۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

پیکر اعدامیان نوزده اردی بهشت تحویل داده نمی شود و محل دفن ایشان ده روز دیگر اعلام می شود

خبرگزاری هرانا - خانواده های اعدام شدگان نوزده اردی بهشت که برای تحویل پیکر عزیزانشان، در تهران به سر می بردند روز گذشته در حالی به شهرهای خود بازگشتند که دستگاه امنیتی از تحویل پیکر این 5 تن خودداری کرده و به آن ها گفته است محل دفن اعدامیان را ده روز بعد به آن ها اطلاع  می دهد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دستگاه امنیتی در حالی از تحویل پیکر فرزاد کمانگر، شیرین علم هوئی، مهدی اسلامیان، علی حیدریان و فرهاد وکیلی خود داری کرده که خانواده ی ایشان طی روزهای اخیر با اقداماتی محافظه کارانه سعی بر حفظ آرامش داشتند تا مسئولان پیکر عزیزانشان را بنا بر وعده ها تحویل دهند.
دستگاه امنیتی پیش تر شرط تحویل اجساد 5 زندانی سیاسی اعدام شده را تضمین آرامش، خصوصا در کردستان، اعلام کرده بودند.
البته دستگاه امنیتی نه تنها از تحویل پیکرها خودداری می کند بلکه طی روزهای گذشته با بازداشت و احضار اعضای خانواده ها آنها را تهدید کرده اند که حق برگزاری هیچ گونه مراسم ختم و شرکت در تجمع اعتراض آمیز امروز کردستان را ندارند.
بر همین اساس صبح روز سه شنبه 21 اردی بهشت ماه، مادر و خواهر شیرین علم هولی بازداشت شده و اندکی بعد با قید وثیقه آزاد شدند. روز گذشته برای بازداشت تمام خانواده ی کمانگر نیز تلاش هایی از سوی نیروهای امنیتی در مقابل زندان اوین صورت گرفته و ایشان پس از بازگشت به کامیاران در حبس خانگی به سنندج به سر می برند. هم چنین برادر علی حیدریان نیز از سوی اداره اطلاعات سنندج احضار و تهدید شده که او و سایر اعضای خانواده اش حق حضور در هرگونه تجمعی را ندارند.