۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

عفو بین الملل خواهان آزادی کاوه قاسمی شد

ایران باید مدافع حقوق بشر را آزاد کند
مدافع حقوق بشر و روزنامه نگار کاوه قاسمی کرمانشاهی را ماموران لباس شخصی که گمان می رود اعضای سپاه پاسداران باشند در تاریخ 3 فوریه 2010 (14 بهمن 1388) در غرب ایران دستگیر کردند. او یک زندانی وجدان (عقیدتی) است که فقط به خاطر فعالیت های مسالمت آمیز حقوق بشری اش بازداشت شده است. خانواده او از محل نگهداری او اطلاعی ندارند و او در خطر شکنجه و اذیت و آزارهای دیگر است.
کاوه قاسمی کرمانشاهی، 25 ساله، را هفت مامور لباس شخصی در خانه اش در شهر کرمانشاه در غرب ایران دستگیر کردند. خانه او مورد بازرسی قرار گرفت و وسایل شخصی او، از جمله کامپیوتر و اسناد مربوط به کارش ضبط شد. ماموران دستگیرکننده حکمی را به او نشان دادند که در آن مشخص نبود کدام مقام آن را صادر کرده است، اما او را به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرده بود. خانواده اش از محل نگهداری او اطلاعی ندارند.
کاوه قاسمی کرمانشاهی یکی از اعضای برجسته سازمان حقوق بشر کردستان و عضو گروه مدافع حقوق زنان، کمپین برابری یا کمپین یک میلیون امضا است. او در عین حال روزنامه نگار همکار تارنمای خبری اینترنتی روزآنلاین است و برای تارنماهای سازمان حقوق بشر کردستان و کمپین برابری نیز مطلب می نویسد. او فعالانه علیه مجازات اعدام مبارزه می کند و درباره اعتراض به اعدام احسان فتاحیان (نگاه کنید به: UA: 271/09 Index: MDE 13/119/2009) در روز 11 نوامبر 2009 (20 آبان 1388) گزارش داده است. او تنها روزنامه نگاری بود که در باره انتقال جنازه احسان فتاحیان به کرمانشاه به وسیله مقامات بدون اطلاع خانواده احسان فتاحیان گزارش داد.