۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

محکومیت همایون جابری از اعضای سندیکای شرکت واحد به سه سال حبس تعلیقی

خبرگزاری هرانا - در آستانه ی 1 مه روز جهانی کارگر همایون جابری، یکی از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، از سوی شعبه 14 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی تقوی به 1 سال حبس تعزیری به مدت 3 سال تعلیق محکوم شد.
همایون جابری 11 اسفند ماه سال گذشته محاکمه شد و به نظر می رسد این حکم برای ایجاد رعب و وحشت در بین کارگران در آستانه ی روز جهانی کارگر به ایشان ابلاغ شده است.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، اتهامات آقای جابری اجتماع وت بانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اخلال در نظم عمومی، عنوان شده است.
آقای جابری 11 اردیبهشت ماه سال گذشته دو ساعت قبل از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در حوالی پارک لاله توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. وی را پس از کلانتری 148 به بند 240 زندان اوین منتقل نمودند. آقای جابری پس از 20 روز با قرار وثیقه ی 50 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
لازم به یادآوری است که منصور اسانلو رييس هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، که محکوم به تحمل 5 سال حبس تعزیری می باشد؛ از اواخر تابستان 1386 تاکنون در زندان به سر می برد.