۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران: حق بیمه را از جیب داده‌ایم

خبرگزاری هرانا - کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران، می‌گویند: در 3 سال گذشته دفترچه‌ بیمه‌های خود را با پرداخت هزینه شخصی تمدید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) می‌گوید: در 3سالی که از بحرانی شدن وضع کارخانه می‌گذرد، کارگران با پرداخت سهم هفت درصدی حق بیمه خود نسبت به تمدید دفترچه بیمه‌های خود و ثبت سوابق خود اقدام کرده‌اند. 

به گفته این کارگر، به دلیل توقف فعالیت کارخانه و خودداری کارفرما از پرداخت مطالبات کارگران این سهم هقت درصدی حق با هزینه شخصی و از جیب کارگران پرداخت شده‌است.

وی گفت: در تمامی این مدت کارفرما هیچ اقدامی برای پرداخت سهم 23 درصدی خود انجام نداده‌است.

بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی ایران، ماهانه معادل 30 درصد از حقوق هرکارگر بیمه شده بابت خدمات بیمه‌ای و درمانی در نظر گرفته می‌شود که سهم کارگر و کارفرما به ترتیب 7 و 23 درصد است.

این کارگر همچنین از ادامه پرداخت نشدن مطالبات کارگران این کارخانه خبر داد و گفت: آخرین بار در هفته گذشته 300 هزار تومان از طلب هفت میلیون تومانی هر کارگر بطور علی الحساب پرداخت شد.

وی گفت: با وجود چندین مصویه هیات دولت مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه، بازنشستگی کارگران و از سرگیری تولید در کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران هنوز هیچ تغییری در وضع این کارخانه ایجاد نشده‌است.

کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران با 700 کارگر در استان فارس قرار دارد که درپی واگذاری به بخش خصوصی دچار بحران شده‌است.