۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

بازداشت اکبر آزاد، فعال مدنی آذربایجان


خبرگزاری هرانا - اکبر آزاد نویسنده آذربایجانی و عضو هیات تحریریه ماهنامه های وارلیق و پارپاق روز سه شنبه 4 خرداد 89 در منزل شخصی اش در تهران بازداشت شده است.

ماموران امنیتی ظهر روز سه شنبه با مراجعه به منزل اکبر آزاد در محله کیانشهر تهران این فعال مدنی را بازداشت و اقدام به تفتیش منزل و تهدید خانواده وی نمودند و کامپیوتر، کتاب ها و سایر وسایل شخصی وی را با خود بردند.

به گزارش ساوالان سسی، خانواده این نویسنده آذربایجانی در روزهای گذشته جهت اطلاع از علت دستگیری و اتهامات او به دادسرای امنیت تهران مراجعه کرده اند اما مسئولین قضایی با ممانعت از ورود خانواده به دادسرای امنیت از قبول مسئولیت بازداشت آزاد امتناع می کنند. آقای آزاد از زمان بازداشت تا کنون تماسی با منزل نداشته و این امر موجب نگرانی خانواده از وضعیت سلامتی جسمی وی شده است.

اکبر آزاد عضو هیئت موسس کانون زبان و فرهنگ و از نویسندگان نشریات وارلیق و یارپاق است. وی در ساله ای اخیر بارها بازداشت و به احکام حبس محکوم گردیده است.

سازمان عفو بین الملل و سازمان گزارشگران بدون مرز در سال های گذشته با صدور اطلاعیه هایی بازداشت و فشار بر این روزنامه نگار و نویسنده آذربایجانی را محکوم و خواهان آزادی وی شده بودند.