۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

مجید سعیدی، عکاس خبری به سه سال زندان محکوم شد

خبرگزاری هرانا - مجید سعیدی، عکاس سرشناس ایرانی که پس از انتخابات بازداشت شده بود به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش بامداد خبر، مجید سعیدی، عکاس مطبوعاتی، دهم تیرماه سال گذشته توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و پس از مدتی در دادگاههای نمایشی بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، شرکت داده شد و چندی بعد به قید وثیقه آزاد گردید.
سعیدی، که سابقه بیست سال عکاسی خبری برای مطبوعات را در کارنامه دارد، با روزنامه‌ها و نشریات داخلی و رسانه‌های بین المللی کار کرده است.
مجید سعیدی می‌گوید: “اگر بنا باشد به قانون احترام گذاشته شود، بیگناهی من ثابت خواهد شد زیرا من کاری به جز انجام وظیفه روزنامه نگاری خودم نکرده ام. من همانطور که همایش انتخاباتی موسوی را پوشش دادم، از همایش احمدی نژاد هم عکس تهیه کردم. چرا من را به جرم عکاسی از موسوی، نه احمدی‌نژاد، محاکمه می‌کنند؟”