۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

اخطاریه نهایی دادگاه انقلاب اراک برای مصادره منزل پدری عابد توانچه

خبرگزاری هرانا - دادگاه انقلاب اراک در اقدامی غیرقانونی، حکم مصادره منزل پدری عابد توانچه از فعالین دانشجویی طیف چپ را صادر کرده است.
به گزارش دانشجونیوز، دادگاه انقلاب اسلامی اراک بر خلاف قانون تصمیم دارد تا حکم دادگاه بدویِ توانچه که به وی و به وکیل مدافع ابلاغ نشده است را اجرا کند.
پیش ازاین نیز ماموران اداره اطلاعات اراک چند بار برای دستگیری وی به منزل پدریش یورش برده اما موفق به باداشت او نشده بودند. این ماموران تهدید کرده بودند که در صورت عدم مراجعه وی به دادگاه انقلاب منزل گرو گذاشته شده را پلمپ خواهند کرد.
عابد توانچه فعال دانشجویی طیف چپ و از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر است که  دی ماه گذشته از سوی دادگاه انقلاب شهر اراک به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اما دادگاه انقلاب اراک از ابلاغ کتبی حکم خودداری نمود در نتیجه عابد توانچه و وکیل وی دکتر ناصر زرافشان از امضای ابلاغ حکم که به صورت شفاهی و مبهم ابلاغ شده بود خودداری کردند.
قاضی پرونده در اقدامی کاملاً غیرقانونی حکم یک سال حبس تعزیری این فعال دانشجویی را بدون ارسال به دادگاه تجدید نظر برای اجرای حکم به بخش اجرای احکام دادگستری فرستاد. در پی این اقدام غیر قانونی بلافاصله شکایتی از قاضی عمران عزیزی _ قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب _ به دلیل تخلفات گسترده از قانون توسط دکتر زرافشان تنظیم و پرونده قاضی به دادگاه انتظامی قضات فرستاده شد و در دادسرای انتظامی قضات ثبت شده است. اما با فشار اطلاعات شهرستان اراک، دادستانی این شهر حکم را تأیید یافته تلقی نموده و به شدت بر اجرای آن پافشاری می کند.
عدم توقف اجرای حکم قضایی پرونده ای که قاضی آن خود به اتهام  نقض قانون در روند صدور حکم تحت پیگرد قضایی دادسرای انتظامی قضات است جرم دیگری است که مجموعه دادگاه انقلاب روی آن پافشاری می کند. طی این حکم به وثیقه گذار عابد توانچه تا 16 روز دیگر فرصت داده شده است تا او را به اجرای احکام دادگستر تحویل دهد. طی این حکم درصورت عدم مراجعه این فعال دانشجوی به زندان خانه ی پدری وی به نفع دولت مصادره خواهد شد.