۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

آخرین گزارشها از 22 خرداد



يونس رستمی عضو جبهه ملی بازداشت شد
خبرگزاری هرانا
 يونس رستمی روز 19 خرداد بازداشت شده است.
 به گزارش دفتر مردمداری جبهه ملی، آقای یونس رستمی مسئول شاخه سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران در شهرستان آبدانان، روز چهارشنبه ۱۹ خرداد توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد و به زندان ایلام انتقال داده شد
هیچگونه خبری از وضعیت آقای رستمی بدست نیامده است.

کوروش جنتی بازداشت شد
خبرگزاری هرانا
 کوروش جنتی، دانشجوی ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، صبح روز گذشته، شنبه ۲۲ خرداد، پس از احضار به حراست دانشگاه، بازداشت شد.
نیروهای امنیتی، پس از بازداشت جنتی، به منزل پدری وی رفته و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی کرده‌اند.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، تا این لحظه هیچ اطلاعی از محل نگهداری و علت بازداشت این فعال دانشجویی در دست نیست.
پیش از این، کوروش جنتی، طی احکام جداگانه به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.


بازداشت سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی دو فعال دانشجویی
خبرگزاری هرانا
در جریان اعتراضات روز گذشته دو فعال دانشجویی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، سعید فدایی اصل و فرنوش رزقی از فعالان دانشجویی روز گذشته در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
گفتنی است، تلاش خانواده دو بازداشت شده برای پیگیری وضعیت ایشان تا کنون به جایی نرسیده است و مسئولین و ارگان های مختلف از پاسخ شفاف به خانواده ها خودداری می کنند.


بازداشت بیش از ششصد مرد و سیصد زن در پی اعتراضات روز گذشته
خبرگزاری هرانا
در پی اعتراضات مردمی در اولین سالگرد اعتراض به نتایج دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، بیش از 900 تن از شهروندان بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دستکم 300 تن از این افراد بازداشتی را زنان تشکیل می دهند و خانواده های بازداشت شدگان از چگونگی وضعیت عزیزانشان بی اطلاع اند.
این روند تا جایی است که نیروهای امنیتی با بستن تقاطع خیابان "شهدای ژاندارمری" و "کارگر جنوبی" برای ممانعت از تجمع خانواده ها در مقابل "ستاد فرماندهی تهران بزرگ" ممانعت به عمل آورده اند.
گفتنی است تا کنون دست کم مشخصات 15 تن از زنان بازداشتی که کارت شناسایی به همراه نداشتند به خانواده ها اعلام شده و از ایشان خواسته شده که مدارک شناسایی این افراد را تحویل دهند.
مسئولان به خانواده ی مردان بازداشت شده نیز گفته اند که از فردا برای پیگیری وضعیت عزیزانشان باید به "پلیس امنیت" مراجعه کنند.
شایان ذکر است در ساعت 2 بامداد 23 خرداد ماه، سی تن از بازداشت شدگان که همگی در ردیف سنی 20-25 سال بودند به وسیله ی یک ون به میدان انقلاب منتقل و در آن جا رها شدند.



آزادی 90 بازداشتی / انتقال ده ها بازداشتی به مکان نامعلوم
خبرگزاری هرانا
شب گذشته 60 تن از زنان و 30 تن از مردان بازداشت شده توسط پلیس پیشگیری آزاد و ده ها بازداشتی به بازداشتگاه نامعلوم منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در ساعت 3 بامداد امروز 60 تن از زنان بازداشتی پس از شناسایی و ثبت هویت توسط پلیس پیشگیری آزاد شدند و ده ها بازداشتی در ساعت 3:30 بامداد در سه دستگاه اتومبیل "ون" به بازداشتگاه نامعلومی منتقل شدند.
شاهدان عینی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کردند که بازداشت شدگان پس از ثبت هویت و تشکیل پرونده به بازداشتگاه وزرا و یا زندان اوین منتقل شده اند.
گفتنی است در ساعت 2 بامداد شب گذشته 30 تن از بازداشت شدگان روز گذشته با دو دستگاه خودرو "ون" از بازداشتگاه نامعلومی به میدان انقلاب منتقل و در آنجا آزاد شدند.
شایان ذکر است در تجمعات روز گذشته دست کم 900 نفر توسط نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی بازداشت و به بازداشتگاه های نامعلومی منتقل شدند.