۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

محمد بنازاده اميرخيزی، تحت فشارهای روحی و جسمی در بند ۲۰۹ زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی


گویا نیوز
بنابه گزارشات رسيده به فعالين "حقوق بشر و دمکراسی در ايران"بازاری زندانی محمد بنازاده امير خيزی بيش از ۶ ماه است که تحت شکنجه های روحی و جسمی در بند ۲۰۹ زندان اوين بسر می برد.
بازاری زندانی محمد بنازاده امير خيزی ۶۳ ساله چند ماه است که در بند ۲۰۹ زندان اوين تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجويان وزارت اطلاعت قرار دارد.
بازجويان وزارت اطلاعات پس از مدتی توقف بازجوئيها و نگه داشتن او در حالت انتظار دوباره بازجوئيهای را همراه با شکنجه های روحی و جسمی شديدتری از سر می گيرند. بازجويان وزارت اطلاعات آقای بنازاده را تحت فشار قرار دادند تا در مقابل دوربين تلويزيون گفته های ديکته شده آنها را تکرار کند.آنها همچنين او را تهديد کردند که در صورت عدم اعترافات تلويزيونی به اتهام محاربه وی را محاکمه و به اعدام محکوم خواهند کرد.بازاری زندانی در اثر شکنجه های غير انسانی نزديگ به ۱۶ کيلو وزن کم کرده است.
بازاری زندانی چند ماه را در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت بسر می برد.عليرغم گذشت بيش از ۶ ماه از بازداشتش هنوز تحت فشارهای روحی و جسمی قرار دارد و همچنان در بلاتکليفی بسر می برد.
خانواده بنازاده از زمان دستگيری تا به حال پيگير وضعيت عزيز خود هستند ولی از دادن پاسخ مشخص به اين خانواده خوداری می کنند و رفتاری غير انسانی با اين آنها دارند.
لازم به ياداوری است که آقای محمد بنازاده اميرخيزی ۶۳ ساله در ۹ آذرماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کارش دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. برادر او جانباخته راه آزادی علی بنازاده امير خيزی در دهۀ ۱۳۶۰ بخاطر هواداری از سازمان مجاهدين اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرين فر بدليل ديدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به يک سال زندان محکوم شد که محکوميت او مدتی پيش به پايان رسيد. در حال حاضر خواهر او زندانی سياسی کبری بنازاده امير خيزی بدليل قصد ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت کرج زندانی است . پيش از اين برادران او آقايان اصغر و حميد بنازاده بدليل ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف به ۲ سال زندان محکوم شده بودند که مدتی پيش پس از پايان يافتن محکوميتشان آزاد شدند.
در حال حاضر علاوه بر آقای امير خيزی،تعداد ديگر از بازاريان تهران در بند ۳۵۰ زندان اوين بسر می برند، که از جمله آنها؛ آقايان محسن دکمه چی وجواد لاری می باشند.