۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

نیروهای خودسر در پی حمله به منزل کروبی به جان یک زن تعرض کردند

خبرگزاری هرانا - گفته می شود در حین حمله ی شب گذشته ی نیروهای خودسر به منزل مهدی کروبی، به جان یک زن تعرض شده است.
بر اساس گزارش مننشر شده از سوی سایت رسمی حزب اعتماد ملی، نیروهای مذکور با حمله به یک زن او را به شدت کتک زدند و حتی چادر وی را از سرش کشیدند.
این زن که گفته می شود مورد آسیب جدی بر اثر ضرب و شتم قرار گرفته، در شب احیا که مسلمانان در آن مراسم ویژه ی مذهبی به پا می کنند، چادر از سرش کشیده شده است.
به گفته ی شاهدان عینی همسر این زن نیز که جهت دفاع از وی بر آمده با ضرب و شتم شدید از طرف یکی از نیروهای یگان ویژه مصدوم می شود.
یگان ویژه علی رغم حضور در صحنه مانع این درگیری و تعرض نشده و این زن و شوهر که از خانواده ی شهدای جنگ ایران و عراق نیز می باشند را دستگیر و داخل یک ون محبوس کردند.
با توجه به این گزارش گویا جرم این زن استفاده از تلفن همراه بوده است!
از سوی دیگر کماکان بیش از دویست نفر از شبه بسیجیان و لباس شخصی‌ها منطقه سکونت مهدی کروبی را در محاصره ی خود قرار داده اند.
حسین کروبی، فرزند بزرگ مهدی کروبی با بیان این مطلب به جرس گفت: از دیشب تا به حال هر جای سالمی هم که برای خانه مانده بود، خراب کردند. چند کابل تلفن که ندیده بودند را درآوردند و هر جا را که دستشان می‌رسید، تخریب کردند.
وی با بیان این که شب گذشته به دلیل شلیک، لوله آب ترکیده و مجبور به بستن آب شده بودند، گفت: فقط آب و برق‌مان را کامل قطع کنند.
حسین کروبی، درباره وضعیت یاری سرتیم محافظان کروبی که شب گذشته به بیمارستان منتقل شد، اظهار کرد: خبر جدیدی از وضعیت‌اش ندارم، فقط می‌دانم از ناحیه چشم و سر و دنده‌ها دچار آسیب‌دیدگی شدید است.


جو شدید امنیتی در خیابان‌های تهران

خبرگزاری هرانا - اخبار رسیده از تهران حاکی است که حضور نیروهای امنیتی از ابتدای خیابان مفتح (تقاطع مطهری) به وضوح احساس می‌شود و در مترو نیز سربازهایی با باتوم مشاهده می‌شود.
در ضلع شمالی میدان هفت تیر نیروهای لباس شخصی به صورت مشخصی حاضر شده‌اند و همینطور نیروهای ضد شورش نیز به تعداد زیادی در داخل میدان و چهار طرف آن دیده می شوند.
به گزارش جرس، هم چنین تعداد زیادی نیروهای انتظامی در خیابان های منتهی به میدان انقلاب حضور دارند.

گرچه حضور مردم معترض به دلیل جو شدید امنیتی به وضوح دیده نمی‌شود اما در داخل ون های نیروی انتظامی در کنار میدان هفتم تیر چند نفر بازداشت شده بودند که همان‌جا فرم مشخصات افراد دستگیر شده را تکمیل می کردند.
این گزارش ها حاکی است که مرد جوانی که روبان سبز به سر بسته بود در ضلع شرقی میدان دستگیر و تحویل نیروهای امنیتی شد.
شایان ذکر است که طی روزهای گذشته عموما و شب گذشته خصوصا، حملاتی به منزل مهدی کروبی به منظورت ممانعت از حضور وی در مراسم روز قدس صورت گرفته است.

 

 استقرار یگان ویژه و ادامه ی تجمع ها در مقابل منزل کروبی در صبح جمعه


خبرگزاری هرانا - پس از آنکه  پنجشنبه شب "مهاجمان به سوی خانه مهدی کروبی تیراندازی کرده و در  ورودی منزل وی را به آتش کشیدند"،  گفته می شود نیروهای یگان ویژه در محل حاضر شده اند و مهدی کروبی در پیامی اعلام کرد "تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه" نخواهد آمد با این حال از ساعت 8 صبخ جمعه نیز تعدادی از نیروهای بسیج مجددا به تجمع در برابر خانه ی کروبی پرداخته اند.
گفته می شود افرادی که صبح جمعه تجمع کرده اند تعداد کثیری دارند و با تجمع در مقابل در منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم "دعای زیارت عاشورا" کردند تا مانع از خروج مهدی کروبی از منزل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس شوند.
در همین راستا از شب گذشته تاکنون خطوط تلفن ساختمان محل سکونت مهدی کروبی قطع شده است و عملا ارتباط تلفنی با وی مقدور نیست.
سحام نیوز که اخبار لحظه به لحظه ی حمله به منزل کروبی را پوشش می دهد در تازه ترین خبرهایش از ورود بیش از بیست موتورسوار و محاصره کامل منزل کروبی که آغاز گر دور جدیدی از حملات است، خبر داد.
مهدی کروبی، در پیامی که در اولین ساعات بامداد جمعه منتشر شده، با تاکید بر حفظ جان و امنیت مردم، از هواداران خود خواسته است که از حرکت به سوی منزل وی خودداری کنند.

مهدی کروبی خطاب به مردم گفت: "در این شب مبارک، آنچه را که خداوند برایم مقدر کرده باشد با تمام وجود پذیرایم و تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد."
آقای کروبی در پی اصرار محافظانش، ساختمان محل سکونتش را ترک نکرده است.
مهدی کروبی هم چنین از همه همسایگان و عزیزانی که دراین پنج شب مورد آزار و اذیت قرار گرفتند پوزش خواسته و طلب بخشش کرد.
در همین حال حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، درباره آخرین وضعیت محل زندگی خانواده کروبی و هم چنین موقعیت مهاجمان به رادیو فردا گفت: "این آقایان اراذل و اوباش و این غداره‌بندها و چاقوکش‌ها به سر کوچه رفتند و فعلاعزاداری می‌کنند و نیروهای انتظامی و یگان ویژه در کوچه و جلوی خانه مستقر شدند."

حسین کروبی افزود: "ظاهر قضیه این است که مهاجمان فعلا عقب رفته‌اند و سکوتی در محل حاکم است."

فرزند مهدی کروبی در ادامه  گفت: کل برق منطقه را قطع کرده‌اند و آب منزل نیز قطع شده است.
حسین کروبی شمار حمله‌کنندگان به منزل مهدی کروبی را بیش از صد نفر برآورد کرد و گفت شماری از آنها ظاهرا محل را ترک کرده‌اند.

حسین کروبی تصریح کرد که اگر اقدامات محافظان مهدی کروبی نبود احتمال آسیب رسیدن به خانواده کروبی وجود داشت.

وی حال خانواده کروبی را مناسب توصیف کرد و گفت مهدی کروبی برای همسایه‌ها ابراز نگرانی کرده است.

حسین کروبی حمله مهاجمان را به "کودتا علیه یک خانه" و علیه "یک پیرمرد" توصیف کرد و گفت: "فکر می‌کنم، می‌خواهند درباره آقای کروبی تصمیم‌گیری بکنند، و زمینه آن را امشب (پنجشنبه) می‌خواستند فراهم کنند."

حسین کروبی تصریح کرد: "این تهاجم کاملا از طرف بالا حساب شده بود و این کار، یک کار ساده‌ای نبود؛ اینکه وارد محله‌ای بشوند، و این قدر با خشونت رفتار کنند، تیراندازی کنند، گاز اشک‌آور به خانه بزنند و این قدر با خشونت رفتار کنند، قاعدتا یک برنامه‌ای برای آقای کروبی دارند."

حسین کروبی هم چنین گفت که سرتیم مهدی کروبی که برای مذاکره با مهاجمان رفته بود تا از آنها بخواهد به سوی خانه تیراندازی نکنند، توسط مهاجمان مورد ضرب وشتم قرار گرفت و بیهوش و خلع سلاح شده و به بیمارستان انتقال یافت.

فرزند مهدی کروبی، شامگاه پنجشنبه پیش از آخرین مصاحبه خود با رادیو فردا، از ادامه محاصره خانواده کروبی خبر داده بود و گفته بود مهاجمان با تیراندازی به سوی خانه، ورودی به مجتمع را به آتش کشیده و به دنبال هجوم به داخل خانه بودند که با مقاومت محافظان روبرو شدند.
حسین کروبی در این مصاحبه از محاصره کامل منزل گفته بود و شرایط را به "صحرای کربلا" و "فلسطین اشغالی" تشبیه کرده بود.
گفتنی است برخی سایت های خبری نیز گزارش داده اند که بر اثر این درگیری ها به غیر از سر تیم محافظان مهدی کروبی، چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

ادامه ی حمله به منزل مهدی کروبی و انتقال سرتیم محافظان وی به بیمارستان

خبرگزاری هرانا - در پی ادامه ی حمله ی نیروهای مسلح بسیج و لباس شخصی به منزل مهدی کروبی، آقای یاری سرتیم محافظان وی به بیمارستان منتقل شد.
سر تیم محافظان کروبی که برای صحبت با مهاجمین به سمت آنان رفته بود، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت به حالت اغما فرو رفت و همراهان وی، به سرعت به بیمارستان منتقلش نمودند.
بر اساس گزارش تکمیلی سایت سحام نیوز در مورد حمله نیروهای خودسر به منزل کروبی در آستانه ی روز قدس، افراد مهاجم ضمن تیر اندازی به ساختمان، اقدام به قطع کردن تمامی چراغ های خیابان کرده اند.
منزل مهدی کروبی تا لحظه ی تنظیم خبر هم چنان در محاصره ی این نیروهای مهاجم است.
گفته می شود آن ها در اقدامی دیگر لوله های انتقال آب را تخریب کردند و موجب قطعی آب شده اند.
هم چنین به گزارش جرس فرزند مهدی کروبی با تایید اخبار منتشر شده در این رابطه گفت: مهاجمان به اسلحه سرد و گرم و مواد آتش زا مسلحند و خطر جدی نسبت به جان آقای کروبی وجود دارد در حالی که نیروی انتطامی با وجود تماس های مکرر تا کنون از حاضر شدن در صحنه خودداری نموده است.
در همین لحظات شیخ مهدی کروبی درباره یورش مسلحانه به منزلش آرام و با متانت به خانواده و نزدیکان و محافظانش گفته بود که محکم باشند و نگران نباشند. اینگونه مسائل ایشان را نسبت به راه و هدفی که برگزیرند مقام تر و راسخ تر میکند.
محمد تقی کروبی در این گفتگو که در میان صدای تیراندازی تاکید کرد که اینجا وضعیت جنگی حاکم است و نیروهای بسیج و لباس شخصی ها به ساختمان حمله کردند. تلفن ما در میان هیاهوی بیرون قطع شد.‬
پس از قطعی این تماس، حسین کروبی، دیگر فرزند مهدی کروبی، با بیان این که "اینجا فلسطین شده است"، گفت: دارند به شیشه های خانه شلیک می‌کنند. محافظ‌ ها هم مجبور به تیراندازی شدند. اینجا واقعا فلسطین شده."
در هنگام این گفت و گو، لحظه ای صدای فریادها و تیراندازی قطع نشد و حسین کروبی که بیش از این امکان صحبت نداشت تنها اضافه کرد: گاز اشک آور انداختند داخل خانه، معلوم نیست چه می خواهند و چه کار دارند می کنند.
نیروهای محاصره کننده منزل کروبی پس از شکستن در منزل اقدام به ورود به ساختمان کردند. به گفته حسین کروبی این افراد در شب قدر با هدف ایجاد رعب و وحشت اقدام به این کار کردند.
با این حال نیروهای انتظامی به رغم حضور در صحنه تاکنون اقدامی نکردند.
در پی حمله شب گذشته این افراد، فاطمه کروبی در نامه ای به آقای خامنه ای گفته بود که اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقفند چه ارتباطی با حق زیستن خانواده ما دارد؟

 

حمله به منزل مهدی کروبی با پرتاب کوکتل مولوتف

 خبرگزاری هرانا - دقایقی پیش نیروهای لباس شخصی و بسیج با پرتاب کوکتل مولوتف به منزل مهدی کروبی حمله کردند.

بر اساس گزارش سایت رسمی حزب اعتماد ملی نیروهای محافظ آقای کروبی به دلیل حفاظت از جان وی، مجبور به تیراندازی هوایی شدند.
گفته می شود مهاجمان درب منزل را نیز شکسته و اقدام به ورود به ساختمان کردند.
در پی نامه اعتراض آمیز فاطمه کروبی به آیت الله خامنه ای و هم چنین ترس از حضور مهدی کروبی در راهپیمایی روز قدس، از شب گذشته تاکنون حملات به منزل این نامزد معترض در دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، تشدید شده است.
بر اساس برخی گزارش ها نیروهای انتظامی علی‌رغم حضور در صحنه تاکنون اقدامی نکرده‌اند.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

تصاویر منتشر شده از سوی وب سایت سحام نیوز:

 

191 نفر در شيراز به جرم روزه خواري بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - رئيس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي استان فارس گفت: با اجراي طرح برخورد با روزه‌خواران 191 نفر از شهروندان در سطح شيراز دستگير و با قرار كيفرخواست به دادگاه معرفي شدند.

به گزارش فارس، احمد رحمانيان افزود: محور اصلي طرح برخورد با روزه‌خواران در ماه رمضان، پيشگيري از هنجارشكني است.

وي گفت: معاونت نظارت و بازرسي دادسراي شيراز طرح برخورد با روزه‌خواران را در راستاي احياي امر به معروف و نهي از منكر، احترام به شعائر اسلامي و تأمين امنيت شهروندان در شيراز به اجرا درآورد.

رحمانيان ادامه داد: در اجراي اين طرح از توان بالقوه دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي استفاده شده است و 11 دستگاه انتظامي، قضايي، فرهنگي و اجتماعي فعاليت داشته‌اند.

رحمانیان مدعی شده است که نیروهایی که شهروندان را شناسایی می کند انتظامی نبوده و "از بین مردم" هستند.

رحمانيان اظهار داشت: 200 صنف در ماه رمضان از ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي تذكر كتبي دريافت كرده و به اين ستاد تعهد داده‌اند.
در همین راستا جواد تقوي، معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان کل کشور، چند روز قبل در گفتگو با ايسنا در مورد آخرين آمار بازرسي در ماه رمضان گفته بود: "طي مدت 30 روزه طرح رمضان، حدود 750 هزار مورد بازرسي از واحدهاي مختلف خرد، كلان و متوسط صورت گرفته كه از مجموعه اين بازرسي‌ها 65 هزار پرونده به ارزش ريالي 95 ميليارد ريال تشكيل شده است و اين پرونده‌هاي تشكيل شده به تعزيرات خواهند رفت."

 

محسن بیک وند از قربانیان شکنجه در زندان به قتل رسید

خبرگزاری هرانا - محسن بیک وند، یکی از زندانیان عادی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، سه شنبه شب، مورخ نهم شهریورماه، در زندان به قتل رسید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محسن بیک وند که بارها توسط ماموران زندان مورد شکنجه های سخت قرار گرفته بود، در بند 6، سالن 16 زندان رجایی شهر کرج به قتل رسیده است.
محسن بیک وند، اواسط خردادماه سال جاری به سلول انفرادی بند یک زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.
گفتنی است زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر معتقدند که دستور قتل این زندانی توسط مسئولین زندان صادر شده است و قتل زندانیان معترض توسط زندانیان دیگر به صورت سازمان یافته و از سوی مسئولین زندان هدایت می شود.
خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در خردادماه سال جاری اقدام به پخش فیلمی از شکجه ی این زندانی از درون زندان نموده بود که بر اساس این سند، مسئولان به دلیل شکنجه های سخت هردو پای این زندانی را شکسته، دستانش را به طور موقت از کار انداخته و بدنش را سوزانده بودند.
تصاویر مستند زیر اسنادی است که در خرداد ماه سالجاری از سوی خبرگزاری هرانا منتشر شد که در آن محسن بیک وند و سایر زندانیان از وجود ضرب و شتم و شکنجه و بدرفتاری زندانبانان در زندان  شکایت می کنند.