۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

وضعیت بسیار وخیم سردبیر سایت سحام نیوز به علت شکنجه و اعتصاب غذا

 
آخرین گزارش ها از وضعیت بسیار وخیم محمد داوری، روزنامه نگارِ دربند و زمینه چینی عوامل حکومت برای تخریب مهدی کروبی، از طریق پخش مصاحبه های تلویزیونی حکایت می کنند.
رهانا: با گذشت حدود ۸ ماه از افشاگری مهدی کروبی پیرامونِ شکنجه و آزارهای جنسیِ بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه کهریزک و متعاقبا بازداشتِ سردبیر سایت متعلق به کروبی بدلیل جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به جنایاتِ آن بازداشتگاه، آخرین گزارش ها از وضعیت بسیار وخیم این روزنامه نگارِ دربند و زمینه چینی عوامل حکومت برای تخریب مهدی کروبی، از طریق پخش مصاحبه های تلویزیونی حکایت می کنند.
اوایل امرداد ماه سال گذشته و پس از شهادت چندین تن از معترضینِ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بازداشتگاهِ مخوفِ کهریزک و گزارش های مختلف دیگر، مهدی کروبی طی نامه ای به هاشمی رفسنجانی، با تکیه بر اسناد و مدارک متقن، پرده از جنایت رخ داده در آن بازداشتگاه برداشت و نسبت به تجاوز جنسی و آزار و اذیت زندانیان سیاسی در برخی بازداشتگاهها- بویژه بازداشتگاه کهریزک- به شدت اعتراض نمود و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مقامات نظام شد.
از همان زمان کروبی و خانواده او، هدف آماج حملات گروههای لباس شخصی و جریان حاکم قرار گرفت، بطوریکه دفتر حزب متعلق به وی (اعتمادملی) توسط حکومت پلمب، دفتر شخصی و روزنامه اش توقیف و بسیاری از نزدیکانش بازداشت و روانه زندان شدند.
به گزارش سامانه خبریِ سحام نیوز، با اینکه کروبی با ارائه اسناد مختلف و قوی، ادعای خود را ثابت کرد و حتی در پاسخ به برخی رسانه ها و افراد، خواستار دراختیار قرار دادن تریبونی آزاد در جهت ثابت نمودن ادعای خود بود، اما هیچ گاه به وی اجازه دفاع از ادعایش داده نشد و ارائه همین مدارک و اسناد بود که باعث تعطیلی بازداشتگاه کهریزک شد و ماجرا به مجلس کشید و نقش سعید مرتضوی در این جنایات افشا شد.
گزارش سحام نیوز همچنین خاطرنشان می سازد محمد داوری سردبیر این سایت نیز، از جمله کسانی بود که وی را به بهانه جمع آوری و تهیه مدارک مربوط به تجاوزات جنسی در کهریزک، ۷ ماه پیش دستگیر کردند و نامبرده از آن تاریخ تا کنون زیر سخت ترین شکنجه ها و فشارها قرار گرفت. این گزارش خاطرنشان می سازد داوری طی این مدت، هر ۳ماه یکبار تنها با مادر خود ملاقاتی کوتاه داشته و از هرگونه مرخصی و دیدار با اعضای خانواده خود محروم می باشد.
سحام نیوز به نقل از منابع آگاه و مطلع افشا کرد “جریان حاکم با اعمال این فشارها بر محمد داوری قصد دارد تا وی در یک مصاحبه خبری و جنجالی صحت گفته های مهدی کروبی در خصوص تجاوزات جنسی را زیر سوال ببرد.”
گزارش مذکور شرایط جسمی و روحی محمد داوری را در شرایط فعلی “بسیار وخیم” اعلام کرده و خاطرنشان ساخته است “وی پیش از این، در بند عمومی بوده اما به دلیل اعتراض به وضعیت بلاتکلیفیِ خود در گفت و گو با معاون وزیر اطلاعات که چندی پیش از بند ایشان دیدار داشت، بلافاصله به سلول انفرادی منتقل شده که وی برای دومین مرتبه اقدام به اعتصاب غذا کرد و در حال حاضر هیچ گونه اطلاعی از وضعیت جسمی و روحی او در دست نیست.”