۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

احضار بیش از شصت دانشجوی دختر دانشگاه آزاد قم به دلیل عدم رعایت حجاب

خبرگزاری هرانا - بیش از شصت تن از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد قم از فروردین ماه سال جاری تاکنون به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، پس از انتقال دانشکده ی علوم انسانی دانشگاه آزاد قم ساختمان جدید این واحد واقع در پردیسان، عموما و از زمان اجرای طرح حجاب و عفاف خصوصا فشارهای جنسیتی فزاینده ای بر دانشجویان این دانشکده وارد شده تا جایی که به بیش از هزار دانشجوی دختر از سوی حراست این دانشگاه تذکر گرفته اند.

ماموران حراست دانشگاه با جداسازی درب ورودی دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه هنگام ورود دانشجویان دختر با سد راه اکثر ایشان، با توهین و تحقیر آن ها را مجبور به پاک کردن هرگونه آرایش صورت می نمودند و بر اساس آنچه "عدم رعایت شئونات اسلامی" نامیده می شد به آن ها تذکر داده و در صورت تکرار از ایشان تعهد اخذ می کردند.
این روند تاجایی است که در برخی موارد از ورود افراد "بد حجاب" به دانشگاه ممانعت به عمل می آمد و ایشان را به کمیته انظباطی احضار می کردند.
گفته می شود بسیاری از این شصت دانشجوی احضار شده از فعالین دانشگاه بودند که به اتهام واهی "ترویج بد حجابی" در بین دانشجویان، بایستی هدف خود(!) از نوع پوشش انتخابی را شرح می دادند و کمیته انظباطی نیز در غیاب ایشان، احکامی نظیر درج در پرونده و بعضا تعلیق برای ایشان صادر می نمود.
این در حالیست که حجاب چادر در این دانشگاه برای دانشجویان دختر اجباری بوده اما با این حال به مواردی نظیر رنگ مانتو و مقنعه زیر چادر، نوع کفش، لاک ناخن و حتی آرایش ساده ی صورت نیز برخورد می شود.
دانشجویان دانشگاه آزاد قم، پیش تر و در روز جهانی زن(هشتم مارس) در اعتراض به رفتارهای نامناسب حراست این دانشگاه و تبعیض های جنسیتی تجمعی اعتراضی برپا کرده بودند.