۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

حامیان مادران عزادار در سلول های انفرادی اوین

تعدادی زیادی از حامیان مادران عزادار در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت شرایط طاقت فرسا قرار دارند. بیشتر آن ها در فاصله ی روزهای ۱۷ تا ۱۹ بهمن شبانه در خانه های خود دستگیر شده اند. نام هفت تن از حامیان مادران عزادار که اکنون بازداشت شده اند در گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، اعلام شده است ...
چهارشنبه  ۲٨ بهمن ۱٣٨٨ -  ۱۷ فوريه ۲۰۱۰

اخبار روز: تعدادی زیادی از حامیان مادران عزادار در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت شرایط طاقت فرسا و قرون وسطائی قرار دارند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، از بامداد روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه یورش به حامیان مادران عزادار آغاز شد و شب ۱۹ بهمن به اوج خود رسید. یورش های مامورین وزارت اطلاعات از ساعت ۲۲:٣۰ آغاز شد و تا ساعت ٣ بامداد ادامه یافت. گفته می شود در جریان این یورش ها، حداقل ۷ نفر از مادران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
این گزارش می افزاید، تیم های پنج نفره ی وزارت اطلاعات به خانه های مادران هجوم برده و با خشونت و وحشی گیری بی حدی آن ها را در مقابل چشمان وحشت زده و گریان فرزندان، مادران و اعضای خانواده دستگیر کرده و با خود می بردند. این بازداشت ها با هماهنگی و همکاری لباس شخصی های محلی صورت گرفته است.
این گزارش اسامی تعدادی از حامیان مادران عزادار دستگیرشده را به شرح زیر اعلام کرده است:
در ادامه ی این گزارش آمده است: خانواده های حامیان مادران عزادار از زمان دستگیری عزیزانشان برای پیگیری وضعیت، شرایط و محل بازداشت آنها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند. برخورد پاسداران و ماموران امنیتی که تحت عنوان افراد شاغل در دادگاه انقلاب و زندان اوین هستند با خانواده های حامیان مادران عزادار غیرانسانی است. آن ها به خانواده ها پاسخ نمی دهند و آن ها را تهدید می کنند.
۱- خانم گلی ۴۹ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند. او بامداد یکشنبه ۱۷ بهمن ساعت ٣ در منزل شخصی اش دستگیر شد. ۲- خانم الهام احسنی ۲۷ ساله کارشناس درمان عمومی. او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، می باشد. او دوشنبه شب ۱۹ بهمن ساعت ۲۲:٣۰ دستگیر شده و هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نیست. ٣- خانم ژیلا اکرم زاده مکوندی ۴۹ ساله. دوشنبه شب ۱۹بهمن حوالی ساعت ۲٣:٣۰ دستگیر و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. ۴ - دکتر لیلا سیف الهی دوشنبه شب ۱۹ بهمن دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد. ۵- خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای ۲ فرزند. دوشنبه شب دستگیر شده و گفته می شود به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. ۶ - خانم فرزانه زینالی ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزن. او ۱۹ دی ما ه به منظور شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد. ۷- خانم رزا تمدن ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند.
حامیان مادران عزادار برای رسیدن به عدالت درکنار مادرانی هستند که فرزندان آنها با شکنجه های اسماعیل احمدی مقدم و احمدرضا رادان در کهریزک یا توسط نیروی انتظامی، لباس شخصی ها (اعضای ویژه سپاه پاسداران)، بسیج به شهادت رسیده اند و یا در زندانهای ولی فقیه بسر می برند. مادران عزادار و حامیان آنها هر شنبه در پارک لاله گرد هم می آیند و با اعتراضات خود خواستار دستگیری و مجازات آمرین و عاملین کشتارهای مردم ایران می شوند. آنها همچنین در کنار مادران عزدار بر آرامگاه شهدای راه آزادی مردم ایران گرد آمده اند. تاکنون پاسخ خواسته های به حق مادران عزادار و حامیان آنها باتون، توهین، دستگیری، سلول انفرادی و شکنجه بوده است.