۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

مهمترین خبرهای روز دوشنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

DR
نوشتۀ شاهرخ بهزادی
در هفته ای که گذشت مجازات های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران وارد ابعاد تازه ای گردید.نتایج و آثاری که کاهش چشمگیر صادرات نفت ایران می تواند در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در ایران داشته باشد موضوع میز گرد رادیویی امشب ما را تشکلیل میدهد؛ این موضوع را با میهمانان این برنامه، فریدون خاوند- اقتصاد دان و استاد دانشگاه در پاریس، حسن شریعتمداری- فعال سیاسی مقیم آلمان و امیر حسین گنج بخش- عضو سازمان جمهوری خواهان ایران مقیم آمریکا، به بحث و گفتگو میگذاریم.
در هفته ای که گذشت مجازات های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران وارد ابعاد تازه ای گردید.
پس از امضای قانون تحریم بانک مرکزی ایران بوسیله باراک اوباما- رئیس جمهوری آمریکا، در آخرین روز سال میلادی گذشته، دولت های عضو اتحادیه اروپا در شامگاه روز چهارشنبه در باره ممنوعیت واردات نفت خام ایران به اتحادیه اروپا به یک توافق اصولی دست یافتند.
انتظار میرود که توافق نهایی در این زمینه پیش از اجلاس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که در پایان ماه ژانویه بر گزار خواهد شد، حاصل گردد.
ایران هر روزه ٤٥٠ هزار بشکه نفت خام به اروپا صادر می کند. این مقدار ١٨ در صد کل صادرات نفت ایران را شامل می شود. نفت ایران عمدتاً به سه کشور اروپایی ایتالیا (١٨٠هزاربشکه)، اسپانیا (١٦٠هزار بشکه) و یونان (١٠٠ هزاربشکه) صادر میگردد.
این سه کشور بیش از سایر کشورهای های اروپایی در تلاطم بحران اقتصادی و مالی و در معرض انباشتگی دیون دولتی قرار دارند.
در فردای تصمیم اتحادیه اروپا در باره تحریم صادرات نفت ایران به اروپا، مسئولان جمهوری اسلامی تلاش نمودند که این موضوع را کم اهمیت جلوه دهند.
علی اکبر صالحی- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، اعلام داشت که جمهوری اسلامی به هیچ وجه نگران این مجازات ها نیست و جمهوری اسلامی آماده است که با هرگونه تصمیم خصمانه ای بر خورد کند.
اگر تحریم صادرات نفت خام ایران فقط به ١٨ در صد کل صادرات محدود شود، شاید این امکان وجود داشته باشدکه ایران با بکارگیری تدابیری این ضربه را تحمل کرده و تاب بیاورد؛ اما آنچه می تواند نظر مسئولان جمهوری اسلامی را نسبت به ابعاد مجازات های تازه تغییر دهد، جامعیت و کلیت این مجازات ها هستند.
این مجازات ها تنها جمهوری اسلامی را هدف نگرفته اند، بلکه ارتباط و همکاری تمام شرکت ها و شرکای تجاری جمهوری اسلامی در جهان را نیز هدف قرار داده اند.
در عمل، آمریکا و در آینده ای بسیار نزدیک اتحادیه اروپا به تمامی شرکت ها ی جهان که در زمینه نفت و گاز با جمهوری اسلامی همکاری می کنند چند ماه مهلت خواهند داد تا بین آمریکا و اروپا از یک سوی و جمهوری اسلامی از سوی دیگر، یکی را انتخاب کنند.
در چنین شرایطی، بسیار دشوار به نظر میرسد که یک شرکت معتبر جهانی خطر مسدود شدن دارایی هایش را در آمریکا و اروپا و احتمالاً در آینده ای نزدیک در بسیاری از کشورهای جهان به جان بخرد و دورنمای گسترش فعالیت های خود را در جهان تخریب کند و تمام منافع میان مدت و بلند مدت خود را را فدای حفظ رابطه تجاری با جمهوری اسلامی نماید.
بر این اساس، این احتمال قوت میگیرد که به زودی شرکت هایی که در ژاپن، کره جنوبی و چین و دیگر کشورها منطقه در زمینه واردات نفت با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کنند از بازار نفت ایران روی بر گردانند.
از هم اکنون شرکت های ژاپنی برای تأمین نفت مورد نیاز ژاپن در حال جستجوی منابع جدیدی هستند. در همین حال خبر ها حاکی از آن هستند که کره جنوبی درخواست معافیت از شمول این تحریم های جدید را نموده است.در این رابطه باراک اوباما نمی تواند در باره معافیت شرکت هایی از شمول این قانون تصمیم بگیرد؛ وی فقط می تواند به شرکت های بین المللی، از جمله شرکت های کره جنوبی که در زمینه نفت و گآز با ایران همکاری می کنند حداکثر ١٢٠ روز مهلت دهد تا خود را با شرایط جدید پیش آمده تطبییق دهند.
چین هم که اولین شریک تجاری جمهوری اسلامی در جهان محسوب می شود، نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد.
هرچند دولت چین اعلام نموده که با تحریم های یک جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی مخالف است، اما در عمل شرکت های چینی خریدار نفت ایران رفتار دیگری را در پیش گرفته اند؛ بسیاری از گزارش های تجاری مبین این نظر هستند که شرکت های چینی خریدار نفت خام ایران میزان خرید خود را در ماه ژانویه به نصف تقلیل داده اند و این روند در ماه آینده ادامه خواهد یافت.
نتیجه آنکه نزدیک به ٦٠ در صد کل صادرات نفت خام ایران، که بر اساس آمارهای رسمی اکنون ٢٫٥ میلیون بشکه در روز است، به کشورهای اروپایی، چین، ژاپن و کره جنوبی روانه میگردد و آنچه مسلم است طی ماه های آینده جمهوری اسلامی ایران برای صادرات نفت خام خود دچار مشکلات جدی خواهد شد.
بسیاری بر این عقیده اند که اگر صادرات نفت ایران به طور کلی قطع نشود، میزان صادرات طی ماه های آینده به حداقل نصف میزان کنونی تقلیل خواهد یافت.
***
نتایج و آثاری که کاهش چشمگیر صادرات نفت ایران می تواند در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در ایران داشته باشد موضوع میز گرد رادیویی امشب ما را تشکلیل میدهد. این موضوع را با میهمانان این برنامه، فریدون خاوند- اقتصاد دان و استاد دانشگاه در پاریس، حسن شریعتمداری- فعال سیاسی مقیم آلمان و امیر حسین گنج بخش- عضو سازمان جمهوری خواهان ایران مقیم آمریکا، به بحث و گفتگو میگذاریم.
فریدون خاوند اظهار میدارد که اوضاع اقتصادی ایران بیش از سی سال است که خراب است و تحریم های اقتصادی این اوضاع خراب را باز هم خراب ترکرده و خواهد کرد. ایران در شرایط کنونی تحت فشار بسیار شدید اقتصادی قرار دارد. مشکلات ارزی در چند روز گذشته یکی از علایم بارز وضعیت خراب کشور می باشد.
فریدون خاوند می گوید که بانک مرکزی دیگر از دست گشادی برای تزریق دلار های نفتی و پشتیبانی از پول ملی بر خوردار نیست. وی می گوید اکثریت فعالان اقتصادی در کشور به وضع خراب اقتصاد ایران پی برده اند و میدانند که اوضاع باز هم خراب تر خواهد شد.
فریدون خاوند اعتقاد دارد که با شدید تر شدن فشار های ناشی از تحریم های جدید باید در انتظار یک حالت فوق العاده و اضطراری در ایران باشیم.
فریدون خاوند اظهار میدارد که ایران کره شمالی نیست؛ ایران از طریق صادرات نفت و واردات انبوه کالا شدیداً به اقتصاد جهانی وابسته بوده و مسائلی که از نظر اقتصادی و در چارچوب تحریم ها برای کشور پیش خواهد آمد، نظام سیاسی حاکم بر ایران را در وضعیت بسیار حساس و خطرناکی قرار خواهد داد.

حسن شریعتمداری تحریم های نفتی را در ادامه تحریم سیستم بانکی کشور دانسته و میگوید که این تحریم های تازه اثرات تحریم ها را چندین برابر خواهد کرد.
حسن شریعتمداری اعتقاد دارد که پیش از آنکه اثرات واقعی تحریم ها در جامعه ظاهر شود، منجر به اختلالات و اختلافات بزرگی در درون نظام حاکم گردیده است. وی اعتقاد دارد هنگامیکه این تحریم ها و تهدید های نظامی به مراحل نهایی خود برسند اختلافات موجود در درون نظام اسلامی وسعت خواهد یافت.
حسن شریعتمداری اظهار میدارد که تحریم ها تورم و فشار های اقتصادی برای مردم را به دنبال خواهد داشت و در این شرایط اختلافات در نظام اسلامی تشدید خواهد شد.
امکان وقوع جنگ و در گیری نظامی یک پارچگی نیروهای سیاسی پیرو خط رهبری را از بین برده و این احتمال وجود داردکه اختلافات به درون سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی کشیده شود....

امیر حسین گنج بخش اظهار میدارد که تحریم ها در کشور بی ثباتی را ایجاد می کند و این وضع در سرمایه گذاران ایرانی ایجاد اضطراب و هیجان نموده و آنها را وامیدارد که سرمایه های خود را از کشور خارج نمایند. وی میگوید چنین جنبش فرار سرمایه ناشی از بی ثباتی اقتصادی و سیاسی در سطح مسئولان رده بالای نظامی و سیاسی کشور که اوضاع را آشفته می بینند مشهود می باشد.
امیر حسین گنج بخش اعتقاد دارد که هرچه اوضاع اقتصادی ناشی از تحریم ها خراب تر شود، بی ثباتی و ناامنی بیشتر خواهد شد؛ این امر به نوبه خود شرایط خراب اقتصادی را خراب تر نموده و مشکلات بزرگ سیاسی و اجتماعی را در کشور به دنبال خواهد داشت...
 



در صورت بستن تنگۀ هرمز به وسیلۀ ایران، آمریکا به زور متوسل می شود

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا (سمت راست) و ژنرال مارتین دمپسی"- عالی رتبه ترین افسر ارتش آمریکا (سمت چپ)
لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا (سمت راست) و ژنرال مارتین دمپسی"- عالی رتبه ترین افسر ارتش آمریکا (سمت چپ)
REUTERS/Chris Usher/CBS News/Handout

نوشتۀ فواد روستائی
لئون پانه تا- وزیر دفاع آمریکا، امروز یکشنبه تأکید کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران به بستن تنگۀ هرمز، گذرگاه استراتژیک برای ترابری (حمل و نقل) دریائی دست بزند، آمریکا با توسل به زور به این اقدام تهران پاسخ خواهد داد.

"لئون پانه تا" افزود دولت آمریکا در این مورد بسیار روشن و صریح بوده بارها اعلام کرده است که بستن تنگۀ هرمز را تحمل نخواهد کرد.
وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی "سی. بی. اس." ضمن دادن این هشدار، بستن تنگۀ هرمز را عبور از یکی دیگر از خط قرمز های واشنگتن خواند و گفت، گذشتن از این خط قرمز واکنش و پاسخ آمریکا را در پی خواهد داشت.
همزمان با این اظهارت وزیر دفاع آمریکا، "ژنرال مارتین دمپسی"- عالی رتبه ترین افسر ارتش آمریکا، نیز به نوبۀ خود گفت جمهوری اسلامی ایران از امکان و توانائی بستن تنگۀ هرمز برخوردار است اما چنین اقدامی «اقدامی غیر قابل تحمل»خواهد بود.
ژنرال "مارتین دمپسی"، که در کنار "لئون پانه تا" در مصاحبه با "سی. بی. اس." شرکت کرده بود، در دنبالۀ سخنان خود گفت جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری های لازم را برای برخورداری از توانائی بستن تنگۀ هرمز کرده است ولی آمریکا نیز به نوبۀ خود تدابیر و امکانات لازم را برای تضمین پیروزی خود در چنین مقابله و رویاروئی و باز گشائی این تنگه به عمل آورده است.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاهشدار داد که در صورت بسته شدن این تنگه، آمریکا واکنش نشان می دهد و آن را بازگشائی خواهد کرد.
تهدید ایران به بستن این تنگه و تهدید متقابل آمریکا به پاسخگوئی و بازگشائی آن، در هفته های اخیر چند بار از سوی مقامات نظامی و غیر نظامی تهران و واشنگتن تکرار شده است.
٣٥٪ از کل نفت خام مورد نیاز جهان که از راه دریا جا بجا می شود، از تنگۀ هرمز عبور می کند.
* Leon Panetta
* Martin Dempsey
 




علی خامنه‌ای اظهارات رئیس بانک مرکزی یاران را رد کرد

نظام اسلامی در شرایط شعب ابی‌طالب نیست


علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی گفته‌های محمود بهمنی٬ رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه ایران «دو سال در شعب ابی‌طالب گرفتار» خواهد بود را رد کرد.
محمود بهمنی٬ رئیس کل بانک مرکزی ۳۰ آذر ماه امسال گفته بود: «باید جامعه را به نحوی اداره کنیم که بتوانیم دو سال خود را حفظ کنیم٬ گویا در شعب ابی‌طالب گرفتار شده‌ایم.»
به گزارش خبرگزاری‌ها٬ آقای خامنه‌ای روز دوشنبه (۱۹ دی) با گذشت حدود دو ماه از اعلام نگرانی رئیس بانک مرکزی ادعا کرده که «نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی‌طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.»
براساس روایات تاریخی٬ شعب ابی‌طالب محلی است که پیامبر اسلام و مسلمانان، سه سال در آنجا در محاصره اقتصادی- اجتماعی به سر می‌بردند٬ «تا آنجا که از گرسنگی بر شکم خود سنگ می‌بستند.»
مقایسه وضعیت اقتصادی ایران در پی تحریم‌های غرب با شعب ابی‌طلب از سوی بهمنب نشان می‌دهد این تحریم‌ها برخلاف ادعای مقام‌های جمهوری اسلامی تاثیر‌گذار بوده است٬ اما به نظر می‌رسد آقای خامنه‌ای تلاش دارد تا آثار این تحریم‌ها را پنهان کرده و انکار کند.
آمریکا و غرب طی شش سال گذشته تحریم‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی وضع کرده‌اند که از آثار و نتایج آن گزارشی رسمی منتشر نشده است.
مقام‌های جمهوری اسلامی با ادامه دادن به برنامه هسته‌ای خود می‌گویند تحریم‌های آمریکا و غرب بی‌تاثیر بوده و آن‌ها را در راهی که انتخاب کرده‌اند٬ مصمم‌تر کرده است.
علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات آتی مجلس اشاره کرده و گفته که «به لطف و فضل الهی حضور مردم در انتخابات آینده، حضوری پرشور و دشمن شکن خواهد بود.»
نهمین دوره انتخابات مجلس قرار است ۱۲ اسفند ماه امسال در غیاب اصلاح‌طلبان و با حضور سه جریان محافظه‌کار برگزار شود.
پیش از رهبر جمهوری اسلامی٬ فرماندهان سپاه و بسیج از مردم برای شرکت در این دوره از انتخابات دعوت به عمل آورده‌اند.




حمایت نیرو‌های حزب‌الله از انحلال خانه سینما

جمعی از برگزیدگان «جشنواره مردمی فیلم عمار» و گروهی از نیروهای حزب‌الله فعال در سینما با انتشار بیانیه و یادداشت‌هایی از انحلال خانه سینما توسط وزارت ارشاد حمایت کردند.
«خانه سینما» هفته گذشته توسط وزارت ارشاد منحل اعلام شد که این اقدام اعتراض گسترده دست‌اندرکاران سینما را در پی داشته است.
نیرو‌های حزب‌اللهی فعال در سینما نیز طی روز‌های اخیر با انتشار بیانیه و یادداشت‌هایی از انحلال خانه سینما دفاع کرده و اتهامات تازه‌ای به اعضای آن وارد کرده‌اند.
جمعی از برگزیدگان «جشنواره مردمی فیلم عمار» روز دوشنبه (۱۹ دی) با انتشار بیانیه‌ای٬ ادعا کرده‌اند که خانه سینما ۱۲۰ فیلم به تلویزیوین بی‌بی‌سی فروخته است.
در این بیانیه آمده که «خانه سینما تبدیل به یک باشگاه سیاسی امنیتی و محفل ضد انقلاب شده و عوامل آن پای ثابت تولیدات، اظهارات و بیانیه‌های ضد نظام شده‌اند.»
این بیانیه خطاب به اعضای خانه سینما آورده که «کمی به خود بیایید. ظاهرا عجب و غرور شما را فرا گرفته و از مردم دور افتاده‌اید. به آغوش جامعه و ملت بازگردید که مأمنی امن‌تر از آن نخواهید یافت.»
جمال شورجه از کارگردانان حزب‌اللهی سینما نیز با انتشار یادداشتی٬ خانه سینما را «لانه جاسوسی» خوانده و نوشته که «این مرکز سرپل فتنه سبز و هدایت هنرمندان معدود و معلوم‌الاحال سینما است.»
آقای شورجه ۹ تن از کارگردان معترض به انحلال خانه سینما را «فیلمسازان کاخ‌نشین»٬ «گندم‌نماهای جو‌فروش»٬ «سوسیال دمکرات‌های اسلامی» و «بچه‌های لوس و نونور انقلاب» نامیده که «اغلب در موضع اپوزیسیون مظلوم‌نمایی می‌کنند.»
سهیل کریمی از دیگر فعالان حزب‌الله در عرصه سینما نیز با انتقاد از عملکرد سران قوا در برخورد با خانه سینما٬ از آن‌ها خواسته که «تکلیف» خود را انجام داده و برای همیشه این خانه را منحل کنند.
مقام‌های وزارت ارشاد از سال گذشته پس از آنکه خانه سینما از اظهارات اصغر فرهادی در چهاردهمین جشن این خانه حمایت کردند٬ تلاش‌ها برای انحلال آن را آغاز کرده بودند.
آقای فرهادی در این مراسم گفته بود: «ای کاش وضع مملکت طوری شود که گلشیفته (فراهانی) بتواند برگردد، امیدوارم که بهرام بیضایی (نویسنده و کارگردان) برگردد، امیر نادری (کارگردان) بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم که جعفر پناهی (کارگردان) هم بتواند در ایران فیلم بسازد.»




دو مقام جمهوری اسلامی اعلام کردند:

برخی آثار تحریم‌ها در بخش هسته‌ای و اقتصاد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس برخی نتایج تحریم‌های بین‌المللی بر وضعیت اقتصادی و برنامه‌ای هسته‌ای ایران را تشریح کردند.
فریدون عباسی٬ رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته (شنبه ۱۸ دی) گفته برخی دانشمندان هسته‌ای ایران حاضر نیستند در پروژه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی همکاری داشته باشند.
آقای عباسی علت خودداری دانشمندان هسته‌ای را «حفظ ارتباطات بین‌المللی» آن‌ها اعلام کرده و این دسته از دانشمندان را به کسانی که در زمان جنگ از جبهه‌ها فرار می‌کردند٬ تشبیه کرده است.
این برای نخستین‌بار است که یک مقام رسمی در جمهوری اسلامی اعلام می‌کند برخی دانشمندان ایرانی حاضر نیستند در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای ایران همکاری کنند.
آمریکا و غرب آن دسته از دانشمندانی که در پروژه هسته‌ای جمهوری اسلامی همکاری دارند را تحریم کرده و محدودیت‌های فراوانی برای سازمان‌ها٬ نهاد‌ها و اشخاص مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرده‌اند.
این در حالی است که مقام‌های ایران ادعا می‌کنند تحریم‌ها نه تنها بر وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور تاثیری نگذاشته بلکه موجب «شکوفایی استعداد‌ها» شده است.
با خودداری ایران از اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر توقف برنامه‌های هسته‌ای‌اش٬ ده‌ها مقام سیاسی٬ نظامی و اقتصادی مرتبط با این برنامه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
آن‌طور که غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفته است معاون ارزی پیشین بانک مرکزی یکی از مقام‌هایی بود که به اعتقاد اسرائیل توانایی دور زدن تحریم‌ها را داشته است.
آقای مصباحی مقدم گفته که پس از موضع‌گیری اسرائیل٬ دولت دهم اقدام به برکناری این مقام بانکی کرد که این برکناری یکی از عوامل نوسانات بازار ارز در هفته‌های اخیر بوده است.
برکناری یا جابجایی تدریجی آن دسته از مقام‌هایی که نام آن‌ها در فهرست تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند٬ یکی از راه‌کار‌های جمهوری اسلامی برای کم‌اثر کردن تحریم‌ها است.
جابر بانشی٬ دادستان عمومی و انقلاب پیشین دو هفته پس از آنکه نامش در فهرست تحریم ناقضان حقوق بشر اتحادیه اروپا گنجانده شد٬ به طور غیرمنتظره‌ از مقامش برکنار شد.
سعید مرتضوی، حسن زارع دهنوی، علی اکبر حیدری‌فر٬ علی فضلی٬ عزیز‌الله رجب‌زاده و مجتبی ذوالنور از دیگر کسانی هستند که پس از گنجانده شدن نام آن‌ها در فهرست تحریم‌ها از مقام خود برکنار شده‌اند.




افسران «دوزاری» جنگ نرم که ساعتی هفت هزار تومان مزد می‌گیرند

image
این چند وقت، یکی از تفریحات نسبتا سالمه من، دریافت ایمیل و هر از گاهی هم پاسخ به فرستنده‌ای بوده که «ولایت‌مدار» است و مانند همه «ولایت‌مداران» دین و ایمانش «کپی-پیستی» است! کار سازمانی این برادر عزیز که گمانم جزو طبقه مستضعفان فکری است، از ساعت ۸ به وقت تهران شروع می‌شود و ۵ بعد از ظهر می‌رود خانه‌شان! آن وسط‌ها هم غیبش می‌زند که گمانم دارد به یکی دیگر ایمیل می‌زند. دیروز ۳۵ ایمیل فرستاد. واقعا احساس خوبی به من دست داد! اینقدر تفریح کردم که حد ندارد! اولین احساس مثبت اینکه به خاطر وجود امثال من، یک برادر متعهد که احتمالا نمی‌توانست به خاطر توانایی محدود فکری، جایی مشغول به کار بشود، شغلی به‌دست آورده که حقوقی بالاتر از حقوق اساتید دانشگاه گیرش می‌آید. نکند نشنیده‌اید؟ بر اساس خبری که به‌تازگی منتشر شده، به افسران «جنگ نرم» ساعتی هفت هزار تومان حقوق می‌دهند! شوخی نیست! هفت هزار تومان! طرف از ۸ تا ۵ هم کار کند، ۶۳ هزار تومان حقوق روزانه گیرش می‌آید. احتمالا از خانه هم کار می‌کند و صورت‌حساب می‌دهد. به عبارتی شاید ماهانه بیشتر از یک و نیم میلیون تومان گیرش بیاید! اما باور کنید با وضعیت پیش آمده در تنگه هرمز که برادران نظام، مجبور شده‌اند تنگه دهان‌شان را ببندند، و افزایش قیمت دلار، ساعتی هفت هزار تومان به هیچ عنوان تا چند ماه دیگر کفایت نیازهای برادران را نخواهد کرد! این هفت هزارتومان را یحتمل در زمانی تصویب کرده‌اند که دلار ۱۲۰۰ تومان بوده. اما خب، الان که ۱۸۰۰ تومان شده، آیا برادران چماق‌دار سایبری حاضر می‌شوند با همان شور و شوق، «جاسوسان» و «قلم به مزدها» و «خائنین» را سر جای‌شان بنشانند؟ حالا فرض کنید دلار از این هم بالاتر رفت! به روح پرو فتوح مرحوم حاجی بخشی قسم (که احتمالا الان دارد با مرحوم بلندگوی روی وانت، گوش ماموران محترم برزخ را آزار می‌دهد)، وضع دلار به جایی خواهد رسید که «افسران جنگ نرم» خودشان با زدن «جسم سخت» به کله‌های‌شان، یا از خواب بیدار شوند یا ...
من امروز دیگر حوصله‌ام سر رفت و این برادر که مرحوم گوبلز احتمالا از همسایگی‌شان عبور کرده را «بلاک» کردم. چرا؟ چون وقت زیادی برای خواندن اهانت‌های بامزه‌اش نداشتم! اما بعدش دلم سوخت، دیدم طفلکی احتمالا ساعتی چند هزار تومان مزد می‌گرفته و حالا اگر نامه ننوسید و من جوابش را ندهم، بیکار شود! گفتم این یادداشت را بنویسم که به مسوولان بالادستی او بگویم که متاسفانه نامه‌های این آقا از این پس «اسپم» محسوب شده و خوانده نمی‌شود.
احتمالا بسیاری از این برادران «اسپمر» در کلاس‌های عقیدتی سوره مومنون را خوانده‌اند...البته بستگی دارد که حاج آقای کلاس با چه دیدی تفسیر کند...اما به هر شکل، این برادران متعهد ساعتی ۷ هزار تومان بگیر، دارند بودجه مملکت را خرج کاری «لغو» می‌کنند. احتمالا از کار «لغو» هم باید «اعراض» شود. نه؟ احتمالا این برادران «کپی-پیستی» آنقدر در نهضت سواد آموزی درس خوانده‌اند تا بتوانند این یک آیه را در باره «مومن‌ها» بخوانند: «وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ -و آنها که از لغو و بيهودگى روى‏گردانند».
اما از جدی گذشته! داشتم به این فکر می‌کردم که ما چقدر ایجاد اشتغال کرده‌ایم! دو سه نفر هر روز در تهران در ساعات اداری مشغولند. یکی دارد از طریق انگلستان هر روز حمله می‌کند(آی‌پی از انگلستان بوده- حالا چرا انگلیس؟ من بی‌گناهم!)، یکی دارد هر روز کلی ایمیل می‌فرستد. تازه مسوول صفحه ۲کیهان مجبور است از لابلای مطالب بگردد و چیزی کپی پیست کند که به قول خارجی‌ها «خارج از کانتکست» است. حالا حساب کنید چند تا سایت وجود دارد که از طریق‌شان می‌توان اشتغال برای برادران ایجاد کرد؟ پیشنهاد می‌کنم «اسفران جنگ نرم» برای ارشاد مدیران سایت‌های «پورن» و «اروتیک» شروع به ارشاد مدیران این سایت‌ها هم بکنند. البته فایده‌اش این است که آقایان مجبورند برای بررسی محتوا، فیلترها را هم بردارند... شاید در نتیجه مشاهده سایت‌های مربوطه، «افسران جنگ نرم» دچار تحول شوند و نامه‌نگاری را هم از یاد ببرند! چقدر عالی می‌شود که برای «مشاهده» پول بگیرند! فرض کنید حسین شریعتمداری برای رفع مایحتاج مالی در اوقات بیکاری «افسر جنگ نرم» بشود...کیهان دچار چه تحولاتی که نخواهد شد!
به هر شکل، در پایان این نوشته، عرض می‌کنم که خواندنش را به افراد کمتر از ۱۸ سال توصیه نمی‌کنم!




جمهوری اسلامی ترسید؛ «ما نگفتیم تنگه هرمز را می‌بندیم»

image
پس از آن که بریتانیا یک ناو هواپیمابر راهی خلیج فارس کرد و آمریکا نیز گفت که ایران اگر قصد بستن تنگه هرمز را داشته باشد با واکنش واشینگتن روبه‌رو می‌شود، جمهوری اسلامی از مواضع خود طی چند هفته اخیر مبنی بر بستن احتمالی تنگه هرمز عقب‌نشینی کرده و وزیر دفاع دولت ایران گفته است: «ما نگفتیم تنگه هرمز را می‌بندیم.»
احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفته است: «ما نگفتیم تنگه هرمز را می‌بندیم بلکه مسأله اینست که اگر کسی بخواهد امنیت خلیج فارس را به خطر اندازد، برای همه به خطر می‌افتد.»
این اظهارات عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از تهدیدات خود مبنی بر بستن تنگه هرمز به شمار می‌آید.
ایران طی هفته‌های اخیر یک مانور نظامی در تنگه هرمز برگزار کرده و قرار است به زودی مانور دیگری را نیز برگزار کند.
"لئون پانه تا" وزیردفاع آمریکا ساعاتی پیشتر گفته بود اگر ایران قصد بستن تنگه هرمز را داشته باشد با واکنش واشینگتن روبه‌رو می‌شود.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی درباره آزادسازی ۱۳ صیاد ایرانی توسط نیروهای آمریکایی بر موضع وزارت خارجه ایران تأکید کرده است.
دیروز وزارت خارجه ایران از این اقدام آمریکایی‌ها تلویحا تشکر کرده بود.
وزیر دفاع ایران همچنین درباره اعزام ناو هواپیمابر انگلیس به خلیج فارس گفته است که‌ «این مسأله موضوع مهمی نیست».
به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی از واکنش‌های جامعه جهانی به ویژه آمریکا و بریتانیا نسبت به مواضع اخیرش در هراس است.





پیش‌بینی یک نماینده مجلس: تهرانی‌ها بعد از زلزله در «فاضلاب» غرق می‌شوند

image
یک نماینده مجلس ایران پیش‌بینی کرده است که اگر در تهران زلزله بیاید، علاوه بر مشکلات معمول، مردم پایتخت به ویژه اهالی جنوب شهر «در فاضلاب‌ها غرق خواهند شد».
ضابطی‌طرقی گفته است: «بدون شک در صورت وقوع زلزله در تهران به دلیل وجود قنات‌ها و فاضلاب در جنوب تهران، تعداد زیادی از اهالی مناطق جنوبی پایتخت غرق خواهند شد.»
به گفته نماینده مردم نطنز و قمصر «متاسفانه در حال حاضر آبی که در سد کرج جمع شده وارد آب‌های زیرزمینی تهران می‌شود. روند سرازیر شدن آب از مناطق کرج، طالقان و جاجرود به تهران نتیجه‌ای جز ایجاد اضافه‌بار برای تهران به همراه ندارد و از سوی دیگر آب‌های مناطق شمالی تهران نیز به دلیل سنگی بودن به سمت جنوب تهران حرکت می‌کنند، اتفاقی که موجب خطرناکتر شدن وضعیت اهالی جنوب تهران در زمان زلزله خواهد شد.»
این نماینده مجلس هشتم از بین رفتن قنات‌های تهران را نیز به عنوان دلیل دیگری برای تأیید گفته‌های خود مطرح کرد و گفت: «در گذشته قنات‌های بسیاری در تهران وجود داشت که متاسفانه هم اکنون اغلب این قنات‌ها بسته شده و دیگر فاقد کارایی هستند و این موضوع نیز موجب شده است تا آب به سمت جنوب تهران حرکت کنند و احتمال غرق شدن اهالی جنوب پایتخت در زمان وقوع زلزله افزایش پیدا کند.»
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: «به طور یقین اگر روزی زلزله تهران را بلرزاند، علاوه بر مشکلات معمول، غرق شدن اهالی جنوب شهر را نیز باید به لیست مشکلات ناشی از زلزله افزود.»




روزنامه رسالت سه روز را برای اعتراضات مردمی پیشنهاد داد!

image
روزنامه رسالت امروز در سرمقاله خود، جزییات برنامه اعتراضات خیابانی مردم در زمستان امسال را اعلام کرده است. به نوشته این روزنامه سه گزینه ۱۹ دی، ۲۵ بهمن و ۱۲ اسفند، بهترین زمان تجمع مسالمت‌آمیز خیابانی است.
روزنامه رسالت امروز سرمقاله‌ای با عنوان «تلاش فتنه‌گران برای کاهش مشارکت» منتشر کرده است. 
در این سرمقاله به نقل از یک سایت اینترنتی که نام آن را نبرده است، برنامه اعتراضات مردمی را مشابه آنچه پس از انتخابات ۸۸ اتفاق افتاد اعلام کرده است.
این روزنامه نوشته است: «جنبش زمستان ۹۰ را به دو بازه زمانی تقسیم کرده است؛ بازه اول از ۱۹ دی تا ۱۲ اسفند و بازه دوم از ۱۳ اسفند به بعد. در بازه نخست گزینه تجمعات خیابانی و دوشنبه‌های اعتراض از گزینه‌های تحت مطالعه است، سه گزینه ۱۹ دی، ۲۵ بهمن و ۱۲ اسفند به عنوان بهترین زمان تجمع مسالمت‌آمیز خیابانی روی میز است.»
این روزنامه می‌افزاید: «در کنار تجمعات خیابانی گزینه جدی دیگر استقبال از اختلافات بسیار عمیق دو جناح اصولگراست که یکی شورای نگهبان را در اختیار دارد و دیگری فرمانداری‌ها و استانداری‌ها را و قرائن نشان می‌دهد که احتمال تظاهرات خیابانی در بازه دوم از بازه اول اگر قوی‌تر نباشد کمتر نیست.»



ای امام خامنه‌ای، شما جبارید!

image
قبل و بعد از اپی لاسیون
حالا که بازار نامه‌نگاری داغ است، این رفیق ما از طریق مهمان خودنویس این نامه را داده به خود عظما که من بخش‌هایی از آن را می آورم. اصل نامه در سایت شهناز دات من اپی لاسیون هستم دات آی آر آمده است.

مقام گنده‌ی رهبری (دامه البرکاته)
 با سلام و احترام خدمت شما رهبر گرانقدر و فرزانه ی سابق و فتانه‌ی فعلی
 بنده را به یاد دارید؟ ندارید؟ آن روز که با پدر گرانسنگ خود جهت بیعت و دستبوسی و البته کسب سهمیه در دانشگاه خدمت رسیده بودم رابه خاطر ندارید؟ پدرِ پدرسوخته‌ی گرانسنگ من فرمودند که پدرشان (یعنی پدر بزرگِ پدرسوخته ی من) با پدر شما هر شب بر سر یک منقل، ببخشید محفل، ادعیه و مفاتیح «مرضیه و دلکش» را قرائت می‌کردند. ظاهرا صبح ها هم سرگردان بر مزار رفتگان چند کلمه ایی عربی بلغور می‌کردند تا کسب حلالی هم داشته باشند و غیره! شما به کوچه ی سید علی زدید و بعد پدر گرانسنگ بنده هم در گوش شما نجوا معروض داشتند که «اون خانومه که پدر شما و پدر من آره و اینا...» بگذریم، به جا آوردید؟!
بنده پیش از این از مریدان حضرت شما بودم؛ ریشی و یقه آخوندی و تشکیلاتی. صفحاتی سیاه کردم در باب نیابت برحق شما از جانب خداوند و وبلاگ ها نوشتم (در ضمیمه آدرس آنها تقدیم شده است) – آی حقوق می‌گرفتم، آی مفت می‌خوردیم – ای امام خامنه‌ای، ای نایب برحق امام زمان و نماینده ی خود خدا در زمین. اما الان که مد شده است و یک بوهای ناجوری هم از برخی اماکن می‌آید و امکان دارد که بساطمان کلا جمع و جور شود و خدا رو چه دیدی کسانی بر سرکار بیایند که نباید، همون پدر بزرگوارم که شرح پدر بزرگوارش (یا همون پدربزرگ من) آمد، فرمودند که نامه ایی بپراکن (فعل امر پراکندن) در حکم یک «اُپی لاسیون» بود... «ایزولاسیون» بود... همون!! «از اوناسیون». میگن ظاهرا بعدا نان دارد، من که نمی دانم... پدر گرانسنگم می‌گوید... خودش زمان شاه خدا بیامرز هم تو همین مایه کار کرده بود. کلی مجیز می‌گفت و یه دفعه یه شبه از این رو به اون رو و از این حرفا. بعدش هم که کلی حال کرد در جمهوری امام خمینی راحل زمانه. بعد هم اگر اتفاقی افتاد و خدایی نکرده مثل این اخبار بیست و سی که «مبارک» رو محاکمه کردند، ما هم می‌گوییم که ما فهمیدیم، به عظما گفتیم، اون گوش نکرد! کسی هم بعدش نمی پرسد که کجا و چه زمانی ندامت نامه، اشتباه نامه و یا دو خط غلط کردن و شکر میل کردن نوشته ام. کسی هم نمی پرسد که این 2 تن گوشت که مفت مفت چسبیده به این استخوان های نحیف را از کدام مالی برده ام و چرا آبش نکرده ام. بعد هم خدا بزرگ است... خداوند همیشه با مومنان بوده است.
 برویم سر اصل ماجرا
 اولا، ضمن احترام به روح پرفتوح امام راحل خمینی بت شکن (صلوات بلند برفست!!)، شما آدم جباری هستید! ای سلطان امام خامنه‌ای، ما گرچه در خانواده به ولایت مطلقه‌ی فقیه و قانون اساسی اسلامی  و بعدش ایرانی معتقدیم و تا پای جان برای آن دو سیره ی امام زمان ایستاده ایم، اما در عمل به آیه بود یا حدیث درست یادم نمی آید، همونی که میگه «اذا جاء نصرالله والقسط بالشهداالله و الله الکافرون المؤمنات و السلام الخوشکلان» برای شما می‌نویسم تا درس عبرتی در تاریخ شود. خدا را هم چه دیدی، اگر دیدیم در اینور و اونور گل کرد، یک دم برایتان می‌نویسیم تا جزء سران «قُپی لاسیون» شویم. پدر بزرگوار و گرانسنگم که شرحش رفت، گفته که نگران نباش، فعلا آمریکا، انگلیس و فرانسه پناهندگی میدن، همچین مثل باقلوا، برات یه دونه می‌خرم. چون قبلا هم در حوضه من «کهریزکی» شدم، جاش مونده، مشکلی نیست. مستندات اماده‌ی ارائه به دادگاه صالحه برای اخذ پناهندگی موجود است!
 ثانیا، مرگ بر آمریکا! که به گفته ی آن راحل جانسوخته در شعارهایمان از قلم نیافتد و تبریک به مناسبت ساقط کردن «پِهِنِ پادَری» دشمن قسم خورده ی مردم مظلوم و مسلمان فلسطین بالاخص نوار محروم غزه که در سال جدید میلادی در بازار موسیقی خواهد آمد و میگن مثل این «عادله» خانم که عملش کردن ها، مثل اون در سال  ۲۰۱۱ اول شده بود. این را گفتم که ثابت کنم من به هیچ ایادی شرق و غرب خارج از کشور وابسته نیستم حتی اگر به من در کشورهای جهان خوار ویزا بدهند و مفت با پول های همان پدرگرانسنگ که از شیر مادر حتما حلال تر است، «گل چرخ» بزنم. این موضوع «اپی لاسیون» هم موضوع خانوادگی (یا همون خارمادری) نظام است و به عوام الله هیچ ارتباطی نداره.
 بله... معروض می‌داشتم که «ما» ملت ایران همواره بیش از ۳۰ سال است که از شما رهبر فرزانه ی سابق خواسته بودیم که به رعیت خود همچون علی ای همای رحمت  و خال زن یهودی، رحم و مروت داشته باشید. این سپاهیان و بسیجیان خود را برای یقه کشی به جان نوامیس مردم (که ما خودمان پیش از مشرف شدن به خوارج، مخ چندتا را همزمان می‌زدیم توی دربند، هنگام شاتوت خوری) نفرستید. «اون» ملت ایران، اصلا مرگ بر شما!! اما «من» شما را به تقوا و رعایت انصاف در حق رعیت بدبخت عقب مانده، اگر صلاح دانستید خواهش می‌کنم بفرمائید.
 همین خود من وقتی که سوار بر موتور گازی در خدمت مدرسه ی عشق (یا همان بسیج فعلی) تکچرخ می‌زدم، کلی پاچه خواری کردم تا هوندا 125 ایرانی در حساب انصار پدر بزرگوارم (که شرحش رفت) برنده ام کردند. همان بزرگوار یه آشنایی به شما دادن (اون خانومه...) و من هم به حق در دانشگاه در رشته ی «چیز پروری بالینی» موفق به اخذ دانشنامه‌ی فوقش دیپلم شدم و بعد که رئیس سازمان «چیز» شدم، مدرکم دکترا شد و تقدیرنامه از محضر مبارک گرفتم.
 القصه و الغرض
 می گفتم... در همان بسیج محله بودیم که با رمز یا زهرا دست هرکسی که در میدان هفت حوض با آستین کوتاه می‌چرخید را بقیه رنگ می‌زدند و من هم هی تلاش می‌کردم جلویشان را بگیرم!  میگی نه؟! از حاجی بخشی بپرس. این نوامیس مردم هم عجب چیزایی بودن... هرکی خوشگلتر بود را می‌بردیم همون پهلو، توی اون کوچه که درب زنانه مسجد نارمک است، مورد ارشاد قرار می‌دادیم چون هم منافق بودند و هم متبرج!
 بعدها که همان پدر گرانسنگم را بیکار کردند و در خانه نشست، مرا ارشاد کرد. من تازه الان که خوب فکر می‌کنم، مثل اینکه شما جبارید! ضمن اینکه از هر پیاده رویی که سلطنت طلب ها و این ولیعهد ملعون با اون کراوات خوشگلش راه می‌رود، «ما» مردم همیشه در صحنه و سلحشور ایران و ضد پادشاه و جمهوری خواه، نه تنها رد نمی شیم که «من خودم» می‌زنم لهشون می‌کنم، ای رهبر آماده، فتانه ایی، فتانه!
 دانشگاه.... دانشگاه رو بگو!! چقدر ملت رو اوسگول (یا همون ضایع) کردیم توی این انجمن اسلامی. چقدر دانشجو کتک زدند و من هم هی جلویشان را می‌گرفتم و فوقش این بود که تماشا می‌کردم. اون پسره که موهای بلند و چشم آبی داشت رو همه ی دخترها نگاهش می‌کردن. همچین اونا «زدن» دهنشو «من» فرزانه کردم که که فتانه شد رفت! الان می‌گن اگر بنویسم زیر نامه های دسته جمعی که من در انجمن اسلامی بودم، کلاس داره چون الان «اپی لاسیون» مدل انجمن اسلامی فاز میده. چون من هم دارم در حد خودم با این نامه ها به شما ضربه می‌زنم، زحمت می‌کشم و باید همه دولا شن من سوار شم مثل 30 سال گذشته. پس شما جبارید!! ای جانم فدای روح الله!!
 این بود نامه‌ی اول من به شما ای عظماترین اعظم و اختر و شهلای تاریخ. ای جبار القاسمین، ای قشنگتر از پریا، تنها تو کوچه نریا!
 در نامه‌ی بعدی قصد دارم تا طومار شما و سپاهیان مزدور شما را مانند همین نامه‌ی اول به صورت «نمودار سه بعدی» ترسیم نمایم، تا از این به بعد وقتی رئیس دفترت رو فرستادم خواستگاری دخترت، دختر معصوم را برای حداد عادل «قُر» نزنه.
صدق الله العلی است عظما... مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل... بسیجی می‌رزمد، کارتر می‌لرزد.

نهم ژانویه ۲۰۱۲، خارج




انتقام از کروبی یا اعتراف به شکست !؟

سید مجتبی واحدی – مشاور مهدی کروبی

درکشوری که رئیس دولتش آن را آزاد ترین کشور دنیا می نامد یک زندانی هقتاد و چهار ساله را از ملاقات هفتگی با همسرش محروم می کنند تا مشخص شود هیچکس حق ندارد بر خلاف اراده سران نظام ، سخنی در مورد انتخابات بگوید. داستان از آنجا شروع شد که دو هفته قبل ، همسر شجاع و صبور مهدی کروبی ، پیام شیخ در مورد انتخابات را به اطلاع مردم رساند . کروبی در پیام خود به دونکته اساسی اشاره کرده بود . نخست آنکه سران جمهوری اسلامی ، بلایی به سر نظام آورده اند که رسوایی انتخاباتی مجلس نهم ، همانند آخرین تیر به پیکر نظام خواهد بود . دومین نکته در پیام کروبی آن بود که او حاکمان فعلی را فاقد «اراده » و « صلاحیت » برای برگزاری انتخابات واقعی در کشور می داند و بر این باور است که در روز دوازدهم اسفند ، اتفاقی در کشور نخواهد افتاد جز یک نمایش مسخره برای انتصاب عده ای مزدبگیر به جای نمایندگان واقعی ملت !
سران نظام وتریبون های آنان ، آنقدر بد اقبال بودند که زمان انتشار پیام کروبی با هیاهو های تبلیغاتی پیرامون« سالگرد نمایش حکومتی نهم دی ماه »‌ هم زمان گردید.آنها ادعا می کردند که « حوادث پس از انتخابات به مثابه یک بیماری بوده ومردم با حضور چندده میلیونی خود در راهپیمایی نهم دی ۸۸، آ ن بیماری را علاج دائمی نموده اند. »‌ علاوه بر این ادعا ، دروغ بزرگ حکومت نیز درهمان روزها ، بازنشر شده بود که « کروبی و موسوی که مورد نفرت عمومی هستندو به درخواست خود برای در امان ماندن از آتش غضب عمومی ملت ،در خانه هایشان ، زندانی شده اند .»
کنار هم قرار دادن این دوادعا ، به این معنی بود که نه تنها خطری از جانب جنبش سبز ، موجودیت نظام و رهبران آن را تهدید نمی کند بلکه به دلیل نفرت عمومی از سران جنبش ـ بنا بر ادعای تریبون داران نظام ـ هرگونه اظهار نظر و توصیه کروبی و موسوی ، نتیجه معکوس در جامعه به وجود خواهد آورد . درچنین شرایطی بود که پیام کروبی در خصوص انتخابات از طریق سایت سحام نیوز منتشرشد . اگر حاکمیت و بوق های تبلیغاتی ایشان ، ادعاهای گزاف خود در خصوص نهم دی ماه و وضعیت سران جنبش سبز را باور داشتند بایستی برای انتشار هرچه گسترده تر پیام انتخاباتی کروبی ، مساعدت می کردند تا مردم برای نشان دادن نفرت خوداز سران جنبش ، حضوری هرچه گسترده تردرانتخابات داشته باشند . اما آنچه در عمل اتفاق افتاد واقعیت را بر همگان آشکارساخت . بلافاصله پس از آنکه توصیه کروبی به عدم شرکت در انتخابات درمعدود« سایتهای فیلتر شده اصلاح طلبان »‌ منتشرشد تریبون های مستأصل حکومت ، به تکذیب آن پرداختند و هنگامی که مطمئن شدند هیچکس تکذیبیه « رسانه های دروغ پرداز حکومت »‌را باور نمی کند بر شدت انتقام گیری از کروبی و خانواده اوافزودند. آنها می دانستند افشاگری چندسطری کروبی پیرامون انتخابات رسوای مجلس نهم، صدها برابر بیش از تبلیغات پر هزینه و پرحجم حکومت برمردم تأثیرمی گذارد لذا ملاقات های بسیار محدود کروبی با همسرش را قطع کردند تا هم با طولانی کردن دوره تنهایی شیخ ، به خیال خام خود ، او را به رنج بیندازند وهم از انتقال پیام های جدید کروبی به مردم، جلوگیری نمایند .
زندانبانان کروبی ـ که به اعتراف مقامات عالیرتبه قضایی ، مستقیماً‌ازرهبردستورمی گیرند ـ ظاهراً‌در حال انتقام گیری از شیخ شجاع هستند اماشاید نمی دانند که اقدام عقده گشایانه ایشان نسبت به کروبی ، اعتراف به شکست ازاراده شیخ و اذعان به اثرگذاری اوبر مردم است . سران وحشت زده حکومت که تا چند روزقبل ، به گزاف ادعا می کردند «‌جنبش سبز ، مُرده است »‌اکنون از یکسوارتباط کروبی با مردم را قطع می کنند و بدین طریق نگرانی خود را از زنده بودن جنبش ،اعلام می نمایند و از سوی دیگر ،« سخن گفتن از تحریم انتخابات » را جُرم امنیتی ، معرفی می نمایند تابه خیال خود ، راهی که با پیام کروبی باز شد را مسدود نمایند .
یقیندارم بسیاری از مردم اگرچه انتقامگیری زبونانه حکومت ازشیخ و خانواده اش را فراموش نخواهند کرداما کمتر ازدوماه دیگر با اجرای توصیه شیخ برای تحریم انتخابات ، زنجیره شکست های مفتضحانه حاکمیت را تکمیل خواهندنمود .



نخستین زنی که به خاطر برابری خواهی در زندان بود، پس از سه سال حبس آزاد شد

سحام نیوز: عالیه اقدام دوست، زنی که به گفته خودش «اعتراض بخشی از زندگی مدنی اوست»، پس از تحمل سه سال حبس قطعی از زندان آزاد شد.
به گزارش سایت تغییر برای برابری؛ عالیه اقدام دوست در روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ به همراه ۷۰ نفر دیگر در تجمع اعتراض آمیز زنان در میدان هفتم تیر بازداشت و دادگاهی شد. شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، او را به اتهام اقدام علیه امنیت به سه سال و چهار ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق محکوم کرد. سه سال حبس وی در دادگاه تجدید نظر تایید شد و سرانجام روز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۸۷، ماموران اجرای احکام به در منزل وی در شهرستان فومن رفتند و او را تحت الحفظ به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران منتقل کردند.
پس از بازداشت عالیه، تلاش های زیادی از سوی وکلای مدافع او، فعالان جنبش زنان و حقوق بشر برای آزادی او انجام گرفت اما اقدامی از سوی دستگاه قضایی بعمل نیامد، همان طور که عالیه هم از خواسته های مدنی خود کوتاه نیامد. عالیه نخستین زنی است که طی سال های پس از انقلاب به جرم برابری خواهی محکوم به زندان شده است.
بهاره هدایت، از دیگر یاران جنبش زنان از دیگر متهمان تجمع زنان در ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ بود که اکنون نیز در زندان بسر می برد. بخشی از محکومیت بهاره به دلیل شرکت او در تجمع زنان در میدان هفتم تیر است.
اگر ۱۲ بهمن، عالیه را بی خبر از دوستان و یارانش به زندان بردند، ۱۸ دی ماه ۱۳۹۰ فعالان جنبش زنان و یاران او در برابر زنان و برای استقبال از این یار مقاوم جنبش زنان حاضر شدند. سایت تغییر برای برابری، آزادی این یار جنبش زنان را به فعالان جنبش زنان و دیگر آزادی خواهان و برابری خواهان ایران تبریک می گوید.



دیدار خانواده زندانیان سیاسی با امیر علی علامه زاده دبیر سابق سرویس بین الملل ایلنا

سحام نیوز: روز گذشته جمعی از خانواده زندانیان سیاسی به دیدار امیر علی علامه زاده روزنامه نگار و دبیر سابق سرویس بین الملل ایلنا رفتد.
به گزارش خبرهای رسیده به سحام، در این دیدار که جمعی از خانواده ای زندانیان سیاسی و همچنین زندانیان سیاسی پس از حوادث انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری حضور داشتند از آخرین وضعیت آقای علامه زاده جویا شدند. امیر علی علامه زاده ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده خود افزود: ” نزدیک به ۹۵ روز در بند دو الف زندان اوین که تحت نظر سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی است در سلول انفرادی بازداشت و تحت بازجوئی بودم.” وی در ادامه افزود: ” من در این مدت بازداشت نزدیک به ۱۱ شبانه روز نتوانستم بخوابم و در این ۹۵ روز هرگز اتهامم مشخص نشده است و هرگز دلیل بازداشتم را نفهمیدم.” در این دیدار پدر امیر علی علامه زاده از وضعیت بسیار سخت دوران بازداشت پسرش خبر داد و گفت: ” پس از اینکه امیر علی را در تهران بازداشت کردند، نیروهای امنیتی به منزل شخصی ما در بابل آمدند و و سایل شخصی ما را ضبط کردند. ” گفتنی است پدر آقای علامه زاده از مجروحین دوران جنگ تحمیلی است که به از بیماری رنج می برد. در این دیدار خانواده های زندانیان سیاسی و فعالین سیاسی ضمن آرزوی سلامتی برای آقای علامه زاده از شخصیت وی تجلیل کردند. آقای علامه زاده در اوایل مهر ماه به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده و بود در تاریخ سی آذر با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی امروز آزاد شد.



بعد از علوم انسانی، هنر هم اسلامی می شود

بعد از اسلامی کردن علوم انسانی، هنر هم اسلامی می شود و دبیر کمیسیون فرهنگ و هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ایجاد دانشگاه هنر اسلامی خبر داد.
طرح اسلامی کردن علوم انسانی بعد از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری توسط رهبری عنوان شد.
آقای خامنه ای از دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته بود که به این مسئله رسیدگی کنند.
وی با ابراز نگرانی از بیش از سه میلیون دانشجوی این رشته گفته بود: بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه هایی است که مبانی آنها مادی گری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود و آموزش این علوم انسانی در دانشگاه ها منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد.
اینک محمد علی خبری در جلسه مشترک مدیران جهاد دانشگاهی قم با مدیران دانشگاه اسلامی هنر می گوید: دانشگاه هنر اسلامی با هدف پرورش هنرمندان برجسته متعهد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به وجود حدود یک میلیون نفر هنرجو در کشور اظهار داشت: وجود این تعداد هنرجو ظرفیت عظیمی برای هنر کشور است که لزوم انسجام و ساماندهی آن‌ها در جهت رویکرد به هنر دینی ضروری است.
دبیر کمیسیون فرهنگ و هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به توانمندی بالقوه حوزه در پاسخگویی به مسایل فقهی در عرصه‌های مختلف، مدعی است: در حوزه این توانایی بالقوه وجود دارد که بایدبه فعلیت برسد.
گفتنی است ماه پیش  رییس پزوهشگاه علوم انسانی ایران از بازنگری در ۵۵۵ درس منتخب از میان ۳۸ رشته علوم انسانی دانشگاه های در این کشور خبر داد.
شورای تحول در علوم انسانی به ریاست “غلامعلی حداد عادل” رئیس پیشین مجلس شکل و پدرزن مجتبی خامنه ای مسئول بازنگری منابع و رشته های علوم انسانی است.


ایران؛ حادثه خیز ترین کشور جهان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور می گوید«اگر در زلزله ۸ ریشتری ژاپن تلفات کم است به دلیل اطلاع‌رسانی به موقع است اما متأسفانه در کشور ما حوادثی کمتر از این، تلفات ۴۰ هزار نفری دارد.»
“حسن قدمی” در نخستین همایش نقش رسانه در مدیریت بحران که با حضور اصحاب رسانه امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: کشور ما یکی از کشورهای حادثه‌خیز دنیاست که از ۴۱ حادثه طبیعی ۳۳ حادثه در ایران اتفاق می‌افتد، با توجه به وسعت و گستردگی حوادث باید دستگاه‌های بیشتری در بحران کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کنند.
پیش از این یک کارشناس زمین شناسی گفته بود ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است که در آن از ۴۳ بلای شناخته شده ۳۴ بلا، همواره روی می دهد.
به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: یکی از مجموعه‌های که می‌تواند در کاهش تنش در بحران کمک کند وسایل و دستگاه‌های ارتباط جمعی هستند، در حوادث همان طور که امداد‌رسانی مؤثر است خبر‌رسانی نیز یکی از عوامل اصلی است.




شش ماه تعویق در پرداخت حقوق؛ ۲۴ ساعت اعتصاب کارگران ملایری

جمعی از کارگران ذوب فولاد ملایر به دلیل عدم پرداخت شش ماه از حقوقشان دست به اعتصابی ۲۴ ساعته زدند.
در حالی که کارگران ذوب فولاد ملایر  در اعتصاب هستند، مدیر این کارخانه با تکذیب اعتصاب کارگران گفت:مشکل کوچکی بود که در صحبت با کارکنان حل شد و قرار شد حقوق معوقه آنان به صورت هفتگی پرداخت شود.
جعفری، نپرداختن ۶ ماه حقوق را تائید نکرد و افزود: تنها ۴ ماه از حقوق کارگران پرداخت نشده که طبق توافقی که صورت گرفت قرار شد در ۴ هفته حقوق معوقه ۴ ماه پرداخت شود.
به گزارش ایلنا، وی اظهار داشت: با راه اندازی خط تولید جدید ذوب فلزات مشکل هزینه‌ها مرتفع شده و دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد.
حسن خیرانپور، فرماندار ملایر نیز در این باره گفت: به محض اطلاع از اعتصاب کارگران با آنان وارد مذاکره شده و در توافقی با مدیر شرکت مشکل مرتفع شد.




۱۲۰ میلیارد تومان کلاهبرداری در آشفته بازار ارز

آشفتگی در بازار ارز کلاهبرداری میلیاردی آفرید و  ۴ کلاهبردار که به بهانه وارد کردن ارز برای صرافی‌ها دست به کلاهبرداری ۱۲۰‌میلیارد تومانی از بیش از ۲۰ صراف زده‌اند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
این کلاهبرداری در حالی اتفاق افتاد که بازار ارز پر التهاب ترین روزهای خود را پشت سر می گذارد. قیمت دلار هفته گذشته به مرز ۱۸۰۰ تومان رسید و هفته جاری با کاهش نسبی رو به رو شد. پیش از ظهر امروز ارز در صرافی های تهران به قیمت  ۱۶۱۱٫۹۹ خرید و فروش می شد.
اعضای یک باند بعد از اینکه توانستند اعتماد شاکیان را جلب کنند، از هر صراف چند میلیارد تومان پول گرفته تا برای آنها ارز وارد کنند. شاکیان هم با توجه به اینکه قیمت دلار هر روز در حال افزایش بود، همه سرمایه خود را در اختیار این افراد قرار داده بودند تا از این طریق سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام دهند.
همشهری گزارش داد که متهمان اما بعد از گرفتن این مبلغ هنگفت که با شناسایی بقیه شاکیان شاید به ۵۰۰‌میلیارد تومان هم برسد، متواری شدند و هیچ کس خبری از آنها ندارد. به همین خاطر برای شکایت به دادسرا آمده‌ایم تا مشخص شود که آنها به کجا فرار کرده‌اند. این کلاهبرداران سرمایه کشور را خارج کرده‌ و به نظام اقتصادی کشور ضربه زده‌اند و باید هر چه زودتر شناسایی و دستگیر شوند.





همسر شهید مسعود علی محمدی: جرم همسرم این بود که به وطن و مردمش عشق می ورزید
  جرس: دومین مراسم سالگرد شهید مسعود علی محمدی، استاد برجسته فیزیک تهران در روز پنج شنبه 22 دی ماه برگزار خواهد شد. این دانشمند فیزیک در روز بیست و دوم دی ماه سال 88 هنگام خروج از منزل بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد.
منصوره کرمی با اشاره به برگزاری مراسم همسرش در روز پنج شنبه به "جرس" می گوید: "روز پنج شنبه بیست و دوم دی ماه دومین سالگرد شهادت ایشان را برگزار می کنیم. خدا می داند در این دو سال چه بر من گذشت. من شهادت ایشان را با چشمان خودم دیدم به حدی وحشیانه او را به شهادت رسانند که فقط آرزوی نابودی آن کسانیکه چنین بلایی را بر سر ما آوردند، می کنم."
همسر شهید علی محمدی تصریح می کند: "ایشان همیشه دغدغه مردم و کشورشان را داشتند و جایی که می دیدند یک مسائلی است که مردم باید به آن آشنا باشند صحبت می کردند و آگاهی می دادند و بسیار دقیق و روشن بود. ایشان خوش فکر و خلاق بودند و دشمن دانست چه کسی را باید از بین ببرد. اسرائیل خونخوار و موساد و منافقین همسر من را به شهادت رسانند. جرم همسر من این بود که به وطن و مردمش عشق می ورزید و احساس مسئولیت می کرد و علاقه به علم و پیشرفت داشت..."
او در ادامه با اشاره به سختی هایی که در طی این مدت بر او رفته است، بیان می کند: "اصلا زبانم نمی چرخد که چگونه از فقدان ایشان بگوییم و اینکه در این دو سال بر من و فرزندانمان چه گذشت. واقعا نبود ایشان در کنار ما زندگی را برایمان بسیار دشوار کرده است. الان زمان ازدواج دخترم است و جای خالی ایشان را برای گرفتن تصمیمات مهم حس می کنم، از اینکه تنهایی های من را هیچکس نیست پر کند و او نیست که با او درددل کنم، بسیار سخت است. جای او خالی است، اتاقش خالی است، کتابهایش خاک می خورد، از این همه درد گفتن سخت است. مملکت ما یک پژوهشگر واقعی را از دست داده است و دانشجویانش هنوز جای خالی او را احساس می کنند و کلاس خالی از اوست."
خانم کرمی تاکید می کند: " ایشان بسیار پر تلاش بودند و صداقت و مسئولیت پذیری ایشان یکی از صفات برجسته اشان بود. خوش معاشرت بودند و وقتی در مجلسی حضور داشتند همه را جذب خودشان می کردند. یک معلم واقعی و دلسوز بودند و غیرممکن بود کسی چیزی از ایشان یاد نگیرد. وقتی در جمعی کدورتی وجود داشت با صحبتهایشان فضا را تغییر می دادند و همه را راضی و آرام می کردند و شادی را به آن جمع می آورد."
پس از به شهادت رسیدن این استاد برجسته کشورمان، میرحسین موسوی یکی از رهبران جنبش سبز که هم اینک در حصر و حبس غیرقانونی بسر می برد با صدور پیامی کشته شدن دکترمسعود علی‌محمدی را فاجعه ای برای کشور و انقلاب دانسته و تصریح کرده بود: "شهادت مظلومانه دانشمند برجسته فیزیک و استاد دانشگاه تهران دکتر مسعود علی محمدی بازگوی این حقیقت تلخ است که دشمنان ملت ایران برای تحقق منافع خود، قصد دارند از شرایط بحرانی سود ببرند و مسلما این اقدام جنایتکارانه بخشی از طرح وسیعی است که ضرورت دارد همگان فارغ از تمایلات سیاسی، برای کشف ابعاد دیگر آن به مراقبت و تامل بپردازند. فقدان شخصیت مومن و آزادیخواه و دانشمند بی بدیلی چون دکتر مسعود علی محمدی فاجعه ای نیست که هر ایرانی علاقمند به سرنوشت کشور و انقلاب بدان بی تفاوت بماند."
احمد شیرزاد استاد دانشگاه و نماینده مجلس ششم در وبلاگ شخصی خود "سپیداران" در خصوص این یار دیرینه و صمیمی خود نوشته است: "مسعود در این یکی دو ساله اخیر افکار و نظراتش بسیار به جنبش اصلاحی نزدیک شده بود. در یکی دو انتخابات آخر قبل از انتخابات ریاست جمهوری به لیست اصلاح طلبان رای داده بود و برای آن هم تبلیغ می کرد. در انتخابات اخیر نیز به طور جدی از کاندیدای اصلاح طلبان حمایت می کرد. یادم هست برایم تعریف کرده بود که در راهپیمایی 25 خرداد از صبح روایت های مختلفی در مورد برقراری یا عدم برقراری راهپیمایی از سوی اصلاح طلبان پخش می شد. او تعریف می کرد که دانشجویان گروه فیزیک دانشگاه تهران مکرر به وی مراجعه می کردند و سوال می کردند تکلیف چیست. دست آخر مسعود به آن ها گفته بود: بالاخره نفهمیدم تکلیف چیست ولی در هر صورت من به راهپیمایی می روم. می گفت این را که گفتم با شلیک شادی دانشجویان مواجه شدم، انگار دنیا را به آن ها داده بودند. روشن است که خوشحالی آنها از آن بوده که استاد محبوب شان نیز با آن ها همراه است."
همسر شهید علی محمدی با تشکر از اهالی دانشگاه تصریح می کند: "دوستان و همکاران و دانشجویان همسرم در این مدت خیلی زحمت کشیدند و هنوز به ما سر می زنند و همدردی می کنند. لازم می دانم از اینجا از همه این دوستان قدردانی کنم. نمی دانید او چقدر برای پیشرفت کشور و دانشگاه تهران حرص و جوش می خورد و تلاش می کرد سطح دانشگاه تهران را بالا ببرد. بروید از هیئت امنا دانشگاه تهران بپرسید که چقدر برای اینکه کار را پیش ببرد و پیشرفتی حاصل شود تلاش می کرد. وقتی وارد محیط کار می شدند و به کارهای علمی می پرداختند، اصلا با کسی شوخی نداشتند و بسیار جدی و سخت گیر بودند و از دانشجویانش دقت و توجه را در درسها و کارهای علمی می خواستند. حتی خودشان که استاد دانشگاه بودند بدون مطالعه سر کلاس حاضر نمی شدند به همین علت هم از دانشجویان انتظارات زیادی در جدیت و دقت داشتند و گاهی برخوردهایی هم می کردند. اما الان دانشجویانش تعریف می کنند که حتی آن برخوردها و دعواها را دوست داشتیم و می دانستیم از روی علاقه و دلسوزانه سخت گیری می کنند و احساس یک پدر به فرزندانش را داشتند."
او می افزاید: "همیشه دغدغه دانشجویان را داشتند و به فکر ترویج علم بودند و می گفتند من می دانم که این دانشجویان به چه سختی وارد دانشگاه شده اند اما متاسفانه بعضی از دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می شوند جدیت لازم را ندارند و یکی از نگرانی هایشان این بود که بخصوص پسرهای دانشجو انگیزه خود را از دست داده اند و خیلی از این موضوع غصه می خوردند."
گفتنی است، استاد علی‌محمدی از جمله اساتیدی بود که در اعتراض به حمله لباس شخصی‌ها به خوابگاه کوی دانشگاه در بامداد 25 خرداد ماه سال 88 که منجر به کشته شدن تعدادی از دانشجویان گردید، عکس‌العمل نشان داد و با حضور در دفتر ریاست دانشگاه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شد و نامه ای به فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نوشت. او همچنین در سخنرانی پانزده دی‌ماه سال 88، به دنبال ارائه راهکارهایی آماری و علمی برای حل بحران‌های جامعه بود.




جرس: یک نماینده مطلع در مجلس از بازداشت یکی از معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
یکی از نمایندگان مطلع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت که شب گذشته خبر بازداشت یکی از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت را شنیدیم.
وی در این زمینه افزود: این معاون وزیر قرار بود که در جلسه صبح امروز کمیسیون ویژه اصل 44 بنا بر درخواست خود شرکت کرده و در مورد مسائل حوزه کاری خودش در اصل 44 صحبت کند اما با شرکت‌نکردن وی در این جلسه مطمئن شدیم که این معاون وزیر بازداشت شده است.
به گفته وی، گویا اتهامات این معاون وزیر مسائل اقتصادی و ارتباط سوء با جریان انحرافی است.





جرس:  کارگردان فیلم سینمایی «بچه‌‌های آسمان» تاکید کرد وزیر ارشاد در سه سال گذشته هیچ درخواستی برای دیدار با او نداشته است.
مجید مجیدی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره درخواستی که برای دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته، اظهار داشت:‌ «اول از اینکه درخواست دیدار با وزیر از طرف وزیر نبوده و از طرف من بوده است.»
او ادامه داد:‌ «با وجود گرفتاری‌هایی که داشتم به دلیل اینکه معتقدم مسئله خانه سینما یک مطلب ملی است و همچنین به خاطر ضرورت و اهمیت مسئله روز چهارشنبه (چهاردهم دی‌ماه) حدود ساعت چهارونیم یا پنج با دفتر وزیر ارشاد تماسی گرفتم تا با ایشان دیدار کنم.»
کارگردان فیلم سینمایی «محمد(ص)» گفت: «دو سه ساعتی برای یافتن وزیر و صحبت با ایشان تلاش کردیم. در این مدت گاه برای یافتن آقای صالحی مدیر دفتر وزیر با سختی ربرو شدیم این در حالی بود که گفته بودم با وزیر کار واجبی دارم. بعد از سه ساعت پیگیری و رساندن پیغام از طرق مختلف به وزیر بالاخره به من زنگ زدند.»
مجیدی اظهار داشت:‌ «از وزیر خواهش کردم به دلیل شرایط ایجاد شده برای خانه سینما دیداری با او داشته باشم. چون فردای آن روز برای ادامه کار فیلمم عازم سفر بودم، تاکید کردم همین امشب باید وزیر را ببینم که گفتند وقت ندارند و قرار ما به فردای آن روز یعنی پنج‌شنبه (پانزدهم دی‌ماه) ساعت چهار موکول شد.»
این سینماگر که «بچه‌های آسمان» به کارگردانی او تنها نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار بوده، گفت:‌ «من سفرم را یک روز عقب انداختم و خواستم به نمایندگی از بچه‌های سینما برای برون رفت از این بحران چاره ای بیاندایشیم. من با حسن نیت کامل می‌خواستم به دیدار وزیر بروم تا داستان حل شود.»
او ادامه داد:‌ «من نه در هیئت مدیره خانه سینما بوده‌‌ام و نه جایی بودم که به دلیل شرایط به وجود آمده برای خانه سینما منافع شخصی‌ام به خطر افتاده باشد. می‌خواستم به عنوان یک آدم بی‌طرف که دغدغه سینمای ایران را دارد برای برون‌رفت از مشکلات با وزیر دیدار کنم.»
مجیدی با تاکید براینکه وزیر ارشاد به محتوایی که قرار بود در دیدار با آنان ردو بدل شود آگاه بوده، گفت:‌ «وزیر با توجه به اینکه می‌دانست با من قرار دارد ، و قطعا قرار نیست در این دیدار در مورد آب و هوا صحبت کنم و می‌خواهیم تلاش کنیم خانه سینما از انحلال بیرون بیاید، در چهارشنبه شب کاری که نباید می کرد کرد و سینما را در برنامه چهارشنبه شب گفت‌وگوی ویژه خبری متهم به همه چیز کرد.»
کارگردان فیلم سینمایی «بیدمجنون» گفت:‌ «فکر کردم فردای آن روز دیگر دیدار ما موضوعیت ندارد. آقای وزیر با آن موضع‌گیری همه درها را بست. حداقل این بود که کمی تامل می کرد و نظرات ما را هم می‌شنید.»
او تاکید کرد که وزیر ارشاد در این سال‌‌ها هیچ‌گاه درخواستی برای دیدار با او مطرح نکرده است، گفت:‌ «برای این دیدار تلاش از طرف من بوده است. در این سال‌ها یک دفعه نخواست ببیند. تنها دیدار من با وزیر به یک سفر بازمی‌گردد که در این سفر به نجف و کربلا به صورت اتفاقی او را دیدم.»
مجیدی سخنان خود را چنین پایان داد: «وزیر نخواست ما را ببیند. این در حالی است که ما را متهم می‌کند که نخواستیم با او تعامل داشته باشیم. صفارهرندی هم وزیر دولت نهم بود و در دوره او من سه دوره داور بودم. در زمان صفارهرندی نسبت به هنرمندان تعرضی وجود نداشت و با کمال احترام به سینما رفتار می‌کردند و متعاقبا سینماگران نیز چنین رفتاری داشتند. بر این اساس است که معتقدم ادعای اینکه ما با آنان تعامل نداشتیم کاملا باطل است به خصوص در مورد مسئله خانه سینما. آقای وزیر خودتان می‌دانستید که ما می‌خواستیم در مورد چه چیزی صحبت کنیم، آن شب به برنامه تلویزیونی رفتید و همه چیز را خراب کردید.»




جرس: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: جمهوري اسلامي ايران مهم ترين عامل تامين امنيت تنگه هرمز است.
 به گزارش ایلنا، سردار وحيدي پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره احتمال بستن تنگه هرمز از سوي ايران که در خبرگزاري‌هاي خارجي منعکس شده است، افزود: نگفتيم تنگه هرمز را مي بنديم، بلکه مسئله اين است که اگر کسي بخواهد امنيت خليج فارس را به خطر بيندازد براي همه به خطر مي افتد.
وي در پاسخ به سوالي درباره موضع ايران در پي آزادسازي 13 صياد ايراني به دست نيروهاي امريکايي از دست دزدان دريايي سومالي گفت: ‌وزارت امور خارجه موضع ايران را اعلام کرده است.
وحيدي درعين حال افزود:‌ ما کار خوب را رد نمي کنيم، اما اين مسئله هيچ دليلي بر مشروعيت حضور آنان در منطقه ندارد.
وزير دفاع در پاسخ به سوالي درباره اعزام ناو هواپيمابر انگليس به خليج فارس نيز گفت:‌ اين مسئله چيز مهمي نيست.
اين در حالي است كه مدتي پيش محمدرضا رحيمي، معاون اول محمود احمدي ن‍ژاد صراحتا گفته بود در صورت تحريم نفتي جمهوري اسلامي، تهران اجازه نخواهد داد حتي يك قطره نفت از "تنگه هرمز" جابجا شود.





عزت الله انتظامی: آیا انحلالِ خانه‌سينما، نشانه تحول است؟
  جرس: عزت الله انتظامی در نامه‌اي سرگشاده به مسئولان کشور، از انحلال خانه‌سينما اظهار تاسف كرد. وي در نامه اش آورده است: من به عنوان یکی از خادمانِ سینمای نجیبِ ایران، به عنوانِ سپید موی این هنرِ شریف و فاخر از فرزندانِ با عقل و خردم انتظار دارم درکنارِ یکدیگر با تعامل و همفکری و دوستی، هنرمندانه و به دور از اختلافِ سلیقه‌های شخصی، مشکلِ پیش آمده را حل کنند. 
به گزارش ايلنا، در نامه انتظامي به مديران كشور آمده است:
" آیا انحلالِ این خانه‌ی عظیم، نشانه تحول است ...؟"
سلام ...
پروردگارا، کمک کن ما یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم رحم کنیم ...
اگر با مدیرانِ خانه سینما اختلاف نظر دارید، اگر به عملکرد مدیری ایراد دارید و بدبختانه تعامل نمی‌شود ...
چرا خانه ما را ویران می‌کنید ...
آخر چرا خانه سینما ...؟
خانه سینما متعلق به تک تکِ اعضایِ هنرمند و زحمت کشِ خانه سینماست ...
آیا نمی‌شود با قانون و مقررات و صبر و حوصله درکنارِ هم، همه باهم مشکلات را حل کنیم ...؟
این خانه از آنِ ماست ...
جامعه اصنافِ سینمای ایران و هزاران نفر که عاشقانه در سینما فعالیت می‌کنند ...
ما حرمتِ مهمان را داریم، به امیدِ آنکه حرمتِ ما حفظ شود ...
ما ایرانی هستیم ... ایرانی ... الله اکبر ...
همه مشاغل در کشورِ ما دارای اتحادیه و سندیکا هستند.
وجودِ صنف، نشانِ توجه و پیشرفتِ تحول در جامعه مدنیست ...
آیا انحلالِ این خانه عظیم، نشانِ تحول است ...؟
من به عنوان یکی از خادمانِ سینمای نجیبِ ایران، به عنوانِ سپید موی این هنرِ شریف و فاخر از فرزندانِ با عقل و خردم انتظار دارم درکنارِ یکدیگر با تعامل و همفکری و دوستی، هنرمندانه و به دور از اختلافِ سلیقه‌های شخصی، مشکلِ پیش آمده را حل کنند.
بیایید عاقلانه بیاندیشیم، اگر گوشه‌ای از ساختمانِ خانه سینما به علتی احتیاج به تعمیر دارد ...
شما را به خدا قسم، شما را به خدا قسم، همه بنا را خراب و نابود نکنید ...
چه زود ... دیر می‌شود.
عزت الله انتظامی
هجدهم دیماه یکهزار و سیصد و نود
 



جرس: انور ابراهيم، رهبر مخالفان مالزي امروز (دوشنبه) از سوي دادگاه عالي اين كشور از اتهام هم‌جنس‌گرايي تبرئه شد.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، انور ابراهيم، رئيس حزب مخالف در مالزي ضمن رد اين اتهام گفته بود که اتهام‌هاي وارد شده به وي سياسي است.
وي پس از خاتمه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: پس از دو سال انتظار سرانجام عدالت برقرار شد. در انتخابات آتي نيز صداي مردم شنيده خواهد شد و اين دولت فاسد به دست مردم سرنگون خواهد شد.
هزاران تن از طرفداران انور ابراهيم، که بيرون دادگاه در کوآلالامپور بودند، با شنيدن حکم دادگاه غريو شادي سر دادند. اگر انور ابراهيم در اين دادگاه مجرم شناخته مي‌شد، بايد براي 20 سال به زندان مي‌رفت.
با توجه به اينكه رهبر مخالفان مالزي از اتهام‌هاي مطرح شده عليه خود از جمله هم‌جنس‌گرايي تبرئه شد، حال مي‌تواند به آساني در مبارزات انتخاباتي حضور يابد.
در سال 2000 ميلادي زماني که انور ابراهيم معاون نخست وزير مالزي بود، به اتهام هم‌جنس‌گرايي زنداني شد اما آن زمان نيز از اين اتهام مبرا شد.
اتهام جديد انور ابراهيم در سال 2008 زماني که مخالفان دولت به بزرگترين پيروزي خود در انتخابات مالزي دست يافتند، مطرح شد.



محمد امین هادوی به بند ٣٥۰ منتقل شد جرس:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محمد امین هادوی، وی در تاریخ ١۰ دی ماه ١٣٩۰ خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی کرده بود، که اکنون به بند ٣٥۰ منتقل شده است.
 لازم به ذکر است محمد امین هادوی ، روز جمعه ۲۳ مهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی برده و آخر اسفند سال گذشته در آستانه سال جدید آزاد شد.
محمد امین هادوی فرزند مهدی هادوی اولین دادستان انقلاب روز جمعه ۲۳ مهر از سوی ماموران امنیتی در حالی که به یکی از سفرهای کاریش می رفت در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد. وی فعال اقتصادی بخش خصوصی و دارنده چند مقاله در مباحث اقتصادی است.
محمدامین هادوی فرماندهی جنگهای نامنظم تحت امر شهید دکتر مصطفی چمران در فتح سوسنگرد و عضویت در اتاق بازرگانی تهران را در پرونده خود دارد.
فرزند وی شفیق نیز که به فاصله کوتاهی بعد از وی بازداشت شده بود ، قبل از وی آزاد گردید.
مهدی هادوی، پدر محمدامین هادی، آبان ماه سال گذشته نامه ای به وزیر اطلاعات نوشت و از رفتار خلاف قانون ماموران امنیتی با فرزند و نوه اش به تلخی شکایت کرد.
مهدی هادوی رئیس دادگستری شهر قم در سال ۱۳۴۲ بود که حاضر نشد حکم تبعید امام خمینی را امضا کند و به همین دلیل از دادستانی قم برکنار و به تهران منتقل شد. او پس از انقلاب به دلیل اطمینان بنیانگذار جمهوری اسلامی به او به عنوان نخستین دادستان انقلاب منصوب شد و مدتی نیز عضو شورای نگهبان قانون اساسی بود.
برادر وی احمد هادوی نیز در دلنوشته ای وضعیت او را پس از اولین ملاقات چنین تشریح کرد:"اولین ملاقات با امین ٧٦ روز بعد از بازداشتش بود. بسیار تکیده و لاغر شده بود. سرش هم شکسته بود که خودش گفت زمین خورده است. پشتش هم قوز پیدا کرده بود.امین راضی نبود که پدرم او را در آن وضعیت ببیند و گفت که اگر میدانست ایشان به ملاقات آمده، هرگز از سلول بیرون نمی آمد. او گفت کل این مدت را در انفرادی وبیشتر آن را روزه بوده است. به هر حال شرایط سخت زندان انفرادی در بند ٢۰٩اطلاعات و روزه چنان جسمش را تحلیل برده و حالش چنان بد شده بود که به او گفته بودند زنگ بزن تا ٣۰۰ میلیون وثیقه بیاورند که بیرون بروی ولي دیگر صحبتی در این مورد نکردند.او همرزم شهید چمران و فاتح سوسنگرد بود و بدنی ورزیده و چالاک داشت؛ این دوران زندان باعث شده که پشتش قوز درآورده، فتقش ورم حاد کرده و دچار ناراحتی پروستات شده است. عدم هواخوری و نبود آفتاب و شرایط سخت زندان انفرادی ظاهراً مشکلات و بیماریهای زیادی را برای او ایجاد کرده که به ما نمی گوید و فقط خداوند میداند که گرفتار چه ناراحتی های جسمی و روحی دیگری برای بقیه عمرش خواهد بود."





آیت الله خامنه ای: ملت ايران امروز در شرايط بدر و خيبر قرار دارد

ایت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، صبح امروز در سخنانی ضمن بی اثر خواندن تحریم ها علیه کشور، عنوان کرد که نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب نیست، بلکه" ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد."
به گزارش دانشجونیوز، رهبر جمهوری اسلامی که در میان جمعی از مردم قم سخن می گفت کشورهای غربی را دچار خطای محاسباتی در نتایج تحریم ها دانست و افزود: "مقامات غربی بارها تکرار کرده‌اند که هدف از تحريم‌ها و فشارها بر ضد ايران، خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسئولان به تجديد نظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه مي‌کنند و به هدف خود نخواهند رسيد زيرا اين روسياه‌های بد محاسبه‌گر، تصور می کنند نظام اسلامی در شرايط شعب ابی طالب است، در حاليکه ملت ايران امروز در شرايط بدر و خيبر قرار دارد."
اظهارات آیت الله خامنه ای نشان می دهد که رهبر جمهوری اسلامی شرایط کشور را در حالت جنگی دانسته و اثر تحریم ها بر کشور را نیز نادیده می گیرد.
حضور مردم در انتخابات دشمن شکن خواهد بود
در حالی که گروه های مختلف مخالف و منتقد حاکمیت، انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی را تحریم کرده اند، آیت الله خامنه ای پیش از برگزاری انتخابات، حضور مردم در انتخابات را دشمن شکن خواند: "از مدتها قبل، از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پياده نظام اين جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده‌ای بکار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کمرنگ باشد اما به لطف و فضل الهی، حضور مردم در اين انتخابات دشمن شکن خواهد بود."
وی همچنین در ادامه، پیرامون انتخابات سال ٨٨ که منجر به اعتراض گسترده مردم در پی تقلب در انتخابات شد، افزود: بهترين خاطره‌ها، حضور عظيم و خيره کننده چهل ميليونی مردم در پاي صندوق‌های رأی بود و بدترين خاطره‌ها مربوط به «جرزنی های» سياسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود.



بازداشت سعید مدنی، فاطمه خردمند و احسان هوشمند

به دنبال موج جدید بازداشتها و در حالی که طی دو روز گذشته احسان هوشمند و فاطمه خردمند نیز بازداشت شده اند، سعید مدنی، عضو شورای فعالان ملی مذهبی ‌شنبه شب نبر پس از دستگیری به اوین برده شد.
خبر دیگری از تهران حاکی است که محمد امین هادوی، وی در تاریخ ١۰ دی ماه ١٣٩۰ خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی و به بند ٣۵۰ منتقل شد.
محمدامین هادوی فرماندهی جنگهای نامنظم تحت امر شهید دکتر مصطفی چمران در فتح سوسنگرد و عضویت در اتاق بازرگانی تهران را در پرونده خود دارد.
از سوی دیگر، سعید مدنی و همسرش در خیابان بازداشت شده و نیروهای امنیتی با مراجعه و بازرسی منزل شخصی و محل کار، کیس و هارد کامپیوتر مدنی و فرزندانش و تعدادی از کتاب ها و فیش های تحقیقی وی را با خود می برند.
این در حالی است که فاطمه خردمند روزنامه‌نگار و همسر مسعود لواسانی زندانی سیاسی که یک فرزند سه ساله دارد نیز روز گذشته پس از مراجعه ماموران امنیتی او را بازداشت کردند.
به نظر می رسد که این بازداشت بدلیل رفت و آمد این همسر زندانی تازه آزاد شده با خانواده زندانیان سیاسی باشد.
همچنین بر اساس گزارش دیگری، احسان هوشمند، روزنامه نگار و پژوهشگر مطالعات قومی، نیز بدنبال مراجعه شش مأمور به اسم مأمور مبارزه با مواد مخدر به منزل شخصی وی در تهران، دستگیر شده است.
در همین حال روز گذشته وزیر اطلاعات با اعلام خبر دستگیری تعدادی که به ادعای وی “دنبال اجرای طرح‌‌ها و برنامه‌های آمریکا در روند انتخابات مجلس نهم از طریق شبکه‌های مجازی و اجتماعی بودند”، گفت: دستگیرشدگان از طریق فضای مجازی با خارج از کشور ارتباطاتی داشتند که پس از کامل شدن اطلاعات در خصوص اقدامات‌شان آنها را دستگیر کردیم.




قاسم شعله سعدی در آستانه فلج از ناحیه کمر قرار دارد‎

دکتر قاسم شعله سعدی استاد برجسته حقوق بین الملل دانشکده حقوق دانشگاه تهران که از فروردین گذشته در حال گذراندن دوره محکومیت خود در بند 350 اوین به دلیل اهانت به رهبر نظام جمهوری اسلامی از طریق انتشار نامه معروفش در سال 81 و نیز تبلیغ علیه نظام، میباشد به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان و عدم انجام عمل جراحی لازم در ناحیه گردن و نخاع در آستانه فلج از ناحیه کمر به پایین قرار دارد.
بنا به  گزارش رسیده به دانشجونیوز، این فعال دموکراسی خواه ایران که مبتلا به دیسک شدید گردن بوده و پیش از بازداشت قصد عزیمت به پاریس به جهت عمل جراحی ستون مهره داشته است، به دلیل امتناع جعفری دولت آبادی از صدور دستور اعزام بدون پابند و دستبند و امکان استراحت لازم در بیمارستان یا منزل پس از عمل جراحی و نیز انجام عمل توسط پزشک معتمد خود، از اعزام به بیمارستان تعیین شده توسط دادستانی تهران اجتناب نموده که در حال حاضر با از کار افتادن دست چپ و بروز سایر علایم فلج ، وضعیت جسمی دکتر شعله شعدی وخیم و نگران کننده توصیف گردیده است.
گفتنی است قاسم شعله سعدی، به دو سال و نیم زندان از حیث 2 پرونده سالهای 81 و 88 اش محکوم بوده و با تداوم سیاست دادستان تهران در موردنحوه اعزام فعلی زندانیان سیاسی و مقاومت دکتر شعله سعدی احتمال فلج کامل وی وجود دارد.



اخراج یک دانشجوی بهائی از دانشگاه زاهدان

شکوفه مودی، دانشجوی بهائی دانشگاه پیام نور زاهدان بعلت اعتقاد به دیانت بهائی از این دانشگاه اخراج شد.
شکوفه مودی، شهروند بهائی و دانشجوی ترم اول مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور زاهدان بعلت اعتقاد به دین بهائی از این دانشگاه اخراج شد.
بنابر گزارش سامانه «خانه حقوق بشر ایران»، شکوفه مودی در تاریخ ۱۰ دی ماه، از سوی دانشگاه، نامه ای دریافت می کند که مضمون نامه از اخراج ایشان از دانشگاه خبر می دهد. روز بعد وی به دفتر دانشگاه مراجعه و علت ارسال این نامه و اخراج خود را جویا می شود.
مسئولین دانشگاه از ایشان می خواهند که به حراست مراجعه کرده و از آنجا پی گیری کند. شکوفه مودی در مراجعه به حراست دانشگاه علت اخراج خود را با استناد به نامه ۳/۶۹۴۸۰ جویا می شود. حراست در ابتدا از ایشان می خواهد که برای پی گیری به دانشگاه پیام نور تهران مراجعه کنند اما با اصرار ایشان بصورت شفاهی اعلام می کنند که علت اخراج، اعتقاد شکوفه مودی به دیانت بهائی است و اعلام می کنند که این دستور از تهران به دانشگاه زاهدان ابلاغ شده است.
شکوفه مودی درخواست استرداد شهریه را می کند و مسئولین دانشگاه شماره حساب بانکی ایشان را برای استرداد شهریه می گیرند، اما تا لحظه ی تنظیم این خبر، شهریه مسترد نشده است.
به پیوست نامه فوق الذکر قابل مشاهده است



قرار گرفتن ایران در رتبه‌ی پنجم كشورهای جفاكننده به مسیحیان

خبرگزاری هرانا - امسال هم سازمان درهای باز (Open Doors) لیست سالانه کشور‌های جفا کننده مسیحیان را منتشر کرد و ایران را در رده پنجم این جدول جای داده است. این در حالی است که ایران در لیست سالانه در سال ۲۰۱۱ رتبه دوم را داشت.
به گزارش محبت نیوز، سازمان درهای باز سالانه لیستی را از ۵۰ کشور جفا کننده به مسیحیان با عنوان "لیست دیده‌بان جهانی" منتشر می‌کند. این لیست رتبه‌هایی را از یک تا پنجاه به کشور‌هایی بر اساس شدت جفا به مسیحیان می‌دهد.
این سازمان، ملاک رتبه دهی خود به کشور‌ها را بر اساس جفا بخاطر ایمان مسیحی افراد ذکر کرده و معیار خود را بر جفاهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، قومی و دیگر مسائل نگذاشته است.
این سازمان در ادامه این لیست ۶۱ صفحه ایی خود توضیحاتی را درباره هر کشور آورده بود. در رابطه با ایران اینگونه نوشته شده است که:
جفای مذهبی برای برخی اقلیت‌ها از جمله مسیحیان، بهائیان، از سال ۲۰۰۵ افزایش داشته است. دولت می‌گوید که تنها اقلیت‌های قومی ارمنی و آشوری می‌توانند مسیحی باشند و فارس‌ها در ذات و فطری مسلمان به حساب می‌آیند. از این رو مسیحیانی که از لحاظ قومیت فارس محسوب می‌شوند طبیعتا مرتد هستند. همین امر سبب شده است که بطور تقریبی تمامی فعالیت‌های مسیحی به خصوص آنهایی که به زبان فارسی هستند، از بشارت تا تعلیم کتاب مقدس و انتشار آن و کتب مسیحی فارسی زبان غیرقانونی اعلام می‌شوند. اگر چه تمامی بدرفتاری‌های حکومت مذهبی جمهوری اسلامی با مسیحیان نتیجه معکوس داشته و تنها سبب گسترش بیش از پیش کلیسا در این کشور شده است.
وضعیت آزادی مذهب در ایران برای مسیحیان هیچگونه بهبودی نداشته و موضوع به‌‌ همان جدیت سال گذشته است و انتظار نمی‌رود تا تغییراتی هم در این وضعیت در آینده مشاهده شود.
ترس دولتمردان جمهور ی اسلامی از گسترش مسیحیت در کشور، بیداری روحانی است که برپایه حقایق است و این ترس از روی توهم نیست. کنجکاوی و علاقه به مسیحیت (و دیگر ادیان غیر اسلامی) در میان مسلمانان ایرانی که از شیعه‌گری حکومت جمهوری اسلامی سرخورده شده‌اند، به شدت رو به افزایش است.
بر طبق گزارش سازمان درهای باز اکنون در مجموع چهارصد و شصت هزار (۴۶۰۰۰۰) مسیحی شامل ارامنه، آشوریان و نوکیشان در ایران ساکن هستند.




محمد امین هادوی به بند ٣٥۰ منتقل شد

خبرگزاری هرانا - محمد امین هادوی در تاریخ ١۰ دی ماه ١٣٩۰ خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی کرده بود، بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
لازم به ذکر است محمد امین هادوی، روز جمعه ۲۳ مهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی برده و آخر اسفند سال گذشته در آستانه سال جدید آزاد شد.
محمد امین هادوی فرزند مهدی هادوی اولین دادستان انقلاب روز جمعه ۲۳ مهر از سوی ماموران امنیتی در حالی که به یکی از سفرهای کاریش می رفت در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد. وی فعال اقتصادی بخش خصوصی و دارنده چند مقاله در مباحث اقتصادی است.




اعتصاب کارگران مسکن مهر کامیاران

به گزارش کمیته هماهنگی، چندین ماه است که حقوق این کارگران پرداخت نشده و در حال حاضر ۳۰ نفر از کارگران و استاد کارهای این واحد به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان در اعتصاب به سر می برند.
کارگران روزهای ۱۷و ۱۸ دی ماه ۹۰ دست از کار کشیده و اعلام کرده اند تا زمان پرداخت حقوق معوقه به سر کار باز نخواهند گشت.




امیر میرزایی حکمتی، شهروند ایرانی-آمریکایی به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا - گزارش‌ها حاکی از آن است که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، امیر میرزایی حکمتی، شهروند آمریکایی ایرانی تبار ۲۸ ساله را، به اعدام محکوم کرده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی فارس، قاضی صلواتی امیر میرزایی حکمتی را به اتهام "همکاری با دولت متخاصم و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا و تلاش برای متهم سازی ایران در تروریسم" محارب شناخته و به اعدام محکوم کرد.
براساس این گزارش، حکم دادگاه بر پایه‌ی گزارش های وزارت اطلاعات و "اقاریر" متهم صادر شده است.
دادگاه رسیدگی به اتهامات نامبرده صبح روز سه‌شنبه ششم دی به رياست ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. هم‌چنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز چندی پیش اقدام به پخش اعترافات تلوزیونی وی نمود.
امير میرزایی حکمتی، ۲۸ ساله که در ایالت آریزونا امریکا متولد شده است، پس از گرفتن ديپلم به تفنگداران دريايی آمريکا پيوسته و مترجم عربی آنان شد. به گفته‌ی خانواده‌ی آقای حکمتی وی برای ديدن مادربزرگش به تهران سفر نموده و هرگز برای سازمان سيا کار نکرده است.



اعدام یک زندانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ملاءعام

خبرگزاری هرانا - روز شنبه، هفدهم دی‌ماه سال جاری یک زندانی در ملاءعام در یکی از روستاهای اطراف گچساران(استان کهگیلویه و بویراحمد) در ملاء‌عام به دار آویخته شده است.
به گزارش ایرنا، اجرای حكم اعدام این زندانی که به اتهام "تجاوز به عنف" در اردی‌بهشت ماه سال جاری، صادر شده بود، با حضور مسئولان قضایی، انتظامی و مردم در یكی از روستاهای شهرستان گچساران صورت گرفت.
هویت این فرد در گزارش اعلام نشده است.
گفتنی ست که طی ماه‌های اخیر، آمار اجرای احکام اعدام در ملاءعام با افزایش روبه رو بوده است.



بازداشت شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا، از فعالین کارگری

خبرگزاری هرانا - "شریف ساعد پناه" و "مظفر صالح نیا"، دو تن از فعالین کارگری طی روزهای اخیر توسط ماموران امنیتی در سنندج بازداشت شده‌اند.
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، صبح روز یکشنبه ۱۸ دی ماه، ۴ مامور امنیتی لباس شخصی وارد منزل شریف ساعد پناه از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران شدند و پس از تفتیش منزل و ضبط برخی کتاب‌های موجود در خانه، وی را به نقطه نامعلومی منتقل کردند و سپس ساعت ۱۱ ظهر، وی را به شعبه ۵ دادگاه انقلاب سنندج بردند.
در این دادگاه شریف ساعد پناه در باره بولتن خبری اتحادیه آزاد کارگران ایران مورد بازجویی قرار گرفت و پس از صدور قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی، وی را به زندان مرکزی سنندج منتقل کردند.
هم‌چنین صبح پانزدهم دی ماه نیز ۵ نفر از مامورین امنیتی در شهر سنندج به محل کار مظفر صالح نیا، یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران مراجعه و پس از تفتیش آنجا، وی را دستگیر و جهت تفتیش منزل، مظفر را به خانه‌اش بردند.
گفته می‌شود مامورین بطور توهین آمیزی اقدام به تفتیش منزل نامبرده کردند این امر باعث اعتراض شدید این فعال کارگری و تعرض مامورین به وی در مقابل چشمان دخترش شد و نهایتا ۵ مامور حاضر در آنجا با ضبط گیس کامپیو‌تر، آقای صالح نیا را با خود به زندان سنندج منتقل کردند.
شایان ذکر است که مظفر صالح نیا حدود دو هفته پیش، پس از مشاهده یک کارتن خواب ۳۵ ساله که شب‌ها و در هوای بسیار سرد سنندج در مقابل محل کارش در کنار خیابان می‌خوابید از اداره بهزیستی سنندج خواهان سرپرستی وی شد اما پس از دو روز از انتقال وی به بهزیستی بار دیگر وی شب‌ها را در کنار خیابان می‌خوابید. این امر اعتراض شدید وی و اهالی محل را برانگیخت.  بدنبال این اعتراض از سوی این فعال کارگری در نهایت صد‌ها نفر در محل زندگی مرد کارتن خواب در کنار خیابان گرد آمدند و رسانه‌های خبری نیز در محل حاضر شدند و از وضعیت مرد کارتن خواب اقدام به فیلمبرداری کردند و نهایتا این خبر در شبکه‌های تلویزیونی محلی نیز پخش شد.
از سوی دیگر احکام لغو شده دو فعال کارگری دیگر به نام‌های شیث امانی و صدیق کریمی بار دیگر به جریان انداخته شده است.



سعید مدنی، فعال سیاسی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - سعید مدنی، فعال سیاسی و عضو شورای فعالان ملی مذهبی ‌شنبه شب بازداشت شده است.
به گزارش وبسایت ندای سبز آزادی، دکتر سعید مدنی و همسرش در خیابان بازداشت شده و نیروهای امنیتی آنگاه همراه با ایشان به منزل شخصی‌شان مراجعت کرده و برای چند ساعت خانه مورد بازرسی قرار می‌دهند که در پی این تفتیش برخی وسایل شخصی نامبرده را ضبط می‌کنند.
نیروهای امنیتی آنگاه به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، و دفتر این پژوهشگر اجتماعی رفته، آنجا را نیز مورد بازرسی قرار می‌دهند و سپس وی را به زندان اوین منتقل می‌نمایند.
این پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، از نزدیکان مهندس عزت الله سحابی و عضو شورای سردبیری ماهنامه ایران فردا، و چند سال سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی بوده است.
دکتر مدنی ازجمله بازداشت شدگان ملی مذهبی در بازداشت گروهی اسفند ۱۳۷۹ بود. وی پس از تحمل ۵ ماه حبس در سلول انفرادی و بعد‌تر حدود ۷ ماه حبس، به قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی با اعمال فشار بر مقام‌های دانشگاه در ماه‌های گذشته، مانع از تدریس وی شده بودند.



هرانا؛ محکومیت مجدد جواد لاری، زندانی سیاسی به اعدام

خبرگزاری هرانا - قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران که پیش‌تر رای به اعدام جواد لاری داده بود در پی نقض پرونده و ارسال مجدد آن به شعبه مذکور مجددا وی را محارب دانسته و حکم اعدام ایشان را صادر کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران سال گذشته «جواد لاری» از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات (روز قدس) را به اعدام محکوم کرده بود اما این حکم اخیرا پس از بررسی از سوی قاضی نیازی در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور نقض شده و جهت رسیدگی مجددا به شعبه ۱۵ ارجاع شده بود.
قاضی صلواتی بر اساس اظهارت کار‌شناسان وزارت اطلاعات و به دلیل سابقه هواداری این زندانی از سازمان مجاهدین خلق در دهه ۶۰ مجددا وی را به اعدام محکوم کرده است.
لازم به ذکر است علوی بازجوی ویژه زندانیان مرتبط با مجاهدین خلق در وزارت اطلاعات در دیدار چندی پیش خود با جواد لاری در بند ۳۵۰ به وی اعلام کرد: «از دهه ۶۰ تاکنون اضافه زندگی کرده و می‌بایست که‌‌ همان زمان اعدام می‌شد.»
علوی همچنین از اجرای حکم اعدام این زندانی در زمانی بسیار نزدیک خبر داده است
جواد لاری که اکنون در دهه ششم عمرش قرار دارد مبتلا به بیماری قلبی است و در ماه‌های اخیر چندین بار در بند ۳۵۰ به دلیل حمله قلبی به بیمارستان اعزام شده است.



میثم نجاتی، فعال کارگری، بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - میثم نجاتی عارف، دانشجوی دانشگاه آزاد و فعال کارگری، روز سه شنبه ۱۳ دی ماه، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده است.
میثم نجاتی، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد کرج و فعال کارگری شرکت سایپا، بعد از ظهر سه شنبه هفته گذشته، زمان خروج از کارخانه و عزیمت به دانشگاه، توسط چند تن از ماموران امنیتی که در حراست کارخانه وی را با بلندگو احضار کرده بودند، دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل می شود.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این در حالی است که ماموران امنیتی ساعاتی بعد از دستگیری میثم نجاتی عارف، وی را با دستبند و جهت بازرسی به منزلش برده‌ و ضمن توهین و اهانت به خانواده وی، کامپیوتر و بخشی از وسایل این دانشجو و فعال کارگری را ضبط کرده و با وی به بازداشتگاه منتقل کردند.
از دلیل دستگیری، محل بازداشت و سرنوشت این فعال کارگری خبری منتشر نشده و پیگیری های خانواده وی در مراجعه به دادگاه انقلاب و مراکز انتظامی، بی نتیجه بوده است.
لازم به ذکر است که این دانشجوی دانشگاه آزاد، در جریان حوادث بعد از انتخابات نیز، به مدت دو هفته بازداشت و سپس آزاد شده بود.





خانواده وحید اصغری: امیدمان به لغو حکم اعدام در دیوان عالی است

وحید اصغری فعال سایبری ودانشجوی مقطع کارشناسی انفورماتیک در دانشگاه هند طی هفته گذشته با صدور حکم اعدام از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مواجه شده است. این حکم در حالی صادر شده است که اصغری نزدیک به چهار سال در بازداشت موقت بوده است.
وحید اصغری متهم ردیف اول سناریویی است که سپاه پاسدران انقلاب اسلامی از آن به عنوان «شبکه ارائه محتوای مستهجن ضد دینی و ضد انقلابی» یاد کرده بود.
خانواده وحید اصغری با تأیید این خبر به «خانه حقوق بشر ایران» گفتند که این حکم با «سخت‌گیری بیش‌از حد» صادر شده است ، اما «ما امید داریم که این حکم اعدام در دیوان عالی کشور لغو شود. با نتیجه و رای دیوان عالی کشور به نسبت به این حکم سخت‌گیرانه امید داریم.
یکی از اعضای خانواده وحید اصغری به «خانه»ی ما گفت: «حکم اعدام وحید  چهارشبنه گذشته  در تاریخ هفتم دی ماه صادر شده است و ما و وکلای وحید به حکم صادر شده اعتراض کرده‌ایم تا ببینیم نتیجه به کجا می‌رسید. اما امیدواریم این حکم اعدام در دیوان عالی کشور لغو شود.»
وی در مورد اتهامات و مبنای صدور این حکم گفت: «محاربه و ارتباط با منافقین و راه‌اندازی سایت‌های مستهجن و… اتهامات زیادی داشته است. اتهاماتی که به نظر من بزرگ‌نمایی شده  و نسبت به وحید سختگیری شده است. همان‌طور که گفتم امیدواریم که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شود. ما تلاش می‌کنیم که از طریق مجراهای قانونی و داخلی این حکم را لغو کنیم. با توجه به پرونده وحید این حکم بسیار سختگیرانه بوده است و به همین دلیل هم فکر نمی‌کنم تأیید هم بشود.»
اصغری به مدت‌ها پس از دستگیری در سلول‌های انفرادی و تحت شکنجه برای اعترافات اجباری و پذیرش اتهامات مختلف از جمله «مدیر بزرگترین مجموعه از سایت‌های مستهجن فارسی‌زبان در اینترنت» قرار گرفته بود.
وی در خصوص بازداشت اولیه وحید اصغری گفت: «وحید هم اکنون ۲۵ سال دارد و زمانی که دستگیر شد ۲۱ سال داشت. در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ زمانی که وحید قصد داشت برای ارائه پایان‌نامه و فارغ التحصیلی‌اش به هند بازگردد در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. ابتدای دستگیری اتهامی که به او زده بودند داشتن مواد مخدر اعلام شده بود، این اتهاماتی که در حال حاضر روی پرونده هست و مبنای حکم اعدام قرار گرفته در زمان بازداشت اصلا مطرح نبود. اتهامات که ما از آن اصلا سر در نیاوردیم. عمدتا هم مربوط به جرائم اینترنتی هم بودند. حتا بعد از بازداشت برادر وحید هم برای یک هفته بازداشت شده بود و سپس با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.»
وی در خصوص این‌که خانواده وحید اصغری تاکنون چه اقداماتی برای آزادی وی انجام داده‌اند گفت: «در طول چهار سال گذشته ما بارها به مراجع مختلف قضایی مراجعه کرده‌ایم و نامه‌های متعددی به مسئولین کشوری و قضایی نوشته‌ایم، حالا هم که این حکم صادر شده باز هم قصد داریم که برای ریاست قوه قضاییه و دیگر کسانی که در داخل ایران می‌توانند کاری کنند نامه بنویسیم و درخواست  کمک کنیم. ما فکر می‌کنیم که اگر مجازاتی هم باشد دیگر همین چهار سال زندان و بازداشت موقت کافی است چیزی بیش‌تر از این بسیار سخت‌گیرانه خواهد بود.»
وی در مورد شرایط زندان وحید اصغری به خبرنگار «خانه حقوق بشر ایران» گفت: «وحید که ابتدا یک سال و نیم در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر می‌برد و بعد از آن به بند عمومی منتقل شد. الان هم وحید نزدیک به یک سال است که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد و به صورت هفتگی او را ملاقات می‌کنیم. مشکلی از بابت وضعیت جسمی هم ندارد و شرایط خوبی نسبت به گذشته دارد.»
وحید اصغری  در ٢۵ آذر ماه ١٣٨٨  طی نامه‌ای به رئیس شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی شرح کاملی از فشارها و شکنجه‌های متحمل شده را بیان کرده است. وی در بخشی از این نامه گفته بود که، «با چشم بند و دست بند …. و مرا شدیدا به چوب بسته و به ـ حالت ـ کاسه سر و به سمت پائین آویزان کردند با طناب و دستبند و شلاق و سیلی می زدند….. ضربه زدن به شکم و پهلو با پنجه بوکس و گذاشتن چاقو زیر گلویم و روی رگ دستم و تهدید به قتل و تجاوز جنسی چند نفره به من به زور هر چه می خواستند را تلقین می کردند وبا وعده و اجبار از من اعتراف غیر واقعی و کذب و امضا و اثر انگشت و نوار مصاحبه ی ویدئویی جعلی بارها گرفتند…..در حالی که من فقط متهم بودم.»
اصغری تفهیم موارد اتهام خود را نیز چنین توضیح داده بود «بارها آنان سایت هایی که متعلق به دیگران است به من به کذب نسبت داده اند در حالیکه که بنده در تولید و تهیه ی آن ها هیچ اختیار و دخالتی نداشته ام و در ویدئو های زیر شکنجه وا دارم کرده اند تا – را جاسوس اسرائیل بنامم و حسین درخشان را جاسوس وزارت اطلاعات ایران و سیا! به خاطر دریافت عکس های تمسخر رهبر و سران نظام وامامان شیعه در ایمیلم به اجبار و اتفاقی اتهامات توهین به امامان و توهین به رهبری و تشویش اذهان عمومی در بارجویی ها به من بستند در حالیکه دریافت آن ایمیل ها به اختیار خودم نبوده است به خاطر آگهی های گوگل و استراتژیست گوگل بودن و دریافت پول از آن موسسه ی عظیم فناوری جستجو، اتهام تحصیل مال نا مشروع به بنده زده اند!»
مجتبی سمیع‌نژاد
خانه حقوق بشر ایران