۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

بازداشت یکی از اساتید دانشگاه مازندران

خبرگزاری هرانا - بر اساس خبرهای رسیده به منابع آگاه دانشجوئی در استان مازندران، استاد طاهری عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران چند ماهه اخیر را در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده است.
به گزارش دانشجونیوز، طاهری در چند ماه اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود ولی به علت عدم دسترسی به منابع آگاه خبری و همچنین تهدید های نیروهای امنیتی استان مازندران، مدت بازداشت وی در زندان اداره اطلاعات مازندران به اطلاع رسانه ها نرسید. همچنین منابع آگاه گزارش می دهند که این استاد دانشگاه مازندران هم اکنون  دوران بازداشتش را در زندان متی کلای بابل در کنار دانشجویان دربند زندان بابل می گذراند. گفتنی است این استاد دانشگاه دارای سابقه عارضه قلبی می باشد و وضعیت جسمی وی بسیار وخیم گزارش شده است.
پیش از این نیز دکتر علی اکبر سروش و احمد میری از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون بابل و دانشگاه مازندران توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و دوران بازداشت شان را در زندان اداره اطلاعات مازندران و متی کلای بابل سپری کردند.
همچنین گزارش ها از زندان متی کلای بابل حاکی از آن است که 5 دانشجوی دربند زندان بابل دارای وضعیت نامناسب می باشند و در چند روز اخیر از هرگونه تماسی با خانواده های خود محروم شده اند. شنیده ها حاکی از آن است که حال برخی از دانشجویان به علت عدم امکانات بهداشتی نامناسب گزارش شده است.
گفتنی است محسن برزگر، ایمان صدیقی، مشفق سمندری، حسین جلیل نتاج و  نیما نحوی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام  هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت شان در زندان متی کلای بابل هستند