۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۸, شنبه

هشتاد دختر و پسر دريک کنسرت غير قانونی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته است که پليس شامگاه پنجشنبه در جريان يک "کنسرت غير قانونی" در تهران ۸۰ دختر و پسر را  به اتهام "شرکت در مجالس لهو و لعب" بازداشت کرده است.

دادستان تهران در گفت وگو ايسنا، گفته است: "شب گذشته پليس امنيت اخلاقی ناجا با کسب اطلاعات مردمی متوجه شد، گروهی به صورت مخفيانه و حرفه‌ای بليت‌هايی را با قيمت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای شرکت در مراسم موسيقی زنده به فروش می‌رسانند؛ پليس با حکم قضايی وارد محل برگزاری اين کنسرت غيرقانونی می‌شود و در پی آن ۸۰ دختر و پسر با لباس نامناسب و در حالت غيرعادی را بازداشت می‌کنند."
عباس جعفری دولت‌آبادی اضافه کرده است: "پرونده اين ۸۰ دختر و پسر به اتهام شرکت در مجالس لهو و لعب و پنج نفر از فروشندگان بليت اين موسيقی زنده، به دادسرای ارشاد تهران ارجاع شده است".

دادستان تهران با اشاره به اين‌که "اين پنج نفر برگزار کننده موسيقی زنده برای هر اجرا، شبی ۵۰ ميليون ريال دريافت می‌کردند"، تصريح کرده است: "افرادی که برای اولين بار در زمينه تشکيل مجالس مبتذل و ضداخلاقی بليت می‌فروختند جوانان را در محلی جمع و سپس با هماهنگی آنها را به محل برگزاری اين پارتی شبانه منتقل می‌کردند."

عباس جعفری دولت آبادی همچنین گفته است:"اکثر افراد بازداشت شده در اين پارتی شبانه در حالت غيرعادی بودند و مقاديری مشروبات دست‌ساز و خارجی از اين محل کشف شده است."

دادستان تهران هویت این افراد را مشخص نکرده است.

به گزارش رادیو فردا، جلوگیری جمهوری اسلامی از فعاليت رسمی گروهای موسيقی که از آنها با عنوان گروههای "مبتذل" ياد می کند، باعث شده است تا اين گروه ها به صورت زير زمينی فعاليت کنند.

يکی از مقام های وزارت ارشاد دولت محمود احمدی نژاد پيشتر گفته بود اين افراد و گروهها موسيقی را به بهانه ای برای "رسيدن به اهداف ناسالم" خود قرار داده اند.

ايجاد محدوديت در اجرای کنسرت‌های زنده اين گروه ها باعث شده است که آنها در منزل يا باغ های بيرون از شهر اقدام به برگزاری کنسرت ‌کنند.

در همين زمينه، ماموران پليس جمهوری اسلامی در مردادماه سال ۱۳۸۶ در يورش به يک کنسرت راک زيرزمينی در منطقه محمدشهر کرج، ۲۳۰ تن را بازداشت کردند.

رسانه های وابسته دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند که در اين کنسرت، لوازم ضبط، سی دی، "لباس های دکولته، نوشيدنی های الکلی و مواد مخدر" کشف شده است.

وبسايت اينترنتی روزنامه "جام جم"، وابسته به صدا و سيمای جمهوری اسلامی، نيز در گزارشی زير عنوان "آوای رپ خوان ها با حضور پليس خاموش شد" نوشته بود: "در پی اطلاع ماموران انتظامی از يک فراخوان اينترنتی برای حضور جوانان در مراسم رپ خوانی در يکی از باغهای اطراف کرج ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با تحقيقات تخصصی مشخص شد، عاملان برگزاری اين پارتی پس از دعوت ، عنوان کرده اند بزودی با کسانی که تمايل به حضور دارند تماس خواهند گرفت  به طوری که هيچ يک از دعوت شدگان از مکان و زمان برگزاری پارتی رپ خوان ها اطلاع نداشتند."

جام جم هم چنين نوشته بود: "با جمع بندی اطلاعات مربوط به اين پارتی و گزارش موضوع ، ماموران با مجوز قضايی وارد باغ شدند و دهها دختر و پسر جوان را که با پوشش نامناسب در حال رقص و پايکوبی بودند، دستگير کردند."