۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

تشدید فشار بر نوید خانجانی و ادامه بازجویی‌ از وی/ جلوگیری از ملاقات کوهیار گودرزی با مادرش



کمیته گزارشگران حقوق بشر - نوید خانجانی، فعال مدنی و دانشجویی، همچنان در بند متعلق به سپاه، تحت بازجویی شدید و فشار برای پذیرفتن اتهاماتی «سنگین» قرار دارد. از سوی دیگر، مسئولان زندان اوین از ملاقات مادر کوهیار گودرزی با وی جلوگیری به عمل آورده‌اند.
بنابر گزارش‌های دریافتی، نوید خانجانی در بند متعلق به سپاه در زندان اوین، «هر روز و به طور مداوم» تحت بازجویی‌های «شدید و طولانی‌مدت» برای پذیرفتن اتهاماتی «سنگین» قرار دارد. به گفته خانواده خانجانی، وی در هفته دوبار با منزل تماس تلفنی دارد که این تماس‌ها «در حضور بازجو»‌ برقرار می‌شود.
از سوی دیگر، مسئولان زندان اوین، عصر روز پنج‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه از ملاقات مادر کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر با فرزندش جلوگیری کردند. همچنین خانواده خانجانی نیز از ملاقات با فرزندشان محروم بودند.
جلوگیری از ملاقات گودرزی با مادرش در حالی صورت می‌گیرد که پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت وی، مسئولان زندان همچنان از پذیرفتن لباس، کتاب و وسایل موردنیاز وی خودداری می‌کنند. گفتنی است گودرزی، به تازگی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است.
در هفته‌های اخیر، سلول گودرزی «هفت بار» تغییر کرده و پروین مخترع، مادر وی این اقدام مسئولان زندان را مصداق «شکنجه» دانسته است.
کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر ۲۹ آذرماه بازداشت شد و از آن تاریخ تنها سه بار با مادرش تماس تلفنی داشته است.
نوید خانجانی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، ۱۲ اسفند در منزل پدری‌اش در اصفهان بازداشت شد. وی به دلیل اعتقاد به آیین بهایی از تحصیل در دانشگاه محروم شده و در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری را در زمینه حق تحصیل انجام داده است.
.