۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

روز شنبه بخش اوّل، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

ولید جمبلاط در آرزوی سقوط بشار اسد

نوشتۀ بیژن برهمندی
لوموند امروز در ارتباط با حوادث خونین سوریه مصاحبه ای دارد با ولید جمبلاط رهبر دروزی های لبنان و رئیس حزب سوسیالیست مترقی این کشور.

بررسی روزنامه های امروز فرانسه
ولید جمبلاط در این مصاحبه ضمن همدردی با مردم حمس توضیح می دهد که آخرین ملاقات او با بشار اسد در ماه ژوئن گذشته بوده است و در همین ملاقات و با توجه به پاسخ هائی که اسد به جنبلاط داده است، تصمیم میگیرد که روابطش را با سوریه قطع کند. او در این مصاحبه تاکید می کند که شایعات درباره اصلاح طلب بودن بشار اسد یک دروغ محض است و او همواره یک دیکتاتور قاطع بوده است.
لیبراسیون امروز هم ضمن پرداختن به تظاهرات اعتراضی مردم در افغانستان علیه قرآن سوزی آمریکائی ها، گزارشی هم دارد درباره همایش تونس برای یافتن راه حلی برای بحران خونین سوریه.
فیگاروی امروز هم گزارشی را به کنفرانس بین المللی لندن درباره اینده سومالی اختصاص داده است. بعقیده مفسر فیگارو پیروزی های نظامی علیه تروریست های ال شباب و نیز رفع قحطی هولناک اخیر در این منطقه، امید به بازگشت ارامش را در دل ها زنده کرده است.




رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

پرونده‌های زیادی مانند اختلاس اخیر داریم

مصطفی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید پرونده‌های زیادی مشابه پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات در جمهوری اسلامی وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا٬ آقای پورمحمدی در جمع مدیران سازمان بازرسان کل کشور با اعلام این مطلب گفته که «امیدواری مردم نسبت به ریشه کن کردن فساد افزایش یافته است.»
آقای پورمحمدی در عین حال افزوده است: «نگاه مردم به مبارزه با فساد خوب نیست. بنابراین باید تلاش‌ها و جهت‌گیری‌های ما دقیق‌تر بوده و به فکر چاره آن باشد.»
اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در تاریخ ایران است که در دولت مورد حمایت علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفت است.
نخستین جلسه دادگاه متهمان این پرونده هفته گذشته به فاصله حدود ۱۴ روز مانده به برگزاری انتخابات نهم مجلس برگزار شد تا از نظر مقام‌های جمهوری اسلامی افکار عمومی تا اندازه‌ای ترمیم شود.
پیش‌تر محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای به صراحت از نقش نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در این اختلاس خبر داده بودند٬ اما در کیفرخواست این پرونده نامی از نزدیکان رئیس دولت دهم دیده نمی‌شود.
روحانیون حاکم بر ایران که همواره از جمهوری اسلامی با عنوان مقدس‌ترین نظام حکومتی در جهان یاد می‌کنند٬ تاکنون درباره پرونده‌های فساد مالی که آقای پورمحمدی از آن‌ها خبر داده سکوت اختیار کرده‌اند.



فرمانده سپاه تهران بزرگ: در جنگ نرم موفق شویم٬ فضا دیگر امنیتی نخواهد بود

محسن کاظمینی٬ فرمانده سپاه تهران بزرگ اعلام کرد  در صورتی که سپاه پاسداران بتواند عملکرد مناسبی در «جنگ نرم» داشته باشد «هرگز فضای امنیتی در کشور حاکم نخواهد شد.»
به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» آقای کاظمینی این مطلب را روز جمعه (پنجم اسفند) در همایش «جوانه‌های فتح خیبر» بیان کرده است.
وی گفته است: «سپاه تهران بنا را بر این گذاشته که در صحنه جنگ نرم با شتاب پیش برود.»
این فرمانده سپاه افزوده است: «جنگ نرم شاخه‌های مختلفی دارد و دشمنان تحریم اقتصادی، استفاده از فضای مجازی و انزوای سیاسی را در این زمینه دستور کار خود قرار داده‌اند.»
فرماندهان سپاه بیش از دو سال است که از ورود سپاه و بسیج به «جنگ نرم» خبر داده‌اند.
روز گذشته نیز محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی تبلیغات سپاه نیز در همایش «تجلیل از نخبگان فرهنگی سپاه» از سازماندهی ۲۰ هزار نیرو برای حضور در «جنگ نرم» خبر داده است.
سپاه در شرایطی فعالیت‌‌های خود را متوجه «جنگ نرم» و حضور در اینترنت کرده که پیش‌تر با امنیتی کردن فضای جامعه مانع از حضور معترضان به نتیجه انتخابات در خیابان‌ها شده بود.
فرماندهان سپاه٬ بسیج و پلیس طی دو سال گذشته هرگز حاضر نشده‌اند فضای امنیتی ایجاد شده در کشور را بپذیرند٬ اما آقای کاظمینی در سخنان خود به طور تلویحی به این واقعیت اعتراف کرده است.




دامنه برخورد‌ها با جریان مصباح یزدی افزایش یافت

قوه قضائیه سه سایت «جبهه پایداری» را فیلتر کرد

دامنه برخورد با «جبهه پایداری» با مسدود شدن سه سایت اصلی این جریان محافظه‌کار به نام‌های «بی‌باک نیوز»٬ «۵۹۸» و «صراط‌نیوز» وارد مرحله تازه‌ای شد.
آن‌طور که «خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی گزارش کرده است٬ از روز شنبه (ششم اسفند) دسترسی به سایت‌های خبری به «دلیل نامعلومی» قطع شده است.
روح‌الله مومن نسب٬ مشاور کارگروه فیلترینگ به «خبرگزاری دانشجو» گفته که «فیلتر این سه سایت در پی صدور حکم قضایی از سوی دادگاه صورت گرفته است.»
هفته گذشته نیز سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته‌نامه «۹ دی» که حامی «جبهه پایداری» است، در پی انتشار مطلبی در انتقاد از علی لاریجانی، رئیس مجلس بازداشت شده است.
«خبرگزاری دانشجو» که یکی از ارگان‌های مهم سپاه پاسداران در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود٬ از این اقدام قوه قضائیه به شدت انتقاد کرده است.
این سایت همچنین از اینکه سایت‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف بدون هیچ مانعی «با ادبیات به دور از اخلاق خود به تخریب اشخاص و گروه‌ها مشغولند» انتقاد کرده است.
از «جبهه پایداری» به عنوان یکی از جریان‌های سیاسی نزدیک به تیم محمود احمدی‌نژاد نام برده می‌شود.
اعضای این جبهه بارها اعلام کرده‌اند از دولت احمدی‌نژاد منهای اسفندیار رحیم‌مشایی حمایت می‌کنند.




توافق با پاکستان برای واردات ۲۰۰ هزار تن برنج؛ تجلی نابودی کامل کشاورزان

(تیتر از جنگ خبر)
خانه ملت
نماینده مردم لنگرود در مجلس، واردات ۲۰۰ هزار تن برنج از پاکستان را خیانت به برنج تولید داخل کشور خواند و افزود: اگر دولت قصد تغییر کاربری مزارع برنج را دارد به این نوع واردات خود ادامه دهد.
مهرداد بائوج‌لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توافق اخیر ایران با پاکستان مبنی بر واردات ۲۰۰ هزار تن برنج از این کشور، اظهار کرد: این واردات‌ها برابر است با خیانت به برنج و نابودی آن.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نیازی به واردات برنج نداریم و از همه جهات در این زمینه تامین هستیم..

وی ادامه داد: نیاز کشور ما ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج است که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن را در داخل تولید می‌کنیم و کل نیاز برنج واردات ما ۴۰۰ هزار تن است و با وارداتی که از سال‌های گذشته مانده ۵۰ میلیون تن برنج داریم و اگر این واردات صورت بگیرد برابر است با نابودی کامل برنج.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم، با یادآوری اینکه دولت سال ۸۷ را فراموش کرده که ما حتی نمی‌توانستیم برنج خود را بفروشیم، تصریح کرد: اگر این‌بارهم این اتفاق رخ دهد، بیشتر مزارع برنج در شهرهای شمالی کشور تغییر کاربری پیدا می‌کنند و پرونده برنج نیز مانند چای برای همیشه بسته خواهد شد.

به گفته بائوج‌لاهوتی، دولت بدون توجه به تذکرهای نمایندگان و کشاورزان حرف خود را می‌زد و توجهی به این مسائل ندارد، در واقع منافع یک عده خاص را بر منافع کشور ترجیح می‌دهد.

مقامات دولتی اعلام کردند، به منظور ارتقاء سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان، ایران ۲۰۰ هزار تن برنج از پاکستان وارد می‌کند و پاکستان نیز کود شیمیایی و سنگ آهن از ایران وارد خواهد کرد.

این تصمیم در جریان نشستی که میان سید نوید قمر، وزیر آب و نیروی پاکستان و عباس قبادی، معاون وزیر بازرگانی ایران برگزار شد، اتخاذ شده است.






رسایی: ذاکری در انفرادی است

خبرگزاری فارس
مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی با اشاره به اینکه محمدسعید ذاکری در انفرادی است، گفت: چطور در مورد یادداشت توهین‌آمیز روزنامه اطلاعات که همزمان با 19 دی منتشر شده بود، هیچ برخوردی با نویسنده یادداشت و مدیر‌مسئول روزنامه که یک روحانی است، نشد.
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس و مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص پیگیری‌های خود در خصوص بازداشت محمدسعید ذاکری گفت‌: متاسفانه هنوز بعد از چهار شب آقای سعید ذاکری، طلبه فاضل و انقلابی و یکی از نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های انقلاب در بازداشت بسر می‌برد.
وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌های زیادی که تا الان داشته‌ایم‌، دادگاه ویژه روحانیت پاسخ و توضیحاتی درباره ‌این دستگیری نداده است.
نماینده مردم تهران ‌بازداشت و زندانی کردن ذاکری را غیرقانونی خواند و اضافه کرد: ‌روز گذشته بعد از پیگیری‌های متعدد از مسئولان زندان اوین متوجه شدم که این طلبه فاضل و انقلابی در بند 204 انفرادی زندان اوین نگه داشته می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که یادداشت 9 دی در دفاع از حریم رهبری و انتقاد از علی لاریجانی بوده است.
رسایی تأکید کرد: این برخوردها با یک نشریه که امروز جریان فتنه و انحراف از آن بغض و کینه به دل دارند، معنی خوبی ندارد.
وی گفت‌ که در یادداشت 9 دی به هیچ کس توهین نشده است.
مدیر مسئول هفته‌نامه 9دی خاطرنشان کرد: چطور در مورد یادداشت توهین‌آمیز روزنامه اطلاعات که همزمان با 19 دی منتشر شده بود، هیچ برخوردی با نویسنده یادداشت و مدیر‌مسئول روزنامه که یک روحانی است، نشد!‌ دادگاه ویژه روحانیت فقط آقای دعایی را دعوت کرد و پس از چند سئوال از وی موضوع را رها کرد. چرا با روحانیونی که در فتنه 88 همراه فتنه‌گران بودند، هیچ برخوردی نشد تا جایی که امروز برخی از همان فتنه‌گرانی که عکسشان با سنگ و چوب و دسبند سبز منتشر شده بود، در برخی از شهرها کاندیدای انتخابات شده‌اند.
حمید رسایی با بیان اینکه این رفتارها باعث دلشکستگی نیروهایی انقلابی که مدافعان حقیقی نظام هستند، خواهد شد، تاکید کرد: هفته‌نامه 9 دی نشریه‌ای است که در برابر قانون سر تعظیم فرود می‌آورد اما وقتی برخوردهای تبعیض‌آمیز دیده می‌شود، نمی‌توان چیزی نگفت و از باب امر به معروف و نهی از منکر باید سخن گفت.
نماینده مردم تهران گفت‌: امیدوارم دستگاه‌های ذیربط این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.




imageیک معلم دیگر در آستانه اعدام

  امیرحسین موحدی
به گزارش یک منبع  مطلع از تهران، عبدالرضا قنبری معلم ادبیات فارسی‌ به حکم قاضی صلواتی در آستانه اعدام قرار دارد. کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری تهران با رد درخواست لغو حکم اعدام عبدالرضا قنبری وی را با خطر حضور در پای چوبهٔ دار روبرو ساخت.
این معلم ادبیات در حوادث عاشورای  ۱۳۸۸تماس بسیار کوتاه تلفنی با یکی‌ از تلوزیون‌های خارج از کشور داشت که متعاقباً در مقابل چشم دانش آموزان با خشونت دستگیر و در دادگاه متهمان عاشورا به وسیله صلواتی محاکمه و به اعدام محکوم شد و اینک بدون ارجاع به دیوانعالی کشور و بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی تقاضای باز بینی‌ پرونده‌اش رد شده است.




هفته‌ای که برادر حسین مبدا تاریخ را پیدا کرد!

image
مديرمسوول روزنامه کيهان گفته که «فتنه ۸۸ مبدا تاريخ است» ...بعد هم این که کشف این مبدا تاریخ یک جورهایی مربوط است به انتخابات مجلس نهم! چون شریعتمداری گفته که «اگر کسی در مبدا تاریخ "فتنه ۸۸" پايش لغزيده باشد جايش در مجلس نيست»...

«هر اصول‌گرا، یک جبهه»
 من از هر طرف نگاه می‌کنم می‌بینم این بنده خدا مهدوی کنی بدجوری ضایع شدها!
 شما تصور کنید یک سال قبل در جریان اصول‌گرا دو جناح وجود داشت و قرار بود با دو لیست یکی لیست حامیان دولت و دیگری جبهه متحد اصول‌گرایان وارد انتخابات مجلس شوند، این مهدوی کنی از طرف رهبری مامور شد تا میان اصولگرایان اتحاد و انسجام ایجاد کند تا همه متحد و با یک لیست واحد در انتخابات شرکت کنند.
حالا بعد از یک سال گیس و گیس کشی میان جناح‌های اصول‌گرا، ماحصل تلاش حاج مهدوی کنی این شد که اصول‌گرایان تا لحظه تنظیم این خبر! به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم شدند و اگر زمان انتخابات کمی به تعویق بیفتد کم کم به شعار «هر اصول‌گرا، یک جبهه» دست پیدا می‌کنیم!
احتمالا از ترم آینده دو واحد درسی «شناخت جبهه‌های اصول‌گرا» هم در دانشگاه‌‌ها تدریس می‌شود چون با این خر تو خری که این جبهه‌ها درست کردند واقعا این که متوجه شویم کی به کی هست و هر جبهه دردش چی هست و کدخداش کی هست واقعا کار حضرت فیل است!
آخه نگاه کنید: «جبهه متحد اصول‌گرایان»، «جبهه پایداری انقلاب اسلامی»، «جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی»، «جبهه بصیرت انقلاب اسلامی»، «جبهه صدای ملت»، «ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان»، «جبهه اتحاد ملی و انسجام اسلامی» و چند رقم جبهه ریز و درشت دیگر که همین طوری سری دوزی در حال اعلام موجودیت هستند!
واقعا خدا به مهدوی کنی رحم کرد که زمان انتخابات زودترفرا رسید وگرنه دو روز دیگر برای اتحاد تلاش می‌کرد بعید نبود زن و بچه این بنده خدا هم علیه‌اش یک جبهه‌ای تشکیل می‌دادند و روانه خانه سالمندانش می‌کردند!

لاک پشت‌های نینجا کماندو!
یادش به خیر بچه که بودیم خانم والده که از دست شیطنت‌های ما خسته می‌شد می‌گفت: «تف به روت بیاد بچه! دیوار راست را می‌گیری می‌ری بالا!»
حالا نگاه کنید هفته قبل سایت عماریون، نوشته که «برخی از زنان ایرانی با آموزش‌های خاص ورزش سنتی ژاپنی همانند برخی فیلم‌های پر بیننده هالیوود قادرند از دیوار راست بالا بروند».
کمی تحقیق کردیم ببینیم این زن‌ها کی هستند که از دیوار راست بالا می‌روند و خانم والده‌شان فحش و فضیحت بارشان نمی‌کند و تازه در رسانه‌ها هم از آن‌ها با افتخار یاد می‌شود.
خلاصه سر از خبرگزاری رویترز درآوردیم دیدیم این خارجی‌ها که هنوز با ترکیب «...کماندو» آشنایی ندارند نوشته‌اند که: «۳ هزار زن آموزش دیده “نینجا کار” آماده دفاع از کشورشان در صورت هر گونه حمله احتمالی نظامی هستند».
رویترز در اقدامی شجاعانه سن و سال این لاک پشت‌های ماده نینجا را دقیق درآورده و گفته که «این ۳ هزار زن و دختر که از سنین ۵ تا ۵۶ سال را شامل می‌شوند آماده دفاع از کشورشان هستند»
تصور کنید حاج خانم با بیش از نیم قرن سن، دیوار راست را می‌گیرد و می‌رود بالا تا از کشور در مقابل حمله نظامی دفاع کند

مشت و مال مداح جوان در زیرزمین مسجد!
هفته پیش سایت شیعه آنلاین یک خبر کار کرده بود در حد بایرلورکوزن!
ما تا الان فکر می‌کردیم این مداح‌ها غیر از تخصص اصلی شان که کشف عورت احمدی نژاد و باقی قضایا است،  در زمینه روضه هم نیمچه تخصصی دارند اما متوجه شدیم که «در شب جمعه گذشته یکی از مداحان نوپای اهل بیت عصمت و طهارت که هنوز از شهرت زیادی برخوردار نیست، به هیئت مداح سرشناس “جواد . م” که در “مسجد الرسول” در خیابان دماوند تهران برگزار می‌شد، رفته بود. به گفته این منبع آگاه، گویا وی قرار بود پیغامی را از طرف فردی به آقای “جواد . م” برساند اما پس از اینکه به راهروی ورودی مسجد رسید، فورا توسط جوانان هیئت “جواد . م”، مورد حمله قرار گرفت و سپس او را به زیر زمین مسجد بردند.»
اول این که همین اول بسم الله بگوییم ما از این لوس بازی های اسم های مستعار خوشمان نمی‌آید و از بچگی مشکل داشتیم و حرف هم در دهانمان نمی‌ماند و جا دارد اعلام کنیم که منظور این سایت از جواد.م همان «کربلایی جواد مقدم» است که در یکی دو سال اخیر به دلیل خواندن نوحه‌هایی با ریتم موسیقی رپ و پاپ و بلوز و راک اندر رول سری در میان سرهای این مداح‌ها درآورده است.
بعد این که... بعد ندارد بهتر است خودتان بقیه ماجرا را بخوانید واقعا از فیلم های پلیسی فخیم‌زاده جذاب تر است:
«وی پس از منتقل شدن به زیر زمین مسجد، در سرویس بهداشتی زنانه بازداشت و به علت نامعلومی مورد بازجویی قرار گرفت و سپس مجبور شد که تعهدنامه ای که اصلا علتش نوشتن آن را هم نمی‌دانست را بنویسد و امضا کند. این منبع مطلع به نقل از مداحی که توسط هوادارن “جواد . م” کتک خورد، پس از خروج از “مسجد الرسول” گفت: پس از اینکه با مرا کتک زدند و مورد بازجویی قرار دادند، پیش “جواد . م” رفتم تا پیغام را به او برسانم. وی در اتاقی نشسته بود که در اطرافش چندین شیشه قلیان وجود داشت. صحنه به گونه‌ای بود که گویا به جای هیئت وارد قهوه خانه شده‌ام». 
آگهی بازرگانی: دینگ-دینگ
رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد خراسان – نایب رئیس هیات مدیره شرکت بین المللی توسعه ساختمان – عضو هیات مدیره تامین سرمایه امین - عضو هیات مدیره بانک آریا – عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر – عضو هیات مدیره  صندوق تامین اجتماعی – سرپرست صندوق تامین اجتماعی – رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر
این تنها بخشی از صدها جوایز ببخشید مسوولیت‌های! «سید مجید موسویان» معروف به ابوالمشاغل کوچک! در دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران است!
البته جالب است بدانید که این مجید خان موسویان که یک کامیون ۱۸ چرخ برای حمل مشاغل دولتی اش نیاز هست در مقابل عورت احمدی‌نژاد یعنی همان اسفندیار رحیم مشایی خودمان باید لنگ بیاندازد!
یک نگاهی به مسوولیت های رحیم مشایی بیاندازید اگر انفارکتوس نزدید بیایید پیش من!تازه این مسوولیت‌های رسمی آقا رحیم است وگرنه رمالی، عطاری و فال قهوه و سرکتاب و آموزش نظامی در جنگل‌های شمال و خدمات پس از انحراف و البته اتصال احمدی‌نژاد به امام زمان هم از جمله مسوولیت های عمو رحیم است.
اما یک نکته هم درباره این موسویان قابل توجه است این که  ۶ مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در طول ۶ سال دولت دهم تغییر کرده اما این ابوالمشاغل از جایش نیم سانتی‌متر هم تکان نخورده که نخورده است!

احمدی‌نژادِ فوتبال در «من و تو»
بیخود نیست که به مایلی کهن می‌گویند احمدی‌نژاد فوتبال!
من که هر چه می‌گذرد بیشتر به شباهت مایلی کهن و احمدی‌نژاد پی می‌برم. این دو مانند سیبی هستند که یک نفر با دوچرخه از رویش رد شده باشند!
خاطرتان هست قبل از حذف تیم ملی ایران از بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ مایلی کهن در برنامه نود در وسط صحبت‌هایش درباره تاکتیگ دو تیم کره شمالی و عربستان گفته بود بازی این دو تیم را از ماهواره نگاه کردم و خیلی سریع برای این که این شائبه پیش نیاید که وی ماهواره دارد خطاب به عادل فردوسی پور گفت: «البته ما ماهواره نداریم و من از ماهواره همسایه‌مان بازی را دیدم!»
اما الان بعد از این که به خاطر حاشیه‌های زیاد این مربی، صدا و سیما مدتی است که چندان روی خوشی به او نشان نمی‌دهد این حاجی مایلی فرت و فرت در شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله شبکه “من و تو”، در برنامه ای تحت عنوان “آفساید”، به صورت تلفنی با این شبکه گفت و گو کرده و به تحلیل مسائل روز فوتبال می‌پردازد؛
حالا از این شامورتی بازی حاجی مایلی بگذریم انگار تن این مایلی کهن بدجوری به خارش افتاده است چون همین یک ماه پیش بود که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که استفاده از ماهواره مقادیر عدیده ای شلاق به همراه خواهد داشت!

یک کیک کوچک
این «آقا» روی زمین که راه می‌رود همین طوری سکنات و وجنات ازشان می‌ریزد حالا ببین «آقا» در آسمان‌ها چه غوغایی به پا می‌کند!
هفته پیش تورج دهقانی زنگنه که معلوم نیست اصلا از کجا پیدایش شده، خاطراتی از سفرهای هوایی رهبر جمهوری اسلامی تعریف کرده که خواندنش در این سوز و سرما عجیب می‌چسبد
دهقانی زنگنه می‌گوید: «معمولا حضرت آقا با تهیه بلیت با هواپیمای عادی سفر می‌کنند. در یکی از سفرهای معظم‌له به مشهد مقدس بود که آقا از تیم همراهشان خواستند ممانعتی برای کسانی که می‌خواهند ایشان را ببینند، ایجاد نشود. اشتیاق مسافران برای دیدار باعث شد تا حضرت آقا تا پایان سفر حتی فرصت برای نوشیدن یک استکان چای هم نداشته باشند».
حالا ما نمی‌دانیم این را باور کنیم یا خاطره محسن رضایی را که گفته بود با لباس مبدل تاکسی سوار می‌شود و شاهد است که مردم در تاکسی به مسوولین رده بالای نظام فحش می‌دهند و توهین می‌کنند!
دهقانی زنگنه یک نکته جالب دیگر هم گفته که آدم را یاد ماجرای خودکار بیت‌المال خاوری می‌اندازد!
همان که گفته بودند خاوری (متهم اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی) با خودکار بیت‌المال حتی یک شماره تلفن شخصی هم نمی‌نویسد!
اما خاطره جالب این بوده که «در یک سفر دیگر قرار شد حضرت آقا با پرواز ایران‌ایر بروند. مسوولان پرواز بعد از اینکه متوجه حضور رهبر انقلاب در این هواپیما شدند، علاوه بر خوردنی‌های معمول، که برای پذیرایی مسافران در نظر گرفته شده بود، یک بسته میوه اضافه هم برای ایشان آوردند. آقا با دیدن این بسته میوه ناراحت شده و به یکی از همراهان خود اعتراض کردند که این بسته میوه را بردارند و ببرند. در واقع ایشان اصلا اجازه نمی‌دهند که برای سفرهایشان تدارک خاصی دیده شود و معمولا در پروازها تنها با یک استکان چای (از همانی که به مسافران داده می‌شود) و یک کیک کوچک که از فروشگاه‌های بیرون تهیه شده از ایشان پذیرایی می‌شود و اجازه نمی‌دهند چیز دیگری به اینها اضافه شود».
شماره‌ای هم از این دهقانی زنگنه نداریم تا تماسی بگیریم و تقاضا کنیم برای سفرهای بعدی ما را هم همراه خودشان ببرند عجیب اشتیاق پیدا کردیم در یکی از این سفرها در معیت مقام عظما برویم بالا!

شریعتمداری مبدا تاریخ را کشف کرد
پس از بی‌نتیجه ماندن سال‌ها تلاش پژوهشگران باستان شناسی، مورخان، و تورق متون مقدس  برای پیدا کردن، روزی که به عنوان مبدأ تاریخ به شمار می‌رود هفته گذشته افتخار بزرگی نصیب کشورمان شد افتخاری به مراتب بزرگتر از فرستادن میمون به فضا که احمدی نژاد قولش را داده است!
این که در کمال ناباوری بالاخره مبدا تاریخ توسط یک ایرانی کشف شد و به جهانیان معرفی شد.
این کاشف هم کسی نبود جز حسین آقا شریعتمداری مدیر مسوول فعلی کیهان و بازجوی قبلی اوین!
مديرمسوول روزنامه کيهان گفته که «فتنه ۸۸ مبدا تاريخ است»
بعد هم این که کشف این مبدا تاریخ یک جورهایی مربوط است به انتخابات مجلس نهم! چون شریعتمداری گفته که «اگر کسی در مبدا تاریخ "فتنه ۸۸" پايش لغزيده باشد جايش در مجلس نيست»
هر کسی به صحبت های شریعتمداری شک دارد کافی است یک نگاهی که به ریخت و قیافه این ماموت‌ها و دایناسورهای نظام که بعد از وقایع خرداد ۸۸ بیشتر با آنها آشنا شدیم بیاندازد قطعاً به صحت و سقم کشف مبدا تاریخ از سوی حسین بازجو پی خواهد برد!

-الو 118؟
-نیستند، تشریف بردند اعتصاب!
یک جا بود که اصلا تعطیلی و جنبش و تحریم و آلودگی هوا و این مسائل سرش نمی‌شد و سه شیفت کار می‌کرد آن هم ۱۱۸ بود اما در روزهایی که احمدی نژاد می‌گوید همه چی امن و امان است و خامنه ای هم می‌گوید غلط کرده‌اید که در شعب ابی طالب هستیم و تحریم‌ها باعث شکوفایی کشور از نظر اقتصادی شده، کار به جایی رسیده که «اعتراض کارکنان ۱۱۸ کرمان به حقوق و مزایای پرداخت نشده‌ شان باعث تعطیلی این مرکز شده است».
گفته می‌شود که ۸۲ نفر از کارمندان مرکز اطلاعات تلفنی
۱۱۸ کرمان به علت عدم پرداخت حقوق و عیدی و مزایای سال گذشته دست از کار کشیدند و در محوطه مرکز مخابرات تجمع کردند.
یکی از این معترضان که ۱۲ سال جواب تلفن مردم را با صبر و حوصله داده به خبرگزاری‌ها گفته: بعد از ۱۲ سال حقوق همه بیشتر شده اما حقوق ما از ۴۰۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است!
خدا وکیلی با ۲۰۰ هزارتومان فحش هم به آدم نمی‌دهند چه برسد بخواهی با آن زندگی کنی. تازه خود دولت اعلام کرده که خط فقر ۸۰۰ هزار تومان است. حالا هی من هیچی نمی‌خواهم بگویم ببین کی دهانم باز شودها!

لنگه کفش هم بزنید من از رو نمی‌روم!
من نمی‌دانم این وزرای دولت احمدی‌نژاد مرض دارند که می‌روند با بخش خصوصی جلسه می‌گذارند؟
خب برادر من! شما که می‌بینی بخش خصوصی این همه لیچار بار دولت و وزرا می‌کند و کار به لنگه کفش هم کشیده است، خب با همان بخش دولتی خودتان برای خودتان جلسه بگذارید و صفا کنید دیگر!
هفته پیش وزیر گوش شکسته اقتصاد دولت ورشکسته محمود احمدی‌نژاد دیداری با صاحبان صنایع و بخش خصوصی داشت.
در این دیدار پر حاشیه هر آن چه که دری وری بود از سوی بخش خصوصی، بار این وزیر اقتصاد احمدی نژاد شد اما از آن جا که این احمدی نژاد در سماجت و بچه پرو بازی هر چه گذاشته است این وزرایش کنترات برداشته‌اند، فلذا شمس الدين حسيني وزیر اقتصاد خطاب به صاحبان صنایع گفت: «حتی اگر من را با لنگه كفش هم بزنید در این نشست می‌مانم».
 البته من متوجه نمی‌شوم این بخش خصوصی چه مرگش است، که باز لنگه کفش به دست وارد جلسه با وزیر اقتصاد می‌شود؟
شما نگاه کنید نرخ سود بانكي در كشور بالا نیست که هست!
هزينه انرژي سیر صعودی نداشته که داشته!
گشايش
LC امکان پذیر نبوده که خب نبوده!
نرخ تورم بالا نبوده که خب بوده!
نرخ ارز نوسان نداشته که این هم داشته!
مالیات‌ها پدر صاحب بچه را در نیاورده که آورده!
آخه برادر من لنگه کفش برای چه؟
جالب است در زمان اوج درگیری و انتقادات توام با داد و هوار صاحبان صنایع، «هادي غنيمي فرد» در نقش زولبیا وارد شده از جاي خود بلند شد و در كنار وزير، خود را پشت تريبون قرار داد و گفت: «امروز آقاي وزير براي شنيدن مشكلات ما به اينجا آمده، شما بايد خواسته‌هاي خود را آرام و با روش ديگري مطالبه كنيد. حالاهم براي خودتان و آقاي وزير دست بزنيد!»
ما هم به افتخار این زولبیابازی آقای غنیمی‌فرد به موقعش یک کف گرگی مرتب به ایشان می‌زنیم!





خامنه‌ای «آبدارچی» سپاه است یا حاکم بر آن؟

image
جمعه ۲۴ فوریه، بنیاد کارنگی و کریم سجادپور کارشناس این بنیاد، میزبان دکتر مهرزاد بروجردی، مهدی خلجی و علی آلفونه بودند. مهرزاد بروجردی معتقد است که خامنه‌ای حاکم مطلق است و آمریکا باید با او وارد گفتگو شود، خلجی اما ضمن تایید قدرت رهبری معتقد است که خامنه‌ای اهل گفتگو نیست و آلفونه سپاه را قدرت‌مند‌تر از رهبری می‌داند و نقش خامنه‌ای را نمادین ارزیابی می‌کند.
در برنامه امروز بنیاد کارنگی که کارشناسان و خبرنگاران متعددی را در یک روز گرم زمستانی واشینگتن در یک اتاق بزرگ نشانده بود، کریم سجادپور با اشاره به دیدگاه‌های مختلف کارشناسان دعوت شده، به جنگ قدرت موجود در ایران اشاره کرد که مورد توجه تحلیل‌گران و اعضای دولت آمریکا نیز هست.رهبری می‌داند و نقش خامنه‌ای را نمادین ارزیابی می‌کند.»
کریم سجادپور، کارشناس حوزه ایران بنیاد کارنگی ابتدا به تشریح دیدگاه‌های مهمانان پرداخت. سجادپور گفت: «مهرزاد بروجردی معتقد است که خامنه‌ای حاکم مطلق است و آمریکا باید با او وارد گفتگو شود، خلجی اما ضمن تایید قدرت رهبری معتقد است که خامنه‌ای اهل گفتگو نیست و آلفونه سپاه را قدرت‌مند‌تر ازخامنه‌ای می‌داند.»
مهرزاد بروجردی، استاد علوم سیاسی دانشگاه سیراکیوز ایالت نیویورک گفت که زوایای دید متفاوتی در باره ساختار قدرت در ایران وجود دارد. به عقیده این استاد دانشگاه، سپاه در ایران حاکم نیست اما در واشینگتن تنها به نمادهای محدودی در این باره توجه می‌شود. بروجردی افزود: «درست است که سهم سپاه در تمام ساختارهای قدرت  بالا رفته، چه در مجلس و چه  در مجمع و … اعضای سابق سپاه هستند، اما درست نیست بگوییم که تعدادشان بیشتر از روحانیون است. بر اساس اطلاعات ما، روحانیون سهم و درصد بیشتری دارند، و تنها جایی که سپاهی‌ها بیشتر هستند در کابینه است. باید به یاد داشته باشیم که حکومت ایران دینی و تئوکراتیک است و موقعیت‌های بسیاری برای طبقه روحانی کنار گذاشته شده. سپاهی‌ها می‌خواهند مورد اعتنا باشند و در بازی سیاسی نقش دارند اما گفتن اینکه  حاکم هستند اغراق است.»
بروجردی در باره یک‌دست نبودن سپاه گفت: «باید به یاد داشته باشیم که سپاه مثل هر ساختاری همگون نیست و دگرگونی‌هایی را تحمل کرده و تکصدا نیست، با اینکه در واشینگتن تلاش می‌شود چنین نشان داده شود.» بروجردی در باره موقعیت روحانیون در ساختار حکومت گفت این گروه تدریجا با از دست دادن پست‌های انتخابی کنترل نهادهای غیر انتخابی را در دست می‌گیرد.
این استاد دانشگاه در باره نقش آیت‌الله خامنه‌ای در سیاست روز ایران گفت: «خامنه‌ای، وقتی آمد مشروعیت نداشت، اما الان یک قدرت است. بازیگر سیاسی خوبی است که همه رقبا و روحانیون مشابه را کنار زده است. او در طول ۲ سال گذشته، رفرمیست‌ها را کنار زده، احمدی‌نژاد را حاشیه نشین کرد. کدام آیت‌الله مقابل او علم می‌شوند؟ هیچکس نمی‌تواند مقابل او قد علم کند. بر اساس قانون اساسی، هیچ تهدیدی متوجه نهاد رهبری نمی‌شود...قدرت خامنه‌ای از جاهای مختلف می‌آید. کمیته امداد مثلا، یک نهاد است که به ۴ میلیون خانواده کمک می‌کند و میلیون‌ها نفر را در بر می‌گیرد.»
بروجردی معتقد است که داشتن سلاح هسته‌ای عملا به نفع سپاه و خامنه ای است: «چه کسی نفع خواهد برد؟ سپاه، روحانیت و رهبری می‌توانند از داشتن  سلاح هسته‌ای نفع ببرند  چون می‌تواند   کشور را از حمله نظامی بیمه کند. قدرت سپاه را افزایش خواهد داد چون برنامه هسته‌ای را سپاه جلو خواهد برد.»
بروجردی خامنه‌ای را حاکم مطلق ایران می‌داند و معتقد است که آمریکا باید این را درک کند و با او وارد گفتگو شود: «سیاست آمریکا در برابر ایران اشتباه است. در ۳۰ سال گذشته بحث‌هایی در باره  گفتگو با ایران وجود داشته. امروز ایرانی‌ها احمق نیستند. چرا امکان شناسایی کارشناسان هسته‌ای داده شود و بعد این کارشناسان توسط اسرائیلی‌ها ترور می‌شوند؟ چه تضمینی به ایران داده شده؟ خامنه‌ای باهوش است و برنامه ریز است. اینطور نیست که ما در واشینگتن  حرف بزنیم و در ایران فقط گوش بدهند. نمی‌توانید خامنه‌ای را دور بزنید و با سپاهیان وارد گفتگو شویم. خامنه‌ای فرماندهان سپاه را راحت کنار می‌گذارد و  مثلا آدم قدرتمندی مثل ذوالقدر را در سپاه به  مدیری درجه سه تبدیل می‌کند. عدم اعتماد ۳۰ سال ایجاد شده. باید قول بدهید که رژیم را عوض نمی‌کنید. زمان به نفع ایران است و به ضرر آمریکا.» 
علی آلفونه، کارشناس  موسسه امریکن انترپرایز، که نگاهی متفاوت با بروجردی دارد گفت باید بپرسیم آیا خامنه‌ای «آبدارچی» سپاه است؟ این تحلیل‌گر معتقد است که نمی‌توان به راحتی مرزی میان بسیاری از روحانیون و سپاهی‌ها کشید و خیلی‌ها را «دوزیست» خواند، از جمله روحانیونی که در حوزه علمیه «شهید محلاتی» درس خوانده‌اند. آلفونه با مقایسه ساختار نیروی مسلح ایران و پاکستان گفت: «سپاه دارد روز به روز نزدیک به نظامی‌های پاکستان رفتار می‌کند. بخش‌های متفاوتی در سپاه از همان اول با دیدگاه‌های متفاوت سیاسی در سپاه وجود داشته‌ است. حتی در پاکستان هم بخش‌های مختلف سیاسی در نیروی نظامی وجود دارد.»
آلفونه در مورد کارکردهای بخش‌های مختلف سپاه در قبال مباحث امنیتی و اقتصادی گفت: «عده‌ای که امنیت ملی را اداره کنند، نگاه خودشان را دارند واز آن زاویه همه چیز را نگاه می‌کنند. برخی نیز به طور حرفه‌ای پول‌ساز هستند و اولویت‌شان ایجاد در آمد است و درگیری‌هایی به خاطر تفاوت‌های کاربردی درون سپاه وجود داشته است.»
آلفونه با مقایسه وضعیت ایران با کشورهایی که نیروهای نظامی با دخالت خود مجری کودتا بوده‌اند گفت: «چنین حکومت‌هایی از نیروی نظامی علیه مخالفان ایدئولوژیک استفاده می‌کنند. ضعف نهادهای مردمی نیز نکته مشترک بوده. همین مساله نیز در ایران دیده می‌شود.» آلفونه افزود: «سپاه منافع خودش را در نظر دارد نه خواست مردم را.»
این کارشناس سیاسی در باره تاثیر تحریم‌ها و سپاه گفت: «تا الان سپاه توانسته تحریم را به نقطه قوت خود تبدیل کند. سپاه توانسته تحریم  نفتی را دور بزند و قرارگاه خاتم‌الانبیا  در سه سال گذشته ۳۲ میلیارد دلاربا وزارت نفت قرار داد بسته. سپاه همچنین در قاچاق کالا نقشی اساسی دارد. الان سپاه نوشیدنی الکلی وارد می کند. سپاه به دنبال منافع خودش است.» آلفونه در باره تحریم‌های مستقیم سپاه از سوی آمریکا گفت: «تحریم‌های جدید که متوجه سپاه است وشرکت‌های متعلق به سپاه است نتایج بدی برای سپاه خواهد داشت.»
آلفونه در باره آینده هسته‌ای ایران گفت: «باید دید آیا کنترل سلاح هسته‌ای دست سپاه خواهد بود یا یک شورای غیر نظامی؟» او معتقد است که داشتن بمب اتمی به معنی تضمین بقای حکومت نیست، چرا که داشتن سلاح هسته‌ای شوروی را از سقوط بازنداشت.» او همچنین گفت در صورت سقوط خامنه‌ای، باید منتظر بروز «پوتین‌»های جدیدی از دل سپاه باشیم.
مهدی خلجی، کارشناس واشینگتن اینستیتوت که خود زمانی طلبه بوده می‌گوید که شناخت طبقه روحانی به این راحتی نیست و این گروه پیچیدگی‌های خود را دارد. خلجی با اشاره به رفتارهایی دور از نهاد روحانیت بسیاری از روحانیون درون قدرت، ساختار حکومتی ایران را بر خلاف بروجردی، «تئوکراتیک» ندانست. خلجی که در حال کامل کردن مطالعاتش در باره آیت‌الله خامنه‌ای است تاکید کرد که بسیاری از نکات زندگی رهبری ایران کاملا متفاوت با روحانیون است: «هر چیز در باره زندگی خامنه‌ای غیر روحانی است.  او یک روحانی سنتی نبود، طرفدار موسیقی، کتاب‌های غربی، ادبیات قرن ۱۹، عاشق تولستوی و متنفر از داستایفسکی است. بعد از انقلاب او موقعیت مذهبی ندارد. معاون وزارت دفاع بوده است، رئیس جمهوری بوده است... اما وقتی رهبر شد، روحانیونی را به عنوان مسوولان دفترش گذاشت که عملا روحانی نبودند. محمدی گلپایگانی و میرحجازی که معاون‌های وزارت اطلاعات بوده‌اند که بعد از انقلاب به هیچ عنوان  روحانی محسوب نمی‌شدند. در حقیقت روحانی‌هایی هستند که سابقه زیادی در سپاه و یا نهاد‌های  امنیتی دارند.»
خلجی، نهاد روحانیت را متفاوت از خود روحانیون موجود در ساختار قدرت ایران در نظر می‌گیرد. خلجی می‌گوید: «اگر می‌خواهید در باره روحانیت بحث کنید، فرد یا نهاد فرق دارد. نهاد روحانیت ارتباطی مستقیم با دولت ندارد.  نهاد روحانیت بخشی از قدرت نیست و مجلس عملا موسسه و ساختاری سکولار است. همه نمایندگان می‌توانند غیر روحانی باشند. در طرف دیگر، موقعیت‌هایی هستند که مسوول باید روحانی باشد. اما برای بقیه ساختار، نیازی به روحانی بودن نیست. این نهاد روحانیت نیست که کسی را نامزد قرار گرفتن در موقعیت‌های قدرت می‌کند. قوه قضاییه ، مقام ارشدش روحانی است، اما روحانیون را به خاطر روحانی بودن نمی آورند، بلکه مدارس قضایی خودشان را دارند. حتی سپاه، اساتید روحانی خود را برای تعلیم روحانیون سپاه دارد. به همین دلیل دولت ایران تئوکراسی نیست.» خلجی همچنین  افزود: «مقام مسوول روحانی عملا کسی است که قوانین اسلامی را به خاطر نظام نقض کند.» 
خلجی در مورد رابطه خامنه‌ای با سپاه گفت: «فرمانده واقعی سپاه، خامنه‌ای است و این را نباید فراموش کرد! سپاه بدون خامنه‌ای به اینجا نمی‌رسید، و خامنه‌ای بدون سپاه اینقدر قدرت نمی‌گرفت. او یک رهبر تصادفی است و آدم‌های بسیار مهم‌تر ی بودند که می‌توانستند جانشین خمینی باشند. او با حساب‌شدگی و به کمک سپاه به این نقطه رسیده. سپاه در ورزش، سینما کنترل دارند. شبکه‌ها را در اختیار دارند. گردان امام صادق ۲۰۰۰ روحانی دارد، اما سپاهی هستند. این ۲۰۰۰ نفر، ۲۰۰،۰۰۰ هزار روحانی را کنترل می‌کنند».
خلجی در پاسخ به این سوال که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، موقعیت خامنه‌ای چگونه خواهد بود گفت: «خامنه‌ای فکر می‌کند که داشتن سلاح هسته‌ای به پایداری کمک می‌کند، درست مثل پاکستان. آمریکا مجبوراست با پاکستان کنار بیاید، اما مثلا لیبی که برنامه هسته‌ای را کنار گذاشت و از طرف ناتو اشغال شد. با این حال  برای چهره خامنه‌ای بد است زیرا که بارها گفته است داشتن سلاح هسته‌ای مطابق قوانین اسلامی نیست و اگر به سلاح هسته‌ای دست یابد، اعتبار مذهبی رهبری زیر سوال می‌رود. خامنه‌ای نمی‌تواند به راحتی در این باره در جهان اسلامی دروغ بگوید. اما می‌تواند فتوای خود را نقض کند، گرچه چهره مناسبی از او در جهان اسلام به نمایش در نخواهد آمد.»




نهضت آزادی انتخابات مجلس را تحریم کرد

«اعضا و علاقه‌مندان نهضت آزادی ایران در خارج کشور» با صدور بیانیه‌ای مردم ایران را به عدم شرکت در نهمین انتخابات مجلس که دوازدهم اسفندماه برگزار می‌شود دعوت کرده است.
بیانیه‌ای که امضای کلی «اعضاء و علاقه‌مندان نهضت آزادی در خارج از کشور» را پای خود دارد، خواستار عدم مشارکت همگانی در انتخابات ۱۲ اسفند ماه شده است.
imageدر متن این بیانیه که با «نهضت آزادی ایران و انتخابات نمایشی!» در تارنمای «ندای آزادی» منتشر شده، آمده است: «در شرایط كنونی و در فضای سركوب شدید نیروهای مترقی و دمكراسی‌خواه و تشدید روحیه‌ی یاس و ناامیدی ناشی از تقلب گسترده و نادیده گرفتن آرای اكثریت ملت در انتخابات ۸۸، همچنین افزایش محدودیت‌ها و عدم بروز کوچک ترین نشانه‌ مثبت در تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌سازی‌های غیرمردمی نسبت به آزادی و سلامت انتخابات، امکان مشاركت نیروهای دمكراسی‌خواه به کلی منتفی شده است.»
این بیانیه در بخش دیگری می‌افزاید: «در شرایط کنونی، با بسنده كردن به راه‌كارهایی مانند تحریم، نمی‌توان به مسوولیتی كه امروزه بر عهده‌ی دمكراسی‌خواهان ایران قرار دارد پاسخ داد، از این رو شایسته است کنشگران سیاسی، تمسک به هر شیوه ی قانونی و مسالمت آمیز را، که هزینه های عدم پذیرش انتخابات آزاد را برای حاکمیت افزایش دهد، مورد توجه قرار دهند. عدم مشارکت در انتخابات پیش رو باید با افشای تمامیت خواهی و آگاه سازی افکار و وجدان عمومی ایران و جهان نسبت به پیامدهای تداوم وضعیت کنونی و نقض مستمر و فراگیر حقوق بشر در ایران همراه باشد.»
نهضت آزادی در پایان اعلام کرده است:‌ «جای تاسف بسیار است که پس از گذشت ۱۰۵ سال از جنبش مشروطیت ایران و ۳۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هم امکان برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و عادلانه در ایران وجود ندارد و اکثریت مردم ایران از انتخاب نمایندگان واقعی خود محروم هستند. در خاتمه، ما از مواضع شجاعانه ۳۹ زندانی سیاسی، که حتی دیوارهای ستبر اوین نیز مانع فریاد آزادی خواهی آنان نشده، حمایت می کنیم و آزادی رهبران سیاسی و فعالان سیاسی در بند و همچنین محاکمه ی عادلانه ی عاملان اصلی وقایع دو سال اخیر را خواهانیم.»
نهمین انتخابات مجلس ایران دوازدهم اسفند برگزار می‌شود.



رهبر جبهه ملی: در این انتخابات شرکت نمی‌کنم! 

امیررضا امیربختیار

imageادیب برومند، رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران که در ماه‌های اخیر با فشار بسیار از سوی حاکمیت مواجه شده و با استناد به فتوی آیت الله خمینی که این جبهه را مرتد اعلام کرده بود، از هرگونه فعالیت و حتی نشست‌های خانگی اعضای آن جلوگیری کرده با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد در انتخابات پیش رو همانند دوره های قبل شرکت نخواهد کرد.
متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است. 

بنام خداوند جان وخرد
هم میهنان گرامی 
چون برخی از هموطنان عزیز در مورد انتخابات مجلس که در دوازدهم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود نسبت به شرکت یا شرکت نکردن اینجانب سئوالاتی می‌کنند، بدین وسیله در پاسخ آنان اعلام می‌شود که با توجه به فقدان پیش شرط‌های لازم برای تحقق یک انتخابات طبیعی و دموکراتیک و با عنایت به عدم شناخت من از نامزدهای اعلام شده، دراین انتخابات هم مانند دوره های پیش شرکت نخواهم کرد. 
تهران – چهارم اسفند ماه ۱۳۹۰
ادیـب بـــــرومــند 
 رئیس هیأت رهبری و شورای مرکزی جبهه ملی ایران




گرامیداشت روز درویش در بند ۳۵۰ اوین توسط دراویش زندانی در این بند

مدیران و پرسنل زندانی پایگاه خبری دراویش سلسله نعمت الهی گنابادی به مناسبت روز درویش چهارشنبه سوم اسفند ماه مراسمی را با حضور زندانیان بند ٣۵٠ اوین برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار کلمه، در این مراسم حمید مرادی مدیر سایت مجذوبان نور به تشریح طریقت و مکتب درویشی برای حاضرین پرداخت. همچنین مصطفی دانشجو فعال حقوق بشر و از وکلای دراویش گنابادای نیز در خصوص فشارهای وارده بر دراویش طی سالهای گذشته صحبت کرد.
این مراسم با اجرای شعر و نواختن موسیقی ادامه و باخواندن سرود ای ای ایران به پایان رسید.
سوم اسفند ١٣٨٧ دراویش طریقت نعمت الهی گنابادی بدون هماهنگی و درحرکتی خودجوش به دلیل آنکه سالها تحت فشار قرار گرفته بودند و سومین حسینیه آنها در اصفهان تخریب شده بود برای اعتراض و استیفای حقوق خود به مقابل مجلس تجمع کردند. این حرکت اعتراضی دراویش با واکنش نیروهای امنیتی و نظامی مواجه که حدود ٨۵٠ تن ازدراویش توسط آنها بازداشت و به بازداشتگاه های مختلف تهران انتقال داده شد.
از آن زمان تاکنون روز سوم اسفند از سوی دراویش بنام روز درویش نامگذاری شد و دراویش در تمامی نقاط جهان این روز را گرامی می دارند.



نتیجه ۵ سال رایزنی، ۵۰۰ شعبه “کی اف سی” امریکایی در ایران

هر چند سالها پیش افتتاح یک رستوران با امتیاز شرکت خارجی منتقدان جدی به همراه داشت، اما اینک سایت احمد توکلی، فارس و باشگاه خبرنگاران جوان با خوشحالی خبر از افتتاح کی اف سی امریکایی داده است.
کی اف سی که اکنون در جای جای جهان شعبات بسیاری دارد هفته ی گذشته اولین شعبه ی خود در ایران را هم با اخذ مجوز های داخلی و خرید امتیاز از شرکت مادر ، بازگشایی کرد .
در این خصوص امیر حسین علیزاده مدیر عامل این شرکت به خبرنگاران گفت : شرکت ما به عنوان یک شرکت ایرانی الاصل پس از ۵ سال تلاش و رایزنی توانست جواز نمایندگی این رستوران زنجیره ای را در ایران بگیرد.
وی افزود : اکنون مالزی با ۴۸۰ شعبه از کی اف سی قدرتمند ترین عرضه ی کننده ی فست فود های این شرکت در آسیا است که ما در نظر داریم در طول ۵ سال آتی بازار گسترده ای از کی اف سی را در ایران راه اندازی کنیم.
مدیر شرکت کیهان افتخار سینا گفت: “کی اف سی” قرار است با کیفیتی بالاتر از کشورهایی نظیر امارات، ترکیه، مالزی و قطر به عنوان غذایی جهانی، ایرانی و حلال، با تنوع ۳۲ مدل غذا فعالیت خود را در ایران آغاز کند و امید است با توجه به ذائقه ایرانی هر ماه یک مدل غذا به لیست غذاهای خود اضافه و آن را تا ۵۰ نوع غذا هم برساند.
وی در خصوص اطلاعات کلی این شرکت گفت : برند کی اف سی یک برند امریکایی است و در قالب یک شرکت هلدینگ فعالیت می کند که این شرکت مالکیت برند های معتبری همچون ماربورو پپسی را نیز در اختیار دارد .
علیزاده اضافه کرد : در نظر داریم طی ۵ سال ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور راه اندازی کنیم که بواسطه ی این امر می توانیم تنها ۷۰ درصد از مبلغی را که نزد شرکت اصلی به عنوان تضمین برای حسن انجام کار قرار داده ایم بازگشت دهیم .
مدیر عامل رستوران زنجیره ای کی اف سی در ایران افزود : رستوران ها ما به صورت ۱۰۰ درصدی از استانداردهای شرکت اصلی کی اف سی پیروی می کند و همچنین دستگاه ها و تجهیزات خود را به صورت کامل از شرکت مادر خریداری کرده است .
این فعال بخش خصوصی در خصوص اشتغالزایی که بواسطه ی راه اندازی این رستوران ها در کشور ایجاد می شود گفت: راه اندازی این رستوران ها ۲ تا ۳ هزار نفر را به صورت مستقیم وارد بازار کار می کند که این رقم تا پایان سال جاری تحقق خواهد یافت .
وی اذعان داشت : تاکنون در حال تدارک راه اندازی ۱۸ شعبه در تهران ، کرج ، شیراز ، مشهد ، سنندج ، آمل و زاهدان هستیم .





نخبگان خاموش، پخمگان مدهوش

نوری زاد: از رهبر و خبرگانی که بر رهبری نظارت نمی کنند، شکایت داریم

مجلس خبرگان اگر شأن بایستهٔ خویش را به کار می‌بست، شما خیلی زود کنار گذارده می‌شدید. با یک قلم،‌‌ همان قتل های زنجیره‌ای. چرا که دستگاه مخوف اطلاعاتیِ قاتل و شکنجه گرِ ما، به هیچ دستگاه جز شخص جناب شما پاسخگو نبوده و نیست. و سال‌ها این فاجعه‌ها در بطن این دستگاه مخوف دست به دست می‌شده است. امروز نیز کار به‌‌ همان منوال است. امروز نیز فرزندان پاک ما اسیر این دستگاه بی‌حساب و کتاب‌اند و قانون خاک آلود ما شهامت پرسیدن یک «چرا» از او را ندارد.
محمد نوری زاد در نامهٔ بیست و چهارم خود به رهبری نوشته است: فشردن خبرگان در یک تُنگِ تَنگ، و تخلیهٔ ارادهٔ آنان، تنها و تن‌ها در تخصص ما و شما بوده است. و بدیهی است که اگر نیک به این «آکواریم» منحصربفرد بنگریم، جز زخم بر تن قانون و خدا و پیغمبر و قرآن و البته: مردم، نمی‌بینیم. شما با تخلیهٔ اراده از نمایندگان مجلس خبرگان، ارثیهٔ ناجوری برای مردم و برای رهبری بعد از خویش بجای می‌نهید. مگر که به سخن خدا گوش دل بسپارید و بجای سخن نمامان و سخن چینان و هیولایان، سخن خوبان خدا را شنود کنید.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
به نام خدایی که آغوش آفرید
سلام به رهبر گرامی حضرت آیت الله خامنه‌ای
من صمیمانه و صادقانه اعتراف می‌کنم که شما از توانمندی‌های بسیاری برخوردارید که این توانمندی تنها و تنها مختص خود جناب شماست. مثلاً آقای رجب طیب اردوغان که در جهش همه جانبهٔ کشورش ترکیه به توفیق‌های بزرگ ملی و جهانی دست یافته، بهره‌ای از این توانمندی ندارد. یا اوباما و صد پشتِ اروپایی‌اش حتی. «چرا» یش را خواهم گفت. اما چه خوب اگرکه سخن مرا همچنان سخن یک دوست بدانید و ازاحالهٔ پایان کارمن به حضرت طائب – رییس ادارهٔ اطلاعات سپاه، یا همکاران اطلاعاتی‌اش – پرهیزفرمایید.
آقای طائب گفته بود بعدِ انتخابات برای ما خواب‌هایی دیده است. اما صبوری‌اش به سررسید و نرسیده به انتخابات– همین هفتهٔ گذشته – جوانک دیپلمه‌ای را که در کارهای ابتدایی سایت به من کمک می‌کرد، بازداشت کرد و به جای نامعلومی برد. تا شاید با تکاندن او، چیزکی عایدش بشود. به حضرت ایشان بفرمایید: هرچه باشد من رهبرم و دیگران؛ مردم. و یکی از اولین شرط‌های رهبری صبوری است. و اینکه رهبر باید سخن تند مشفقان و منتقدان خویش را نوش جان کند و روی ترش نکند و دست به انتقام نبرد.
یک: ما و شما نخبگان را فرا خواندیم. نخبگانی با عمرهای کهن. با نعلین‌ها و عبا‌ها و عمامه‌هایی که به گمان خود از پیامبر بر پای و بر تن و بر سر داشتند. و بحث‌ها و درس‌های فراوان پشت سر. که بیایند و مجلس آرایی کنند. و طبق قانون، به کار رهبری نظارت کنند. و یا اگر رهبر به کسالتی و مرگی ناگهانی در افتاد، دیگری را بجویند و بر سریر رهبری بنشانند. و این البته عین قانون بود و هست. قانونی که گویا برای خاک خوردن نوشته شده بود و برای خود جایی درسخنان همارهٔ ما و شما می‌جست.
دو: هزینه‌های فراوانی برای انتخاب نخبگان صورت پذیرفت. هم به لحاظ مالی و هم هزینه‌هایی که از گوشت تن ما و تن خدا واسلام و پیامبرکند و بجایش زخم تازه نهاد. این زخم هنوز هست. البته تا شما هستید. مگرکه در این چند نفس بجای مانده به ترمیم و مداوای این زخم مهلک همت کنید. آیا صدای سخن مرا و التماس مرا می‌شنوید؟
سه: توانمندی منحصربفرد شما از همینجا رخ نمود. طوری که نخبگان ازه‌مان ابتدا برای این گزینش می‌شدند تا به تأیید مکررشما اجتماع کنند. گویا سرلوحهٔ کارشان ازروزنخست همین بود. که تنها و تنها به بقای شما بیندیشند. و به خطاهای شما وآسیب‌هایی که از کانون رهبری شما به جان جامعه سرازیرمی شد کاری نداشته باشند. شما برای نخبگان دایره‌ای ترسیم کردید که جز بر آن قرار نگیرند. نخبه‌ای اگر از دایرهٔ حتمی‌اش گریز می‌کرد، ناسزاهای کمین کرده بکار می افتاد، همو که تا دیروز آیت الله مجاهد و نستوه و اهل مراقبه و مراتبِ بلندِ معنوی تبلیغ می‌شد، یک شبه منافق و مزدور و سر سپرده می‌شد، شیشه‌های خانه‌اش می‌شکست، و دیلم‌های مهیا به زیر مسجد ودفترش می‌رفت. اوباشان مذهبی را ما برای همین روز‌ها و برای همین آدم‌ها تربیت کرده بودیم.
چهار: قانون به انتخاب و حق نخبگان تأکید ورزیده بود. باید جای خالی بند بند آن پرمی شد. و شما با گزینش مکرر نخبگان خاموش، که هر از گاهی از هر کجا فرا بیایند و قیل و قال محتضرانه‌ای سر بدهند و همچنان از شما سپاس بگویند و بنای موجودیت خویش را در همین تأیید و تکریم تمام نشدنی شما بدانند، اجرای قانون را به ما و به جهانیان نشان دادید. که بله، می‌ببینید که ما انتخابات داریم و مردم نخبگان مورد اعتماد خویش را برمی گزینند تا مجلس خبرگان طبق قانون به وظایف محوله‌اش عمل کند! چه وظایفی؟ معلوم است. اینکه پرسیدن ندارد. پیش از داوطلب شدن این وظایف مو به مو به همهٔ نخبگان تفهیم شده است.
پنج: من بنای توهین به نخبگان این سالهای سپری شده ندارم. بل که می‌گویم بجای نخبگانی که در این سال‌ها به مجلس خبرگان راه یافته‌اند و صباحی بعد جای به دیگران سپرده‌اند، با اعتنا به عمر‌ها و تخصص‌ها وکتاب‌هایی که شیرازه‌اش ازهم دریده‌اند، اگر قصابان و جوشکاران و گله داران بر صندلی‌های مجلس خبرگان می‌نشستند، نتیجه آیا همین نمی‌شد که شده است؟ تأیید مکرر یک رهبر که نیاز به خبرگی ندارد. و به این همه هیاهوی علم و معرفت و تخصص دینی و شیعی.
شش: نخبگان هر از چندی از کنار آشفتگی‌های شهر‌ها و استان‌های خود و تماشای تأثیرخطاهای جناب شما می‌آمدند ومی نشستند و مثل یک موجود رام و یک ابزار بی ارادهٔ کوکی زبان به تقدیر و سپاس شما می‌گشودند و جای خالی‌‌ همان بندهای فلک زده قانونی را پرمی کردند و به صندلی نخبگی شهرخویش باز می رفتند. ‌ای دریغ و درد که این ستایش مکرری که نخبگان شما در این سال‌ها به اسم نخبگی برآورده‌اند، از باربران محترم صنف مسگران نیز بر می آمده است. ما و شما در این ملک نخبگی را فرو کشتیم آقا. و تعریف تازه‌ای از نخبگی آراستیم.
هفت: اخیراً خبری از جناب شما منتشر شد که فرموده بودید به خبرگان اجازهٔ ورود به جزییات کارهای خویش نمی‌دهید. و راهنمایی فرموده بودید که خبرگان باید به کلیات وظایف رهبری بپردازند. من کاری به درستی یا نادرستی این خبر ندارم. بل می‌گویم نخبگانِ این سال‌ها – بنا به‌‌ همان تفهیم روز نخست – دره‌مان کلیات هم مجاز به دخالت نبوده‌اند.
هشت: بله، من نیز چون شما قبول دارم که نباید به جزییات کار رهبری ورود کرد. مثل دزدیدن وسایل کار نوری زاد که بیش از دو سال ونیم از زمان دزدیدنشان توسط مأموران وزارت اطلاعات و سپاه می‌گذرد و هیچ دستگاهی نیز پاسخگوی مراجعات مکرر او نیست. من خود می‌پذیرم که شأن رهبری نه در اندازه‌ای است که به یک چنین قضایای پیش پا افتاده دخول کند.
نه: اما مثلاً قتلهای زنجیره‌ای آیا یک کار جزیی است یا کلی؟ که رهبری یک پوزش مختصر از مردم نخواست. که ‌ای مردم، من رهبر بودم و در زمان رهبری من یک چنین فاجعه‌هایی رخ داد. بیایید و مرا ببخشایید. یا برآوردن پدیدهٔ لرزانی چون احمدی‌نژاد؟ و اصرار بر بقای او با وجود دزدی‌های فراوان او و همراهانش؟ یا رعبی که بر چهارستون مجلس شورا و یا رعبی که بر همین مجلس خبرگان نشسته؟ این آیا یک امرجزیی است یا کلی؟ یا برآوردن دستگاه فشل قضایی که به یک تلفن بیت شریف، بشود جوان ماجراجو و فاجعه آفرینی چون مرتضوی را بر مسند دادستانی نشاند و با‌‌ همان تلفن، مسیر قانون را در دستگاه قانونگذار برگرداند؟
رهبرگرامی،
ده: فشردن خبرگان در یک تُنگِ تَنگ، و تخلیهٔ ارادهٔ آنان، تنها و تن‌ها در تخصص ما و شما بوده است. و بدیهی است که اگر نیک به این «آکواریم» منحصربفرد بنگریم، جز زخم بر تن قانون و خدا و پیغمبر و قرآن و البته: مردم، نمی‌بینیم. شما با تخلیهٔ اراده از نمایندگان مجلس خبرگان، ارثیهٔ ناجوری برای مردم و برای رهبری بعد از خویش بجای می‌نهید. مگر که به سخن خدا گوش دل بسپارید و بجای سخن نمامان و سخن چینان و هیولایان، سخن خوبان خدا را شنود کنید.
یازده: مجلس خبرگان اگر شأن بایستهٔ خویش را به کار می‌بست، شما خیلی زود کنار گذارده می‌شدید. با یک قلم،‌‌ همان قتل های زنجیره‌ای. چرا که دستگاه مخوف اطلاعاتیِ قاتل و شکنجه گرِ ما، به هیچ دستگاه جز شخص جناب شما پاسخگو نبوده و نیست. و سال‌ها این فاجعه‌ها در بطن این دستگاه مخوف دست به دست می‌شده است. امروز نیز کار به‌‌ همان منوال است. امروز نیز فرزندان پاک ما اسیر این دستگاه بی‌حساب و کتاب‌اند و قانون خاک آلود ما شهامت پرسیدن یک «چرا» از او را ندارد.
دوازده: نمایندگان مجلس خبرگان می‌توانستند به حساب های پولی پنهان شما و هدردادن سرمایه‌های همه جانبهٔ آحاد مردم در افغانستان وعراق و سوریه و لبنان و فلسطین اعتراض کنند که نکردند. ما خود مگر کم نیاز داشتیم که باید از جیبمان بدر برده می‌شد و به جیب دیگران ریخته می‌آمد؟ آن هم بدون رضایت ما! خبرگان می‌توانستند به دخالت‌های پرخسارت جزیی و کلی شما در کار‌ها اعتراض کنند که نکردند. می‌توانستند به حمایت شما از پدیدهٔ شرم آوری چون احمدی‌نژاد اعتراض کنند که نکردند. می‌توانستند به فاجعه‌های دوسال پیش و زندانی کردن‌های بی‌دلیلی که به دستور مستقیم جناب شما صورت پذیرفته و می پذیرد اعتراض کنند که نکردند. اگر بنا بر دیدن این همه فاجعه است و بنا بر اعتراض نکردن، خوب مادربزرگ‌های روستایی ما نیز می توانستند برصندلی‌های مجلس خبرگان بنشینند و از آوازهٔ خبرگی به‌‌ همان تأیید مکررش بسنده کنند.
سیزده: نمایندگان مجلس خبرگان اگر نمایندگان واقعی ما بودند، می‌توانستند به از ریخت افتادن شأن جهانی کشورمان ایران در حوزه‌های وسیع اقتصادی و سیاسی و نظامی و نقش شما در این به خاک افتادگی دخالت کنند. می‌توانستند به ریخت و قیافه‌ای که شما از سپاه پرداخته‌اید اعتراض کنند. دزدان فربه را مگر جز درسپاه می‌توان یافت؟ کجایند نمایندگان و خبرگان واقعی؟ این کهنسالان خموش، فردا پاسخ خدا و این مردم را چه خواهند داد؟ نماینده شدند که سکوت کنند؟ و جز سپاس نگویند؟ پخمگان و هالوهای مدهوش مگر از این استعداد بی‌بهره‌اند؟ ما را که فریاد رسی نیست. پس چرا فریاد نزنیم‌ ای خدا و‌ ای علی مرتضا شما شاهد باشید که ما بعنوان شهروندان این نظامی که مدعی مسلمانی است، از رهبر و خبرگانی که باید بر کارهای رهبری نظارت کنند و نمی‌کنند شکایت داریم. دستگاه های مخوف اطلاعاتی و امنیتی و قضایی راه بر ما بسته‌اند و ریسمان اوباشان مذهبی را برای آسیب ما و ساکت کردنِ ما واگشوده‌اند.
چهارده: من این نوشته را در چهارده بند به پایان می‌رسانم. به نیت چهارده معصومی که شما بدان‌ها سخت مشتاق و پای بندید. تنها یک پرسش و: تمام. آیا اگر همین کارهای شما را شاه پهلوی می‌کرد، او را تأیید می‌کردید؟ یا نه، بر او بر می آشفتید و گریبان چاک می‌زدید و دنیا را خبرمی کردید؟ نمی‌دانم این روز‌ها آیا دلتنگ آغوش خدا شده‌اید یا نه؟ می‌خواهید نشانی‌اش را بدهم؟ آغوش مردم!
بدرود تا پنجشنبهٔ آینده پنجم اسفند ماه سال نود
با احترام و ادب محمد نوری زاد
منبع: وب سایت محمد نوریزاد



هفت سین امسال در دامنه بیستون

بزرگ‌ترین سفره‌ هفت‌سین جهان امسال نیز همچون نوروز گذشته در دامنه‌ کوه بیستون چشم‌نواز میهمانان نوروزی خواهد بود.
مدیر روابط عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اعلام این خبر گفت: این سفره به ابعاد ۴۰ در ۲۵ متر و به مساحت یک‌هزار مترمربع در محل ورودی مجموعه‌ تاریخی و ثبت جهانی‌شده‌ بیستون پهن می‌شود. شهلا جواهری افزود: با توجه به اینکه نوروز سال گذشته با برپایی این سفره‌ هفت‌سین، گردشگران و میهمانان نوروزی بسیاری جذب شدند، تصمیم گرفتیم نوروز ۹۱ نیز دوباره این سفره‌ هفت‌سین بزرگ را پهن کنیم.




افزایش نرخ ارز در آخر سال؛ سکه از یک میلیون گرانتر نمی‌شود

مجید محمد علی‌زاده آرانی کار‌شناس بازار سرمایه از افزایش نرخ ارز در روزهای پایانی امسال و اوایل سال آینده خبر داد.
ایلنا نوشت: مجید محمد علی‌زاده آرانی علت افزایش نرخ ارز را افزایش تقاضای مسافرتی عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث کاهش عرضه ارز شده و متقاضیان را به سمت بازارهای آزاد و سیاه سوق می‌دهد.
این کار‌شناس ارشد بازار سرمایه، افزایش نرخ سود بانکی را یکی از عوامل تاثیرگذار کاهش و نوسان نرخ ارز طی یک ماه گذشته اعلام کرد.
احتمال ثبات بازار سکه در اوایل سال آینده
علی‌زاده آرانی همچنین با اعلام اینکه در اوایل سال آینده احتمال ثبات نسبی در بازار سکه وجود خواهد داشت، گفت: قیمت سکه از یک میلیون تومان در ۶ ماهه اول سال آینده عبور نخواهد کرد.
وی همچنین گفت: بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار احتمال دارد مبادرت به خریداری سکه‌های پیش فروش کند.



بدنبال تحریم ها، آنگولا هم از مشارکت در یک پروژه گازی ایران انصراف داد

شرکت نفت دولتی آنگولا روز جمعه ۲۴ فوریه، ۵ اسفند اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه ایران، از حضور در یک پروژۀ هفت و نیم میلیارد دلاری گاز در ایران منصرف شده است.
یکی از مقامات شرکت سو‌نانگول به خبرنگاران گفت که انجام عملیات در ایران “دیگر مناسب نیست.”
اسفند ماه دو سال پیش گزارش شده بود که ایران با شرکت سونانگول برای مشارکت ۲۰ درصدی در فاز ۱۲ پارس جنوبی توافق کرده و این شرکت آفریقایی نیز سهم ۴۵۰ میلیون دلاری مشارکت خود را در این طرح گازی پرداخت کرده است.
هزینه اجرای فاز ۱۲ پارس جنوبی، هفت و نیم میلیارد دلار برآورد شده است و سهم شرکت نفت آنگولا در این پروژه بیست درصد بوده است.
به گزارش بی بی سی، شرکت نفتی دولتی آنگولا علت این تصمیم را تحریم‌های بین‌المللی ایالات متحده آمریکا علیه ایران عنوان کرده است.
آنگولا بعد از نیجر بزرگترین تولید کننده نفت خام در آفریقاست و آمریکا دومین کشور خریدار نفت خام آنگولاست.
پیش‌تر در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی آمده بود: “تحریم‌های بین‌المللی که صادرات کنونی نفت ایران را هدف قرار داده است سبب شده که خریداران نفت خام ایران در آسیا از جمله ژاپن و کره جنوبی هم میزان خرید نفت خام از کشورهای غرب آفریقا به ویژه آنگولا و نیجریه را افزایش دهند.”




جــــرس:
 نخست‌وزیر نوار غزه طی سخنرانی روز جمعه خود در قاهره، ضمن حمایت  از مردم سوریه در تقابل با دیکتاتوری آن کشور، از "نبرد حماسی مردم سوریه" برای دموکراسی  ستایش کرد.
به گزارش تارنمای پارسینه به نقل از AF، اسماعیل هنیه، این سخنرانی را در اجتماع مردم قاهره و پس از نماز جمعه در مسجد الأزهر ایراد کرد، اولین اعلام حمایت رسمی از مخالفان بشار الأسد از سوی یک مقام ارشد «حماس» است.
هنیه در بخشی از سخنان خود گفت: "من به تمامی مردم بهار عربی و بلکه زمستان اسلامی درود می‌فرستم. من به مردم قهرمان سوریه درود می‌فرستم که برای کسب آزادی، دموکراسی و اصلاح تلاش می‌کنند."
این گزارش می افزاید در میانه‌ سخنان هنیه، از سوی حاضران شعارهایی بر علیه جمهوری اسلامی و حزب‌الله سر داده شده است.
این مواضع در حالی اظهار شده است که مسئولان سیاسی حماس تا کنون از انتقاد صریح از بشار الأسد خودداری کرده‌اند، حتی وقتی که نیروهای الأسد به یک کمپ پناهندگی فلسطینیان در خاک سوریه حمله کردند.
به گزارش پارسینه، در روزهای اخیر و متعاقب ناآرامی‌های سوریه، اخباری مبنی بر خروج نیروهای حماس از این کشور گزارش شده است.
همچنین «نبیل العربی» (رئیس اتحادیهٔ عرب) در ماه ژانویه گفت که «خالد مشعل» حامل نامه‌ای از سوی او به سوریه بوده است که در آن تقاضا شده است تا به سرکوب‌ها پایان داده شود.
سخنان روز جمعه اسماعیل هنیه را می‌توان در ادامهٔ دور جدید تحرکات دولت‌های عربی برای محدود کردن بشار الأسد ارزیابی کرد.
 همزمان صلاح ال برداویل، از اعضای ارشد حماس ، در سخنرانی جداگانه ‌ای در غزه ضمن اشاره به حمایت فلسطینیان از مردم سوریه، گفت که "هیچ عامل سیاسی موجب نادیده گرفتن اتفاقات سوریه نمی‌شود."





جــــرس: 
به گزارش منابع خبری، دو خبرنگار بریتانیایی پرس تی وی، تلویزیون انگلیسی زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در لیبی بازداشت شده اند.
تلویزیون پرس تی وی می گوید که این دو خبرنگار توسط اعضای گروه های شبه نظامی مصراته بازداشت شدند و سپس به زندانی در طرابلس پایتخت لیبی انتقال داده شده اند.
بر اساس این گزارش، نیکولاس دیویس و گارث مونگومری جانسن، همراه با دو تن از ساکنان محلی به نام‌های محمود و اسد صبح روز پنجشنبه (۴ اسفند، ۲۳ فوریه) از سوی اعضا تیپ مصراته دستگیر شدند و در حال حاضر در زندانی در شهر طرابلس، پایتخت این کشور نگهداری می‌شوند.
این تلویزیون می گوید که تماس با این دو خبرنگار از روز سه شنبه بیست و یکم فوریه قطع شده است.
از دلیل یا دلایل بازداشت احتمالی این دو خبرنگار بریتانیایی در لیبی هنوز اطلاعی در دست نیست.





دو قطره اشکی بریزیم در سوگ مروت مرده و عزت فراموش شدهجــــرس: 
فعال جنبش سبز، فخرالسادات محتشمی پور، طی نامه ای خطاب به فاطمه چهل امیرانی، همسر شهید باکری می نویسد: "نسل ما انقلابی های دیروز و اصلاحی های امروز چقدر به هم شبیهند...تو همه سرخوشی های جوانی ات را نثار دوست کردی و هنوز دلت خون است برای ذبح ارزش ها و من دلم برای این بچه خون است برای این حکم های ناعادلانه برای این بازجویی های طاقت فرسا برای این شکنجه های روحی زنان و مردان جوان برای همه مصائب بزرگی که هر کدامش برای به رسوایی کشیدن نظامی بس است و خم به ابروی مسئولین نمی آورد."
همسر زندانی سیاسی مصطفی تاجزاده، در نامه خود به همسر شهید باکری می نویسد: "من و تو توطئه گریم فاطمه جان! هیچ می دانستی؟ تو و همه خانواده های شهدا که مراسم سالگرد عزیزشان ساده و صمیمی و خارج از های و هوی دولتی و حکومتی در کنجی، خلوتی، خانه ای، جایی برگزار می شود و من و همه کسانی که دعوت می شویم به این خلوت عارفانه و عاشقانه تا دو قطره اشکی بریزیم در سوگ مروت مرده و شجاعت قربانی شده و وفای به گور سپرده شده و عزت فراموش شده. دو قطره اشک برای ارزش های دفن شده دو قطره اشک برای پیکره ای تهی از جان آدمیت برای خودمان خود بی خودمان!"

متن کامل این نامه که در صفحه فیس بوک این فعال سیاسی منتشر شده به شرح زیر است:

سلام فاطمه جان!
خسته نباشی از میزبانی همه میهمانان خودت و حمیدت که امسال نیز چون هر شب سالگرد شهادتش مشتاقانه به هر کجا که تو بخوانی شان می آیند و همراه با شما همان روضه آذری را زیر لب زمزمه می کنند و اشک می ریزند. این روضه را آسیه دوست می دارد و احسان و چند سال بعد لابد حورا نوه خردسال تو و حمیدآقا.
-بازجو فریاد می کشد: پنج شنبه کجا بودی؟؟؟ و من که هنوز لرز ناشی از هجوم سبعانه آقای امنیتی، بهروز ملاح یا فلاح نام و دار و دسته اش به ماشین قرمز رنگ مهسا در پشت چراغ قرمز خیابان طالقانی در شامگاه سه شنبه از تنم بیرون نرفته، سعی می کنم به یاد بیاورم روز پنج شنبه شلوغی را که پشت سر گذاشته بودم و قبل از این که ذهن آشفته ام به یاری ام بشتابد مرد باز فریاد می کشد: خونه باکری چکار می کردی؟؟؟ منزل شهید باکری! عجب پس شرکت در مراسم سالگرد شهید جرم است و ما نمی دانستیم. مرد بی وقفه فریاد می زند و چیزهایی را بلغور می کند که من دیگر به آن توحهی ندارم چون قرار نیست پاسخی بدهم قبل از تفهیم اتهام! چه توطئه ای می کردی؟ برنامه ات چه بود؟ چه کسانی و چرا از قم آمده بودند؟ چه توطئه ای می کردید؟

توهم توطئه!
من و تو توطئه گریم فاطمه جان! هیچ می دانستی؟ تو و همه خانواده های شهدا که مراسم سالگرد عزیزشان ساده و صمیمی و خارج از های و هوی دولتی و حکومتی در کنجی، خلوتی، خانه ای، جایی برگزار می شود و من و همه کسانی که دعوت می شویم به این خلوت عارفانه و عاشقانه تا دوقطره اشکی بریزیم دز سوگ مروت مرده و شجاعت قربانی شده و وفای به گور سپرده شده و عزت فراموش شده. دو قطره اشک برای ارزش های دفن شده دو قطره اشک برای پیکره ای تهی از جان آدمیت برای خودمان خود بی خودمان!
چشم ها را بسته ام همان جا در اتاق بازجویی شب اول بازداشت غیرقانونی تا یادم بیاید همه چهره های آشنای آن شب غزا را و بازجو از این اتاق به آن اتاق می رود برای بازجویی تا قبل از تبانی متهمین رمز گشایی هایش را بکند. من حوصله ندارم به حرف هایش گوش کنم. حرف های صد من یک غاز که لابد کلی زحمت کشیده برای هجّی واژه واژه آن تا پرطنین تر بنشیند در جان خسته بی رمق نیمه شب از خانه و کاشانه بی شوی بازمانده من! «فائزه هم اون فیلم رو خودش درست کرده و شلوغش کرده و …» حوصله شنیدن و پاسخ گفتن ندارم اما باید تمام شود این منبر! می گویم: چیزی که به من مربوط نیست با من نگویید. همین دیروز بود انگار که در اخبار خواندم کسی که به فائزه هاشمی توهین کرده بود به هشت ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد. بازجو لابد زودتر از من از خبر مطلع شده است!

خانه باکری محل توطئه!
-باید صبر کنم تا لوح تقدیر برسد. تلفن زنگ می خورد. کسی می گوید: این جا پر مأمور است نمی گذارند وارد خانه شهید باکری شویم. باور نمی کنم. فوری راه می افتم و به سر کوچه که می رسم همان تابلوی تکراری روزهای پس از کودتا مقابل چشمانم نقش می بندد. ون هایی که خانم ها و آقابان امنیت برای حفظ امنیت در درون و بیرون آن انجام وظیفه می کنند. لوح تقدیر از همسر شهید می ماند در اتوموبیلم و حالا این پاها هستند که مرا محکم و استوار می کشانند به سوی منزل شهید! اما دست هایی جلو می آیند به نشانه ایست! ما قرار است بیاییم برای دلجویی برای ابراز شرمندگی از جانب خود برای اسائه ادبی که بی سرهای سردار به شماها کرده اند به زن و بچه باکری و همت عزیز که تا دیروز خانواده هایشان چشم و چراغ کشور بودند! دست هایی مانع می شوند. ما دست به دست می گردیم میان دست های خانواده شهید و دست هایی که صاحبانشان سوراخ دعا را گم کرده اند و آدرس را عوضی آمده اند برای حفظ امنیت!
حالا من بر روی تخت تو افتاده ام و تو لیوان عرق بیدمشک در یک دست، دست دیگر بر روی قلبم گذاشته حمد می خوانی.
-نیت روزه امروز من حمید باکری! هرچند نیازی ندارد به این روزه ها شهیدی که کلی طلبکار است از ربّ الشهدا. من برای دلخوشی خودم ثواب این روزه را به او هدیه می کنم و هنگام افطار شروع می کنم با او حرف زدن. حمید آقا سلام. می دانم که امروز اگر هم خودت نخواسته باشی مجبوری خواسته فاطمه ات را اجابت کنی. می دانم که اینجایی. من دامانت را رها نمی کنم تا حاجت نگیرم. امروز روز تو بود و روز نازنین! نازنین خسروانی که آن روز (مثل خود من) در دادگاه با چادر رنگی گلدار و دم پایی آورده بودندش لابد برای محاکمه و من مقابل آسانسور مادرانه در آغوشش گرفتم در برابر چشمان اشکبار مادرش و به او گفتم نازنین نماز می خوانی و او گفت: بله و من گفتم موقع نماز مغرب، اول وقت یاد هم باشیم. حالا اول وقت است مغرب است افطار است و من نازنین را به خدایش سپرده ام و از تو می خواهم که سفارشش را به خدایت بکنی. خدا می داند پدر نازنین بیمار است. می داند که مادرش چقدر بی تاب است و آن خواهر زاده کوچولویش قاب عکس او را بغل گرفته از این سو به آن سو می برد مانند گنجی گرانبها. فاطمه! تو می گویی امکان ندارد من چیزی را از حمید بخواهم و او نه بگوید! من به تو دسترسی ندارم فاطمه جان در این شکنجه گاه انفرادی اما به حمیدت چرا. حمیدت کوچکی و بی تابی مرا می بیند. لبخند می زند و دامن کشان راهش را می گیرد و می رود. من آرام می گیرم. لقمه نان و پنیری و اللهم لک صمت و علی رزقک افطرت و علیک توکلت…

ما چقدر به هم شبیهیم فاطمه!
نسل ما انقلابی های دیروز و اصلاحی های امروز چقدر به هم شبیهند. ما هنوز تمنای اجابت حاجت های خودمان را برای رtع حوائج دیگران به تأخیر می اندازیم. حمید تبعیدی دفاع مقدس رفت و دیگر نیامد. مصطفای من در قرنطینه از آمدن دم نمی زند می گوید: ما باید آخرین زندانی های سیاسی این حکومت باشیم. زندانی سیاسی در جمهوری اسلامی معنی ندارد. تو همه سرخوشی های جوانی ات را نثار دوست کردی و هنوز دلت خون است برای ذبح ارزش ها و من دلم برای این بچه خون است برای این حکم های ناعادلانه برای این بازجویی های طاقت فرسا برای این شکنجه های روحی زنان و مردان جوان برای همه مصائب بزرگی که هر کدامش برای به رسوایی کشیدن نظامی بس است و خم به ابروی مسئولین نمی آورد. من بی تاب شده ام فاطمه برای دخترم مهسا که دارد ساک زندان می بندد به جرم دفاع از حقوق همسر مظلومش مسعود بیمار دربندش. من دستم به دامان حمید تو و شهید همت و دیگر آبرومندان نمی رسد دیگر. انگار فقط شکنجه گاه انفرادی درش باز بود برای رفت و آمد خوبان به نزد ما. من بی تاب شده ام برای ریحانه که دم به ساعت باید بازجو را تحمل کند و بازجویی را و برای پرستو که طفلکی مجبور است به بازجو بیش از مادرش اعتماد کند و برای سهام و برای همه این دخترکانی جدای افتاده از شوی که تو یکی یکی شان را در هر فرصت اندکی مادرانه تسلا می دهی و اشک های گرمشان را از چهره می زدایی. من بی تاب شده ام فاطمه.
روضه آذری می خوانند من چیزی نمی فهمم اما بابا بابا گفتنش آتش به جانم می زند. احسان و آسیه را فراموش می کنم. حالا چهره مظلوم شهید سید علی موسوی می نشیند در چشمان اشکبارم و فاطمه و پسرک خردسال او و فریبا. چهره بقیه فرزندان شهدا و چهره نوه های مهندس و دکتر رهنورد که سال ۸۸ در مراسم سالگرد در همین حسینیه همین چند قدمی من روی صندلی نشسته بود و ما هنوز نمی دانستیم همسر کاندیدای اصلاح طلبان کدام این دو زهره هستند؟ صادقی یا کاظمی؟؟؟!
-دعای کمیل می خوانند محزون محزون و روضه می خوانند و من خیلی از آدم هایی را که هی می آیند و سلام می گویند و سلام می رسانند، به جا نمی آورم. روضه می خوانند و چشمه اشک من انگار خشک شدن نمی شناسد. بانو بگذار از این مجلس به مجلس دیگری نقب بزنم که در آن میلاد سهراب ایران را به سروری محزون نشسته اند. خانه پروین خانم پر از گل است. ما هم سبد گل لیلیوم سپید را تقدیم می کنیم. مادر سهراب تشکر می کند. ما آرام می نشینیم کنار مادر شهیدی عاشورایی! مادر سهراب می گوید: من همه جا یاد زندانی هایمان هستم. خدا شاهد است. مادر سهراب راست می گوید. ما هم یاد شهیدان از خاطرمان نمی رود هرگز. مادر سهراب می گوید: بچه های ما که رفتند اما خدا کند مملکت کارش به سامان شود. آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد از حصر بیرون بیایند و همه زندانی های سیاسی آزاد شوند. ما که چیز زیادی نمی خواهیم.
کسی محزون می خواند روضه نیست اما روضه است. همه جا روضه است چه فرق می کند مناسبت چه باشد، ما به روضه خوانی عادت کرده ایم:
خورشیدی تابیدی ای شهید
در دل ها جاویدی ای شهید
می گرید در سوگت آسمان
می سوزد از داغت شمع جان




جــــرس:
فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای رقابتی و حساس نشان دادن انتخابات مجلس نهم مدعی شد: "برای درگیری‌های احتمالی در حوزه‌های انتخاباتی در انتخابات اسفند امسال آمادگی کامل داریم."
به گزارش ایلنا، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم اختتامیه رزمایش موسوم به «عاشورای 90» در كرمان گفت: "برای تأمین امنیت انتخابات علاوه بر مأموران انتظامی،85 هزار نیروهای بسیج نیز مشاركت دارند."
اسماعیل احمدی مقدم با بیان اینكه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است و برای درگیری‌های احتمالی در حوزه‌های انتخاباتی آمادگی کامل داریم، افزود: "نامزدهای انتخاباتی باید سعه‌صدر داشته باشند و در تبلیغات به جای تخریب یکدیگر به تشریح برنامه‌های خود بپردازند."
وی با یادآوری اینكه کاندیداها نباید در صورتی که نتیجه انتخابات به نفع آ‌ن‌ها نشود، ایجاد بحران کنند، ابراز داشت: "نیروی انتظامی با افرادی که قصد ایجاد آشوب و بحران داشته باشند، قاطعانه برخورد می‌کند."
فرمانده نیروی انتظامی بدون اشاره و رویکرد به عدم شرکت قاطبه فعالان و مردم در انتخابات ناسالم و غیرآزاد آتی مدعی شد:"دشمن تلاش دارد با ایجاد حساسیت حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ کند، اما ملت ایران با حضور حماسی خود در این انتخابات تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.""




جــــرس: 
در پی حذف نام علی مطهری از برخی نظرسنجی های اصولگریان، سایت این نماینده منتقد مجلس نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و آنرا "جوک انتخاباتی" خواند.
گفتنی است، روزنامه محافظه کار رسالت، با انتشار مطلبی پیرامون نظرسنجی های انتخاباتی، با حذف نفر دوم مدعی شده بود "سرلیست جبهه متحد اصولگرایان غلامعلی حداد عادل در صدر تمام نظرسنجی های دولتی و غیر دولتی قرار دارد. محمد رضا باهنر هم در اغلب نظرسنجی ها در مقام سوم قرار دارد. پس از وی احمد توکلی در رتبه چهارم و فاطمه رهبر در رتبه پنجم هستند."
در همین خصوص، سایت علی مطهری در مطلبی با عنوان "رونمایی «رسالت» از جوک خبری انتخابات!» نوشت:
روزنامه رسالت در شماره پنجشنبه چهارم اسفند به نقل از شنیده های خبرنگار خود در مورد نظرسنجیهای انتخاباتی، اسامی پنج نفر اول حوزه تهران را ذکر کرده است. طرفه اینجاست که این روزنامه بعد از ذکر نام نفر اول ، نام نفر سوم را ذکر نموده است. روشن است که نفر دوم دکتر علی مطهری بوده که روزنامه رسالت ظاهرا به خاطر هراسی که از اقبال مردم به ایشان دارد از ذکر نام وی خودداری کرده و به این وسیله نه تنها میزان اصول گرایی خود و احترام به حقوق مردم را در معرض نمایش قرار داده بلکه به شعور مخاطبانش هم توهین کرده است.
در مورد این بی صداقتی نکته ها می توان نوشت اما از بیان یکی از آنها نمی توان گذشت.
روزنامه ای که هزاران بار افرادی را به خاطر تمکین نکردن به نتیجه انتخابات مورد حمله شدید قرار داده – به این دلیل که نتیجه مورد تأیید شورای محترم نگهبان است – جناح بازیاش به جایی رسیده که با این اقدام کودکانه، این بار خودش در خم کوچه اول گیر کرده و عملا حتی از به رسمیت شناختن کاندیداتوری یک کاندیدا هم طفره می رود. ظاهرا می توان در روزنامه خود صدها هزار بار «مردم، مردم» کرد ولی وقتی همین مردم به یک کاندیدا اقبال نشان دادند صدای ملت را ندیده گرفت، چون با اهداف جناحی ما همخوانی ندارد. البته بهتر از این هم نمی شد برای علی مطهری تبلیغ کرد و برخی مردم مردد در شرکت در انتخابات را به سوی صندوقها کشاند.
نویسنده محترم ظاهرا چندان هم در باب نظر سنجی های معتبر مطلع نیستند. برخی اخبار موثق حاکی است که دکتر علی مطهری به ویژه در نظرسنجی های اخیر نفر اول است. پیشنهاد می شود اگر روزنامه رسالت، رسالت خبری، انسانی و اسلامی را رعایت نمی کند لااقل آیه «الذین یبلغون رسالات الله» را از لوگوی خودش بردارد تا برخی از جوانان با این رفتارها به اصل دین و یا افراد با ظاهر مذهبی بدگمان نشوند."




ابراز نگرانی مجدد آژانس اتمی از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامیجـــرس:
 به دنبال بی نتیجه ماندن سفرهای هیئت نمایندگی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، آژانس روز جمعه در گزارش تازه خود اعلام کرد که در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی همچنان نگرانی جدی دارد.
به گزارش بی بی سی، آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌‌ترین گزارش خود آورده است که با وجود انجام مذاکرات فشرده با مقام‌های ایرانی، ابهامات در مورد ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران، همچنان به قوت خود باقی است.
در این گزارش آمده است که ایران نگرانی‌های آژانس را بی‌اساس خوانده است و طرفین در این مورد، به شکل قابل توجهی دچار اختلاف نظر هستند.
به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به بازرسان این آژانس امکان دسترسی به سایت پارچین را نداده است.
یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید آژانس از ایران خواسته است تا با آژانس به طور کامل همکاری کند و نگرانی‌های مربوط به ابعاد احتمالی نظامی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود را مرتفع کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که ایران تعداد سانتریفوژها و تولید اورانیوم غنی‌شده بالاتر از ۲۰ درصد را افزایش داده است.
به گفته این نهاد بین المللی، ایران برای توسعه غنی‌سازی در نیروگاه نطنز و همچنین سایت زیرزمینی فردو آماده می‌شود و بیش از ۲۰۰۰ محفظه خالی سانتریفوژ را در فردو قرار داده است.
هیاتی بلندپایه از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته (اول و دوم اسفند)، در سفری به تهران با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان سفر این هیات گفت که ایران به اعضای هیات اعزامی، اجازه بازدید از منطقه نظامی پارچین در شرق تهران را نداده بود.
او گفت: "اینکه ایران درخواست ما را در دیدار اول و دوم، برای بازدید از پارچین نپذیرفت، تاسف‌برانگیز است."
گفته می‌شود که ایران در پارچین انفجارهای پرقدرت را آزمایش کرده است.
کشورهای غربی و اسرائیل ایران را متهم می‌کنند که در پی دست یافتن به توانایی تولید سلاح اتمی است، اما ایران می‌گوید که غنی‌سازی اورانیوم حق این کشور است و هدف برنامه‌های اتمی ایران تولید انرژی و تحقیقات علمی و پزشکی است.
این درحالیست که روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی که روز پنج‌شنبه، ۲۳ فوریه- چهارم اسفندماه، منتشر شد با تکیه بر سندی بسیار محرمانه متعلق به دولت آمریکا گفته است که ایالات متحده باور ندارد جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت یا تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی است.
بر اساس این "گزارش اطلاعاتی بسیار محرمانه" که در آغاز سال گذشته میلادی در اختیار سیاست‌مداران آمریکایی قرار گرفته، جمهوری اسلامی صرفا "در حال انجام تحقیقاتی است که می‌توانند به توانایی ساخت سلاح اتمی ختم شوند."





سهیل اعرابی: سهراب! گرچه نیستی؛ اما نامت همیشه با ماست
 جـــرس: 
به مناسبت فرا رسیدن زادروز شهید سهراب اعرابی، از جانباختگان حوادث بعد از انتخابات و جنبش سبز، برادر وی طی دلنوشته ای، یاد و خاطره و راه او را گرامی داشت.
سهیل اعرابی در پست اخیر صفحۀ فیس بوکی خود، در آستانۀ چهارم اسفند ماه و تولد سهراب نوشته است:
نامه‌ای به برادرم سهراب
باز هم اسفند آمد.
باز هم تولد فردی است که سمبل مقاومت نامیده شد. 

درود سهراب جان، برادر نازنینم.
امروز روز توست. چهارم اسفندماه. روزی که تو به دنیا آمدی.
سهراب! این بار برایت نامه‌ای نوشتم تا کمی با تو درد دل کرده باشم.
می‌خواهم از ۳ سال درماندگی و سه سال مبارزه مردمِ آزادی خواهی که برای آزادی خود مبارزه می‌کنند، بگویم.
سهراب! ۳ سال گذشت و همچنان مردم برای به دست آوردن حق خود با دیکتاتور زمانه در حال جنگ و جدل هستند.
اما چیزی که من را آزار می‌دهد، نوع مبارزه است.
برادر عزیزم! به یاد داری آن روزهایی را که من، تو و دیگران به خیابان می‌رفتیم و در فضای حقیقی سعی در آگاه سازی مردم داشتیم؟
اما مدت خیلی زیادیست که خارج از فضای مجازی و در زمینه آگاه سازی مردم فعالیتی دیده نمی‌شود.
زمانی که به یاد تلاش‌های تو می‌افتم، حس شرمندگی به من دست می‌دهد.
به یاد می‌آورم که چگونه تلاش می‌کردی تا با تک تک اقشار جامعه صحبت کنی.
یادت می‌آید با پسری که هوادار احمدی‌نژاد بود، چقدر با متانت صحبت کردی؟ من خوب به یاد دارم آن روز را…
برخورد تو به قدری منطقی و دمکراتیک بود که حتی آن جوان تحت تاثیر صحبت‌های تو قرار گرفت.
بله سهرابم! من خوب به خاطرم مانده که برای نشان دادن راه درست به مردم، چه تلاش‌هایی کردی.
برادرم! اما، ما راه را به اشتباه رفتیم و این موضوع من را آزار می‌دهد. از خود سانسوری گرفته تا برخوردهای احساسی. به قدری مرز کشی بین گروه‌ها و احزاب مختلف زیاد شده که هر کسی هم سعی در نزدیک کردن این گروه‌ها به هم را داشته باشد، با بد‌ترین الفاظ ممکن مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد.
من می‌دانم که این رفتار با روحیه تو سازگار نیست.
و به واقع به دور از آداب دمکراتیک نیز هست.
برادرم! درد من از بین رفتن تو نیست.
درد من، حکومت نیست!
درد من، درد مردمی است که سرکوب و فرهنگ سازی اشتباه، چنان در آنان رخنه کرده که به این راحتی نمی‌توان آداب دمکراتیک را به آنان آموخت.
سهرابکم! چیز دیگری که من را آزار می‌دهد، باور به پیروزیست که در اکثر مردم دیده نمی‌شود و اکثرا دل به امیدی بسته‌اند که با کوچک‌ترین نسیم سرکوبانه‌ای از بین می‌رود.
برادرم! من شرمنده‌ام که هنوز روحیه شکست ناپذیری و آداب دمکراتیک در مردم پدیدار نشده.
به قدری این موضوع آزارم می‌دهد، که هر بار که به تصویر تو خیره می‌شوم، تنها حس شرمندگی است که سراسر وجودم را فرا می‌گیرد…
برادر عزیزم! مدتی است که فضای ترس و وحشت، به قدری در کشور بالا رفته که هر کسی سعی در شکست این فضا داشته باشد، در نطفه خفه شده و بعضاً هم خود مردم به بالا رفتن این فضا دامن می‌زنند. چگونه؟ با خود سانسوری، حذف بعضی از رفتارهای اعتراضی خود، حذف شخصیتی یکدیگر و… و …
و این هم من را آزار می‌دهد.
مدتی است که دل خوشی برخی از مردم هم شده یک فرشته نجات که همیشه قهرمان آزادی است و قرار است بیاید و ما را نجات دهد…
غافل از اینکه این فرشته نجات فقط قصدش غارت میهن من و توست و از بین بردن هزاران هم میهن بی‌گناه، آن هم تنها و تنها به خاطر حس قدرت طلبی…
برادرم! هرگز این جمله‌ات را فراموش نخواهم کرد: به فکر فرشته نجات نباشید، بلکه خود فرشته نجات خود باشید.
سهراب! گرچه نیستی؛ اما می‌دانم نامت همیشه با ماست و اسمت همیشه جاودانه خواهد ماند.
سهراب جان!
به یاد جمله دیگری که همواره بر زبانت بود، افتادم: من چنان حالی از این دیکتاتوران بگیرم که در تاریخ ماندگار شود.
پس سهراب! با من و دیگران همراه بمان، تا دست در دست هم داده و کشور خویش را کنیم آباد.
در آخر نامه‌ام، از تو می‌خواهم که درود گرم مرا به تک تک جاوید نامانِ راه آزادی برسانی..
خصوصاً ندا، صانع، محمد، بهنود و حامد که این روز‌ها، روزهای آنان است و از آن‌ها نیز بخواه تا همچنان همراه ما باشند…
زادروزت خجسته برادر نازنینم…
اسفند ۱۳۹۰ برادر همیشگی تو، سهیل
منبع: صفحه فیس بوک سهیل اعرابی



محکومیت کوهیار گودرزی به ۶ سال حبس تعزیری

خبرگزاری هرانا - کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
گودرزی در دادگاه به اتهامات "تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی علیه نظام" به ۶ سال حبس محکوم شد.
کوهیار گودرزی که در تاریخ ۹ مردادماه بازداشت شده بود، بیش از ۶۰ روز در سلول انفرادی نگه‌داری شد و به مدت سه ماه از محل بازداشت او اطلاعی در دست نبود. به گفته خانواده این فعال حقوق بشر، وی همچنان در بند امنیتی ۲۰۹ به سر می‌برد و مسئولان امنیتی از انتقال او به بند عموم خودداری می‌کنند.
ادامه نگه‌داری کوهیار گودرزی در بند امنیتی ۲۰۹ در شرایطی صورت می‌گیرد که وی دوران بازجویی خود را پشت سر گذاشته و طبق قانون، می‌بایست به بند عمومی منتقل شود.
گودرزی هم‌اکنون هفتمین ماه بازداشت خود را در بازداشت‌گاه ۲۰۹ سپری می‌کند.
هم‌چنین پروین مخترع، مادر وی نیز که یک روز پس از بازداشت کوهیار، در کرمان دستگیر شده و از سوی دادگاه به تحمل ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر به حبس تعلیقی محکوم شد. با این وجود به علت داشتن پرونده دیگری در شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی کرمان، قاضی از آزادی وی خودداری کرده است.
به گفته وکیل پروین مخترع، دادگاه دیگر او با اتهام "توهین به شهدا و رهبری" قرار است روز ۷ اسفندماه برگزار شود و در صورت صدور حکم برائت، وی از زندان آزاد خواهد شد.
پروین مخترع هم‌اکنون در بند عمومی زندان کرمان نگه‌داری می‌شود.




بازداشت تهمینه منزوی، عکاس اجتماعی

خبرگزاری هرانا - تهمینه منزوی عکاس حوزه مستند اجتماعی هفته گذشته در محل کار خود بازداشت شد و پس از گذشت حدود یک هفته از وضعیت او اطلاعی در دست نیست.
به گزارش کلمه، ماموران امنیتی شنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور در آتلیه‌ای که خانم منزوی در آن مشغول به کار است او را به همراه کامپیوتر و سایر وسایل شخصی‌ بازداشت کردند.
ماموران امنیتی پس از تفتیش محل محل کار او به منزل این عکاس رفته و آنجا را نیز مور تفتیش و بازرسی قرار داده و سپس تهمینه منزوی را با خود می برند.
این عکاس ۲۲ ساله برنده جایزه عکس شید (که توسط عکس آنلاین برگزار می‌شد) است و همچنین جایزه استعداد جوان سال ۱۳۹۰ در زمینه عکاسی مستند اجتماعی را نیز از آن خود کرده است.
خانواده او پرای پیگیری وضعیت فرزندشان به اوین رفته اما پاسخی نگرفته اند و به آنها گفته شده که فعلا قرار نیست آزاد شود.




هرانا؛ داوود بهمن آبادی در ششمین روز اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا – داوود بهمن آبادی، وبلاگ نویس و جانباز جنگ در سلولهای انفرادی بند ۲ الف متعلق به سپاه پاسداران از هفته پیش در اعتصاب بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این وبلاگ نویس در اعتراض به بلاتکلیفی و بازداشت بی‌مورد خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.
وی در حالی وارد ششمین روز اعتصاب غذای خود شده است که دو هفته پیش در پی وخامت حال جسمی‌اش به بیمارستان منتقل شده بود.
داوود بهمن آبادی که از بیماری آرتروز گردن و پروستات رنج می‌برد در طی مدت بازداشت مورد رسیدگی پزشکی مناسب قرار نگرفته است.
وی در دوم آذر ماه از سوی پلیس امنیت احضار و پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده و تا کنون علی رغم گذشت بیش از سه ماه هم چنان در انفرادی‌های بند ۲ الف نگهداری می‌شود.



هرانا؛ تداوم پلمپ اماکن کسب بهاییان در سمنان

خبرگزاری هرانا - در پی تشدید فشارهای اقتصادی بر شهروندان بهایی در طی چند ماهه اخیر تعدادی از محل‌های کسب چند شهروند بهایی ساکن سمنان توسط اداره اماکن (به دستور اداره اطلاعات) پلمپ شده و پیگیری‌های انجام گرفته توسط صاحبان این مشاغل تاکنون ثمری نداشته و در بعضی موارد به لغو جواز هم منتهی شده است.
پیش‌تر خبرگزاری هرانا سندی دال بر در خواست پلیس ناظر بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از ریاست مجمع صنفی این استان مبنی بر شناسایی اقلییت‌های مذهبی موجود در صنوف این استان و معرفی ایشان به پلیس منتشر کرد.
بنظر می‌رسد اقدامات مشابهی از سوی اداره اماکن در سایر استان‌ها نیز صورت گرفته است و شناسایی و پلمپ محل کسب شهروندان بهایی استان سمنان نمونه بارز و آشکار آن است.
مواردی که تاکنون در خصوص پلمپ محل کسب بهائیان در این استان توسط گزارشگران هرانا جمع آوری شده عبارتست از:

۱ – فروشگاه پوشاک متعلق به بهفر خانجانی: محل مزبور چندین ماه است که پلمپ شده که «عدم صلاحیت» نامبرده را دلیل پلمپ عنوان کرده‌اند لازم به ذکر است بهفر خانجانی در حال گذراندن دوره محکومیت ۴ ساله در زندان سمنان می‌باشد.

۲ – مغازه لوازم تحریر متعلق به روفیا بیدقی: تاکنون دلیل مشخصی برای تعطیلی محل مزبور ارائه نشده است قابل ذکر است طی ماههای گذشته روفیا بیدقی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است که پرونده مزبور در مرحله تجدید نظر می‌باشد.

۳ – فروشگاه فیل‌تر فروشی متعلق به پیمان شادمان: تاکنون دلیل مشخصی برای تعطیلی محل مزبورارائه نشده است ولی طی یک ساله گذشته این محل چندین دفعه توسط عواملی نا‌شناس شبانه آتش گرفته و تخریب شده است.

۴- عینک فروشی زایس متعلق به لیدر تبیانیان: محل کسب مزبور پس از چند ماه پلمپ، به تازگی لغو جواز شده است قابل ذکر است سیامک ایقانی یکی از زندانیان بهایی سمنان است که در مغازه مذکور با لیدر تبیانیان شریک می‌باشد.

۵- فروشگاه لباس کودک متعلق به پیمان رحمانیان: محل کسب مزبور پس از چندین ماه پلمپ، تمدید جواز نشد قابل ذکر است پیمان رحمانیان برای تغییر شغل به «گل فروشی» هم اقدام کرده که تاکنون جواز داده نشده است.

۶ – فروشگاه پلاستیک فروشی رشیک متعلق به سپهر سبحانی: محل کسب مزبور پس از چند ماه پلمپ، لغو جواز شده در عین حال سپهر سبحانی به یک سال حبس تعزیری محکوم که پرونده مذکور در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

۷ – فروشگاه لباس زنانه متعلق به سوسن تبیانیان: محل کسب مزبور ابتدا پلمپ سپس با عدم تمدید جواز و در خاتمه با لغو جواز مواجه شد. قابل ذکر است سوسن تبیانیان یکی از شهروندان بهایی اهل سمنان می‌باشد که به تازگی پس از یک دوره محکومیت از زندان اوین آزاد گردید.

۸ – فروشگاه لوازم بهداشتی رزین متعلق به افشین ایقانی: محل کسب مزبور فعلا پلمپ شده و دلیل خاصی برای آن اعلام نشده است قابل ذکر است افشین ایقانی در حال سپری کردن محکومیت ۴ ساله در زندان اوین می‌باشد.

۹ – فروشگاه لوازم بهداشتی متعلق به فرهاد فناییان: محل کسب مزبور بیش از سه ماه است که بدون دلیل مشخصی پلمپ شده و با توجه به آنکه لوازم بهداشتی موجود در فروشگاه مذکور، احتمال خراب شدن یا گذشتن تاریخ مصرف دارد ولی تاکنون بادرخواست‌های مکرر فرهاد فناییان برای بررسی پرونده فروشگاه مزبورهیچ ترتیب اثری داده نشده است.