۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

در تدوام سرکوب فعالین آذربایجانی، دو فعال مدنی آذربایجان بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – حیدر کریمی روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجانی ظهر دیروز توسط مامورین اداره اطلاعات شهرستان خوی و محمود فضلی از فعالین مدنی آذربایجان در تبریز بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حیدر کریمی، روزنامه نگار سرشناس آذربایجانی ظهر دیروز سه شنبه مورخ 18 خرداد ماه در یکی از خیابان های شهر خوی توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. مامورین وزارت اطلاعات پس از بازداشت این فعال مدنی آذربایجانی به منزل پدری وی مراجعه نموده و اقدام به تفتیش منزل نمودند و برخی کتاب ها و کامپیوتر شخصی وی را ضبط نمودند.

هم چنین آقای محمود فضلی از دیگر فعالین مدنی آذربایجانی روز گذشته در شهر تبریز بازداشت شده است، پیش از 31 تن از فعالین مدنی آذربایجان در اقدامی سازمان یافته و در آستانه چهارمین سالگرد اعتراضات صورت گرفته به توهین روزنامه ایران به ترک های آذربایجان بازداشت و هم اکنون 14 تن از ایشان در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برند.

شایان ذکر است آقای کرمی فارغ التحصیل کارشناسی اقتصاد نظری از دانشگاه بو علی همدان است وی سابقا دبیر انجمن ادبی بیان، مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی ایلدیریم در دانشگاه بو علی، عضو هیئت تحریریه ی نشریه ی بلوت و عضو تشکل شهریار در دانشگاه پزشکی همدان، عضو شورای نویسندگان هفته نامه ی سنای همدان، دبیر دومین فستیوال نشریات دانشجویی آذربایجان، عضو هیئت نظارت کانون نشریات دانشجویی آذربایجان و عضو شورای مرکزی موسسه غیر دولتی اورین و از اعضای موسسه غیردولتی آیدین سحر است.

گفتنی است، کریمی پیش از این در خردادماه 1382 به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی در همدان دستگیر و به مدت 2 ماه در بازدشتگاه اداره اطلاعات همدان مورد بازجویی قرار گرفته است.