۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

هرانا؛ زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان ارومیه اعدام زندانیان سیاسی را محکوم کردند

خبرگزاری هرانا – زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه با صدور بیانیه ای خواهان اعتراض به اجرای حکم 5 تن از زندانیان سیاسی در زندان اوین شدند.
بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، زندانیان سیاسی کرد محبوس در زندان ارومیه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اعدام زندانیان سیاسی به نامهای فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان ، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان خواهان اعتراض گسترده به اعدام این زندانیان شدند.

زندانیان محبوس در زندان ارومیه اجرای حکم اعدام زندانیان سیاسی را اقدامی بسیار ناجوانمردانه و ضد بشریت و ضد تمام مکتب های سیاسی دانسته  و آن را با تمامی مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر مغایر دانستند.
در این بیانیه آمده است، اینک نتیجه میگیریم که نه تنها با شهادت این عزیزان بلکه با شهادت هزاران شهید دیگر هم مبارزان و قهرمانان کرد دست از دفاع و آزادی و دفاع از خاک و ناموس خود بر نداشته و بر نخواهند داشت.
این شهیدان با خون رنگین خود و شهادت در راه آزادی خاک، ناموس و وطن خود، راه آزادی و جانفشانی و مقاومت شرافتمندانه برای سایر ملت را هموار میسازند و این شهیدان شهدای پدر و مادر خوبش نیستند بلکه شهیدان و پسران و مردان تک تک ملتمان هستند و چه بسیارند چنین مردان و زنانی که حاضر هستند جان خود را در راه آزادی و ناموس و وطن خود دهند و تا آخرین قطره خونشان مبارزه کنند و راه شهیدان را همچنان ادامه دهند.
در ادامه این بیانیه آمده است در پایان از تمامی آزادی خواهان و مبارزین می خواهیم در مقابل ظلم و ستم روا شده بر ملتمان لحظه ای از مبارزه با آن باز نایستند و اعتراض خود را به هر وسیله ای به گوش جهانیان برسانند.