۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

محکومیت کیارش کامرانی به شش سال حبس قطعی

خبرگزاری هرانا - کیارش کامرانی، از بازداشت شدگان 6 دی ماه (عاشورا)، توسط شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر تهران، به شش سال حبس و چهار میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
کامرانی، دانشجوی کارشناسی فیزیک دانشگاه لرستان و کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی دانشگاه پیام نور تهران و متولد آبان ماه 1363 می باشد که بعد از ظهر ششم دی ماه(عاشورا)، در حوالی چهارراه ولی عصر تهران بازداشت گردید و پس از 4 روز بی خبری مطلق، با منزل تماس می گیرد و اطلاع می دهد که در زندان اوین است.
به گزارش جرس، نامبرده مدتی طولانی در زندان اوین تحت بازجوئی و فشارهای روحی و جسمی برای پذیرش اتهامات واهی قرار گرفته و حدود 40 روز در سلول انفرادی بند 209 وزارت اطلاعات، بدون هیچ گونه تماس با بیرون و اطلاع از خانواده زندانی شد. در نهایت پرونده وی به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال گردید که بدون حتی وکیل تسخیری، به 6 سال حبس تعزیری و پرداخت 4 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
گزارش مذکور می افزاید تنها سابقه فعالیت سیاسی این دانشجو، عضویت در بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در سال 84 بوده و بعد از آن هیچ گونه فعالیتی نداشته و اتهامات وارده به وی نیز، “شرکت در تجمعات به قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور و تمرد از مامور قانون” ذکر گردیده است.
چندی پیش شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر تهران نیز، حکم بدون تغییر کیارش کامرانی را به وی ابلاغ کرد.
گفتنی است خانواده این دانشجو در شرایط بد روحی قرار دارند و هیچ مرجع قضائی حاضر به پاسخ گویی در مورد وضعیت فرزند زندانی آنها نیست.