۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

بازداشت بهبود قلیزاده، از فعالین مدنی آذربایجان

خبرگزاری هرانا - بهبود قلیزاده از فعالین مدنی آذربایجان، روز جمعه 31 اردی بهشت ماه توسط ماموران امنیتی در میاندوآب بازداشت شد.

ماموران امنیتی ظهر روز جمعه با مراجعه به مغازه ی عکاسی قلیزاده درخیابان امام میاندوآب، این فعال آذربایجانی را بازداشت و اقدام به تفتیش مغازه وی نمودند و کیس های کامپیوتر، سی دی ها و سایر وسایل شخصی وی را با خود بردند.

به گزارش ساوالان سسی، مسئولین امنیتی و قضایی میاندوآب از دادن پاسخ به سوالات خانواده ی این فعال مدنی در خصوص علت بازداشت و محل نگهداری و اتهامات امتناع می کنند.

بهبود قلیزاده دبیر سازمان غیر دولتی یاشیل آذربایجان است که در ماه های اخیر توسط شورای تامین شهر میاندوآب با اتهام قومیت گرایی لغو مجوز شد.

دادگاه انقلاب مهاباد چندی پیش این فعال آذربایجانی را در رابطه با استفاده از نام ترکی و سمبل های آذربایجانی در تابلو مغازه عکاسی و فعالیت های قوم گرایانه از طریق آموزش رقص آذربایجانی در سازمان غیر دولتی یاشیل آذربایجان به دادگاه احضار نموده بود.
گفتنی است قلیزاده پیش از این نیز در جریان تظاهرات آذربایجانی ها بر علیه چاپ کاریکاتور نژادپرستانه در روزنامه دولتی ایران در سال 85 بازداشت و پس از چند ماه بازداشت موقت آزاد شده بود.