۱۳۸۸ اسفند ۱۲, چهارشنبه

سه ماه بی خبری از دکتر اکبر کرمی

• دکتر اکبر کرمی فعال سیاسی شهر قم در سوم آذر ماه بازداشت موقت شده است و در بی خبری در زندان به سر می برد. همسر او نامه ای به مقامات حکومت نوشته است ...
اخبار روز: دکتر اکبر کرمی از فعالین سیاسی و مدافعین حقوق بشر در شهر قم در سوم اذر ماه بازداشت شده و بیش از سه ماه است که در بی خبری در زندان به سر می برد. خانم شیرین فیروزی همسر وی در نامه به ریاست قوه ی قضائیه، مجلس، نمایندگان استان قم در مجلس، رئیس دادگستری و دادستان استان قم به این وضعیت اعتراض کرده است




 به نام خدا
حضرت آیت اله لاریجانی - ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آقای لاریجانی - رئیس محترم مجلس ونماینده استان قم
جناب آقای خلیلی - رئیس دادگستری استان قم
جناب آقای گنجی - دادستان محترم استان قم
سلام علیکم

«وَ أشعِر قَلبَکَ الرَّحمَهَ لِلرَّعِِیهِ وَ الَََحَّبهَ لَهُم ،وَ اللُّطفَ بِهِم،وَ اللُّطفَ بِهم ،ولَا تَکُونَنَّ عَلَیهم سَبعُا ً ضَارِیاً تَغتَنِمُ أکلَهُم ،فَانَّهُم صِنفَانِ :إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ ،أًو نَظِیرٌ لَکَ فِی الخَلق»   امام علی(ع)
                                                                                                          
«مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرارداده ،و با همه دوست و مهربان باش .مبادا هرگز ،چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی ؛زیرا مردم دو دسته اند ،دسته ای برادر دینی تو،و دسته ای دیگر همانند تو در آفرینش می باشند.»
نمی دانم آیا تاکنون از همسر، فرزند، پدر یا مادر خویش بی خبر بوده اید. آیا با کودکی که بهانه پدر می گیرد زیسته اید، آیا شب هنگام از وحشت زنگ ها و صداها از خواب جسته اید آیا اندوه تنهایی تمامی دنیا را بر شانه ها ی خویش احساس کرده اید آیا بارها و بارها مسیر خانه تا دادگاه، دادستانی و زندان را طی نموده اید و بی آنکه پاسخ روشنی بگیرید تنهاتر و اندوهناک تر از همیشه باز گشته اید آیا براستی یکبار تنها یکبار خود را به جای یک نویسنده زندانی گذاشته اید به جای خانواده یک زندانی سیاسی چطور؟ زندانی که همه ی جرمش نوشتن چند مقاله و داشتن تفکرات مدافع حقوق شهروندی است.
اصلا فرض می گیریم تمامی کسانی که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی به اتهام جرم سیاسی بازداشت می کنند مجرم باشند آیا تاکنون یکبار با خود اندیشیده اید که به عنوان مسئولین نظام می بایستی از خانواده های آنها مراقبت نموده و در قبالشان پاسخ گو باشید نمی دانم پاسخ شما چیست چرا که پاسخ سوالات، درخواست ها و نامه ی پیشین مرا هم بی پاسخ گذاشته اید به گونه ای که شاید از نظر شما ما شهروندان جمهوری اسلامی ایران نیستیم، یا شاید هم مرتکب گناه ناکرده ای شده ایم که مستحق عقوبتی چنین سخت گشته ایم. این رفتار، کردار و گفتار شما مرا وا میدارد تا سخنی از پیامبر را به یادتان بیاورم سخنی که امام حسن (ع) نیز بارها بر آن تاکید می نمود «آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند و آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران نیز طلب کن».
من هرگز نمی خواهم که جنابعالی یا اعضای خانواده تان متحمل تالمات دنیوی گردید به خصوص تالماتی که به ناروا و ناحق برمن و همسرم و دختر شش ساله ام گذشته است. بلکه برای شما و تمامی آنانکه بیش از سه ماه است کانون گرم خانوادگی مرا از هم پاشیده و رنج ها ی بسیار تحمیل نموده اند طلب مغفرت، رحمت و نیکویی دارم اما برخود واجب می دانم که به شما یادآوری نمایم که همسر من دکتر اکبر کرمی در تاریخ سوم آذر هشتاد و هشت بازداشت موقت گردید و تاکنون نیز در بازداشت بسر می برد بی آنکه هیچ گونه اقدامی علیه کشورش مرتکب شده باشد به اقدام علیه امنیت ملی و دیگر اتهامات بی اساس متهم می شود و رسیدگی به پرونده اش در کوهی از پرونده های سیاسی و عقیدتی به فراموشی می رود همانگونه که پاسخگویی به عدالت خواهی به حق من به عنوان همسرش به هیچ انگاشته می شود همسرم را که متهم سیاسی – عقیدتی و دارای مدرک دکترا می باشد به جرم عدم همکاری در پروژه اعتراف گیری یا در انفرادی و یا در بند مجرمان سابقه دار با جرایم سنگین تحت فشار می گذارید تا زندانی بر زندانی دیگر و مجازاتی بر مجازاتی دیگر بیفزایید شاید که جسم و روح و روانش را یکجا درهم بشکنید به راستی آیا این روش و سیرت پیامبر(ص) و خاندان پاکش بود. امیداوام فرصت یابید تا لحظه ای از چنگ مجادلات دنیوی رها گردید و دمی به رفتار و منشتان بیندیشید شاید که صدای دادخواهی ستمدیدگان را نیز بشنوید.

«شیرین فیروزی- همسر دکتر اکبر کرمی»
: