۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

ده سال حبس قطعی و تبعید برای شبنم و فرزاد مددزاده

خبرگزاری هرانا - شبنم و فرزاد مددزاده به 10 سال حبس قطعی توام با تبعید محکوم شدند.
در پی اعتراض به حکم صادره توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران مبنی بر 5 سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان رجایی شهر برای نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و 5 سال حبس توام با تبعید به رجایی شهر برای برادر این فعال دانشجویی، شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، شبنم مددزاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم که در یکم اسفند ماه 1387 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود در ششم بهمن ماه 1388 به اتهام واهی محاربه از طریق ارتباط با منافقین محاکمه شد. این فعال دانشجویی که بیش از هفتاد روز را در سلول انفرادی بند 209 گذرانده بود به همراه برادرش تحت شدید ترین فشارها و شکنجه های روانی و فیزیکی برای اعترافات واهی قرار گرفتند اما هیچ یک زیر بار این اتهامات نرفتند.
نهایتا پس از برگزاری شش جلسه دادگاه با حضور بازجوهای وزارت اطلاعات، قاضی مقیسه با داد و بیداد و هتاکی به متهمین، دادگاه را خاتمه داد و شبنم مددزاده را منافق دروغگو خطاب کرد. پیش از این نیز محمد اولیایی فر، وکیل مددزاده ها که خود این روزها در بازداشت به سر می برد، بارها نسبت به برخورد قاضی اعتراض نموده و آن را مغایر با مقررات آیین دادرسی عنوان کرده بود. ریاست شعبه نیز هر بار از ارائه پاسخ به اعتراض مزبور سر باز زده است.
بازجوی شبنم مددزاده بارها در زمان بازجویی عنوان کرده بود که تو را به خاطر خانواده ات بازداشت کرده ایم و تاوان اعمال آن ها را پس می دهی. در رای صادره برای این خواهر وبرادر نیز مبنای جرم متهمین مسائل خانوادگیشان عنوان شده است که طبق آیین دادرسی کیفری و قانون اساسی فاقد وجاهت قانونی و اعتبار حقوقی ست.