۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

آنقدر بلند می شوید که وقت تبر می رسد!

انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پیرامون اعتصاب غذای مجید توکلی اطلاعیه ای صادر کرده است که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است.
متن بیانیه ی مذکور به شرح زیر است:
آنقدر بلند می شوید که وقت تبر می رسد!
قصه ی مبارزه ی ایرانیان برای آزادی ریشه ی به عمق تاریخ دیرین استبداد در این سرزمین دارد. دانشگاه در سال های سکوت ، به خواری در چشم و استخوانی در گلوی استبداد تبدیل شده بود. اینک که سال های سکوت تمام شده مورد حمله ی تیغ خشم و دشنه انتقام قرار گرفته است. روحیه ی انتقام جوی سنگ دلان سیه روزی که می پندارند به ضرب خنجر بر گلوی جوانانی چون مجید توکلی می توانند صدای حق خواهی مردم ستم دیده را خاموش کنند؛ در حال ایجاد فاجعه ای است که بدون شک دودش در چشمان ناپاک شان خواهد رفت.
مجید توکلی دانشجوی شجاع پلی تکنیک این نماد ایستادگی جنبش دانشجویی ایران در هفتمین روز اعتصاب غذای خشک دچار خون ریزی معده شده و قدرت تکلم خود را از دست داده است. در مملکتی که تعریف و تمجید و ثناگویی از قدرت حاکم تنها راه ابراز عقیده است؛ شیرمردی همچون مجید توکلی حلاج وار فریاد آزادی خواهی سر داد و با نشانه گرفتن قلب استبداد با سخنانش بر تاریکخانه ای ظلم نور آگاهی تاباند؛ امروز اسیر دست عمله استبداد است و تنها راه رسیدن صدایش را در اعتصاب غذا و مایع گذاشتن از جان خود دیده است.
مجید توکلی در 24 سالگی تقریبا" نهصدمین روز و برای سومین بار در آزاد ترین کشور دنیا و ام القرای جهان اسلام، زندان را تجربه می کند. در حالی که نه آدم کشته ، نه بر کسی تیر کشیده ، نه به کسی تجاوز کرده ، نه معلمی بیگناه را اعدام کرده،  نه رانت خوار است، نه دزد، نه مفسد، نه تروریست، نه رای ملتی را دزدیده ، نه تقلب کرده و نه مدرک تقلبی داشته، نه و نه و هزار نه دیگر. تنها تاوان آزاد اندیشی و مواضع جسورانه ی انتقادی و شرافت تحسین برانگیز خود را می پردازد.
اما خیره سران نودولت بدانید قطعا" در نبرد با مجید توکلی شکست خورده اید که قدرت پوشالی شما را یارای مقابله با اراده ی پولادین مجید نیست که او توکلش به قدرتی است که بسیار عظیم تر از تیغ های آخته شماست. که نزدیک است آن روزی که تیغ هاتان را بر گلوی خود نیز بفشارید.
انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ضمن محکومیت شدید تداوم بازداشت مجید توکلی و انتقال او به سلول انفرادی خوستار احقاق حقوق پایمال شده و برآوردن همه ی خواستهای ایشان است و هشدار می دهد در آستانه ی سالگرد کودتای انتخاباتی و در این ماه پرحادثه ی تاریخی بیش از این بر زخم دانشگاه نمک کینه نپاشید؛ که امروز دانشگاه ها همه ی اوین شده اند و هر دانشجویی مجید توکلی ست؛ به دامان مردم برگردید پیش از آنکه دیر شده باشد، که بی تردید آنچه بر سر مستبدان در طول تاریخ آمده گریبان شما را هم خواهد گرفت.
کابوس ات آشفته تر باد!
باشد که چو از خواب بر آیی
تعبیرش را تدبیری کنی.