۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

همسر دکتر اکبر کرمی دستگیر شد - دادخواهی مادر دکتر کرمی از وجدان های بیدار


اخبار روز: خانم شیرین فیروزی همسر دکتر اکبر کرمی، پزشک ساکن قم، که هفت ماه پیش بازداشت شد، به دلیل پیگیری وضعیت او دستگیر شده است. مادر دکتر کرمی در نامه ای خطاب به وجدان های بیدار نسبت به بازداشت فرزند و عروسش دادخواهی کرده است:


هوا بس ناجوانمردانه سرد است
آی
دمت گرم و سرت خوش باد
سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای

شیرین فیروزی همسر فرزندم دکتر اکبر کرمی دستگیر شد. شیرین فیروزی که پیشتر تلفنی از سوی ماموران امنیتی استان قم به سکوت و عدم انجام مصاحبه با رسانه های خبری و نیز عدم اطلاع رسانی و پیگیری وضعیت همسرش تهدید شده بود با احضاریه کتبی مواجه می شود وی یکشنبه ٣۰/٣/٨۹ ساعت ۹:٣۰ به دادگاه انقلاب مراجعه می کند که بلافاصله ماموران امنیتی وی را دستگیر می کنند. ماموران امنیتی از وی می خواهند که تعهد کتبی دهد تا دست از پیگیری پرونده همسرش دکتر اکبر کرمی برداشته و در خصوص وضعیت او با شبکه های خبری مصاحبه نکند. خانم فیروزی اعلام می نماید از آنجا که دادخواهی در خصوص وضعیت همسرش حق مسلم شرعی، قانونی و عرفی او و خانواده دکتر کرمی می باشد هرگز حاضر نخواهد شد که از این حق کوتاه بیاید که ماموران امنیتی به وی می گویند روزگار تیره و تاری در انتظار شما، خانواده کرمی می باشد
اکنون اینجانب مادر سالخورده دکتر اکبر کرمی اعلام می دارم هر چقدر که بازداشت هفت ماهه فرزندم غیرقانونی، غیرشرعی و ناجوانمردانه بوده است، بازداشت همسرش شرم آورتر، غیرانسانی تر و ظالمانه تر می باشد.
در این هفت ماهی که پسرم به ناحق در زندان جمهوری اسلامی بوده است همسرش شیرین فیروزی هم برای نوه ی کوچکم مادر بوده و هم پدر اما اکنون که او را نیز بازداشت کرده اند چه کسی باید از دختر هفت ساله ی فرزندم دکتر اکبر کرمی سرپرستی کند؟ نوه ی نازنینم از صبح گریه می کند و می گوید من می خواهم بروم پیش مامان و بابام بگید من رو هم ببرن پیش مامان و بابام.
از کلیه خیر خواهان، مدافعان حقوق بشرو رسانه های آزاد برای نجات فرزندانم استمداد می جویم.
آیا یاری کننده ای هست که این مادر پیر و رنج کشیده و دختر هفت ساله ی فرزندم را یاری کند.
آیا دادرسی هست؟

«مادر سالخورده و دختر هفت ساله زندانیان سیاسی دکتر اکبر کرمی و شیرین فیروزی»