشته اند. این پرونده ربطی به خانواده تو ندارد".


عزیمت ناظران اتحادیۀ عرب به شهر حمص در سوریه و خروج تانک ها از شهر

نوشتۀ فواد روستائی
همزمان با رهسپار شدن ناظران اتحادیۀ عرب به سوی حمص، شهری که در آن در روز گذشته  در جریان سرکوب مردم به وسیلۀ ارتش ٣١ نفر کشته شدند، تانک های ارتش صبح امروز از مواضع خود در این شهر عقب نشستند.

اعضای نخستین گروه از ناظران اتحادیۀ عرب بامداد امروز از دمشق- پایتخت سوریه، راهی شهر حمص، یکی از مراکز اصلی قیام مردم سوریه علیه رژیم بشار اسد- رئیس جمهوری این کشور شدند.
باید یادآوری کنیم که برغم موافقت رژیم دمشق با ورود ناظران اتحادیۀ عرب به سوریه، در روز گذشته نیروهای نظانی وامنیتی سوریه با استفاده از خودروهای زرهی وسلاح هائی چون خمپاره انداز و مسلسل سنگین محلۀ  "بابا عمرو" ی حمص را هدف تیراندازی های شدید قراردادند و دست کم ٣١ تن از معترضان را به قتل رساندند.
شهر حمص در ١٥٠کیلومتری شمال دمشق قرار دارد.
وظیفۀ ناظران اتحادیۀ عرب در سوریه که شمارشان بر اساس گزارش های رسیده بین ١٥٠ تا ٢٠٠ نفر خواهد بود نظارت بر میزان پایبندی رژیم سوریه به طرح پیشنهادی اتحادیۀ عرب برای برون رفت ازبحران سیاسی کنونی است.
شمار نخستین گروه از این ناظران که دیشب وارد سوریه شد ٥٠ نفر است.
اتحادیۀ عرب در این طرح خواستار پایان دادن به خشونت و سرکوب مردم از سوی رژیم، آزادی کلیۀ دستگیر شدگان و حل مشکل از طریق گفتگو میان رژیم و اپوزیسیون شده است.
در پی خودداری سوریه از پذیرش این طرح، اتحادیۀ عرب ضمن تعلیق عضویت سوریه به اعمال مجازات هائی علیه این کشور نیز دست زده است.
سازمان ملل متحد شمار شهروندان سوری کشته شده در سرکوب مردم سوریه بوسیلۀ نیروهای دولتی را ٥٠٠٠ نفر اعلام کرده است.
رژیم سوریه نیز مدعی است که نزدیک به ٢٠٠٠ تن از نیروهای دولتی جان خود را در جریان این بحران از دست داده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، ژنرال محمد احمد مصطفی الدبی، رئیس هیأت ناظران اتحادیۀ عرب، گفته است که سوریه تا این لحظه در ارتباط با نخستین گروه از ناظران همکاری کرده است.
این ژنرال سودانی نیز با ناظران اتحادیۀ عرب از حمص دیدن می کند.
شورای ملی سوریه که اکثریت گروه های مخالف رژیم دمشق را در خود جای داده است، دیروز با توسل به این استدلال که اتحادیۀ عرب قادر به اجرای طرح پیشنهادی خود در سوریه نخواهد بود از شورای امنیت سازمان ملل متحد در خواست کرد با تصویب طرح اتحادیۀ عرب در این شورا اجرای آن را ممکن سازد.
برهان غلیون، رئیس شورای ملی سوریه، دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: طرح پیشنهادی اتحادیۀ عرب طرحی «خوب» برای برون رفت از بحران در سوریه است اما به باور او این اتحادیه از امکانات لازم برای اجرای آن برخوردار نیست.
دیده بان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد که ١١ تانک ارتش سوریه که دیروز در محلۀ "بابا عمرو" مستقر شده بودند بامداد امروز این محله را ترک کردند.
به گفتۀ یکی از شهروندان سوری تا ساعتی پیش از عقب نشینی تانک ها صدای تیراندازی در این محل به گوش می رسیده است.


انتقاد ولادیمیر پوتین- نخست وزیر روسیه از مخالفان

نوشتۀ فواد روستائی
 ولادیمیرپوتین: مخالفان داری یک برنامۀ واحد نیستند؛ ابزاری روشن و قابل فهم برای نیل به اهدافی که آن ها هم روشن نیستند ندارند و بالاخره دارای افرادی که قادر به انجام کارهائی ملموس باشند نیز نیستند.

ولادیمیر پوتین- نخست وزیر روسیه، امروز اپوزیسیون این کشور را به عنوان جنبشی «فاقد رهبر» و بدون «اهداف روشن» مورد حمله قرار داد و گفت: تنها هدف اپوزیسیون مشروعیت زدائی از روند انتخابات در روسیه است و در این هدف گیری نیز انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس آینده مورد نظر است.
پوتین طی سخنانی که از تلویزیون پخش شد ضمن مطرح کردن این پرسش که مشکل کجاست افزود: مخالفان داری یک برنامۀ واحد نیستند، ابزاری روشن و قابل فهم برای نیل به اهدافی که آن ها هم روشن نیستند ندارند و بالاخره دارای افرادی که قادر به انجام کارهائی ملموس باشند نیز نیستند.
مرد نیرومند روسیه که خود را بار دیگر نامزد احراز مقام ریاست جمهوری کرده است گفت: در چنین وضعیتی گفتمان اپوزیسیون هدفی جز کاهش سطح ارزش ها در سپهر سیاسی کشور و پیش از هر چیز زدودن مشروعیت از روند انتخابات و بویژه انتخابات ریاست جمهوری را دنبال نمی کند.
سخنان امروز ولادیمیر پوتین نخستین واکنش او به تظاهراتی است که در مخالفت با نحوۀ برگزاری انتخابات پارلمانی چهارم دسامبر و نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری در روز شنبه در مسکو برگزار شد و بین ٧٠٠٠٠ تا ١٠٠٠٠٠ نفر در آن شرکت کردند.
نخست وزیر روسیه پس از تأکید بر این نکته که باید با مخالفان و منتقدانش با «احترام» برخورد شود خواستار بیشترین کوشش ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس آینده به گونه ای شفاف، روشن و واقع بینانه شد.



آمادگی پوتین برای مذاکره با اپوزیسیون

نوشتۀ فواد روستائی
الکسی گودرین- وزیر دارائی پیشین روسیههمزمان با بالا گرفتن اعتراض ها در روسیه و برگزاری تظاهراتی گسترده و بی سابقه در مسکو و دیگر شهرهای روسیه در اعتراض به انتحابات پارلمانی روز ٤ دسامبر سال جاری، "الکسی گودرین"- وزیر دارائی پیشین این کشور، از آمادگی ولادیمیر پوتین- نخست وزیر روسیه، برای گفتگو با اپوزیسیون و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده به شیوه ای شرافتمندانه خبر داد.

"الکسی کودرین"* که ولادیمیر پوتین اخیراً از او به عنوان «یک دوست» یاد کرده است در مصاحبه با یکی از روزنامه های روسیه گفت: پیش از شرکت در تظاهرات عظیم روز شنبۀ گذشته برای اعتراض به تقلبات و تخلفات انتخابات پارلمانی و فراخواندن دولت و اپوزیسیون به گفتگو و مذاکره، با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرده بود.
وزیر دارائی پیشین روسیه افزود پیش از شرکت در تظاهرات روز شنبه مواضع خود را در ملاقاتی با پوتین برای او تشریح کرده و برداشت او این است که پوتین هم ترسی از گفتگو با اپوزیسیون در مورد انتخابات ریاست جمهوری ٤ مارس آینده ندارد.
ولادیمیر پوتین که پیش از این در فاصلۀ سال های ٢٠٠٠ تا ٢٠٠٨ دو دورۀ پی در پی رئیس جمهوری روسیه و از سال ٢٠٠٨ تا کنون نخست وزیر بوده است، خود را بار دیگر نامزد احراز مقام رئیس جمهوری کرده است و بدین ترتیب می خواهد دست کم شش سال دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند.
این نامزدی و برگزاری انتخابات پارلمانی توأم با تقلب و تخلف، در ماه دسامبر به موج نارضائی مردم دامن زده و برغم بسته بودن فضای سیاسی در کشور مردم را به خیابان ها کشانده است.
رسانه های روسیه شمار شرکت کنندگان در نظاهرات روز شنبه در مسکو را بین ٧٠٠٠٠ تا ١٠٠٠٠٠ نفر گزارش کرده اند.
"الکسی کودرین" که در پی اختلاف تظر با دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، در پائیز سال جاری از مقام خود کناره گبری کرده است در تظاهرات روز شنبه طی سخنانی هشدار داد که اگر میان قدرت حاکم و معترضان گفتگو و مذاکره ای بر قرار نشود کشور با خطر یک انقلاب رو به رو خواهد شد.
وزیر دارائی پیشین روسیه در مصاحبه با روزنامۀ روسی بر این نکته نیز تأکید کرد که هیچ نمایندگی یا مأموریتی از سوی ولادیمیر پوتین برای مذاکره با اپوزیسیون ندارد و پس از اندیشه و تأمل کافی در تظاهرات روز شنبه شرکت کرده است.
Alexeï  Koudrine *





صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه:

قوه قضائیه می‌خواهد از آراء مردم صیانت کند

صادق لاریجانی اعلام کرد این قوه قصد ندارد بر انتخابات نظارت کند٬ اما «ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی» قوه قضائیه می‌تواند از آراء مردم صیانت کند.
به گزارش سایت «خبر آنلاین» آقای لاریجانی روز سه‌شنبه (ششم دی) در جمع روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کشور این مطلب را بیان کرده است.
وی با حمایت از تشکیل «ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی» از قضات دادگستری خواسته از نامزد خاصی حمایت نکنند تا «مردم مطمئن باشند از آراءشان صیانت می‌شود.»
صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه اول آذر ماه دستور تشکیل «ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی» را صادر کرد که تشکیل این ستاد با واکنش‌های متفاوتی همراه بوده است.
۱۹ آذر ماه نیز اصغر جهانگیر٬ رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه اعلام کرد تیم‌های نظارتی این قوه به منظور بازرسی از شعب اخذ رای در تمام استان‌های کشور تشکیل خواهد شد.
محاف‍ظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای نگران فعالیت‌های غیرقانونی تیم احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس هستند.
پیش از این در میان محافظه‌کاران زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل کمیته صیانت از آراء شکل گرفته بود که تشکیل این کمیته با مخالفت‌ شورای نگهیان روبرو شد.





روح‌الله احمدزاده٬ رئیس سازمان گردشگری خطاب به محافظه‌کاران:

احمدی‌نژاد آماده رمز‌گشایی از راز‌های سر به مهر است


روح‌الله احمدزاده٬ رئیس سازمان گردشگری خطاب به محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای گفته «هر موقع که آقایان برای کشف حقیقت اظهار تمایل بکنند» تیم احمدی‌نژاد آماده رمزگشایی از «راز‌های سر به مهر» است.
آقای احمد‌زاده روز سه‌شنبه (ششم دی) به روزنامه ایران گفته که محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی آماده هستند از راز‌های سر به مهری که در «سینه» رئیس دولت دهم است٬ رمزگشایی کنند.
معاون احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات محمدرضا باهنر٬ نایب رئیس مجلس درباره امکان طرح عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد٬ این تهدید را علیه محافظه‌کاران مطرح کرده است.
وی افزوده که اقدامات جریان محافظه‌کار مخالف دولت «دقیقاً تضعیف امنیت ملی، تضعیف ثبات اجتماعی، منافع آحاد مردم و تضعیف انسجام و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.»
از زمان علنی شدن اختلاف احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی٬ محافظه‌کاران و نزدیکان به این دو مقام جمهوری اسلامی حملات متقابلی به یکدیگر کرده‌اند.
تیم احمدی‌نژاد اعلام کرده از ۳۱۴ مقام جمهوری اسلامی ۱۴۰ هزار سند در اختیار دارد که در صورت لزوم آن‌ها را منتشر خواهد کرد.
تنش‌ها میان محافظه‌کاران حامی احمدی‌نژاد و خامنه‌ای با نزدیک‌ شدن به زمان برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در چند هفته آینده گسترش یابد.



مشروح دیدار معظم رهبری با «یدالله»!

image
  از آنجا که رهبری در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی (9 دی قبلاً توسط یک ستاد دیگری در دیدار با همین رهبری تبدیل به حماسه شده است) تصریح فرمودند که «من در نهم دی دست خدا را دیدم» لذا ما ضمن خوشحالی از اینکه ایشان در ششم همان دی جای دیگر خدا را ندیدند ، مشروح دیدار معظم له با یدالله مربوطه را اینجا می‌آوریم :
 روز نهم دیماه 1388 میلیونها عاشق دلسوخته‌ی پدرسوخته بطور خودجوش با اتوبوس به میدان انقلاب تهران آمده شدند . از آنجا که این حضور میلیونی خودجوش بود و ایران هم خصوصاً برای کارهای خودجوش خیلی کشور آزادی است میلیونها عاشق دلسوخته‌ی پدرسوخته‌تر از دو روز قبل از این حضور ناگهانی که هیچکسی خبر نداشت مشغول نصب بیلبورد و بلندگو بوقی در محل بودند . پلیس فداکار و نیروهای جان بر کف ضد شورش نیز با دقت خاصی مراقب هرگونه تحرکات خودجوش دشمن بودند تا مبادا کسی در ایران اسلامی بخواهد یک غلط خودجوشی بکند ولی دهنش گشاد نباشد . همزمان خطوط هواپیمائی تهران – دوبی بشدت مشغول نقل و انتقال خواهران خودجوش شاغل در خارج کشور که برای دیدن روی ماهشان باید ژتون بخری بودند . حس معنوی غریبی بر شهر حکمفرما بود . آیا قرار بود فردا اتفاق خودجوشی بیفتد ؟ هیچکس خبر نداشت ...
 ناگهان فردا شد . همه غافلگیر شده بودند . هلا ، حبضا ، مرحبا بر این حضور خودجوش . اتوبوسها یکی یکی پارک می‌کردند . نمره‌ها از دامغان-12 شروع میشد الی تا مورچه خورت-21 و خیاو-64 . غوغائی برپا بود . از بلندگو بوقی‌ها صداهای خودجوش خاصی درمی‌آمد . پلاکاردها در اهتزاز بودند . صف خواهران خودجوش از حیث هیکل دو جور بود : یا بالا تا پائین کلاً یک تپه با دوتا مشک حضرت عباس در جلو یا کاملاً تراشیده متناسب با قیمت ژتون‌های دوبی . بعضی‌شان تمثال معظم له را محکم به یک جاهائی‌شان چسبانده بودند و فشار می‌دادند . جاها همه ناجور بود . لاکردار بدنها هم همه خودجوش . و در صف مردان دهن‌ها همه گشاد . پلیس که حتماً برای برخورد با عوامل خودسر خودجوش ، بدون اینکه از قبل اطلاعی داشته باشد در محل حاضر شده بود کاملاً غافلگیر گردیده بود . وه چه غوغائی . دوربینها این حماسه را تصویر می‌گرفتند . معظم له صحنه را می‌دید ، بر خود می... ‌سپوخت !
 به ناگاه ساندیسها به عرصه آمدند . چه کسی را یارای مقاومت در برابر او بود ؟ تازه تی‌تاپ هم می‌دادند . جمعیت به موج درآمد . میلیونها عاشق دلسوخته‌ی پدرسوخته به نیت هر جای خار معظم رهبری حضور خودجوش را رها کردند و بسمت وانتها روان شدند . چه شکوهی ! هر انسانی با دیدن این صحنه‌ها حتماً اشک می‌ریزد . آیا واقعاً در دامغان ساندیس پیدا نمی‌شود ؟ آیا در مورچه خورت قحطی تی‌تاپ آمده ؟ آیا در دوبی فقط ژتون می‌فروشند ؟ وای بر من ! وای بر ما ! چه عظمتی ! چه رستاخیزی ! و معظم له صحنه را می‌دید ، و بر خود می‌...سپوخت !
 بناگه ولوله‌ی دیگری بر پا شد . یکی از خودجوشان فوج جمعیت را دسته دسته کنار می‌زد و بسمت وانت می‌آمد . کسی را توان ایستادگی در برابر او نبود . وه چه دهان گشادی ! گشادتر از بقیه . خیلی گشادتر . آیا او با این وسعت دهان وانت را با بارش می‌بلعید ؟ معظم له به صحنه دقت بیشتری کرد . چه آشنا می‌نمود . اندکی تدبیر کرد . به سنت مراجعه نمود . سی روایت از خشتک بغل دستی درآورد و در آنها غور کرد . آیا واقعاً خودش بود ؟ خدایا اسمش چه بود ؟ آری آری ! خودش است : یدالله ! او یدالله گمگشته‌ی آقا بود . او دست خدا بود که بسمت ساندیس‌ها می‌رفت . آوخ که چه گشاد دهانی ! یدی ! خیلی بلدی ! رهبری از خود بی‌خود گشت . آنموقع جسم ناقصی داشت با مختصر آبروئی . همه را ریخت به پای یدالله . او دست خدا بود که بسمت ساندیس می‌رفت . خدایا ، در سماوات هم ساندیس پیدا نمی‌شود ؟ تی‌تاپ چطور ؟!



خاتمی در پاسخ به نامه یک زندانی سیاسی؛ خلاق هستید، داستان‌نویس خوبی می‌شوید

image
رئیس جمهور سابق ایران در پاسخ به نامه یک جوان فعال سیاسی، که در آن روایت یک روز بازجویی خود در بند ۲۰۹ اوین را شرح داده است، از وی خواسته که با توجه به داشتن «قریحه‌ای خوب در هنر و خلاقیت‌های هنری» با «مطالعه آثار ادبی» و «خواندن رمان‌های سنگین و آغاز کردن با نوشتن داستان‌های کوتاه» آثار ارزنده‌ای را خلق کند.
به گزارش وب سایت کلمه، یک فعال سیاسی که به تازگی از زندان آزاد شده است، در نامه‌ای که مهرماه گذشته برای «سید محمد خاتمی» ارسال کرده، یک روز از بازجویی خود را شرح داده است. او در ابتدای این نامه که در سالروز تولد سیدمحمد خاتمی به وی تقدیم کرده، نوشته است:
«آقای خاتمی عزیز، بعضی خاطرات برای آدم همیشه یک راز می‌مانند. رازهایی که تو ناگزیر از سرکوب آن‌ها هستی. مترصد فرصتی بودم تا داستانی را که برای من از این رازهاست به شما هدیه کنم و چه فرصتی مناسب‌تر از سالروز تولد شما. تقدیم به شما که محرم راز‌ها و دردهای این مردمید.»
به گزارش کلمه، چند روز بعد سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور اصلاحات در پاسخ به این جوان یادداشتی به شرح زیر برایش ارسال می‌کند:
«متن جذاب و در عین حال تکان دهنده بود. آنچه در خور توجه است اینکه شما علاوه بر روشن بینی، تعهد و پایداری در خور تحسین که هزینه آن را نیز با بزرگواری پرداخته‌اید، داری قریحه‌ای خوب در هنر و خلاقیت‌های هنری هستید که اگر انشالله نسبت به تعمیق و بسط آن اهتمام کنید می‌توانید آثار ارزنده‌ای را نیز داشته باشید.
مطالعه آثار ادبی نویسندگان و داستان نویسان و خواندن رمانهای سنگین و آغاز کردن با نوشتن داستانهای کوتاه انشالله می‌تواند منشا پدید آمدن آثار ارزنده خواهد بود.
سیدمحمد خاتمی»
در بخشی از روایت تقدیم شده به خاتمی آمده است:
«بیانیه کار کی بود؟» جواب می‌دهم: «نمی‌دونم، من هم تو سایت‌ها خوندم.» با سیلی به صورتم می‌کوبد. بلند‌تر می‌پرسد: «پرسیدم بیانیه کار کی بود؟» من هم جوابم را تکرار می‌کنم. ضربه سنگین دستش که به پشت سرم برخورد می‌کند مرا به جلو پرتاب می‌کند. چشم بند دارم. نمی‌توانم تصور کنم قرار است ضربه بعدی به کجای سرم بخورد! داد می‌زند: «کار بیانیه را کی انجام داد؟» کوتاه می‌گویم:» نمی‌دونم.» این بار خیلی محکم با مشت به صورتم می‌کوبد. تصور می‌کنم صورتم پر از خون شده است. دستم را مقابل صورتم می‌گیرم اما از خون خبری نیست. با کنایه می‌گوید:» نگران نباش طوری می‌زنم که جای دستم نمونه.
نکته قابل توجه در این میان آن است که خواندن شرح شکنجه و بازجویی‌های یک انسان در زندان چه ارتباطی با مطالعه آثار ادبی و رمان‌های سنگین برای رئیس جمهور اصلاحات داشته است؟
متن کامل نامه را می‌توانید از اینجا بخوانید.



سیدعلی خمینی خبررسانه های حکومتی را تکذیب کرد

سایت جماران در یادداشتی نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین مخبر از شاگردان حاج حسن آقا و همدرس حاج علی آقا ماجرایی را بر روی صفحه شخصی خود منتشر کرده که خواندنش خالی از لطف نیست. ایشان نوشته اند:
 روز سه شنبه ۲۹ آذر بود، نزدیک ساعت پنج، من و سید محمود مشغول مباحثه بودیم که سید علی آقا در حالی که با تلفن گفتگو می کردند و مدام اظهار تعجب و نفی می کردند وارد اتاق شدند. مکالمه که تمام شد پرسیدیم حاج آقا خبریه؟ گفتند: تماس گرفتند که از من خبری منتشر شده که انتخابات را تحریم کرده ام!
 همان لحظه روی اینترنت رفتیم و پس از اندکی جستجو معلوم شد خبری از مصاحبه با حاج سید علی آقا منتشر شده اما نه درباره تحریم انتخابات بلکه درباره تشویق به حضور پر شور در انتخابات. حالا اصل ماجرا چه بوده است:
 دوشنبه عصر سید علی آقای خمینی برای شرکت در مراسم ختم مرحوم خلیلی که پدر شهید و شوهر خواهر حاج آقا سید محمد خاتمی بودند به تهران رفتند. در ورودی مسجد با جمعی از خبرنگاران مواجه می شوند که از ایشان تقاضای انجام مصاحبه داشتند اما سید علی آقا با بیان این که حوصله مصاحبه ندارم از انجام تقاضای آنان خودداری می کنند و در حالی که با آقای جواد اطاعت مشغول سخن گفتن بودند به سمت صحن مسجد حرکت می کنند . خبرنگاران که تلاششان برای مصاحبه با سیدعلی آقا بی نتیجه مانده بود از ورود به صحن مجلس خود داری می کنند مگر خانمی که به حسب ظاهر خبرنگار باشگاه خبر نگاران جوان بوده. آن خانم مُصرانه به دنبال سید علی آقا وارد صحن مسجد می شود و مدام از ایشان سؤال می کند . می پرسیده که نظر شما درباره انتخابات مجلس چیست ؟ سید علی آقا سکوت می کند و همچنان به راهش ادامه می دهد . خبرنگار دوباره می پرسد: آیا با شکوه برگزار می شود؟ سیدعلی آقا این بار نیز با سکوت و لبخند از پاسخ دادن خود داری می کنند. خبرنگار دوباره می پرسد: چرا مصاحبه نمی کنید؟ سؤال من درباره انتخابات است! انشاء الله که پر شور و با مشارکت مردم برگزار می شود!

سیدعلی آقا در حالیکه با جمعی از حاضرین در موحطه مسجد مشغول احوالپرسی بوده و مسیرش را به سمت داخل مسجد ادامه می داده پاسخ می دهد : انشاء الله .
 و همین یک جمله می شود منشاء متن خبری که اول از همه به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد و پس از آن تابناک ، جهان ، رجا ، مشرق ، خبر آنلاین و… آن را باز نشر کردند .



انتقاد رییس سازمان زندان‌ها از قانون جدید رانندگی

سحام نیوز: رییس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه در قانون جدید جرایم رانندگی اگر کسی پلاک خودرو خود را مخدوش کرد به شش ماه تا دو سال زندان محکوم می‌شود، گفت: «مگر این فرد جنایت یا خلاف بزرگی مرتکب شده که چنین حکمی صادر می‌شود، آیا نمی‌توان خودرو او را توقیف کرد.»
به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی در نخستین همایش آمار جنایی با بیان اینکه در گذشته توجه کافی به آمار و به‌خصوص آمار جنایی نمی‌شد، گفت: «اگر هم آمارهای پراکنده‎ای منتشر می‌شد، دقیق نبود و استفاده هم نمی‌شد. یادم هست فردی می‌گفت سه چیز در کشور ما اصلاح‌پذیر نیست یکی آمار و دوم وقت جلسات و سوم بلندگوها که همیشه خراب است.»او در ادامه گفت: «نمونه دیگر اینکه آقای محمدی‌زاده رییس سازمان محیط‌زیست اعلام کرده برای صیدهای ‌غیر‌مجاز باید مجازات سنگین در نظر گرفت و مجرم را به زندان انداخت.»



جرس: 
پس از آنکه رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به دلیل درگیری لفظی سید حسین حسینی نماینده فریمان به صورت او سیلی زد، رئیس مجلس بهروز مرادی را از صحن علنی اخراج کرد.
به گزارش  فارس، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها که به منظور ارائه توضیحاتی پیرامون طرح دو‌فوریتی استفساریه ماده 12 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در صحنه علنی مجلس حاضر شده بود، در جلسه علنی امروز پس از درگیری لفظی با سید‌حسین حسینی، به صورت او سیلی زد.
پس از این اقدام بهروز مرادی، تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف او جمع شده و مانع ادامه این درگیری شدند.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ضمن توصیه مرادی به رعایت ادب در صحن علنی، گفت: آقای مرادی توهین نکنید؛ این چه رفتاری است که از خودتان نشان می‌دهید؟‌
لاریجانی همچنین گفت: آقای مرادی را از مجلس اخراج کنید.
پس از این سخنان لاریجانی، محسن کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها را به خارج از صحن علنی پارلمان هدایت کرد.
صحن علنی مجلس پس از این درگیری بین حسینی و مرادی برای دقایقی متشنج شد.





جرس: یک منبع موثق در شورای انتقالی لیبی در گفتگو با یک روزنامه لبنانی اظهار داشت: امام موسی صدر در سال 1998 در همان زندانی که از زمان بازداشتش در سال 1978 در آن حضور داشت، درگذشت.
به گزارش  مهر، پیش از این "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای انتقالی لیبی اعلام کرده بود نتایج تحقیقات درباره سرنوشت امام موسی صدر اعلام خواهد شد.
در همین راستا یک منبع موثق در این شورا در گفتگو با روزنامه اللواء لبنان اظهار داشت: امام موسی صدر در سال 1998 در همان زندانی که از سال 1978 در آن تحت بازداشت دستگاه امنیتی رژیم قذافی قرار داشت، به طور طبیعی درگذشت.
وی افزود: بر مبنای اطلاعاتی که در دست داریم در تابستان 1998 در حالی که در زندان مرکزی طرابلس در سلول زیرزمینی بازداشت بوده به مرگ طبیعی درگذشته است. البته امام موسی صدر در شرایط بهداشتی نامناسبی در سلولی قرار داشته که دقیقا زیر اتاق رئیس زندان بوده تا به شدت تحت مراقبت قرار داشته باشد.
این منبع آگاه تاکید کرد: بنابر دستورات شخص قذافی جسد امام موسی صدر در سردخانه زندان نگهداری می شد و ما مطلع هستیم که این جسد به مدت 12 سال تا زمان آغاز انقلاب علیه قذافی در همین زندان قرار داشته است. البته دلایل نگهداری جسد در زندان همچنان بر ما پوشیده است.

وی در پاسخ به این سوال روزنامه لبنانی در این باره که چرا شورای انتقالی لیبی درباره این مسئله به صورت شفاف و رسمی بیانیه صادر نمی کند، اظهار داشت: تحقیقات فوری ما نشان داد که جسد امام موسی صدر در هنگام آزاد شدن برخی زندانیان با اوامر صادر شده از سوی نزدیکان قذافی از زندان خارج شده تا نشانه های جنایتی که بیش از 30 سال رژیم قذافی از آن فرار می کرد، مخفی نگاه داشته شود.
این منبع آگاه در شورای انتقالی لیبی افزود: پیش بینی می کنیم پیکر امام موسی صدر به همراه برخی اجساد دیگر در یک قبر دسته جمعی در یکی از مناطق طرابلس (پایتخت لیبی) دفن شده باشد. البته این جسدها اخیرا بیرون کشیده شده و تحقیقات درباره هویت مدفون شدگان از جمله امام موسی صدر ادامه دارد.
وی درباره "شیخ محمد یعقوب" و "عباس بدرالدین" دو تن از همراهان امام موسی صدر نیز اظهارداشت: تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره آنان بدست نیاورده ایم. خاطرنشان می شود روزنامه اللواء لبنان جزیئات این گفتگو را در اختیار مراجع ذیربط لبنان قرار داده است.




 جرس:
 برخلاف اخبار منتشره مبنی بر توقیف هفته‌نامه آیین گفت‌وگو، هیات نظارت بر مطبوعات هیچ بحثی در خصوص این نشریه نداشته است.
به گزارش آفتاب، بر اساس اخبار دریافتی از مسئولان تحریریه آیین گفت‌وگو، هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دیروز خود در مورد این نشریه که به صاحب امتیازی سید محمد خاتمی منتشر می‌شود بحثی انجام نداده است.‬
‫گفتنی است، دیروز اخباری مبنی بر توقیف آیین گفت‌وگو به دلیل انتشار دیرهنگام در برخی سایت‌ها منتشر شده بود‬.



بازداشت علی اکبر سروش از فعالان سیاسی استان مازندران

علی اکبر سروش استاد دانشگاه و از فعالان سیاسی استان مازندران بار دیگر بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، دکتر سروش پس از ابلاغ محکومیت، صبح دیروز بازداشت و به زندان متی کلای بابل منتقل شده و تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت وی بدست نیامده است.
هفته ی گذشته حکم حبس فعالان جنبش سبز بابل، در دادگاه تجدید نظر تایید شده و جهت اجرای حکم به شعبه اجرای احکام بابل ابلاغ شده بود.
بنا بر این گزارش، بر اساس رای شعبه سوم دادگاه تجدید نظراستان مازندران، احمد میری به دوازده ماه، علیرضا شهیری به نه ماه، آریا آرام نژاد، علیرضا فلاحتی، محمد رضا ملکی، محمد معصومیان، ومصطفی ابراهیم تبار هریک به شش ماه و علی اکبر سروش به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
دکتر علی اکبر سروش پس از تحمل ۴۷ روز رنج بازداشت انفرادی با قرار وثیقه آزاد شد.
علی اکبر سروش عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه های بابل، با سابقه طولانی در تدریس تاریخ اسلام، از چهره های نواندیشی دینی است.
وی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی استان مازندران است که در دوران اصلاحات در سمت ریاست آموزش و پرورش شهرستان بابل، خدمات شایان توجّهی در عمران و آبادانی و تقویت ساختار آموزشی یادگار گذاشت و نیز به همت چهره های خیّر در امر مدرسه سازی به داعیه ترسیم افق آیندۀ فرزندان ایران زمین سعی و تلاش وافر نمود.
وی در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ در پی ارسال احضاریه از طرف دادسرای انقلاب بابل بازداشت شده و در اردیبهشت ماه سال ۹۰ پس از حدود ۵۰ روز انفرادی آزاد شده بود.



مرگ دو کارگر در حین انجام کار

معاون عملیات آتش‌نشانی قزوین از مرگ دو کارگر در حین انجام کار خبرداد.
موسی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح دو حادثه روز گذشته که در خیابان مدنی و عبید زاکانی شهر قزوین روی داد گفت: در حادثه اول به دلیل انجام گودبرداری غیراصولی به عمق شش متر در خیابان مدنی شرقی و استفاده نکردن از مهاری برای نگه‌داشتن دیوار مجاور سبب ریزش‌آوار شد.
وی افزود: در این حادثه یک کارگر مجروح و یک کارگر نیز در دم جان سپرد و کارگر مجروح این حادثه برای مداوا و درمان به بیمارستان منتقل شد.
معاون عملیات آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه در حادثه دیگری در خیابان عبید زاکانی قزوین نیز سقوط یک کارگر به درون چاه موجب مرگ وی شد، گفت: در حادثه‌ که ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته در خیابان عبید زاکانی قزوین روی داد یک کارگر افغانی که به عمق چاه ۲۵ متری سقوط کرده بود، پس از ۳۵ دقیقه توسط ماموران آتش‌نشانی ایستگاه‌های ۲ و ۶ قزوین از چاه زنده بیرون آورده شد.
به گفته وی، این کارگر به بیمارستان شهیدرجایی منتقل شد، اما به علت خونریزی مغزی جان سپرد.



اعتصاب کارگران و رانندگان ماشین‌های حمل آهن در شهر سنندج

روز سه شنبه ۲۲ آذرماه سال جاری، رانندگان و کارگران مشغول به کار در آهن فروشی‌های واقع در کمربندی بهشت محمدی سنندج و هم‌چنین شهر سنندج به دلیل ممانعت راهنمایی و رانندگی از ورود آن‌ها با بار آهن آلات به درون شهر و قرار دادن جریمه‌های سنگین و متوقف کردن ماشین‌ها دست از کار کشیدند.
بنا به گزارش منابع کارگری، اعتصاب کارگران و رانندگان ماشین‌های حمل آهن در شهر سنندج تا روز پنج شنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ادامه داشته که این امر موجب بیکاری کارگران در بخش صنعت وساختمان و بخصوص جوشکاران و آرماتور بند‌ها شد.
در پی مراجعه رانندگان و مجریان بخش ساختمان سازی به راهنمایی و رانندگی شهر سنندج جهت در یافت مجوز برگ ترافیک برای حمل آهن آلات، با پاسخ تند ان‌ها مواجه شدند وبه ان‌ها اعلام شد که فقط از ساعت۳۰: ۹ شب به بعد می‌توانید کار حمل و نقل اهن الات را انجام دهند.
به گفته یکی از رانندگان، حمل و نقل آهن آلات در شب بسیار خطر ناک بوده و آن‌ها با کاهش دید در شب و برخورد با موانع از جمله سیم‌های برق مواجه هستند که این گونه حودث نیز همیشه اتفاق افتاده و معلوم نیست چه کسی حافظ جان این رانندگان می‌باشد که بدون در نظر گرفتن مشکلات این از بخش از کارکنان فقط مانع کار آن‌ها می‌شوند و هیچگونه راه حل درست ارائه نداده و یا امکانات فراهم نمی‌کنند.


پرداخت یارانه نفدی به ده میلیون ایرانی متوقف می شود

محمدرضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها، گفته است که هم اکنون ۷۴ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند اما به زودی ۱۰ میلیون نفر از افراد متعلق به دهک های بالای درآمد از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف می شوند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، وی گفت که در آغاز اجرای طرح پرداخت یارانه نقدی، هدف این بود که اقشار پردرآمد از طریق “خوداظهاری” شناسایی و به تدریج از دریافت یارانه منصرف شوند و در آغاز نیز، حدود پانزده میلیون نفر چنین کردند اما این رقم بعدا کاهش یافت.
وی افزود که در نظر است کسانی که یارانه های نقدی به ۵ تا ۱۰ درصد درآمد آنان بالغ می شود مشمول پرداخت یارانه نشوند و با حذف اقشار پردرآمد، انتظار می رود که میزان یارانه به خانوارهای دریافت کننده افزایش یابد.

نماینده زابل: شاهد مرگ تدریجی سیستان در زیر طوفان ماسه و شن هستیم

نماینده زابل با سخنرانی در صحن علنی مجلس از بسته شدن آب رودخانه هیرمند به روی ساکنان منطقه سیستان انتقاد کرد.
به گزارش ایلنا، احمد کیخا در نطق میاندستور خود در این زمینه گفت: حیات منطقه سیستان کاملاً به آب رودخانه هیرمند وابسته است که از افغانستان سرچشمه می‌گیرد و از این می‌ترسم که مبادا بیان شرایط سخت مردم نجیب سیستان که ممکن است به دلیل ناتوانی من یا ضعف مدیران اجرایی کشور باشد، به حساب نظام گذاشته شود و مورد بهره برداری سوءاستفاده کنندگان قرار گیرد.
وی افزود: کرزای رئیس جمهوری افغانستان ایران را خانه دوم خویش خطاب می‌کند که البته حق نیز همین است زیرا مردم ایران در طول سال‌های جنگ افغانستان با شوروی سابق و شرایط سخت سال‌های پس از آن حق همسایگی را به خوبی ایفا کردند به طوری که اکنون و پس از سال‌ها هنوز مهاجران افغانی حاضر به برگشت به کشور خود نیستند.
نماینده زابل تصریح کرد: اما امروز دو اتفاق مهم افتاده است که یکی از آن‌ها تصمیم دولت افغانستان در بستن آب رودخانه به روی مردم سیستان است و آیا بهتر نیست برادران افغانی ما به جای اینکه سنگ بنا را به دلخوری بگذارند و در فصل کشت آب را به روی سیستان بندند، با همکاری دو جانبه به حل مشکلات مردم دو کشور تأکید کنند.
کیخا در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه سیستان با همکاری مردم و مسئولین ایران و افغانستان گفت: سؤال مردم سیستان از مسئولان این است که بنا بر چه مصلحتی شاهد خراب شدن سیستان و مرگ تدریجی مردم آن در زیر طوفان ماسه و شن هستیم. چرا از حقوق این مردم وفادار به اسلام و کشور در مجامع بین المللی دفاع نمی‌کنید و چرا در مناسبات سیاسی و اقتصادی خود با افغانستان به مردم سیستان و مشکلات آن‌ها آن طوری که باید نمی‌اندیشید.
وی تاکید کرد: همچنان که دولت افغانستان آب را به روی مردم سیستان بسته است، دولت ما نیز مدتی است که تنها راه کسب درآمد مردم را که مبادله کالا با مردم آن سوی مرز بوده بسته است؛ کار اخیر دولت در بستن گذرگاه‌های مرزی و ممانعت از تجارت مردم، همچون سیلی‌ای است که توسط نیروی خودی بر سر بریده سیستانی‌ها زده شده است.
وی با بیان اینکه آمار مهاجرت ناشی از بیکاری مردم سیستان باید بررسی شود، گفت: چرا باید مردم سیستان برای کار به شهرهای دیگر مهاجرت کنند و فرزندان آن‌ها برای ماه‌ها از دیدار پدران خود محروم بمانند.

مرگ ۶۰ بیمار در هند پس از اعتصاب پزشکان

در جریان اعتصاب پزشکان هندی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی ۶۰ بیمار جان خود را از دست داده و بیش از ۴۱۰ پزشک بازداشت شدند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری “پی تی آی” هندوستان، در پی اعتصاب شش هزار و ۴۰۰ پزشک در اعتراض به شرایط نابسامان اقتصادی و دستمزدها، بیش از ۶۰ بیمار در شهر “راجستان” در شمال هندوستان جان خود را از دست دادند.
پزشکان خواستار بهبود شرایط کاری خود بوده و در جریان این اعتصاب بیش از ۴۱۰ پزشک بازداشت شدند.
گفته می شود که پزشکان دولتی هند با دارا بودن ۱۵ یا ۱۶ سال سابقه ماهانه ۷۲۰ دلار دریافت می کنند و با جود رتبه پزشکان پس از شش یا حداکثر ۱۸ سال فعالیت افزایش می یابد اما حدود ۲۶۴ پزشک دولتی هستند که در سالهای اخیر ارتقای مقام دریافت نکردند.




نماینده ارومیه خطاب به دولت: از خدا بترسید و قانون بیمه بیکاری را اجرا کنید

نماینده ارومیه در صحن علنی مجلس گفت: امروز سرنوشت میلیارد‌ها تومان از مازاد درامد کشور معلوم نیست و شما می‌خواهید در شرایطی پول را عوض کنید که این مشکلات داخلی را افزایش دهید.
به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور در صحن علنی مجلس، گفت: آقای میرتاج الدینی! موارد کذبی در رسانه‌های دولتی درمورد طرح بیمه بیکاری منتشر شده است که خوب نیست. من به دولت می‌گویم از خدا بترسید و این قانون را اجرا کنید.
نماینده ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولین دولتی گفت: چرا خدمات تعریف شده برای دفا‌تر پیشخوان دولت را به آن‌ها واگذار نمی‌کنید تا هزینه‌های خود را تامین کنند و چرا اقتصاد را دستوری و بازار ارز را کنترل نمی‌کنید.
وی ادامه داد: مابه‌التفاوت ارز‌ها و سکه‌ها کجاست و سود حاصله کجاست؟ و چرا کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه به این مسئله رسیدگی نمی‌کند.
قاضی‌پور با اشاره به سیاست‌های مبهم دولت در مسائل اقتصادی، گفت: امروز سرنوشت میلیارد‌ها تومان از مازاد درامد کشور معلوم نیست و شما می‌خواهید در شرایطی پول را عوض کنید که این مشکلات داخلی را افزایش دهید.
این نماینده با تاکید بر اهمیت پرداخت بودجه مترو تهران، گفت: چرا دولت اعتبارات مترو تهران را پرداخت نمی‌کند و چرا قالیباف را تحت فشار قرار می‌دهد.




پلمپ شرکت صنعتی شیرگاه ساوه و بیکاری کارگران آن

خبرگزاری هرانا - بنا به گفته‌ی دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه گروه صنعتی شیرگاه که تولید کننده انواع سیم خاردار، شبکه‌های فولادی و انواع تورو پیچ است، به علت بدهی‌های مالیاتی تعطیل شد.
محمد زمانی،
دبیر اجرایی خانه کارگر، در گفت‌وگو با ایلنا ضمن بیان این مطلب که ۴۰ کارگر رسمی و قراردادی این شرکت بیکار شده‌اند، گفت: "شرکت صنعتی شیرگاه ساوه به دلیل بحران مالی، بخشی از بدهی‌های مالیاتی خود را پرداخت نکرده است."
او افزود: "گروه صنعتی شیرگاه بخشي از بدهی خود را به اداره دارایی پرداخت کرده و مقرر شد طی جلساتی با حضور فرماندار، باقی این بدهی به صورت اقساط پرداخت شود،که متاسفانه اداره مالیاتی شهرستان ساوه با بی توجهی به مشکلات و بحرانهای پیش رو این شرکت، بجای یاری رساندن دستور مسدود نمودن حسابهای بانکی و پلمب کارخانجات گروه صنعتی شیرگاه كرده است."
این فعال کارگری ادامه داد: ب"یکار شدن كارگران اين كارخانه و پیوستن آنان به خیل بیکاران و جوانان جویای کار، اشتغال منطقه را دچار چالش نموده است."
زمانی گفت: "این شرکت تا روز پنجشنبه
۲۴ آذرماه که توسط ماموران مالیاتی پلمب شد، در حال تولید و خدمت رسانی بود، که با مسدود شدن حساب‌های بانکی و ممنوع الخروج شدن کارفرمای وپلمب درب شرکت از ادامه تولید باز مانده است."



نخستين جلسه محاکمه امیر میرزایی حکمتی برگزار شد

خبرگزاری هرانا - نخستين جلسه رسیدگی به اتهامات "امير ميرزايی حکمتی" که از سوی نهادهای امنیتی به جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) متهم شده، در تهران برگزار شده است.
به گزارش فارس، جلسه محاکمه امير ميرزايی حکمتی صبح امروز سه‌شنبه ششم دی به رياست ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.
وی ۲۸ سال سن دارد به اتهام "همکاری با دولت متخاصم آمريکا و سرويس جاسوسی سيا عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران" در شهريور ۱۳۹۰ بازداشت شده است.
بنا بر این گزارش، دادستانی کيفرخواست عليه ميرزايی حکمتی را بر اساس گزارش مديرکل حقوقی و قضايی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ايران و اعترافات متهم تنظيم کرده است.
ميرزايی حکمتی در دادگاه مذکور گفته است: "من در اين مأموريت، فريب سازمان جاسوسی آمريکا را خوردم و هرچند با مأموريت نفوذ در سيستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران و تبديل شدن به منبع خبری برای سيا وارد ايران شده بودم اما شخصاً قصد ضربه زدن به ايران را نداشتم. .. قصدم اين بود که در ايران زندگی کنم و به آمريکا برنگردم. "
در اين جلسه دادگاه، وکيل ميرزايی حکمتی ايرادهايی عليه کيفرخواست مطرح نموده است.
صلواتی در پايان دادگاه گفته است پس از ارائه لايحه دفاعيه وکيل به دادگاه و بررسی‌های لازم، حکم نهايی صادر می‌شود.
چندی پیش و پس از اینکه وزارت اطلاعات اعلام کرد يک فرد ايرانی‌تبار را که برای آمريکا جاسوسی می‌کرده، بازداشت نموده است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به پخش اعترافات تلوزیونی امير ميرزايی نمود.
در همین زمینه علی حکمتی، پدر نامبرده در گفتگو با رسانه‌ها گفته است پسرش برای ديدن مادربزرگش به تهران رفته و هرگز برای سازمان سيا کار نکرده است.
علی حکمتی گفته است: "همسرم تلاش کرد تا او را از سفر به ايران منصرف کند اما او به ايران رفت. در دو هفته نخست هيچ مشکلی پيش نيامد اما در هفته سوم چند نفر به ديدن او رفتند و ديگر از او خبری نشد."
امير حکمتی که در ایالت آریزونا امریکا متولد شده است، پس از گرفتن ديپلم به تفنگداران دريايی آمريکا پيوسته و مترجم عربی آنان شد.



۱۰۰ کتابفروشی در تهران تعطیل شد‌ه‌اند

خبرگزاری هرانا - کتابفروشان خیابان کریم‌خان تهران با ابراز تاسف از تعطیلی حدود ۱۰۰ کتابفروشی در پایتخت تنها در یکسال گذشته، نسبت به قرار گرفتن در منگنه مانتوفروشان و طلافروشان این راسته و بی‌میلی مشتریان این دو بازار برای خرید از کتابفروشیهای آنها ابراز نگرانی کردند.
به گزارش مهر، روز گذشته تعدادی از کتابفروشان خیابان کریم‌خان زند تهران در کافه کتاب "کتابفروشی ویستار" پذیرای شهردار منطقه ۶ تهران و جمعی از مسئولان شهری این منطقه شدند تا مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند. آنها پیشنهادهایی نیز برای بهبود وضعیت فرهنگی کتابفروشیهای این راسته به مدیریت شهری منطقه ۶ ارائه کردند.
در این نشست که عصر یکشنبه ۴دی ماه برگزار شد، "حسن کیائیان" مدیر نشر چشمه، "محمدعلی جعفریه" مدیر نشر ثالث، "حسن طباطبایی" مدیر نشر آبی، "محمد زارع" مدیر نشر رود، "سعید بختیاری" مدیر نشر گیتاشناسی، "آرش سلطانعلی" مدیر آموزشگاه ایده، "پژمان سلطانی" مدیر کتابفروشی ویستار به طرح مشکلات مربوط به صنف کتابفروش در راسته کریم‌خان پرداختند.
در این جلسه حسن کیائیان مدیر نشر چشمه با یادآوری تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته برای راه‌اندازی یک گذر فرهنگی در این منطقه، با شهرداری منطقه ۶ تهران و به همت احمد مسجدجامعی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به امضا رسیده است، از فخرالدین سلیمانی شهردار این منطقه خواست زمینه اجرای آن را مهیا کند.
وی با اشاره به وضعیت فرهنگی این منطقه از تهران گفت: حدود ۱۴ کتابفروشی، ۲ واحد موسسه فرهنگی و یک کتابخانه بزرگ در منطقه ۶ تهران فعالیت دارند و فقط کتابفروشیهای راسته کریم‌خان نیستند که به این منطقه چهره‌ای فرهنگی داده‌اند؛ وجود خانه هنرمندان ایران و تعداد زیادی کافه که اکثراً پایگاه فرهنگی محسوب می‌شوند، ظرفیتی خوب برای کار فرهنگی در این منطقه است.
کیائیان اضافه کرد: ما (فعالان فرهنگ منطقه ۶ تهران) که مجموعاً شاید بیش از ۵۰۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه و کار کتابفروشی را داریم، فکر می‌کنیم که فرهنگ وزن مخصوص و بالایی در کشورمان دارد و توجه دولت به این مقوله، می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها و بزه‌هایی اجتماعی را بگیرد.
مدیر نشر چشمه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مسئولان کتابفروشیهای راسته کریم‌خان برای برپایی جشنواره «گفت» (گذر فرهنگی تهران) خواستار کمک شهرداری منطقه ۶ برای اطلاع‌رسانی به مردم در این باره و نیز اجرای توافقنامه سال قبل در این خصوص شد.
وی خطاب به فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه ۶ تهران گفت: ما چیز عجیب و غریبی از شما نمی‌خواهیم و تنها انتظارمان این است که فضای راسته کریم‌خان به گونه‌ای تغییر کند که کسی که از اینجا تردد می‌کند، احساس کند از یک گذر فرهنگی عبور می‌کند و فضای متفاوتی را تجربه می‌کند.
کیائیان با اشاره به مشکلات اقتصادی صنف کتابفروش گفت: اهالی صنوف دیگر صبح که می‌خواهند کارشان را شروع کنند، برایشان مهم است که بدانند نرخ طلا و ارز نسبت به دیروز چقدر نوسان داشته است ولی کتاب تنها کالایی است که قابلیت تبدیل به تورم را ندارد؛ بدترین کتابفروش هم اگر قیمت کتابش را تغییر بدهد، چون تورم مسیر خودش را می‌رود، این تغییر قیمت هم سودی به حال او نخواهد داشت.
این کتابفروش باسابقه گفت: ما در خیابان کریم‌خان از دو طرف یکی از طرف مانتوفروشان و دوم از طرف طلافروشان تحت فشار و در منگنه آنها هستیم. اگر شهرداری منطقه بتواند با تمهیداتی کسانی را که از این دو بازار عبور می‌کنند، به سمت کتابفروشیها نیز سوق دهد، نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.
محمدعلی جعفریه مدیر نشر ثالث هم در این نشست از اینکه حدود ۱۰۰ کتابفروشی تنها در یکسال گذشته تعطیل شده‌اند، ابراز تاسف کرد و گفت: این یک واقعیت است که کتابفروشی به تنهایی و بدون توجه به حواشی مربوط به کار، صرفه اقتصادی ندارد و برای حال این مشکل، نیاز است که شهرداری به صورت جدی، پای کار بیاید و نمونه‌اش این است که هنوز توافقنامه پارسال اجرا نشده است.
وی از شهردار منطقه ۶ تهران خواست با تشکیل کارگروهی مسئولیت خود را در زمینه توافقنامه مذکور بر عهده بگیرند و در ادامه آمادگی کتابفروشان راسته کریم‌خان را برای هر گونه کمک و ارائه ایده اعلام کرد.
در ادامه این برنامه فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه ۶ در سخنانی با اشاره به تاکید «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران بر رویکرد فرهنگی در اجرای برنامه‌های شهری گفت: ما خواستار و پیگیر تعمیق کار اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص لزوم بهره‌گیری فرهنگی از فضاهای شهری هستیم اما در مورد منطقه ۶ هنوز به جمع‌بندی نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم.
سلیمانی افزود: بخشی از کارهایی که در این منطقه برای مکث بیشتر شهروندان جهت استفاده از فضاهای فرهنگی باید صورت گیرد، به ساختارهای فیزیکی و اجرایی کار مربوط می‌شود که امسال برای این موارد، تامین اعتبار خواهد شد و از سال آینده وارد فاز اجرایی خواهند شد.
شهردار منطقه ۶ تهران اضافه کرد: تلفیق مبلمان شهری در راسته کریم‌خان با نگاه جدید و با رویکرد غالب فرهنگی از دیگر برنامه‌های در دستور کار ما برای اجرا در سال آینده است.
وی همچنین از برنامه شهرداری تهران برای ساخت پلازهای شهری در میدان ۷ تیر خبر داد اما درباره توسعه آنها به خیابان کریم‌خان اظهار تردید کرد و گفت: به دلایلی مانند بی‌انگیزه بودن مردم برای کتابخوانی و عدم منفعت مالی برای کتابفروشان، ما هنوز مطمئن نیستیم که در صورت تغییر زیرساخت‌های شهری خیابان کریم‌خان به مقولات فرهنگی، مردم بیایند و اینجا مکث کنند و از کتابفروشیها و موسسات فرهنگی آن استقبال کنند.
حسن کیائیان مدیر نشر چشمه هم در پاسخ به این موضوع، راه‌اندازی اولین فرهنگسرای تهران را در محل کشتارگاه تهران (فرهنگسرای بهمن) یادآور شد و گفت: کسی فکر نمی‌کرد این فضا روزی به فضایی فرهنگی که کلاس‌های داستان‌نویسی، آموزش قران و خوشنویسی در آن اجرا می‌شود، تبدیل شود ولی امروز می‌بینیم که با همان تجربه فرهنگسراهای متعددی در تهران ایجاد شد که با استقبال روزافزون مردم هم رو به رو شده‌اند.



یکی از اساتید دانشگاه همدان اخراج شد

خبرگزاری هرانا - دکتر "علی بروکی‌میلان"، یکی از استادان دانشگاه همدان از کار اخراج شده است.
به گزارش وبسایت کُردپا، دکتر علی بروکی‌میلان استاد اقتصاد دانشگاه همدان و شهروند ساکن ماکو، به دلیل انتقاد و موضع‌گیری درباره‌ی عملکرده مسئولان حکومتی و ابراز نظراتی حول مسایل ملی از کار خود برکنار گردید.
پیشتر دکتر بروکی‌میلان از سوی نهادهای امنیتی و حراستی احضار و طی درخواستی عجیبی از وی خواسته شده بود که نام خانوادگی خود را تغییر دهد در غیر اینصورت از شغل استادی دانشگاه برکنار خواهد شد که این درخواست با واکنش منفی دکتر علی بروکی‌میلان روبرو شده بود.



عتصاب کارگران و رانندگان ماشین‌های حمل آهن در شهر سنندج

خبرگزاری هرانا - روز سه شنبه ۲۲ آذرماه سال جاری، رانندگان و کارگران مشغول به کار در آهن فروشی‌های واقع در کمربندی بهشت محمدی سنندج و هم‌چنین شهر سنندج به دلیل ممانعت راهنمایی و رانندگی از ورود آن‌ها با بار آهن آلات به درون شهر و قرار دادن جریمه‌های سنگین و متوقف کردن ماشین‌ها دست از کار کشیدند.
بنا به گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، اعتصاب کارگران و رانندگان ماشین‌های حمل آهن در شهر سنندج تا روز پنج شنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ادامه داشته که این امر موجب بیکاری کارگران در بخش صنعت وساختمان و بخصوص جوشکاران و آرماتور بند‌ها شد.
در پی مراجعه رانندگان و مجریان بخش ساختمان سازی به راهنمایی و رانندگی شهر سنندج جهت در یافت مجوز برگ ترافیک برای حمل آهن آلات، با پاسخ تند ان‌ها مواجه شدند وبه ان‌ها اعلام شد که فقط از ساعت۳۰: ۹ شب به بعد می‌توانید کار حمل و نقل اهن الات را انجام دهند.
به گفته یکی از رانندگان، حمل و نقل آهن آلات در شب بسیار خطر ناک بوده و آن‌ها با کاهش دید در شب و برخورد با موانع از جمله سیم‌های برق مواجه هستند که این گونه حودث نیز همیشه اتفاق افتاده و معلوم نیست چه کسی حافظ جان این رانندگان می‌باشد که بدون در نظر گرفتن مشکلات این از بخش از کارکنان فقط مانع کار آن‌ها می‌شوند و هیچگونه راه حل درست ارائه نداده و یا امکانات فراهم نمی‌کنند.



هرانا؛ بهروز جاوید تهرانی پس از هفت سال آزاد شد

خبرگزاری هرانا – بهروز جاوید تهرانی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر سر انجام پس از هفت سال حبس عصر امروز از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از کرج، بهروز جاوید تهرانی که سابقه بازداشت‌ در اعتراضات دانشجویی ۱۸ تیر سال ۷۸، تجمع مقابل سازمان ملل در سال ۸۳ در دفاع از زندانیان سیاسی را دارد آخرین باز سال ۱۳۸۴ به اتهام ارتباط با گروه‌های معاند نظام بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد (حسن زارع دهنوی) بدون داشتن وکیل محاکمه و در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
وی در ‌‌نهایت و در آخرین پرونده خود از سوی دادگاه تجدید نظر به چهار سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که حکم شلاق در مورد این زندانی سال گذشته اجرا شد.
بهروز جاوید تهرانی که از سن ۱۹ سالگی همواره در بازداشتگاه‌های مختلف کشور حضور داشته است در مجموع ۱۱ سال از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی بدون مرخصی سپری کرده است.
دستگاه امنیتی در آخرین اقدام خود سعی داشت وی را مجددا به دلیل انتشار فیلمی ازمحسن دکمه چی زندانی سرطانی به حبس تعزیری محکوم کند، اما بر اساس آخرین گزارشات دریافتی این زندانی از اتهامات وارده تبرئه و امروز مصادف با روز تولد خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.