۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

رییس کل دادگستری تهران ساخت زندانی در حوالی کهریزک را تایید کرد

خبرگزاری هرانا - علیرضا آوایی، رییس کل دادگستری استان تهران، با تکذیب بازگشایی بازداشتگاه کهریزک گفت: یک زندان در آن حوالی ساخته شده است که اصلا ارتباطی با کهریزک ندارد و زیر نظر سازمان زندان‌ها اداره می‌شود.

به گزارش  ایلنا، آوایی مدعی شد ‌که زندان جدید یک زندان قانونی با استانداردهای متعارف است و گفت: اشتباهی مطرح شده است که این زندان کهریزک است.
پیش‌تر مهدی خزعلی، فرزند علی خزعلی، در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، از بازگشایی بازداشتگاه کهریزک خبر داده بود.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت یک زندان با "استاندارد خوب" در نزدیکی بازداشتگاه کهریزک ساخته شده که ارتباطی با این بازداشتگاه ندارد
آقای خزعلی از رئیس قوه قضائیه خواسته بود موضوع شروع به‌کار مجدد این بازداشتگاه را پیگیری کند.
بازداشتگاه کهریزک زیر نظر پلیس اداره می‌شد و در ناآرامی‌های پس از انتخابات، مدتی محل نگهداری معترضان بازداشتی بود که بر اثر خشونت‌های ماموران آن، چهار نفر جان خود را از دست دادند.
سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، قتل این افراد را از نوع «عمد» دانسته و اعلام کرده که ۱۲ متهم این پرونده به دادگاه معرفی شده‌اند.
گفتنی است تاکنون چندین جلسه دادگاه این متهمان برگزار شده است. برخی رسانه‌های محافظه‌کار از صدور حکم سه متهم این پرونده خبر داده‌اند، اما مراجع رسمی به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.