۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

گزارشات تصویری از اعتراضات ایرانیان در خارج از کشور



گوتنبرگ سوئد: گزارش تصویری از تظاهرات ۲۲ خرداد

اخبار روز: 










آمستردام: گزارش تصویری از تظاهرات ۲۲ خرداد

اخبار روز: 









هامبورگ: گزارش و عکس از تظاهرات ۲۲ خرداد
عکس ها از شهلا بهاردوست

اخبار روز: 


اخبار روز - گزارش دریافتی: روز شنبه برابر با ۱۲ ژوئن ۲۰۱۰ تظاهراتی در شهر هامبورگ آلمان برپا گردید. این تظاهرات به مناسبت سالگرد قیام میلیونی مردم در تهران و سایر شهرها در خرداد ۸۸ بر پا شد، اعتراضاتی که در
واقع فوران خشم ۳۰ سالهٔ مردم ایران علیه جمهوری اسلامی بود و جلوه‌های شکوهمندی از اراده و شجاعت در به میدان آمدن میلیونها انسان برای تحقق خواسته‌هایشان و عقب راندن یک رژیم سرکوبگر و جنایتکار را به نمایش گذشت.

این تظاهرات و راهپیمایی به فراخون گروه ۲۲ خرداد هامبورگ سازمان داده شده بود، راهپیمایان با حرکت از اطراف دانشگاه هامبورگ به سمت راه آهن مرکزی شهر و با عبور از مراکز، خیابانهای مهم و پر تجمع شهر و در نهایت تجمع در محوطهٔ راه آهن مرکزی هامبورگ به راهپیمایی خود خاتمه دادند. در طول مسیر حرکت شعارهایی به زبان آلمانی و فارسی (بیشتر به زبان آلمانی) با تاکید بر حمایت از حقوق اولیه مردم چون دموکراسی و آزادی برای مردم ایران، آزادی برای کلیه زندانیان سیاسی کشور، لزوم آزادی مطبوعات، اندیشه و عقاید متنوع سیاسی، و اتحاد همه جانبه از طرف کلیه مردم آزدیخواه دنیا در حمایت از جنبش آزادیخواهی مردم ایران از زبان سازمان دهندگان تظاهرات و شرکت کنندگان داده شد، و هم آوایی با سرود یار دبستانی بار‌ها در حمایت از دانشجویان آزادیخواه کشور فضای شهر هامبورگ را جلوه‌ای خاص بخشید.



با تجمع در محوطهٔ راه آهن مرکزی شهر جمعی از تظاهرکنندگان در حمایت از مبارزات مردم ایران و خصوصا همصدایی با شعار‌های شبانه مردم تهران از فراز بامهای شهر در شب گذشته، شروع به سر دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر جمهوری اسلامی، زنده باد آزادی و برابری، مرگ بر اصل ولایت فقیه و زندانی سیاسی آزاد باید گردد نمودند، در ادامه مراسم با پخش موزیک، اهدای یک تابلوی هنری از مبارزات میلیونی مردم آزادیخواه ایران در سال ۸۸، به شهرداری هامبورگ برای نصب در تالار شهرداری شهر هامبورگ و سخنرانی‌ نمایندهٔ شهرداری و تنی چند از اعضای فعال سیاسی و اجتمأعی شهر هامبورگ در حمایت از مبارزات مردم ایران ادامه یافت. در پایان این تظاهرات و راهپیمایی با پخش سرود "ای ایران" و تشکر سازمان دهندگان تظاهرات از کلیه شرکت کنندگان اعم از چپ تا راست به پایان رسید.



این راهپیمایی و تظاهرات بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و شرکت کنندگان آنرا ایرانیان شهرهای هامبورگ و اطراف، جمعی از دانشجویان آلمانی، حامیان جنبش سبز، گروه‌های دانشجویان ۲۲خرداد هامبورگ و افرادی از شهرهای اطراف، انجمن حقوق بشر و دموکراسی هامبورگ، جمعیت مادران ایرانی‌ شهر هامبورگ، حزب کمونیست کارگری و سازمانهای طرفدار پرچم شیر و خورشید (احزاب سلطنت طلب) و دیگر سازمانها با جمعیتی در حدود ۱۰۰۰ نفر در بر گرفت.


این آکسیون اعتراضی نماد زیبایی بود از اتحاد ایرانیان و دیگر مردم آزاده خارج کشور در حمایت از مبارزات شجاعانه مردم ایران، که از پیوندی عمیق بین مبارزات ایرانیان داخل و خارج کشور حکایت دارد و طلوع صبح آزادی در آینده‌ای نزدیک را نوید میدهد.




کلن: گزارش تصویری از تظاهرات ۲۲ خرداد
عکس ها از تونیا ولی اوغلی

اخبار روز: 

















کپنهاگ: گزارش تصویری از تظاهرات ۲۲ خرداد در برابر سفارت جمهوری اسلامی

اخبار روز: 










پاریس: گزارش و تصویر از تظاهرات ۲۲ خرداد

اخبار روز:


اخبار روز - گزارش دریافتی: صدها تن از ایرانیان مقیم پاریس روز شنبه ۲۲خرداد ماه مصادف با ۱۲ ژوئن در اولین سالگرد کودتای انتخاباتی در میدان صلح پاریس تجمع اعتراضی بر پا کردند.
در این تجمع اعتراضی که از ساعت ۲ بعدازظهر با حضورجریانات مختلف سیاسی برگزار گردید برخی از شخصیتهای سیاسی فرانسوی از جمله نماینده جنبش آزادیخواه فرانسه، رئیس بخش بین المللی حزب کمونیست فرانسه و معاون شهرداری پاریس با ایراد سخنانی سرکوب مردم و نقض حقوق بشر در ایران را محکوم و از جنبش اعتراضی مردم ایران حمایت نمودند.

در ادامه عبدالکریم لاهیجی فعال حقوق بشری طی سخنانی به نقض آشکار، گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در ایران اشاره نمود.  

شیرین عبادی دریافت کننده جایزه صلح نوبل نیز در اظهاراتی ضمن اشاره به اجرای حکم ناعادلانه اعدام ۵ تن از فعالان سیاسی که اخیرا در زندان اوین تهران به اجرا درآمد از تشدید نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران خبر داد.

عبادی در سخنان خود با اشاره به تحویل ندادن جنازه اعدام شدگان از سوی نهادهای امنیتی گفت:"آیا دولتی که حتی از جنازه منتقد خود می ترسد قوی است؟"
وی در بخش دیگری از اظهاراتش از راه اندازی کمپین دفاع از زندانیان ایرانی خبر داد و از همه حامیان حقوق بشر خواست که با این کمپین همکاری نمایند.               

گفتنیست در حاشیه این تجمع که در پی فراخوان کمیته ضد سرکوب ایرانیان در پاریس تشکیل شده بود برگزار کنندگان این تجمع با احضار پلیس فرانسه ازپیوستن جمعی از شرکت کنندگان که قصد داشتند با نمادهای خود در این تجمع شرکت کنند ممانعت به عمل آوردند که به دنبال اعتراض اکثریت شرکت کنندگان آنان نیز توانستند به جمعیت تظاهر کنندگان بپیوندند.