۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

بهزاد عرب گل جانباز جنگ تحمیلی، با قرار وثیقه آزاد شد

کلمه:
بهزاد عرب گل رئیس ستاد منطقه ۴ میرحسن موسوی روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. به گزارش هم میهن، بهزاد عرب گل جانباز جنگ تحمیلی است، او در حالی که هنوز ترکش های جنگ را در بدنش حمل می کند مدت ۴ ماه در زندان اوین بدون هیچ مراقبت ویژه ای بازداشت بود.
به گزارش هم میهن، بهزاد عرب گل تنها ۱۷ سال داشت که برای دفاع از وطنش به جبهه رفت و مجروح شد، او تاکنون از هیچیک از حقوق و مزایای جانبازی استفاده نکرده است. او اکنون ۱ فرزند دارد و تا قبل از بازداشت برای تامین زندگی به کار ساختمانی مشغول بود.
پس از وقایع روز عاشورا به بهانه اینکه او شبیه کسی بوده که در تظاهرات روز عاشورا حضور داشته شبانه به منزل او یورش بردند اما عرب گل آنروز برای انجام کاری در شهرستان به سر می برد.
حمله های چندین و چند باره به منزل او و تحت فشار قرار دادن خانواده او باعث می شود او در اسفند ماه خود را به اداره اطلاعات معرفی کند. او مدت دوماه در سلول انفرادی تحت فشار های شدید بازجو ها بود، بازجو ها اصرار داشته اند او اتهام حمله به گارد و ضرب و شتم را بپذیرد. اما علی رغم تمامی فشار ها او هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفت.
او روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.